• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.224 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Is ook het calimero gejank waarmee de losers willen aanstippen dat het bij Ajax zogenaamd niet zo geweldig is. Memememe we hebben zoveel Denen lopen, beetje zielig gejank allemaal.

Lijkt me niets mis met goed scouten en opleiden. Heeft Ajax altijd al gedaan, kijk eens naar de '94-'95 selectie. Alle jochies komen uiteindelijk ergens vandaan, al is het maar van de amateurs.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

SDG030 wrote:

Misschien moeten we voor de grap eens een lijstje plaatsen wat Ajax allemaal voor de andere Nederlands clubs en het buitenland heeft opgeleid. Misschien zijn jullie dan weer een tijdje stil.

Dan hebben we het hopelijk niet over mensen als Lukoki, Castilion, Zeegelaar, Ebecilio, Donald, Bonevacia en co?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Quido wrote:

(quote)
Dan hebben we het hopelijk niet over mensen als Lukoki, Castilion, Zeegelaar, Ebecilio, Donald, Bonevacia en co?

Over de laatste 10 jaar, zo uit mijn hoofd:

Zlatan, Chivu, vd Meyde, Maxwell, Trabelsi, vd Vaart, Sneijder, Mido, Lobont, Stekelenburg, Vermaelen, Vertonghen, Suarez, Eriksen, Pienaar, Alderweireld, Huntelaar, Heitinga, Babel en noem er nog een heel stel.

Er valt genoeg op Ajax aan te merken maar de betere clubs in Europa weten Ajax elk jaar wel nog te vinden voor transfers. Maar nogmaals, en dat snappen velen hier geloof ik nog altijd niet, het grote punt bij Ajax de laatste 10 jaar was ook de in niveau terugzakkende opleiding en scouting. Daarvoor is Cruijff dus oa bij Ajax begonnen met een reorganisatie. Dat kost jaren maar over enkele jaren zou je dan toch weer betere talenten opgeleid en gescout (op jonge leeftijd) moeten krijgen.

En ga weg met VIlhena zeg. Best een aardige speler, maar spelers van dat niveau kan Ajax zelf wel scouten of opleiden. Zo bijzonder is die jongen niet.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

rep_robert wrote:

FRANK DE BOER BELT STADION DE KUIP VOOR KAARTJES.…: YouTube - FRANK DE BOER BELT STADION DE KUIP VOOR KAARTJES...

Hahaha

Lol.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

rep_robert wrote:

Is ook het calimero gejank waarmee de losers willen aanstippen dat het bij Ajax zogenaamd niet zo geweldig is. Memememe we hebben zoveel Denen lopen, beetje zielig gejank allemaal.

Lijkt me niets mis met goed scouten en opleiden. Heeft Ajax altijd al gedaan, kijk eens naar de '94-'95 selectie. Alle jochies komen uiteindelijk ergens vandaan, al is het maar van de amateurs.

Ik jank nergens om ouwe trollrep, dit is ook beleid.. maar dat Ajax nu alleen verder komt met het halen van gearriveerde talenten geeft toch te denken over je opleiding? Of niet? Als jij vindt dat dat suggereert dat dat juist heel goed gaat dan moet je het zeggen. Dan kun je gelijk negeren dat de Ajax-jeugdopleiding al meer dan 10 jaar niet meer tot beste is gekroond. Een prijs van Calimero-jankerds immers..

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ajax heeft internationaal genoeg credits gekregen voor de opleiding. Dat acht ik belangrijker dan die enorm suggestieve jeugdprijs die Feyenoord landelijk wint. Wanneer wordt een jeugdproduct van Varkenoord eens een echte topper zoals Sneijder? In de jeugdploegen blinken ze vaak uit, maar in Feyenoord 1 maken maar weinigen echt het verschil. Meestal hobbelen ze een beetje mee, zoals Clasie.

Maar nogmaals, de Ajax opleiding is minder geworden de afgelopen 10 jaar. Daar draaide nou juist de afgelopen 4 jaar bij Ajax met Cruijff en de veranderingen om. De jeugdproducten zijn niet goed genoeg en daardoor was het weinig met Ajax 1. Teveel Ebecilio's, te weinig Kishna's zeg maar. Om die tijd in te halen is er nu een hoop veranderd en tot die tijd moet Ajax het hebben van een overbrugging door de betere buitenlandse talenten binnen te halen, toevallig nu veel Denen, totdat de opleiding op niveau is.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

The Oceanic Six wrote:

...Suarez, ....

Is Suarez nu ook al eigen jeugd?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

schram101 wrote:

(quote)

Is Suarez nu ook al eigen jeugd?

Ik heb het gewoon over gescoutte spelers en opgeleide spelers die naar behoorlijke clubs vertrokken. Of dacht je dat ik Zlatan, Trabelsi en Huntelaar ook eigen jeugd vond?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Ik pikte er maar eentje uit he

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Nou, 3 punten voor City om weer in de buurt van Chelsea en Liverpool te komen.

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Zo. 1-0. Geweldig overstapje van Negredo!

Dus Koevermans gaat hier gewoon in de buurt voetballen in de zesde klasse.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Montorsi wrote:

Geloof best dat Ajax Vilhena wil hebben, hij zou in ieder geval compleet in het plaatje van 'zelf opgeleide jeugdspelers' passen.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Damn damn. Hoe diep dat wel niet bij jullie Feyenoorders zit De groundrules wat betreft eigen jeugd is duidelijk door de UEFA vastgelegd. Dat jullie het er niet mee eens zijn is jullie goed recht, maar het blijft nu eenmaal een feit dat spelers als bijvoorbeeld Eriksen, Alderweireld en dadelijk Fischer eigen jeugd is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vraag me vooral af wat zo'n VIlhena zou willen. Die was denk ik smekend gekomen, als hij niet toevallig voor de rivaal van Ajax had gespeeld. Kan die jongen ook eens wat van zijn carrière maken. Dat gepruts om plek 2 of 3 en nooit eens Europees voetbal zal toch ook wel tegen gaan staan.

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Di Maria! 0-1.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Buitenspel en een waardeloze Pinto; 1-0.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Materny wrote:

Damn damn. Hoe diep dat wel niet bij jullie Feyenoorders zit De groundrules wat betreft eigen jeugd is duidelijk door de UEFA vastgelegd. Dat jullie het er niet mee eens zijn is jullie goed recht, maar het blijft nu eenmaal een feit dat spelers als bijvoorbeeld Eriksen, Alderweireld en dadelijk Fischer eigen jeugd is.

Neem Eriksen, daar is gewoon een transfersom voor betaald en heeft vervolgens krap een jaartje in de A1 gevoetbald. Dat kun je redelijkerwijs toch geen product van de jeugdopleiding gaan noemen? Volgens die zelfde UEFA-regels ben je geen jeugdproduct als je pakweg tussen je 8e en je 16e bij een club hebt gespeeld, maar wel als je op je 18e bent gekocht en op je 21e bent doorverkocht...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Neem Eriksen, daar is gewoon een transfersom voor betaald en heeft vervolgens krap een jaartje in de A1 gevoetbald. Dat kun je redelijkerwijs toch geen product van de jeugdopleiding gaan noemen? Volgens die zelfde UEFA-regels ben je geen jeugdproduct als je pakweg tussen je 8e en je 16e bij een club hebt gespeeld, maar wel als je op je 18e bent gekocht en op je 21e bent doorverkocht...

Jullie noemen Wijnaldum toch ook een jeugdproduct? Speelde van 97-04 voor Sparta, toen 3 jaar bij Feyenoord in de jeugd en daarna het eerste.

Verder, lekker belangrijk. Laten we deze non-discussie elke maand voeren zeg. Net als de successupporter discussie van gister.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Zoals ik zei, dat zijn de regels. Of je het er mee eens bent is een tweede.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

The Oceanic Six wrote:

Ajax heeft internationaal genoeg credits gekregen voor de opleiding. Dat acht ik belangrijker dan die enorm suggestieve jeugdprijs die Feyenoord landelijk wint. Wanneer wordt een jeugdproduct van Varkenoord eens een echte topper zoals Sneijder? In de jeugdploegen blinken ze vaak uit, maar in Feyenoord 1 maken maar weinigen echt het verschil. Meestal hobbelen ze een beetje mee, zoals Clasie.

Maar nogmaals, de Ajax opleiding is minder geworden de afgelopen 10 jaar. Daar draaide nou juist de afgelopen 4 jaar bij Ajax met Cruijff en de veranderingen om. De jeugdproducten zijn niet goed genoeg en daardoor was het weinig met Ajax 1. Teveel Ebecilio's, te weinig Kishna's zeg maar. Om die tijd in te halen is er nu een hoop veranderd en tot die tijd moet Ajax het hebben van een overbrugging door de betere buitenlandse talenten binnen te halen, toevallig nu veel Denen, totdat de opleiding op niveau is.

Zegt de naam Van Persie je iets? (overigens ook iemand die door Feyenoord op latere leeftijd bij Excelsior is weggehaald, dus Ajax is echt niet de enige).

Maargoed verder ben je het volgens mij gewoon met me eens. Ik veroordeel namelijk nergens de strategie van Ajax, ik vraag me alleen af of de opleiding van Ajax zelf, dus het bijbrengen van spelers van F1 tot Ajax 1 nog wel zo goed is als je er voor kiest een hoop spelers van 15/16/17 te halen. Ik zal ook niet zeggen dat het allemaal bij Feyenoord zo geweldig is, maar jullie zijn dan ook de enige die naar andere clubs hebben zitten wijzen.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Jullie noemen Wijnaldum toch ook een jeugdproduct? Speelde van 97-04 voor Sparta, toen 3 jaar bij Feyenoord in de jeugd en daarna het eerste.

Verder, lekker belangrijk. Laten we deze non-discussie elke maand voeren zeg. Net als de successupporter discussie van gister.

Ook een voorbeeld, al kwam hij wel heel wat eerder dan Eriksen, Fischer en co.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Na een absoluut rampseizoen (waar er al 5 jaren daarvoor ook naatje waren) je seizoenskaarten verhogen. Lijkt me commercieel gezien een beroerde zet. Mensen die twijfelden om te verlengen, kunnen dan wel eens helemaal afhaken.

PSV verhoogt prijs seizoenkaarten: ?Zouden geld toe moeten krijgen? - voetbalzone.nl

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Zegt de naam Van Persie je iets? (overigens ook iemand die door Feyenoord op latere leeftijd bij Excelsior is weggehaald, dus Ajax is echt niet de enige).

Maargoed verder ben je het volgens mij gewoon met me eens. Ik veroordeel namelijk nergens de strategie van Ajax, ik vraag me alleen af of de opleiding van Ajax zelf, dus het bijbrengen van spelers van F1 tot Ajax 1 nog wel zo goed is als je er voor kiest een hoop spelers van 15/16/17 te halen. Ik zal ook niet zeggen dat het allemaal bij Feyenoord zo geweldig is, maar jullie zijn dan ook de enige die naar andere clubs hebben zitten wijzen.

Ik ben het ook niet echt oneens met je hoor. Ik breng alleen wel wat nuances aan. Ik snap wel dat ze momenteel een fase aan het overbruggen zijn. In bepaalde lichtingen lopen leuke talenten, in bepaalde andere lichtingen weer niet. Zo vind ik jong Ajax in huidige vorm vrij zwak, op een speler of 3, 4 na die wel wat in het eerste kunnen betekenen. Dan is het niet vreemd dat je 15-19 jarigen aan het scouten bent. Het is iets wat ze uit armoede doen natuurlijk. Ze zijn denk ik best geschrokken een jaar of 3 jaar terug hoe de opleiding ervoor stond met een hoop middelmaat en nauwelijks individuele training. Leuk dat je A1 kampioen wordt, maar als het materiaal niet goed genoeg is voor het eerste heb je er geen reet aan.

Maar ik zou het wel gek vinden als Ajax achter 12 jarigen aan zou zitten, omdat ze nu onderin bij de opleiding al bezig zijn met het opleiden op de ''Cruijff manier''. Om die reden is het nu gewoon een gat dat ze moeten opvullen met externe spelers. Over pakweg 5 jaar zou dat minder gebeuren. Dan scout je alleen de allergrootste talenten en de rest komt uit je opleiding. En heel, heel incidenteel koop je een speler van naam, bv voor de ervaring of omdat er een buitenkansje is. Maar in de zomer baalde ik dat Ajax Maher liet lopen. Achteraf een uitstekende keuze. Het blijkt meestal bij Ajax dat de spelers van buitenaf minder renderen dat eigen jeugd of jong gescoute spelers.

Montorsi wrote:

Ook een voorbeeld, al kwam hij wel heel wat eerder dan Eriksen, Fischer en co.

Idee blijft hetzelfde. Eriksen en Wijnaldum hebben maar relatief kort in de jeugd gespeeld voordat ze in het eerste kwamen. Kijk, op een gegeven moment moet je een streep kunnen trekken voordat je zelfs iemand die 10 jaar in je jeugd speelde niet eens eigen jeugd genoemd mag worden hier.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Materny wrote:

Buitenspel en een waardeloze Pinto; 1-0.

Wat zal Pinto lachend door het leven gaan zeg. Wetende dat je een giga kutkeeper bent die er echt he-le-maal niets van kan, toch jarenlang bij 1 van de grootste clubs op deze planeet te spelen zonder ook maar enige vorm van druk om te presteren, want je weet toch dat je altijd bij de club blijft ondanks dat je nog nooit wat goeds hebt gedaan. En dan maar die miljoentjes bijgeschreven zien worden...

Zalig leven van een profvoetballer. Denk dat weinig mensen in de top van het voetbal zo kunnen leven. Weinig keepers die ook zes seizoenen zonder gemor tweede keeper willen zijn

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

City bakt er werkelijk helemaal niets van en krijgt de deksel op de neus. 1-1.

David Silva doet niet mee en 't is niks... En Yaya Toure natuurlijk.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

j0enne wrote:

City bakt er werkelijk helemaal niets van en krijgt de deksel op de neus. 1-1.

David Silva doet niet mee en 't is niks...

Heerlijk! Chelsea en Liverpool voor de titelstrijd.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Wat zal Pinto lachend door het leven gaan zeg. Wetende dat je een giga kutkeeper bent die er echt he-le-maal niets van kan, toch jarenlang bij 1 van de grootste clubs op deze planeet te spelen zonder ook maar enige vorm van druk om te presteren, want je weet toch dat je altijd bij de club blijft ondanks dat je nog nooit wat goeds hebt gedaan. En dan maar die miljoentjes bijgeschreven zien worden...

Zalig leven van een profvoetballer. Denk dat weinig mensen in de top van het voetbal zo kunnen leven. Weinig keepers die ook zes seizoenen zonder gemor tweede keeper willen zijn

Ik vind Valdes ook een koekenbakker, maar die weet er soms nog wat moeilijks uit te houden. Maar Pinto is inderdaad een klasse apart, die zou bij Ijselmeervogels nog niet de veters mogen strikken van de reserve goalie.

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Ongelofelijk...

Weer verliezen ze van Sunderland. Weer Wickham. 1-2.

Weg titel.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

j0enne wrote:

Ongelofelijk...

Weer verliezen ze van Sunderland. Weer Wickham. 1-2.

Weg titel.

Nog beter

j0enne

• 9606 messages
  • 3775 votes

Liverpool volgende week winnen van Chelsea en ze zijn er.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.