• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

De Slimste Mens ter Wereld

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Freud wrote:

Het spelletje gaat erom de vijf trefwoorden te raden - niet om vijf juiste dingen te zeggen over een onderwerp. De NAVO ligt deels in Brussel en deels in Evere, dus Evere is een goed trefwoord - Brussel had dat ook kunnen zijn, maar was het niet.

Waarom gaven de programmamakers dan toe dat ze fout zaten met die vraag?

Het klopte gewoon niet. Punt.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Freud wrote:

Het spelletje gaat erom de vijf trefwoorden te raden - niet om vijf juiste dingen te zeggen over een onderwerp. De NAVO ligt deels in Brussel en deels in Evere, dus Evere is een goed trefwoord - Brussel had dat ook kunnen zijn, maar was het niet. Net zomin als Rasmussen dat was, ook al is hij momenteel de secretaris-generaal, terwijl Willy Claes wel een trefwoord was, ook al is hij dat inmiddels al lang niet meer...

Maar Evere is deelgemeente van het hoofdstedelijk gewest Brussel. Dus Brussel is altijd juist, of het nu helemaal in Evere ligt of niet.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Godgloeiende wat is Goedele nog lekker.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

Godgloeiende wat is Goedele nog lekker.

Kos is stiekem een MILF!

Ik dacht het wel

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Overgens doet diegene die ik getipt had voor de eindzege het ook niet slecht.

Bert Kruismans was de slimste mens in de tijd dat het programma amper 500.000 kijkers haalde. Weinig kijkers van nu hebben hem dus ooit zien spelen.

Ik tip hem nog altijd voor de eindoverwinning.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Maar Evere is deelgemeente van het hoofdstedelijk gewest Brussel. Dus Brussel is altijd juist, of het nu helemaal in Evere ligt of niet.

Maar, zoals Freud al zei, was Brussel niet het trefwoord, dat de kandidaten moesten raden.

Ik denk dat hij gelijk heeft.

De fout zit niet in de opgave, maar in de uitleg van de quizmaster. Dat kan bijna niet anders.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

AGE-411 wrote:

Kos is stiekem een MILF!

Ik dacht het wel

Ik weet niet zeker of Kos dit als compliment gaat opvatten.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

http://www.hln.be/hln/nl/92...

Bart De Wever gaat NIET mee doen aan de finaleweek.

Een wijze beslising, maar een spijtige zaak. Want de afleveringen met Bart waren altijd lachen. Anderzijds wel een wijze beslissing;

- Hij heeft deelgenomen en zou in de finale gekomen zijn. Dat in tegenstelling tot wat de pers op voorhand zei ("als hij niet deel neemt is het een lafaard")

- Om de andere kritiek te pareren deelt hij nu toch niet mee. Er kwam nogal veel kritiek dat Bart De Wever mee deed aan het quiz-programma terwijl het land op sterven ligt.

Ik denk dat ook de makers het wel spijtig zouden vinden. Alle afleveringen met Bart zorgden voor torenhoge kijkcijfers.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Of ... hij voelt dat hij niet kan winnen, natuurlijk.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

cinema.rex wrote:

Maar, zoals Freud al zei, was Brussel niet het trefwoord, dat de kandidaten moesten raden.

Ik denk dat hij gelijk heeft.

De fout zit niet in de opgave, maar in de uitleg van de quizmaster. Dat kan bijna niet anders.

De fout ligt volledig bij de productieleiding, dus ook bij Van Looy die over alles het laatste woord heeft.

Er wordt dikwijls melding gemaakt van Evere als de plaats waar het NAVO-hoofdkwartier gevestigd is, maar dat klopt niet helemaal. Dat ligt namelijk gedeeltelijk in Evere en gedeeltelijk in de stad Brussel, meer bepaald op het grondgebied van de in 1921 opgeheven en bij Brussel gevoegde gemeente Haren. Wel in Evere ligt het hoofdkwartier van het Belgisch leger, juist achter het NAVO-hoofdkwartier.

De zetel van de NAVO is gevestigd op de Leopold III-laan, te 1110 Brussel, een speciaal postnummer voor de NAVO alleen. Evere heeft het nummer 1140.

De Slimste Mens heeft zijn fout volledig toegegeven en Paul D'Hoore wou er geen verdere polemiek aan ontlokken en liet de zaak blauwblauw. Waarvoor chapeau.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

AC1 wrote:

Of ... hij voelt dat hij niet kan winnen, natuurlijk.

Ik denk dat ie wel wat beters te doen heeft.

En natuurlijk heeft ie op deze manier enkel gewonnen. Wat natuurlijk ook een voordeel is

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Zijn vorige opnames waren op 30 december en 3 januari. Niemand werkte toen en de politiek zeker niet. Terwijl zijn collega's de sneeuw of de zon opzochten, of thuis aan de feesttafels zaten, koos hij voor opnames van De Allerslimste Mens, waarvoor respect. BDW kan zich jammer genoeg niet vrijmaken voor de opnames die nog deze week gepland zijn. Samen met Elio Di Roupo en Johan Vande Lanotte heeft hij nu andere katten te geselen vrees ik. Wel erg jammer.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Vandaag en morgen komen er nog kleppers bij... Moest Goedele er vandaag uitgespeeld worden, is het morgen toch een echte topaffiche (3 ex-winnaars onder elkaar). En eerlijk gezegd denk ik dat ze er vandaag effectief uitgaat (al weet je met die spel natuurlijk nooit).

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Kr!kke wrote:

Vandaag en morgen komen er nog kleppers bij... Moest Goedele er vandaag uitgespeeld worden, is het morgen toch een echte topaffiche (3 ex-winnaars onder elkaar). En eerlijk gezegd denk ik dat ze er vandaag effectief uitgaat (al weet je met die spel natuurlijk nooit).

Goedele zit er dit jaar bij omdat ze in haar seizoen ook altijd door het oog van de naald kroop. Net zoals ze gisteren eigenlijk

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Hoerenchance noemen ze dat in Antwerpen, ik snap nog altijd niet waarom De Vadder bleef antwoorden terwijl hij zich gewoon moest laten zakken en zwijgen. Het daarna dan wat proberen goed te praten door te zeggen dat het tegen het spel in gaat...

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Metalfist wrote:

Hoerenchance noemen ze dat in Antwerpen, ik snap nog altijd niet waarom De Vadder bleef antwoorden terwijl hij zich gewoon moest laten zakken en zwijgen. Het daarna dan wat proberen goed te praten door te zeggen dat het tegen het spel in gaat...

Volgens mij hield ie er gewoon geen rekening mee ofzo

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Mosselen Bolognese.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Bert Kruismans

Ik had die op voorhand al getipt als grootste kanshebber. Hij walst iedereen plat!

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Hij speelt inderdaad erg sterk.

Op het eerste zicht vind ik hem inderdaad ook de beste speler...

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Toch val ik er niet voor.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

Ik ook niet, het is niet leuk om naar te kijken. Maar hij is wel onwaarschijnlijk goed, arme Eva.

@speedy23: Bedankt voor je uitleg, nu heb ik het ook begrepen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Kr!kke wrote:

Hij speelt inderdaad erg sterk.

Op het eerste zicht vind ik hem inderdaad ook de beste speler...

Vind Bart de Wever nog steeds de beste die ik heb gezien.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Wie Bert de afgelopen afleveringen heeft zien spelen, zal niet gauw tot hetzelfde oordeel komen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Bart De Wever speelde veel sterker een aantal seizoenen geleden.

Vond hem dit jaar wel goed, maar niet overtuigend.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

AGE-411 wrote:

Bart De Wever speelde veel sterker een aantal seizoenen geleden.

Vond hem dit jaar wel goed, maar niet overtuigend.

Het zou er nog aan ontbreken. Sinds de verkiezingen van 13 juni zit die kerel in een echte mallemolen. En hij weet het ook, maar moest hij morgen ter plekke doodvallen, ik zou er niet van schrikken.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Metalfist wrote:

Hoerenchance noemen ze dat in Antwerpen

Ik vond het eigenlijk wel fantastisch hoe die duidelijk sterkere De Vadder er dan toch uitgekieperd werd door Goedele op zo'n manier. Dat onnozel strevertje kon het niet laten om gedurende heel de quiz iedere keer opnieuw te zeggen 'dat hij dit of dat ook nog ging geweten hebben' wanneer de beurt op hem afsprong. Hij komt mij iets te zelfingenomen over op de een of andere manier.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Deleted scenes

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

djelle wrote:

(quote)

Ik vond het eigenlijk wel fantastisch hoe die duidelijk sterkere De Vadder er dan toch uitgekieperd werd door Goedele op zo'n manier. Dat onnozel strevertje kon het niet laten om gedurende heel de quiz iedere keer opnieuw te zeggen 'dat hij dit of dat ook nog ging geweten hebben' wanneer de beurt op hem afsprong. Hij komt mij iets te zelfingenomen over op de een of andere manier.

Ik zeg niet dat De Vadder het niet verdient had want hij irriteerde me ook met het continue gebluf maar gewoon de manier waarop hij eruit gaat vond ik ontzettend ridicuul. Vooral ook omdat hij zichzelf de nek omwringt door maar te blijven praten.

@ AGE:

staat dat ook op de DVD van de Humo? Die zat er deze week bij voor 2.50 euro maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om hem te zien.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Er zitten enkele leuke dingen tussen

Ben Crabbé

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Vanavond is het zo ver.... de finaleweek.

Go Steven !

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.