• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.077 actors
  • 9.372.303 votes
Profile

De Slimste Mens ter Wereld

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Eva Brems speelt onwaarschijnlijk tactisch. Telkens als ze het antwoord niet weet somt ze automatisch en heel snel (alsof ze daarvoor heeft getraind) alle typische mogelijkheden op zoals nationaliteit, beroep, jaartal, ... om zo toch nog een graantje mee te pikken. Ze weet heel goed hoe je punten kunt scoren en ze is daar heel geconcentreerd mee bezig. 'She's going for the kill.'

Bart Peeters overdreef met z'n enthousiasme om zeker niet zijn teleurstelling te laten zien. Het is heus niet de eerste keer dat iemand maar één seconde nodig heeft om één goed antwoord te geven. Hij deed alsof dat een mirakel was. Maar goed, zijn filmkus was wel grappig en één van de weinige spontane momenten van de avond. De jury begint mij meer en meer te storen.

....

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

AC1 wrote:

Het is heus niet de eerste keer dat iemand maar één seconde nodig heeft om één goed antwoord te geven. Hij deed alsof dat een mirakel was.

Het waren er dan ook twee

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

timbo_ wrote:

Het waren er dan ook twee

Sowieso echt nooit het appeal begrepen van dit BVquizje, maar kan er mij iemand uitleggen waarom zelfs Nederlandse mensen dit willen volgen?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

De fijne humor van Eric van Looy alleen al maakt het de moeite waard vind ik.

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

speedy23 wrote:

Ik opteer al jaren om een systeem in te voeren waarbij je maximum, dat wanneer je bijvoorbeeld 10 of 15 seconden zonder goed antwoord speelt, de beurt automatisch naar de andere kandidaat gaat. Dat 'laten zakken' maakt het hele spel naar de vaantjes.

Ik weet niet of je het weet maar het is geen programma om te kijken welke bekende belg de meeste vragen goed heeft. Het is een amusementsprogramma. En veel mensen waaronder ik amuseren zich met het feit dat er op die manier ook gewonnen kan worden, want zo blijft het spannend zo kan de 'slechtere' ook nog winnen.

en ik las net dta iemand het oneerlijk vond dat de betere minder kans had om te winnen, maar dat is niet waar. Dat is door iemand anders al uitgelegd. Enb als hij perse door wil moet hij/zij maar gewoon eerste worden.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Onderhond wrote:

Sowieso echt nooit het appeal begrepen van dit BVquizje, maar kan er mij iemand uitleggen waarom zelfs Nederlandse mensen dit willen volgen?

Vind het de leukste quiz die ik ken. Kijk bijna iedere dag en ben zeker niet de enige Nederlander merk ik regelmatig.

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Ik heb ook een tijdje 'De Mol' gevolgd in Nederland, of andere shows met Bekende Nederlanders. De Lama's is zelfs één van m'n favoriete televisieprogramma's. Een andere nationaliteit maakt echt het verschil niet..

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

dave wrote:

Een andere nationaliteit maakt echt het verschil niet..

Wél als het om een redelijk banaal quizje gaat waar het enige trekpunt zo'n beetje de bekende koppen is.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Dit seizoen valt mij tot nu toe wel behoorlijk tegen. De voorbije jaren bijna geen enkele aflevering gemist maar dan vond ik het toch allemaal net iets toffer en beter. De meeste deelnemers zitten daar ofwel op van de zenuwen ofwel bijna tegen hun zin. De mopjes van Erik Van Looy lijken zo geforceerd en die gastjuryleden hebben echt geen enkele meerwaarde. Enkel Van den Hoof, Tobback en Focketyn zorgden voor wat amusement. Gelukkig zijn deelnemers als Crabbé en Peeters toch regelmatig mogen terug komen, die zorgden toch altijd voor wat ambiance.

Ik vind het ook erg jammer dat mijn persoonlijke favoriet, Rutten, er zo snel uitlag. Hopelijk worden de volgende weken wat interessanter met de inbreng van spelers als De Wever, Van Herreweghe, De Win, Crets,...

En kan iemand alsjeblieft iets doen aan die rijmpjes van Van Looy?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Mat_ wrote:

De mopjes van Erik Van Looy lijken zo geforceerd

Geforceerd welnee. Zelden zo'n spontane mens als Eric Van Looy gezien. Die rijmpjes komen uiteraard wat gemaakt over en hoeven voor mij ook niet.

Zandkuiken

• 1744 messages
  • 1430 votes

Mat_ wrote:

Hopelijk worden de volgende weken wat interessanter met de inbreng van spelers als De Wever...

De Wever gaan ze pas helemaal aan het eind brengen, zeker?

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

De wever was gewoon geniaal 2 jaar geleden. Ik die hadden ze eerder moeten brengen dan hadden we er langer vcan kunnen genieten.

Ik ben ook een nederlander, maar ik moet zeggen dat ik veel belgische tv kijk. Ik vind het nederlandse niet zo leuk. Dus als je de grappen van van looy geforceerd vind moet je zeker niet naar ik houd van holland kijken met jeroen van koningsbrugge. Dat is pas geforceerd.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Mat_ wrote:

De Win

Heb die haatcampagne tegen haar nooit begrepen maar om nu je hoop te vestigen op haar voor amusement is dan weer het andere uiterste.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Zandkuiken wrote:

De Wever gaan ze pas helemaal aan het eind brengen, zeker?

Ik weet het niet precies, maar ik heb gehoord dat ofwel 1: BDW morgen de eerste maal aantreedt en

2. Dat het morgen pas de 1ste opnamedag zou zijn voor BDW.

Nu kunnen we natuurlijk alle kanten uit.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Heb die haatcampagne tegen haar nooit begrepen maar om nu je hoop te vestigen op haar voor amusement is dan weer het andere uiterste.

Amusement verwacht ik niet meteen van haar, maar ik ben er vrij zeker van dat ze het spel een pak interessanter zal maken (al was het maar door haar ongelooflijke competitiedrang en de daarmee gepaard gaande "frustraties" bij de kijkers)

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ze moeten die domme vragen er toch eens uit halen. Op welke lichaamsdelen wordt een vrouw het liefst gekust? Dan kun je dus gewoon het hele lichaam af gaan. Maar daardoor beslist Eva het wel.

Kan me van vorig jaar ook nog herinneren dat ze naar kleuren vragen. Dat is te begrensd en is gokken en geen kennis.

Toch een smetje.

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Een smetje is meer zich voor de zoveelste keer laten zakken tijdens die finale! Ontzettend ergerlijk, geen woorden voor.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

volgens mij is dat gewoon de enige juiste tactiek, ergerlijk of niet.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

dave wrote:

Een smetje is meer zich voor de zoveelste keer laten zakken tijdens die finale! Ontzettend ergerlijk, geen woorden voor.

Dat vind ik dan wel weer bij spel horen.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

Inderdaad, dat is wat ik ook bedoelde. Het zou pas echt ergerlijk zijn als zij zich niet liet zakken.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

'Ergerlijk' omdat je niet tactisch speelt?

De winnaar was tevens de beste humorist van de avond.

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Gisteren eindelijk nog eens een geslaagde aflevering! Met dank aan Wouter Deprez, echt een geweldige kerel.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Ik ben blij dat Wouter zijn eerste aflevering overleefd heeft, hopelijk is hij nu vertrokken voor ene mooie reeks...

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

doodah wrote:

Gisteren eindelijk nog eens een geslaagde aflevering! Met dank aan Wouter Deprez, echt een geweldige kerel.

De anti-pitloze druif man. Respect!

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Wie neemt het vandaag ook alweer op tegen Eva en Wouter?

Zandkuiken

• 1744 messages
  • 1430 votes

Regisseur Jan Verheyen.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Een beetje een vervelend mannetje. Hopelijk maakt Wouter gehakt van hem.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Sympathieke vent, maar misschien wat te serieus voor deze quiz.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Hij is helemaal niet zo serieus. En sympathiek zijn er vele maar deze blaast wel hoog van de toren ... dus Wouter, maak er gehakt van.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Ach ja, niet serieus inderdaad. Die programma's op VTM met hem tegenwoordig..

Deprez is inderdaad geniaal!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.