- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dan zijn ze al kampioen zegt hij. Dus hij doelt dan op eerder.
Ik had trouwens het idee dat de competitie tot half mei ongeveer was, maar 3 mei is inderdaad al de laatste wedstrijd.
Op 30-3 en 6-4 Ajax-Twente en Vitesse-Ajax. Daar moet het gebeuren. Liefst al eerder haha. De laatste potjes ADO thuis, Heracles uit en NEC thuis zijn weer easy.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Objectieve cijfers weer bij de Telegraaf. 
PSV krijgt 't laagste cijfer met een 5.4 en Maher en Locadia een 4, Schaars en Ruiz een 4.5 en dan Zoet maar een 6.5. Zelf ik vond, en da's al heel wat, dat zowel Maher als Locadia eindelijk eens een redelijk tot goede wedstrijd speelden.
Ter vergelijking, De Sa heeft een 5.5, die heeft nou werkelijk helemaal niets goed gedaan.
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
Dan zijn ze al kampioen zegt hij. Dus hij doelt dan op eerder.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dan zegt hij toch dat Ajax schijnbaar gigantisch uit gaat lopen in februari/maart? Ik vind het wat overdreven. Sowieso neem ik die mafkees nooit serieus en het legt ook nog eens onnodig druk op de ploeg. Ik hoop overigens wel dat hij gelijk krijgt, haha. Ik denk ook wel dat het de goede kant uit gaat. Feyenoord weet na dit weekend of ze nog een beetje mee doen, Vitesse zie ik wel tot het einde toe aanhaken. Hopelijk is het rond Vitesse-Ajax wel een marge van minimaal 4 punten in Ajax' voordeel. Laatste 3 potjes tegen Vitesse verloor Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Objectieve cijfers weer bij de Telegraaf. 
PSV krijgt 't laagste cijfer met een 5.4 en Maher en Locadia een 4, Schaars en Ruiz een 4.5 en dan Zoet maar een 6.5. Zelf ik vond, en da's al heel wat, dat zowel Maher als Locadia eindelijk eens een redelijk tot goede wedstrijd speelden.
Ter vergelijking, De Sa heeft een 5.5, die heeft nou werkelijk helemaal niets goed gedaan.
Heb je een linkje naar die cijfers? Overigens moet je met Zoet ook eens niet overdrijven. Waren het nou echt wereldreddingen? Viel wel mee. 6,5 is toch een mooi cijfer? Had ook een 7 mogen zijn, maar meer niet. Verder vond ik Maher, Locadia en zeker Ruiz vrij matig spelen. Nou is Ruiz niet topfit, maar die andere 2 wel. Maher mist de drang om pijn te durven lijden zeiden ze gister bij VI. Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Mooi-weer-voetballer.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik heb Siem graag weer fit, maar Bojan voldoet prima als hij eens 5 potjes in de spits mag blijven staan. Bojan past juist beter bij dit Ajax, met technische en diepgaande middenvelders en vleugels die naar binnen trekken, aangezien hij vrij goed in combinatiespel is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ajax heeft al jaren geen goalgetter meer. Geloof dat El Hamdaoui en 2x Siem de afgelopen 3 jaar clubtopscorer werden met max een goal of 13. En toch scoort Ajax er al jaren op los en is het succesvol.
Siem is belangrijk als sturende speler, niet als iemand voor je veldspel. Maar ik vind dat oa Blind ook een goede leider is.
Overigens zou het wel leuk zijn als er eens een speler is die de kansen eens benut ja. Dat had je seizoen een stuk makkelijker gemaakt. Maar Ajax won alle potjes op Cambuur na wel verdiend recent. Ook al waren het moeizame zeges. Geluk dwing je ook af door dominant te spelen en door kansen te creëren.
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
Dan zegt hij toch dat Ajax schijnbaar gigantisch uit gaat lopen in februari/maart?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ben eerder bang voor Twente dan Vitesse. Vitesse gaat het wel weer laten afweten op de cruciale momenten waar zondag al een goed voorbeeld van was. Twente blijft ook gewoon bijna alles winnen vanaf nu denk ik.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Heb je een linkje naar die cijfers? Overigens moet je met Zoet ook eens niet overdrijven. Waren het nou echt wereldreddingen? Viel wel mee. 6,5 is toch een mooi cijfer? Had ook een 7 mogen zijn, maar meer niet. Verder vond ik Maher, Locadia en zeker Ruiz vrij matig spelen. Nou is Ruiz niet topfit, maar die andere 2 wel. Maher mist de drang om pijn te durven lijden zeiden ze gister bij VI. Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Mooi-weer-voetballer.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik neem Twente niet al te serieus als titelkandidaat. Vind ze wisselvallig en niet op elke positie even best. Voetballend kan Ajax hen makkelijk aan, ik vrees een onderling duel in de Arena niet. Vitesse is op tactisch en voetballend vlak veel verder.
Ik vind 3 potjes nog echt lastig. Utrecht, Feyenoord en Vitesse uit. Dat zijn 3 potjes waar je gewoon goed door moet komen. Ben blij dat we de rest van het linkerrijtje uit al hebben gehad.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Neem die cijfers toch niet zo serieus. Zijn ook maar sjappies zoals jij en ik die met natte vingerwerk een cijfertje geven.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik neem Twente niet al te serieus als titelkandidaat. Vind ze wisselvallig en niet op elke positie even best. Voetballend kan Ajax hen makkelijk aan, ik vrees een onderling duel in de Arena niet. Vitesse is op tactisch en voetballend vlak veel verder.
Ik vind 3 potjes nog echt lastig. Utrecht, Feyenoord en Vitesse uit. Dat zijn 3 potjes waar je gewoon goed door moet komen. Ben blij dat we de rest van het linkerrijtje uit al hebben gehad.
Twente is volwassener dan Vitesse. Ze weten hoe het is om kampioen te worden en zullen niet onder de druk bezwijken.
Ik ben bij Ajax juist banger voor die potjes die van te voren erg makkelijk lijken, zoals tegen Goahead en Cambuur het maar weer net goed ging. Ajax speelt gewoon beter tegen goede ploegen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Twente is volwassener dan Vitesse. Ze weten hoe het is om kampioen te worden en zullen niet onder de druk bezwijken.
Ik ben bij Ajax juist banger voor die potjes die van te voren erg makkelijk lijken, zoals tegen Goahead en Cambuur het maar weer net goed ging. Ajax speelt gewoon beter tegen goede ploegen.
Twente weet wat het is om kampioen te worden? Deze trainer is geen kampioen geworden en volgens mij 95% van de selectie ook niet. Hoogstens een wissel als Wisgerhof of de eeuwig geblesseerde Brama, maar hij speelt geen rol meer. Dit Twente is juist onervaren. De ploeg van destijds met oa Boschker, Wisgerhof, Brama, Janssen, Perez, Ruiz, NKufo etc was enorm geroutineerd. Twente heeft het zelf trouwens ook niet over titelkansen. Lijkt me ook niet realistisch.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ajax heeft al jaren geen goalgetter meer. Geloof dat El Hamdaoui en 2x Siem de afgelopen 3 jaar clubtopscorer werden met max een goal of 13. En toch scoort Ajax er al jaren op los en is het succesvol.
Maar goed.. zo'n Serero kan wmb er makkelijk uit voor Siem. Ik ben ook benieuwd wat De Boer in gedachten heeft voor Duarte. Op een gegeven moment zit je met De Jong/Klaassen/Duarte/Serero. En dan heb je ook nog eens Blind/Poulsen en Schöne die momenteel op andere posities spelen, maar natuurlijk wel hun positie op het middenveld innemen.
Ik zie Bojan liever precies in dezelfde rol als Fischer. Van buiten naar binnen en weer naar buiten, precies zoals hij tegen Cambuur deed. Als vaste spits heeft Ajax m.i. niets aan hem. Daar zie ik dan weer plek voor De Jong en Klaassen/Duarte.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Een club als Twente weet hoe het is om kampioen te worden. Dit speelt ook bij de nieuwe spelers in het achterhoofd mee en bij de staf. Ik vind ze net zo degelijk spelen als dat oude team, alleen missen ze wat ervaring ja. Maar let maar op, het zal weer gaan tussen Ajax en Twente tot de laatste weken. Twente kan de druk aan dat Vitesse niet aan kan.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Neem die cijfers toch niet zo serieus. Zijn ook maar sjappies zoals jij en ik die met natte vingerwerk een cijfertje geven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Een club als Twente weet hoe het is om kampioen te worden. Dit speelt ook bij de nieuwe spelers in het achterhoofd mee en bij de staf. Ik vind ze net zo degelijk spelen als dat oude team, alleen missen ze wat ervaring ja. Maar let maar op, het zal weer gaan tussen Ajax en Twente tot de laatste weken. Twente kan de druk aan dat Vitesse niet aan kan.
In dat geval weet Feyenoord ook hoe het is om kampioen te worden, ook al is het 15 jaar terug. Excuse me, maar ik vind het echt onzin wat je zegt. Er is niks meer over van de kampioensploeg van 2010, niet in de groep en niet in de technische staf. Zij zijn gewoon op 0 begonnen, zonder kampioenservaringen. Of denk je dat ze er wat aan hebben als Joop Munsterman komt vertellen dat ze kalm moeten blijven, net als in 2010?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Oranje heeft oefenprogramma rond: Frankrijk, Ecuador, Ghana en Wales - voetbalzone.nl
Ah. Nog even lekker geblesseerd raken voor 't WK met die schoppers bij Ecuador en Ghana...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Robben en van Persie maar zo min mogelijk laten spelen tegen die 2 landen ja. Die raken al geblesseerd van een iets te harde grasspriet.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
In dat geval weet Feyenoord ook hoe het is om kampioen te worden, ook al is het 15 jaar terug. Excuse me, maar ik vind het echt onzin wat je zegt. Er is niks meer over van de kampioensploeg van 2010, niet in de groep en niet in de technische staf. Zij zijn gewoon op 0 begonnen, zonder kampioenservaringen. Of denk je dat ze er wat aan hebben als Joop Munsterman komt vertellen dat ze kalm moeten blijven, net als in 2010?
Twente lult zichzelf ieder jaar heerlijk onder de druk vandaan om te zeggen dat ze geen titelaspiraties hebben, terwijl ze hier natuurlijk gewoon een grote kans op hebben.
Ik wist dat je Feyenoord erbij zou halen, maar dat kampioenschap is zo lang geleden dat het in de koppies van de Feyenoord-spelers is gaan zitten. Feyenoord praat met steeds meer bravoure dat ze kampioen kunnen of moeten worden, maar ondertussen geloven ze er inmiddels al lang niet meer in. Een kampioenschap kan een club gewoon zelfvertrouwen geven of het nou met nieuwe spelers is of niet. Wanneer Twente eenmaal die titel ruikt zijn ze heel moeilijk van hun pad af te krijgen. Maar goed, we gaan het zien.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Twente is 2 jaar op rij zesde geworden. Ja, dan speel je wel zonder druk. Twente heeft geen grote kans op de titel en komt ook niet in de buurt. Ze houden het een tijdje vol tot februari of misschien maart, maar dan lopen de koplopers wel weer weg. Ik reken op Ajax en Vitesse tot een eind in maart die bij elkaar blijven hangen. Ajax zal ook wel punten laten liggen rond het EL programma.
Joy4ever
-
- 4613 messages
- 1836 votes
Maar die EL zit er voor Ajax na twee wedstrijden weer op dus gaan ze in een zetel richting vierde titel. Enkel nog spannend wie er tweede wordt. Wel benieuwd of Siem er wederom twee inprikt tijdens de kampioenswedstrijd, hehe
.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
"Siem niet belangrijk voor je veldspel." -O_
Met Siem in de spits hadden we die potjes tegen Cambuur en Go Ahead eeenvoudig(er) gewonnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
"Siem niet belangrijk voor je veldspel." -O_
Met Siem in de spits hadden we die potjes tegen Cambuur en Go Ahead eeenvoudig(er) gewonnen.
Haha ja, want met Siem hebben we nooit puntverlies geleden. De smiley mag je er zelf bij verzinnen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Haha ja, want met Siem hebben we nooit puntverlies geleden. De smiley mag je er zelf bij verzinnen.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1554551_699049783461911_1903468553_n.jpg
Meneer Lurling aangekomen in Heerenveen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
Haps op huurbasis naar de eagles. Dit is de beste oplossing voor beide partijen en ik ben ook benieuwd hoe hij het daar gaat doen.
depri83
-
- 6804 messages
- 1490 votes
Luuk de Jong naar Newcastle. Ben benieuwd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.