• 178.420 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.378.966 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

happie

• 6236 messages
  • 426 votes

wavanbuuren wrote:

(quote)

Wat de beleidsmakers moeten snappen is dat een paar goeie jeugdspelers het verschil ook niet gaan maken. Je zal altijd wat goeie routiniers nodig hebben waar die jeugd zich aan op moet trekken. Ik vrees dat als we de hand krampachtig op de knip blijven houden het niet snel beter zal worden. Het doet eigenlijk al drie jaar pijn aan de ogen met af en toe een uitschieter. De kampioenschappen maskeren de werkelijkheid.

Die routiniers zijn niet te halen, want die Ajax echt bij de hand kunnen nemen, gaan natuurlijk niet in de eredivisie voetballen.

Als je betaalbare routiniers wil halen, die willen, dan kom je uit op spelers als Poulsen, Schaars en Mathijssen. Die laten uiteindelijk ook geen ploeg beter voetballen.

Voor de resultaten in de eredivisie heb je geen routiniers nodig, want daarvoor is de tegenstand net zo matig als Ajax zelf.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Ajax voetbalt gewoon zonder kloten.

"Als de tegenstander de bal niet heeft, kunnen ze ook niet scoren"

Momenteel overgeschakeld op Spurs - Gunners (0-1 )

"Als je de bal niet naar voren schiet, kan je zelf niet scoren"

Dát is de instelling, verdomme...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

rep_robert wrote:

Kon moisander na het interview zojuist ook schieten. Ongemotiveerd zooitje.

Zwolle, Utrecht, Nac, Cambuur... Alleen al wedstrijden over de laatste 2 maanden waar je kan profiteren op zondagmiddag en het niet doen. Hoe kan je nou niet tot op het bot gemotiveerd zijn

Toch moest 'NAC eraan geloven' en 'waren de jongens gretig'. We hebben het weer gezien.

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

wavanbuuren wrote:

Ik vrees dat als we de hand krampachtig op de knip blijven

Juist dat is niet het geval toch? Voor Van der Hoorn en Duarte zijn gewoon miljoenen(!) betaald.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Van der Hoorn was een miskoop (ja, hij is nog jong, blabla), maar Duarte krijgt amper speeltijd. Die jongen moet gewoon een eerlijke kans krijgen als je er zoveel potentie in ziet!

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Arsenal.

3x winst op Spurs.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Spurs heeft tegen de top 4 iets van 1 punt gehaald met een doelsaldo van 2-22.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Voetbalzone - Opmerkelijk verzoek Gözübüyük: ‘Anders denkt men aan een schwalbe’ - m.voetbalzone.nl

HAHAHAHAHAH.

Dit kan toch niet zeg. Wat een giller. Die Turk maakt zich weer volkomen belachelijk.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Quido wrote:

(quote)
Toch moest 'NAC eraan geloven' en 'waren de jongens gretig'. We hebben het weer gezien.

Vooraf wel. Gelukkig kwam Frankie itt Moisander niet met een slap excuus en zei hij dat er een ongemotiveerd zooitje rondliep.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

happie wrote:

(quote)

Daarbij heeft Az ook nog geluk met de loting. Die hadden het tegen een Kuban ook niet gered.

En inderdaad, ondanks overwinningen tegen city en barca, was Ajax er wellicht tegen Kuban er ook uitgegaan.

AZ heeft geen geluk met de loting. Die hebben gestreden voor hun punten waardoor ze makkelijkere tegenstanders loten. Beloning na werken dus.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Dat Ajax kan trouwens in de komende 3 duels zomaar 3 keer punten laten liggen.

Twente thuis, RKC uit en Vitesse uit.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

j0enne wrote:

Ja. Je kan er misschien 0 pakken. Of 9. Of 4. Of 6.

Iedereen laat punten liggen, dus ik heb geen idee meer. Kan maar zo dat je Twente wel weer verslaat.

Het Ajax van na de winter is ieder geval ideeënloos. Veel balbezit, nauwelijks rendement. Op Feyenoord uit na scoren we ook al weken maximaal 1 goal per wedstrijd. Ik zou zelf Schone naar het middenveld halen, Serero er maar uit dan (ondanks dat hij zeker niet de zwakste is) en met snelle jongens op de flanken spelen. Kishna-Sigthorsson-Bojan dan maar. Zorg ieder geval dat het veld eens breed blijft en dat er initiatief op de flanken komt.

Sowieso komende zomer prutsers als Siem en Sigthorsson verkopen en er echt goede aanvallers voor terughalen. En hopen dat Kishna zich blijft ontwikkelen.

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

j0enne wrote:

Dat ajax kan de komende 6 duels zomaar punten laten liggen!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Lefgozer wrote:

(quote)

AZ heeft geen geluk met de loting. Die hebben gestreden voor hun punten waardoor ze makkelijkere tegenstanders loten. Beloning na werken dus.

Juist. Wat een gelul zeg, om dat eeuwige falen van teams als Feyenoord in Europa maar goed te praten. AZ heeft gewoon een prima verleden in Europa en krijgt een kwalificatie die past bij hun punten.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Wat een schandaal van een draak van een abomination van een wedstrijd. NAC mag je niks kwalijk nemen, die spelen naar hun mogelijkheden en zijn tevreden met een punt. De tien veldspelende Ajacieden daarentegen waren niets minder dan een farce voor het voetbal; je reinste Griekse tragedie.

Kocht ik blijkbaar ook nog een kaartje over voor tussen de Bredase 'harde kern', sta ik daar tussen dat volk mezelf in te houden en plichtmatig mee te klappen voor een non-voetballer als Perica of Hooi.

Pruttelend en op een slakkengang naar de finishlijn dan maar, het scheelt dat er nog een buffer is van zeven punten op de concurrentie. Maar man man, vandaag is een schande voor alles waar Ajax Amsterdam voor staat; en niet voor het eerst dit seizoen.

Blegh!

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Ja, ik gun Ajax de schaal niet het lullige alleen is dat ik het ook geen 1 andere club gun.

Goddammit.

Ga maar is TLOU spelen, schijnt goed te zijn.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Materny wrote:

Kocht ik blijkbaar ook nog een kaartje over voor tussen de Bredase 'harde kern', sta ik daar tussen al die dwazen mezelf in te houden en plichtmatig mee te klappen voor een non-voetballer als Perica of Hooi.

Hahaha, schitterend.

happie

• 6236 messages
  • 426 votes

Lefgozer wrote:

ve4145440]

(quote)

Daarbij heeft Az ook nog geluk met de loting. Die hadden het tegen een Kuban ook niet gered.

En inderdaad, ondanks overwinningen tegen city en barca, was Ajax er wellicht tegen Kuban er ook uitgegaan.

AZ heeft geen geluk met de loting. Die hebben gestreden voor hun punten waardoor ze makkelijkere tegenstanders loten. Beloning na werken dus. [/quote]

Er waren er zeker 6 of misschien 7 uit de loting voor de laatste 32 die ze beter niet hadden kunnen loten. Dus dan heb je gewoon geluk. Hadden ze Juve, porto of zoiets dergelijks geloot, dan hadden ze wel pech gehad natuurlijk. Zo dicht zit dat bijelkaar. Wat dus in het geval van Feyenoord was met Kuban. En met die loting daarna ( genk-anzhi) mochten ze helemaal niet klagen, want daar was ook moeilijker te loten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

happie wrote:

(quote)

Er waren er zeker 6 of misschien 7 uit de loting voor de laatste 32 die ze beter niet hadden kunnen loten. Dus dan heb je gewoon geluk. Hadden ze Juve, porto of zoiets dergelijks geloot, dan hadden ze wel pech gehad natuurlijk. Zo dicht zit dat bijelkaar. Wat dus in het geval van Feyenoord was met Kuban.

Haha, ja reken Kuban even tot een topteam. Het moet niet gekker worden.

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

AZ heeft op eigen kracht afgedwongen dat ze een veilige status hebben behaald.

Verder zijn ze ook ''gewoon'' 1ste geworden in de poule waardoor ze deze rondes bewandelen ( niet loten).

AZ had 2 jaar hiervoor ook lastige tegenstander gehad als Metalist kharkiv, Anderlecht, Udinese wat ze versloegen. De EU puntjes heeft AZ keurig behaald.

happie

• 6236 messages
  • 426 votes

In verhouding met de Nederlandse competitie zeker en ik doelde erop dat Feyenoord natuurlijk veel makkelijkere tegenstanders had kunnen treffen. Zeker in die fase van de Europa League. Kuban was 1 van de lastigste. Waar alle eredivisie ploegen eruit zouden kunnen vliegen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

happie wrote:

In verhouding met de Nederlandse competitie zeker en ik doelde erop dat Feyenoord natuurlijk veel makkelijkere tegenstanders had kunnen treffen. Zeker in die fase van de Europa League. Kuban was 1 van de lastigste. Waar alle eredivisie ploegen eruit zouden kunnen vliegen.

Die laatste zin is gewoon flauwekul. Zo sterk was dat Kuban niet dat een Ajax, PSV, AZ of Twente hetzelfde zou overkomen. Er zijn dit seizoen wel heel wat betere ploegen verslagen door onze Nederlandse teams dan Kuban. Dit is gewoon goedpraten van een hele matige prestatie van Feyenoord.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

om dat eeuwige falen van teams als Feyenoord in Europa maar goed te praten.

Turven we gezellig mee. Nummer 3 van vandaag. Minstens.

The Oceanic Six wrote:

Dit is gewoon goedpraten van een hele matige prestatie van Feyenoord.

Ah. We hebben nummer 4 alweer te pakken.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

schram101 wrote:

(quote)

Juist dat is niet het geval toch? Voor Van der Hoorn en Duarte zijn gewoon miljoenen(!) betaald.

Bij elkaar iets meer dan 5 miljoen. Dat is wel geld (en dan ook nog dom), maar als je ziet wat Ajax de laatste drie jaar aan financiële resultaten heeft geboekt dan valt het erg mee. Zoals rep ook steeds terecht opmerkt: als je ziet wat we de laatste jaren aan kwaliteit verkocht hebben, dan is dat slecht op te vangen. In elk geval niet uitsluitend met eigen jeugd.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Materny wrote:

Kocht ik blijkbaar ook nog een kaartje over voor tussen de Bredase 'harde kern', sta ik daar tussen al die dwazen mezelf in te houden en plichtmatig mee te klappen voor een non-voetballer als Perica of Hooi.

Ongeveer hetzelfde als klappen voor "voetballers" als de Sa, Bojan en Serero.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Het was zeker geen scoringskans. Speelde ten eerste de bal al veel te ver voor zich uit om er nog wat van te maken. Penalty was meer dan genoeg

Geel (en een penal) was voldoende geweest. Vind ik dan. Het was wel een scoringskans natuurlijk. En helaas zijn de regels dan een rode kaart (waar ik het dus absoluut niet mee eens ben).

Mooie reactie ook van Marco. Al had hij zich beter druk kunnen maken over de enorm zwakke instelling van zijn spelers (o kansen, 0 inspiratie, 0 inzet).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Turven we gezellig mee. Nummer 3 van vandaag. Minstens.

(quote)

Ah. We hebben nummer 4 alweer te pakken.

Ik weet dat je slechts op deze manier kan reageren, omdat je weet dat die prestaties gewoon dieptriest waren. Maar nu projecteer je dat wanhopig op teams die duidelijk een veel beter Europees seizoen hebben gedraaid.

Dit mag je trouwens als nr 5 turven hoor. Dat past bij je niveau.

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ja. Je kan er misschien 0 pakken. Of 9. Of 4. Of 6.

Iedereen laat punten liggen, dus ik heb geen idee meer. Kan maar zo dat je Twente wel weer verslaat.

Het Ajax van na de winter is ieder geval ideeënloos. Veel balbezit, nauwelijks rendement. Op Feyenoord uit na scoren we ook al weken maximaal 1 goal per wedstrijd. Ik zou zelf Schone naar het middenveld halen, Serero er maar uit dan (ondanks dat hij zeker niet de zwakste is) en met snelle jongens op de flanken spelen. Kishna-Sigthorsson-Bojan dan maar. Zorg ieder geval dat het veld eens breed blijft en dat er initiatief op de flanken komt.

Sowieso komende zomer prutsers als Siem en Sigthorsson verkopen en er echt goede aanvallers voor terughalen. En hopen dat Kishna zich blijft ontwikkelen.

Ik begrijp echt niet wat jij in bojan ziet. Die jongen heeft nog geen enkel beslissen doelpunt gemaakt of assist gegeven. Daarentegen Wel een paar keer op een beslissend moment een kans verprutst op een belangerihk moment als er mensen beter voor stonden. Hij drijft alles te ver door en raakt meestal de bal kwijt. Geweldige techniek maar zo niet functioneel. Waardeloze voetballer.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

wavanbuuren wrote:

(quote)

Ik begrijp echt niet wat jij in bojan ziet. Die jongen heeft nog geen enkel beslissen doelpunt gegeven of assist gemaakt. Daarentegen Wel een paar keer op een beslissend moment een kans verprutst op een belangerihk moment als er mensen beter voor stonden. Hij drijft alles te ver door en raakt meestal de bal kwijt. Geweldige techniek maar zo niet functioneel. Waardeloze voetballer.

Wat mij irriteert is dat iedereen in de spits wekenlang kansen kreeg, behalve Bojan. En da's nu net de enige van die groep spitsen met overzicht, een goede techniek en enige klasse. Gaf vandaag ook een sterke steekpass op de Sa, die helaas een matige voorzet gaf. Ik denk niet dat Bojan het slechter had gedaan als hij eens 10 potjes daar had mogen spelen. Maar nu staat hij constant op de flank en vaak ook maar voor een kwartiertje. En hij presteert inderdaad slecht, maar dat ligt voor een deel ook aan zijn trage teamgenoten die nooit eens vrijlopen. Bojan is tenminste wel altijd in beweging.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ik weet dat je slechts op deze manier kan reageren, omdat je weet dat die prestaties gewoon dieptriest waren. Maar nu projecteer je dat wanhopig op teams die duidelijk een veel beter Europees seizoen hebben gedraaid.

Dit mag je trouwens als nr 5 turven hoor. Dat past bij je niveau.

Tegen AA Gent had Feyenoord een te matige selectie (al had Fer Feyenoord vlak voor tijd vanaf 1 meter de EL in moeten schieten, uiteraard). Tegen Dynamo (veel hogere begroting - 25 miljoen uitgegeven aan spelers destijds) speelde Feyenoord juist erg sterk en verdiende door te gaan, maar hadden we (nog) geen spits (Pellè kwam een maandje later). Schaken stond daar als noodoplossing en die weet niet bepaald wat te doen als hij in scoringspositie komt (ja, liggen - vandaag). Tegen Kuban (hogere begroting en dus veel meer budget - Feyenoord: 0) was Feyenoord uit kansloos. Denk dat geen enkele team uit Nederland het tegen hen had gered.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.