- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Zeer nuttig interview met Huntelaar bij Studio Voetbal.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Dan neem Broerse ook maar mee. Schoot hem van nog verder kiezel hard in het hoekje voor de winter. Kom nou, dat hij zich eerst maar eens gaat bewijzen op een hoger niveau of tegen betere tegenstanders.
Hij is echt niet minder dan BMI, De Vrij, Veltman, Bruma.
Bovendien hield die keurig stand in de wedstrijden van de CL.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Hier trouwens leuke stats over Sightorsson en Ajax mét of zonder Sightorsson.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3702 votes
Leuk daar in Spanje. Dat Atleti ook nog altijd meedoet. Real is ook weer helemaal terug.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Ajax krijgt ook amper tegenstand. Daar ook geen spelers meer van selecteren dan maar?
Schei uit. Alles in de schotse competitie behalve Celtic is niveautje kelder Eredivisie dan wel lager. Er zijn maar 6 wedstrijden in het seizoen waar niveau op zit voor Celtic en dat is de CL. Dan komen Ajacieden beter voor de dag met wedstrijden tegen de huidige Nederlandse top en CL.
Plus het feit dat je als jonge verdediger meer leert op de Toekomst dan in Glasgow.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jij lult ook maar een eind raak he? Vanmiddag nog raaskal je dat Ajax alleen uit in de Kuip nog een gelijkspelletje haalt, en voorde rest alles wint, nu beweerje iets wat dat weer haaks op staat...

Schijnbaar ben je al de tweede na Quido die die expres zwaar aangedikte tekst bloedserieus nam. Benieuwd wie de derde wordt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
LACHWEKKEND - Van de topclubs in Nederland heeft Ajax het afgelopen anderhalf jaar verreweg de minste penalty's gekregen. Dat becijferde statistiekensite Tussen de Linies.
Wanneer het aantal toegekende penalty's van afgelopen seizoen met het huidige seizoen wordt gecombineerd, staat Feyenoord bovenaan. De ploeg van Ronald Koeman kreeg maar liefst zestien strafschoppen toegekend. FC Twente volgt met een totaal van veertien pingels. Vitesse kreeg elf penalty's, PSV kreeg er acht en Ajax sluit de rij af met een schamel totaal van drie strafschoppen.
Afgelopen zondag nog vonden er een paar discutabele momenten plaats tijdens Go Ahead Eagles - Ajax, waarvoor Ajax strafschoppen had kunnen krijgen. Die werden echter niet toegekend.
Dit valt mij ook al lang op.
En Feyenoord 16 pingels.... (insert Joenne smiley)
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ajax moet maar beten oefenen op schwalbes. Dat ziet er nu vaak niet uit.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
![]()
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ajax moet maar beten oefenen op schwalbes. Dat ziet er nu vaak niet uit.
Haha, die schwalbe van Serero was priceless, ik zag in mijn gedachten Quido al weer verwoed turven.
Verder was het gisteren de donkerste dag in de geschiedenis van het voetbal. Ingeblikt worden door een stel semiprofs aangevuld met tropische verrassingen die zo van het strand zijn geplukt. Maffe Marco heeft zichzelf weer eens overtroffen hoor, wat een vreselijke schandvlek...
![]()
Een Veltmannetje. Iets weer voor otherfool
Is er nu eigenlijk al 1 wedstrijd geweest waarin die jongen geen enorme blunder heeft gemaakt? Maar op de 1 of andere manier komt-ie er altijd mee weg, alsof spitsen nog steeds schrikken van zijn cadeautjes.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Hopelijk komt De Jong snel terug (op z'n normale niveau), want die Bojan heeft echt wat meer mensen nodig die net zoals hij mooi tussen de linies kunnen lopen. Sightorrson (en Hoesen ook trouwens) is veel te statisch daarvoor. Klaassen speelde ook niet al te best.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Nederlandse vrienden: Guus Hupperts.
Goede speler? Wat voor type?
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Welke Belgische club heeft interesse in hem?
Snelle rechtsbuiten die vaak buitenom gaat met een goede voorzet en de laatste tijd makkelijk het net vind. Flegmatieke jongen (provinciespelertje??) die het erg goed doet bij Roda JC, maar betwijfel of hij het niveau aankan van Ajax en AZ (die hem ook volgen).
Weet niet precies hoe oud hij is (schat een jaar of 22,23), maar zeker talentvol.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Hupperts is met afstand de beste speler van Roda JC.
Je hebt vooral wat aan 'm op de counter aangezien die zeer snel is. Kan ook een mannetje passeren en een voorzet afleveren.
Hij is 21.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Bedankt allebei!
Welke Belgische club heeft interesse in hem?
Snelle rechtsbuiten die vaak buitenom gaat met een goede voorzet en de laatste tijd makkelijk het net vind. Flegmatieke jongen (provinciespelertje??) die het erg goed doet bij Roda JC, maar betwijfel of hij het niveau aankan van Ajax en AZ (die hem ook volgen).
Weet niet precies hoe oud hij is (schat een jaar of 22,23), maar zeker talentvol.
Geniet kennelijk interesse van Anderlecht, Genk en Ajax.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
De Boerrigter van de rechterflank. Best nuttig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hopelijk komt De Jong snel terug (op z'n normale niveau), want die Bojan heeft echt wat meer mensen nodig die net zoals hij mooi tussen de linies kunnen lopen. Sightorrson (en Hoesen ook trouwens) is veel te statisch daarvoor. Klaassen speelde ook niet al te best.
Ik heb Siem graag weer fit, maar Bojan voldoet prima als hij eens 5 potjes in de spits mag blijven staan. Bojan past juist beter bij dit Ajax, met technische en diepgaande middenvelders en vleugels die naar binnen trekken, aangezien hij vrij goed in combinatiespel is.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha, volgens PSV geiler, ehm watcher Thijs Slegers en de seniele broertjes vd Kerkhof moet Jeroen Zoet absoluut mee naar het WK. Volgens 1 van die seniele broertjes zelfs als eerste keeper.
Wat een paar ballen pakken tegen AZ al niet teweeg brengt zeg. Zoet heeft in een hoop wedstrijden weinig bijzonders gedaan. Geen fouten, maar ook geen punten pakker.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Het niveauverschil van de Nederlandse keeper die aanspraak maken op het W.K. verschilt niet zo erg.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Absoluut wel. Stekelenburg, Krul, Cillessen en Vorm steken er toch wel bovenuit. Keepers in een topcompetitie of CL, waar ze zich constant bewijzen. Ik durf mijn handen in het vuur te steken als van Gaal een keeper meeneemt buiten deze groep van 4.
Ik pleit overigens nog altijd voor Stekelenburg als nr 1. Mits topfit.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Zonder inmenging van de scheidsrechter had Ajax er 30 gehad. Minstens.
Maargoed niet zo verbazend als je vooral rond de middellijn speelt toch? Gechargeerd gezegd, maar het spelletje van Ajax leent zich niet zo voor veel strafschoppen.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Absoluut wel. Stekelenburg, Krul, Cillessen en Vorm steken er toch wel bovenuit. Keepers in een topcompetitie of CL, waar ze zich constant bewijzen. Ik durf mijn handen in het vuur te steken als van Gaal een keeper meeneemt buiten deze groep van 4.
Ik pleit overigens nog altijd voor Stekelenburg als nr 1. Mits topfit.
Arme Kennis. Nog voordat de haan 3x kraait is hij al vergeten door zijn grootste fan.
Krul en Stekelenburg zijn trouwens de enige 2 van niveau. Derde keeper doet er toch niet toe.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Iemand die geen basisplaats heeft komt natuurlijk niet in aanmerking voor het WK.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als hij niet aan spelen komt niet nee. Nou las ik net dat hij toch naar Galatasaray gaat. Als hij komend half jaar gaat spelen, dan maakt hij weer een kans. Er zijn geen centrale verdedigers die echt wereldklasse zijn, dus je moet kiezen uit een mindere groep.
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5588 votes
Verder was het gisteren de donkerste dag in de geschiedenis van het voetbal. Ingeblikt worden door een stel semiprofs aangevuld met tropische verrassingen die zo van het strand zijn geplukt.
Desalniettemin eis ik wel je welgemeende felicitaties. Even je best doen, hoor. En in het stadsfries graag. Weest wel!
Ach, wat hebben de geel blauwe duivels toch een heerlijk gevulde gifbeker geserveerd, hè. Niet het alleen het zuur van van de nederlaag, van de ontgoocheling en van het einde van de hegemonie, maar ook het bitter van de wetenschap dat je in de degradatiestrijd ook nog eens stevig moet supporteren voor het hoofdstedelijke inferno.
Want mochten de heroïsche straatvechters uit het helse Camminghaburen afzakken, zit je nog jaren tegen deze uitslag en alle gevolgen van dien aan te gluren. Met Bartolomeüs als nieuwe patroonheilige van Liwwadden en jouw vurige aansporing tot lijfsbehoud is het huzarenstukje misschien toch nog mogelijk. Kom, daar gaan we weer!
Verder niet getreurd, otherfool. Je hebt altijd het ijsglijden nog. Inclusief blaaskapel om al die zwoegende kilometers door te komen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Zoveel scheelt dat niet.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Absoluut wel. Stekelenburg, Krul, Cillessen en Vorm steken er toch wel bovenuit.
Nu noem je er al 4 op. Alleen Zoet maakt nog eventueel aanspraak op een W.K.-ticket.
kos
-
- 46697 messages
- 8853 votes
Toch jammer gister, we hadden echt meer verdiend. Voor het eerst dat het verdedigingsduo vrijwel foutloos speelde (afgezien van een typisch dommig Van Eijden gele kaart momentje).
Vooral blij ook dat een Piazon echt compleet in de zak zat en onze spelers nog wel de moeite namen om echt een derbystrijd te leveren in plaats van die Chelsea-kleuters.
Verder weer een hoop ergernis
Sochtends vroeg voor niks in de bus 
Geen biertje te krijgen 
Heerlijk weertje maar dak dicht 
Publiek met een grote bek dat echt niks durft.
Overal lege plekken.
Maar liefst 6 (!) plekken waar je gecontroleerd werd.
etc etc
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.