• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.188 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Uiteraard wil je als speler je centjes hebben maar hoeveel spelers zijn dermate maf van hun cluppie dat ze blijven? Gerrard zal ook heus wel een aantal "offers you can't refuse" hebben ontvangen in de loop der tijd, wat Materny ook zegt. Of wat te denken van spelers als Del Piero, Nedved en Buffon die Juventus trouw bleven na degradatie naar de Serie B. Ik vind het schitterend.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Had Gerrard zelf niet aangedrongen voor een transfer een paar jaar terug?

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Klopt ja, was Chelsea. Maar Gerrard zag daar uiteindelijk zelf van af. Na ongetwijfeld een leuke opwaardering van zijn salaris bij Liverpool .

SDG030

• 136 messages
  • 0 votes

Wat betreft Gerard ben ik het roerend met Materny eens. Ik heb de docu ook gezien en natuurlijk is geld belangrijk bij veel voetballers, maar ik weet zeker dat Gerard echt niet alleen zijn keuzes op geld heeft gebaseerd. Menig topclub in Engeland is in het verleden wel bereidt geweest hem meer te betalen, maar Liverpool is toch zijn jeugdliefde.

Ik las hier trouwens laatst dat veel mensen hopen dat Roda eruit vliegt, maar persoonlijk heb ik toch liever dat we NEC uitzwaaien. Roda is toch een club die het met name de top in Nederland nogal eens moeilijk weet te maken. Vooral in Kerkrade en dat zorgt toch weer voor wat extra spanning als één van de topclubs daarheen moet. NEC daarentegen is in mijn ogen echt een compleet kleurloze club en ze hebben met afstand het lelijkste tenue uit de Eredivisie. Ik weet het, het is niet gelijk de sterkste motivatie waarom NEC eruit zou moeten, maar als niet-supporter van zo'n club kijk je toch vooral ook naar dat soort elementen. Ik vind NEC toch echt het lelijke eendje van de Eredivisie, maar goed zoiets blijft altijd een persoonlijke voorkeur, natuurlijk.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Roda lijkt me toch heel wat kleurlozer dan NEC. Alleen al het verschil in beleving van het publiek bijvoorbeeld. Die lelijke kleurencombinatie van NEC maakt het juist wel wat cultachtig.. net als die rivaliteit met Vitesse en dat soort dingen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Joy4ever wrote:

Uiteraard wil je als speler je centjes hebben maar hoeveel spelers zijn dermate maf van hun cluppie dat ze blijven? Gerrard zal ook heus wel een aantal "offers you can't refuse" hebben ontvangen in de loop der tijd, wat Materny ook zegt.

Ja, maar als je toch al 12 miljoen bij je club krijgt (en nog een paar miljoen sponsorgeld) is dat niet zo heel moeilijk te weigeren.

Al geloof ik natuurlijk wel dat hij zielsveel van zijn club houdt.

Als de Eredivisie een topcompetitie zou zijn en speler hier ook 10+ miljoen zouden verdienen, zouden ze ook niet weg willen.

SDG030

• 136 messages
  • 0 votes

Montorsi wrote:

Roda lijkt me toch heel wat kleurlozer dan NEC. Alleen al het verschil in beleving van het publiek bijvoorbeeld. Die lelijke kleurencombinatie van NEC maakt het juist wel wat cultachtig.. net als die rivaliteit met Vitesse en dat soort dingen.

True, maar toch... Het is ook een gevoel. Daar kan je niet altijd de vinger opleggen. Voor de competitie blijft het wat spannender als je uit naar Roda moet, dan uit naar NEC. PSV bijvoorbeeld verliest toch behoorlijk regelmatig bij Roda uit en dat zorgt toch weer voor extra spanning en Ajax heeft het er ook altijd zwaar.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

Je bevindt je op glad ijs makker.

p.s. topclubs hebben het in Nijmegen vaak genoeg moeilijk.

SDG030

• 136 messages
  • 0 votes

Zal voor jou dan ook nog wat positiefs zeggen over je cluppie, kos. Ze hebben wel een schattig stadionnetje.

Echt uitmaken doet het me ook niet wie eruit gaat, maar je kijkt toch vooral als niet-supporter naar de randzaken en dan heb ik liever NEC of RKC eruit dan een Roda. Ben het wel met Montorsi eens dat het publiek in Kerkrade drama is en dat de rivaliteit russen NEC en Vitesse ook bijzonder is, al gaat dat over het algemeen langs me heen, maar als Ajax-supporter vind ik het toch wel fijn als PSV bijvoorbeeld weer op bezoek moet in Kerkrade. Zou toch jammer zijn als dat bijna zekere verlies van dat clubje uit Eindhoven wegvalt.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

kos wrote:

We hadden het dit seizoen niet zo moeilijk, maar toch werd het 3-3.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

SDG030 wrote:

Zal voor jou dan ook nog wat positiefs zeggen over je cluppie, kos. Ze hebben wel een schattig stadionnetje.

Die ouwe Goffert was pas geniaal, het lelijkst denkbare stadion met die betonnen rand

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

RKC mag er wel uit alleen wel mn petje af voor die club.

NEC moet blijven alleen al omdat het kos zn club is.

SDG030

• 136 messages
  • 0 votes

Montorsi wrote:

Die ouwe Goffert was pas geniaal, het lelijkst denkbare stadion met die betonnen rand

Ik ben er ook al vanaf de jaren 90 niet meer geweest. Dus wellicht hebben we een iets ander beeld van De Goffert.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

kos wrote:

Ik weet niet hoe het met de andere clubs zit, maar Ajax wint in Nijmegen de laatste jaren echt met twee vingers in de neus. Dat NEC levert echt nooit tegenstand. In Kerkrade hebben de clubs het over het algemeen toch een stuk lastiger. PSV heeft het er ook structureel lastig en alleen Feyenoord gaat vaak makkelijk met de winst aan de haal in kerkrade.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Montorsi wrote:

SDG030 wrote:

Echt uitmaken doet het me ook niet wie eruit gaat, maar je kijkt toch vooral als niet-supporter naar de randzaken en dan heb ik liever NEC of RKC eruit dan een Roda. Ben het wel met Montorsi eens dat het publiek in Kerkrade drama is en dat de rivaliteit russen NEC en Vitesse ook bijzonder is, al gaat dat over het algemeen langs me heen, maar als Ajax-supporter vind ik het toch wel fijn als PSV bijvoorbeeld weer op bezoek moet in Kerkrade. Zou toch jammer zijn als dat bijna zekere verlies van dat clubje uit Eindhoven wegvalt.

Ik kan het niet meer oneens zijn met jullie teksten betreft de sfeer.

Ik ben totaal niet pro-Roda verder en hoop dat ze degraderen, maar de sfeer is natuurlijk tig maal beter in Kerkrade dan in die grafbak in Nijmegen. Wat een zouteloos zooitje zit er daar in Nijmegen zeg. De sfeer is er echt om te janken, denk dat niemand dit durft te bestrijden. Sfeer in Kerkrade is qua Eredivisie begrippen best te doen en met dat publiek achter het doel hebben ze in ieder geval veel meer steun van het publiek dan dat zittende publiek achter het doel in Nijmegen. Ik zou zeggen, kijk eens een wedstrijd van beide ploegen en je hoort en ziet het verschil. Bij NEC hebben ze uit nood maar een sfeergroepje gemaakt dat in het hoekje zit, maar dat stelt echt niets voor. Bij Roda heb je een veel grotere kern achter het doel die er wat van probeert te maken. In Nijmegen hoor ik enkel alleen de uitvakken wanneer ik beelden bekijk.

Enig verschil is dat Roda al jaren wanbeleid voert en telkens door het oog van de naald kruipen. Daarom mogen ze wat mij betreft direct degraderen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

kos wrote:

Haha, vind ik ook zo mooi altijd, die 'clubliefde'.

Het grappigste is nog wel dat de mensen die het hardst roepen van 'oh prachtig clubliefde' en 'jongen van de stad' juist de mensen zijn die niet de lokale helden supporteren maar nu net de rijkste club aan de andere kant van het land.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Ik weet niet hoe het met de andere clubs zit, maar Ajax wint in Nijmegen de laatste jaren echt met twee vingers in de neus. Dat NEC levert echt nooit tegenstand. In Kerkrade hebben de clubs het over het algemeen toch een stuk lastiger. PSV heeft het er ook structureel lastig en alleen Feyenoord gaat vaak makkelijk met de winst aan de haal in kerkrade.

Kan me vaag herinneren dat door Vermeer we daar niet met 2-0 achter kwamen en alsnog wonnen enzo uiteindelijk de titel, waarschijnlijk de 30ste.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Ik wou al zeggen, als Ajax op bezoek komt hebben ze 't bij voorbaat al opgegeven...

Nee, Roda JC moet er nu toch echt eens uit. Telkens dat geluk, dat moet nu maar eens stoppen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

stfuympos wrote:

(quote)
Kan me vaag herinneren dat door Vermeer we daar niet met 2-0 achter kwamen en alsnog wonnen enzo uiteindelijk de titel, waarschijnlijk de 30ste.

Was volgens mij die wedstrijd dat we 0-4 of 1-4 wonnen met Suarez dacht ik en geen kampioen werden met 85 punten. Praat je inmiddels ook al over een jaar of 5 geleden. Ik zoek het even op.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

otherfool wrote:

(quote)

Het grappigste is nog wel dat de mensen die het hardst roepen van 'oh prachtig clubliefde' en 'jongen van de stad' juist de mensen zijn die niet de lokale helden supporteren maar nu net de rijkste club aan de andere kant van het land.

Net zoals jij bij Jose die de laatste jaren bij de rijkste club trainer is, op nu Manchster C. na dan.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Was volgens mij die wedstrijd dat we 0-4 wonnen met Suarez dacht ik en geen kampioen werden met 85 punten. Praat je inmiddels ook al over een jaar of 5 geleden. Ik zoek het even op.

Nee was wel dat we kampioen werden, maar zover ik weet wel de laatste twee jaar makkelijk van wonnen overigens.

Edit. was waarschijnlijk dat ze Vleminks hadden of hoe je zijn naam ook schrijft.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

rep_robert wrote:

Bij NEC hebben ze uit nood maar een sfeergroepje gemaakt dat in het hoekje zit, maar dat stelt echt niets voor.

Zat jij niet in 410?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Je kan veel zeggen, maar dat 410 geen herrie maakt zou natuurlijk een leugen zijn. 410 is overigens wel uit soortgelijke redenen ontstaan 13 jaar geleden. Dus je kan wat dat betreft wel parallellen leggen natuurlijk.

Ik vind qua sfeer NEC eigenlijk met afstand de grootste grafsfeer van de Eredivisie hebben. Er zit echt niets in de Goffert waarvan je gecharmeerd raakt. Des te vreemder is het wel dat ze met die derby dan wel weer fanatiek kunnen zijn. Ik bedenk net wel dat RKC vaak ook huilen met de pet op is, maar zij hebben een veel leuker uitvak om te bezoeken, zoals nclo van de week ook al opmerkte.

SDG030

• 136 messages
  • 0 votes

Je bent wel onwijs kortzichtig, otherfool. Je komt elke keer met exact hetzelfde uitgekauwde relaas, maar het slaat echt werkelijk waar helemaal nergens op. Je hebt altijd mensen die kiezen voor een club omdat hij prijzen wint, maar in heel veel gevallen is dat totaal niet aan de orde. Ik ben geboren in Utrecht, maar mijn pa gaat vanaf de jaren 60 al naar Ajax en heeft mij als vierjarig jongetje meegenomen naar de Meer. Ik had toendertijd helemaal geen idee of Ajax de grootste/rijkste club van Nederland was en velen met mij. Ajax is mij met de paplepel ingegoten, zoals bij vele anderen.

Mijn zoontje is nu een half jaar oud en is lid van de Ajax-kidsclub, draagt Ajax kleding en sabbelt op een Ajax-speen. Straks is hij vier en gaat hij met papa mee naar Ajax en de kans is groot dat hij net als zijn papa een Ajacied voor het leven is, ook al woont hij in een ander deel van Nederland dan Amsterdam. Dat jij zelf in elkaar zit zoals jij constant over anderen loopt te beweren is prima, maar blijft dat liever vooral op jezelf betrekken. Succes met Duitsland aanstaande zomer en de volgende club van José Mourinho.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

stfuympos wrote:

(quote)
Net zoals jij bij Jose die de laatste jaren bij de rijkste club trainer is, op nu Manchster C. na dan.

Die vergelijking loopt mank of je hebt me verkeerd begrepen. Het punt is nu juist dat het wel heel vreemd zou zijn als ik een eigenschap (in dit geval 'clubliefde, jongen van de stad') in iemand zogenaamd bewonder terwijl ik zelf precies het tegenovergestelde doe, namelijk supporter worden van de club aan de andere kant van het land met het meeste geld en dus de kans op de meeste prijzen.

De vergelijking zou pas kloppen als ik zou zeggen: 'ik bewonder het meeste de coaches die geen Portugees spreken en die altijd op de achtergrond blijven en 30 jaar in de luwte werken bij één club'.

Dat zou ook hypocriet zijn toch?

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Uiteraard heeft Jose het aan zichzelf te danken dat hij bij die clubs werkt maar wel altijd waar het meeste geld zit. Was dat niet zo zou jij geen fan zijn geweest waarschijnlijk.

Hoop voor je dat hij met Chelsea de CL pakt overigens want ik vind het wel een smetje dat een andere coach het wel gelukt is met de zelfde spelers die hij eerst onder zich had.

kos

• 46692 messages
  • 8849 votes

NEC is inderdaad geen publiek dat gigantisch uit zn dak gaat. Is wel een apart volkje daar. Behalve in bvb de derby.

Stoort me ook wel eens, met name als het slecht gaat en het juist nodig is.

Maar In NIjmegen houden ze de spanning vaak liever binnen ipv achterlijke liedjes te blijven schreeuwen.

Maar wat mensen buiten Nijmegen er van vinden interesseert werkelijk niemand hier. Dat is ook wel weer grappig.

En tegen Ajax de laatste tijd is idd dramatisch.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

SDG030 wrote:

Mijn zoontje is nu een half jaar oud en is lid van de Ajax-kidsclub, draagt Ajax kleding en sabbelt op een Ajax-speen.

Gefeliciteerd met je zoon.

Nu kijken of-ie later wat ballen groeit en rebelleert of ook slaafs achter het succes aanholt...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.