- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- De Slimste Mens ter Wereld
De Slimste Mens ter Wereld
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Of hoe dom zo'n slimme kan zijn.
En wie zegt dat het geen belang heeft of je wint of verliest, heeft waarschijnlijk verloren.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Hij weet veel maar of hij werkelijk schrander is nu niet helemaal duidelijk. Crabbé nam ook niet de moeite om dichter bij de monitor te gaan staan. Tijdens de bierenvraag zei hij steeds: "Ik kan da ni zien van hier!" Doe er dan wat aan, Ben! Sta op en doe een Linda De Win.
Hoe vreemd dat Bart Peeters gewonnen had trouwens. Ik kreeg heel de tijd de indruk dat hij de zwakste van de drie was. En hopla, hij wint toch!
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Wat vreemd toch hoe vaak het fout loopt in de finale, maar dit sloeg werkelijk alles! Ben had het echt niet door, zo leek het wel. Jammer, want hij wist erg veel.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ben er ook uit...
Voor wie moet ik nu zijn?
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Die Eva heeft wel veel geluk in de finales. Ze stoot alleen maar door door fouten van de tegenstanders. Spijtig want vanavond komt Danny Verstraeten dus heb ik helemaal geen favoriet meer. Voor die blaaskaak (Bart Peeters) ga ik ook niet supporteren.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Sta er vooral versteld van dat Freek meteen de eerste aflevering eruit ging. Vond hem erg cool en ook de beste kandidaat die ik ooit gezien heb.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Ik ook. Maar het was wel duidelijk dat hij niet in het spel zat. Hij zag er ook wel wat somber uit.
dave
-
- 1079 messages
- 885 votes
Peeters valt toch mee als kandidaat? 
Alleen als presentator is hij niet te harden.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Ik denk dat het vooral komt omdat ik hem niet kan uitstaan in al de andere programma's waar hij gast/presentator is. Ook het publiek kon hem volgens mij niet luchten. Met vrijwel alle grappen die hij vertelde kon het publiek niet lachen. Maar dat zou ook verbeelding kunnen geweest zijn. 
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
zoals al veel gezegd hier: ongelooflijk wat Ben Crabbé in die finale allemaal deed...Hopelijk denkt hij er is goed over na, zodat dat in de finaleweek wat beter verloopt.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor die blaaskaak (Bart Peeters) ga ik ook niet supporteren.
Blaaskaak? Zegt iemand met de naam 'Pandy'.
Snap je?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Pfff gaat die Eva ook nog door naar volgende week. Matige kandidaten vandaag.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Marc Reynebeau komt maandag! 
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Weeral een kanon er meteen uitgeflikkerd... Jammer dat Reynebau niet meer wist over zijn fragment...
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Die finale maakt toch onverwachte spanningen los. Ben Crabbé toch een hele slimme man gaat grandioos de fout in en speelt zo ongeveer de stomste finale ooit.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik denk dat Reynebeau, Desmet en Braeckman erna zijn gekomen dus (met de aflevering van vandaag niet meegerekend) 3 afleveringen geleden.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Je kunt trouwens alle finales en een (heel kort) overzichtje van grappige momenten gemakkelijk opvragen via Videozone - deredactie.be onder Redactietips / De allerslimste mens.
Grootste voordeel daar is dat in de naam van de filmpjes nog niet verklapt wordt wie er uit ligt (wat wel zo is in de begeleidende tekstjes op www.een.be) - ik heb geen tv en zo heb ik toch nog een beetje van de spanning
Filmpjes worden altijd iets voor 23:00 u op de site gepost.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Is het theoretisch mogelijk om. uh uh Amerikaanse acteur te zeggen binnen 1 seconde?
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Welke aflevering was dat precies? Heb het gemist en wil het graag opvragen.
Woensdag 22 december
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Nee. Amerikaanse was binnen de tijd maar acteur was toch te laat denk ik.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Bart Peeters deed er in ieder geval niet moeilijk over. Zelden iemand zo enthousiast zien verliezen.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Dat vind ik altijd wat flauwtjes aan de reeks. Ik persoonlijk zou echt over de rooie gaan. Ook als iemand zich 40 tot 50 seconden laat zakken om als eerste te beginnen en je er dan uit spelen... Hoe ze daar toch zo positief over kunnen blijven doen.
dave
-
- 1079 messages
- 885 votes
Mja, die laatste seconde was wel wat twijfelachtig. Moest dit gebeuren met iemand die ik er absoluut uit wil, dan zou ik ook wel kwaad worden. Sowieso moeten de regels van die finale gewijzigd worden. Je laten zakken is laf en heeft met 'slim' zijn niets te maken. Kijk maar naar de finale van gisteren of zowat alle dagen daarvoor. Brems had er al lang uit moeten liggen.
Best een onnozel quizje als je het zo bekijkt.
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2571 votes
dat noemen ze tacktiek. En als je het mij vraagt is dat ook een vorm van intelligentie om tacktisch de juiste beslissingen te maken en juist te antwoorden.
En nee het is niet onnozel want dat is de charme van het spel en anders zou het ook lang niet zo spannend zijn.
dave
-
- 1079 messages
- 885 votes
Tacktisch misschien wel, maar een vorm van intelligentie? Iedereen kan zich als een sufferd laten zakken. Iets wat in mijn ogen allesbehalve charmant is.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Inderdaad. Iemand die een hele quiz goed is moet het bijvoorbeeld opnemen tegen iemand die het niet goed deed. Die mag altijd beginnen (en met geluk van de vragen) komt hij op gelijke hoogte. Ze gaan naar de 60 a 70 seconden en hij begint met zich te laten zakken. Op een laffe wijze speelt de slecht spelende de goed spelende uit de quiz. Is al vaak genoeg gebeurd.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Klopt niet echt: om je te laten zakken, moet je meer punten hebben dan je tegenspeler (je moet als tweede aan de beurt komen, anders heeft het nu eenmaal geen zin, en je moet op dat moment uiteraard nog steeds meer punten hebben dan de ander) - met andere woorden, het is degene die beter bezig is die de kans krijgt om de regel te ontduiken dat de slechtste mag beginnen, en dus als eerste de kans krijgt om te winnen. Als het bijvoorbeeld 18-57 staat, dan mag de slechtere kandidaat normaal gezien beginnen en kan hij winnen door drie goede antwoorden te geven - wat soms erg gemakkelijk gaat. Nu niet dus, want die met 57 laat zich, als hij slim is, aan het einde van de vorige vraag zakken en speelt de andere eruit met één goed antwoord. Perfect eerlijk vind ik.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Eva Brems
Pittig dametje dat iets ondefinieerbaars over zich heeft. Ben wel van fan. Ben geen fan van Bart Peeters, maar toegegeven, hij is groots in de nederlaag en z'n kusscène met Eva was geweldig!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik opteer al jaren om een systeem in te voeren waarbij je maximum, dat wanneer je bijvoorbeeld 10 of 15 seconden zonder goed antwoord speelt, de beurt automatisch naar de andere kandidaat gaat. Dat 'laten zakken' maakt het hele spel naar de vaantjes.