• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.320 votes
Profile

De Slimste Mens ter Wereld

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Oei, oei, Bent toch!

Zelf hou ik wel van een sportieve aanpak tijdens de finale, maar dit was gewoon een ongeluk. Ik verkies die lelijke snor boven 'professor' Brems. Gelukkig is Crabbé er nog om het spel leuk te houden. Hij was en forme vanavond.

En Frieda Van Wijck godbetert? Heeft zij meer dan twee zinnen gezegd? Die jury voelt hoe langer hoe meer overbodig aan.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ik viel echt in slaap gisteren. Echt een makke aflevering. Dat Bent weg is zullen vele spijtig vinden want ik heb de indruk dat hij één van de populairste kandidaten is (misschien was dat ondertussen door de snor wat verminderd). Bon, vanavond krijgen we een andere 'boy wonder', namelijk Freek Braeckman, ooit de slimste mens ter wereld.

Frieda Van Wijck in de jury plaatsen was een grote vergissing. Hou het gewoon op Kama, Frank Focketyn, Urbanus, een politicus erbij voor het contrast en zorg ervoor dat ze niets hebben voorbereid.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik vind dat de 'rek' uit het programma is. De humor is te gemaakt, de presentatie ingestudeerd en de kandidaten zijn doodsbenauwd om toch maar eens het 'achterste van hun tong' te laten zien, zo voorzichtig zijn ze.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Niet gezien gisteren... Bent eruit? Jammer!

Dan ben ik nu maar voor Ben Crabbe.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Treurig van Bent. Aan de ene kant blij dat hij het eerlijk speelt maar aan de andere kant enorm dom. Je laten zakken hoort nu eenmaal bij het spel. De allerlaatste aflevering met Bent van Looy. Hoop dat Braeckman die vrouw er lekker uitwipt;

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Was echt een enorme blunder natuurlijk van Bent. Vind die nieuwe vrouw wel grappig en lief , nooit van gehoord verder.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Moet dit ook maar weer eens gaan volgen. Vorig jaar mijn favoriete TV-program.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Frieda Eva Brems

Bent eruit of niet, blijft één van de minst leuke afleveringen tot nu toe.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Wederom drama gisteren bij de slimste mens, met dank aan Bent die een enorme flater begaat!

En zoals sommigen al zeiden: Frieda Van Wijck was echt hopeloos in de jury...

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ben Crabbé gaat dit jaar winnen.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

AC1 wrote:

Ben Crabbé gaat dit jaar winnen.

Er komen nog een hoop sterke kandidaten.

Freek was eigenlijk topfavoriet. En Bart De Wever 2de.

Maar het kan dus snel veranderen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Tja Freek lag eruit op 1 secondje, je moet soms ook nog wat geluk hebben. Al moest hij het met die dioxinevraag wel gehaald hebben.

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Sja, maar ben eigenlijk best wel blij met die 'anticlimaxen' de laatste tijd. Ik kan alleen maar hopen dat De Wever er even snel, zo niet sneller uit zal liggen.

Het niveau van de quiz heeft vanavond wél zijn dieptepunt bereikt, met o.a. de 'twist' van de jury die i.p.v. gelach, plaatsvervangende schaamte opwekte. Gelukkig kunnen 4 op 10 mensen hier nog mee lachen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik heb nog maar weinig afleveringen kunnen zien, maar wat is er mis met De Wever? Heerlijk cynische mens toch?

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Nee, gewoon een cynische mens. Al wordt zijn 'humor' ook droog genoemd. Heb het sowieso al niet op BV's, en dat is De Wever nu meer dan een politieker. Dat hij oneervol mag verliezen, zodat hij zijn groots werk en enorm gewaardeerde inbreng in de politiek kan voortzetten.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

djelle wrote:

Ik heb nog maar weinig afleveringen kunnen zien, maar wat is er mis met De Wever? Heerlijk cynische mens toch?

Die was echt zalig Mag zijn stijl wel.

Hoop dat hij deze keer ook weer zo is als vorige keer. Al kan ik me wel inbeelden dat ie andere dingen aan zijn hoofd heeft.

De humor van bart De Wever | Facebook

53.749 personen vinden dit leuk

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

dave wrote:

Heb het sowieso al niet op BV's, en dat is De Wever nu meer dan een politieker.

Kan hij weinig aan doen. Politiek gezien blijft hij zich inzetten en daar gaat het over. Zijn bekendheid is logisch in zijn positie en tegenwoordig gewoon een noodzakelijk kwaad als je iets wil bereiken in die wereld. Of zoals hij zelf zou zeggen: Dolus an virtus, quis in hoste requirat?

Al denk ik dat zijn BVschap uitspelen wel een van de laatste dingen is waar hij bewust mee bezig is.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

djelle wrote:

Tja Freek lag eruit op 1 secondje, je moet soms ook nog wat geluk hebben. Al moest hij het met die dioxinevraag wel gehaald hebben.

Hij heeft met precies dezelfde tijd de voorlaatste editie gewonnen van Bart De Wever.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

dave wrote:

Dat hij oneervol mag verliezen,

Waarom niet eervol? De eerste uitzendingen met BDW zijn al opgenomen en de eerstvolgende opname is ook al in een politiek verlof. BDW begint op donderdag 30/12 geloof ik.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Waarom niet eervol? De eerste uitzendingen met BDW zijn al opgenomen en de eerstvolgende opname is ook al in een politiek verlof. BDW begint op donderdag 30/12 geloof ik.

Zijn er meerdere afleveringen met Bart?

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Freek verdiende het wel om eruit te liggen. Al die bekende regisseurs en hij kende er geen bal van! Freek is totaal niet geinteresseerd in film blijkbaar. En dat weten de mensen achter de kwis. De enige manier om Ben Crabbé eruit te wippen is ervoor zorgen dat hij op een cruciaal moment een dierenvraag voorgeschotelt krijgt.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

AC1 wrote:

Al die bekende regisseurs en hij kende er geen bal van!

Zat ik mij ook aan te ergeren! Als je zelfs James Cameron al niet herkent...

In Vlaanderen loopt trouwens een geweldige reeks op de commerciele zender VTM waar allerhande programmas en typetjes geparodieerd worden, zo ook de slimste mens en Bart De Wever:

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Niet grappig

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Nog wat filmpjes van de voorbije jaren.

Die quote vanaf 3:15 is een catchprase van mij geworden.

Damned, ik heb het eerste seizoen nog gezien met Bruno Wyndaele. Ik word oud

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

AGE-411 wrote:

[Zijn er meerdere afleveringen met Bart?

Dat mogen wij nog niet weten. Maar het is wel al in de pers verschenen, mocht BDW 'doorgaan' de volgende opnamedagen ook gepland zijn op politiek vrije dagen. En rond de Kerst- en Nieuwjaardagen is er een politiek reces. Dus...

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Freek was duidelijk niet in goede doen, en is dan ook terecht naar huis...

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

ik volg het al jaren. In mijn ogen de beste quiz die ik ooit heb gezien.

filmliefhebber92

• 1196 messages
  • 2571 votes

Ben, Ben, Ben toch wat dom.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Die finale maakt toch onverwachte spanningen los. Ben Crabbé toch een hele slimme man gaat grandioos de fout in en speelt zo ongeveer de stomste finale ooit.

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Laat die 'ongeveer' maar vallen, timbo_ , want wat daar allemaal is gebeurd is te gek voor woorden. Misschien was Ben het beu of zo? Ik snap het niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.