- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Peter R. de Vries
Peter R. de Vries
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tja, De Vries is "misdaadjournalist", het lijkt me dat het verwijt "sensatie belust? niet echt een scherpe/bijzondere observatie is te noemen.....
Ik heb niets met De Vries (Ik vind het een proleet), maar ik vond Joran 1 geweldige TV. Ben erg benieuwd naar morgen.
Joran blijft mijn favo docu soap. Ik hoop dat hij nog lang vrij rondloopt en zich laat filmen (Zou hij onder een hoedje spelen met De Vries? Ze varen er beide wel bij.....) 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Tja, De Vries is "misdaadjournalist", het lijkt me dat het verwijt "sensatie belust? niet echt een scherpe/bijzondere observatie is te noemen.....
Ik heb niets met De Vries (Ik vind het een proleet), maar ik vond Joran 1 geweldige TV. Ben erg benieuwd naar morgen.
Joran blijft mijn favo docu soap. Ik hoop dat hij nog lang vrij rondloopt en zich laat filmen (Zou hij onder een hoedje spelen met De Vries? Ze varen er beide wel bij.....) 
Dat hij vrij rond loopt heeft niets met De Vries te maken.
Dat komt dat de wet hier en op de antillen zo geweldg is.
Moeten ze het maar omzetten naar schuldig tot het tegendeel bewezen is, want een bekentenis op tape is sterk bewijs alleen willen die bobo's er niet aan geloven.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Omdat Van der Sloot inmiddels ontkent en er geen steunbewijs is. Ook lijkt de helper (Daury) uit Jorans verhaal niet te bestaan. Dus waar eindigt de bekentenis en begint Jorans fantasie?
Het lijkt erop dat na de uitzending van morgen diezelfde vraag rijst.
O.S.
-
- 248 messages
- 0 votes
Hij was ook onder invloed van drugs. Ik weet niet hoe justitie daar mee omgaat, maar ik denk niet dat ze de informatie dan zo serieus nemen.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Van wiet ja, ga je dan opeens gekke dingen roepen?
O.S.
-
- 248 messages
- 0 votes
uh ja, tenminste ik heb tog wel gekke dingen meegemaakt. Alleen ik weet dus niet hoe serieus de politie dit neemt. Feit is iig dat Joran nog steeds vrij rond loopt en dat het programma van Peter dus niet het gewenste effect had.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Verder is het enige dat Joran bekende het verbergen van een lijk en het is nog maar de vraag of de straf die hij daarvoor zal kunnen krijgen hoger zal zijn dan de tijd die hij is voorarrest heeft gezeten/nog gaat zitten.
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
En daarbij komt nog dat ze hem weinig kunnen maken als er geen lijk gevonden is. Afgaande van alleen die 'video bekentenis' kunnen ze hem bar weinig maken, lijkt me...
O.S.
-
- 248 messages
- 0 votes
Dat lijk wordt ook niet meer gevonden. Hooguit dat Thailand Joran nu even weg kan stoppen voor het voorbereiden op vrouwenhandel, al betwijfel ik dat. Ben wel benieuwd naar de aflevering van morgen.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Mensen die het geweldige t.v. vinden vind ik overigens bijna nog triester dan die proleet van een De Vries zelf, die houden die rommel allemaal in stand.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Mensen die het geweldige t.v. vinden vind ik overigens bijna nog triester dan die proleet van een De Vries zelf, die houden die rommel allemaal in stand.
Tsja, het is niet alsof je van ons mensen meer kunt verwachten dan dat wij ons nou eenmaal graag vergapen aan andermans leed. In de late middeleeuwen was er al een soort equivalent van de misdaadjournalist in de vorm van leuke stukjes over de laatste ophangingen en de nieuwste strafzaken. Of wat te denken van het volksvermaak in het colosseum? We genieten gewoon graag van het strafrecht als genoegdoening voor ''onrecht'' in de wereld.
Rationeel ben ik fel tegen de manier waarop De Vries met de publieke opinie speelt middels suggestie en zwartmakerij. Maar dat maakt niet dat ik het stiekem ook wel lekker vind om te zien. Het gebeurt zelden dat een zaak zo gebracht wordt dat het net een thriller wordt. Ik schakel vermoedelijk dus ook wel weer in.
kos
-
- 46691 messages
- 8849 votes
Tja, als je de huidige 'ontwikkelde' maatschappij gaat vergelijken met de Romeinen en Middeleeuwen is het nog sneuer dan ik dacht.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Je bedoelt, we kunnen ons beter gaan vergelijken met de apen? Zouden die thuisblijven voor een misdaadverslag? ...
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Tja, als je de huidige 'ontwikkelde' maatschappij gaat vergelijken met de Romeinen en Middeleeuwen is het nog sneuer dan ik dacht.
Ik hou er niet zo van om het verleden af te doen als minderwaardig of onderontwikkeld; de tijden waren anders en dus leefde men anders. In de kern blijven we altijd dezelfde wezens die zullen moeten neuken, eten, drinken, vechten, werken, etc om in leven te blijven. Ook de huidige mens heeft zijn minpunten ten opzichte van eerdere generaties, misschien ziet men die over een paar honderd jaar pas goed.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik hoop dat ze hem daar in Bankok kunnen aanklagen voor mensen handel. Dan krijgt ie zeker levens lang lol.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ik hou er niet zo van om het verleden af te doen als minderwaardig of onderontwikkeld;
Ik heb daar totaal geen problemen mee eerlijk gezegd.
Klopt en 'leedvermaak' zie ik daar niet tussen staan.
Ik hoop dat ze hem daar in Bankok kunnen aanklagen voor mensen handel. Dan krijgt ie zeker levens lang lol.
LOL!!! 
O.S.
-
- 248 messages
- 0 votes
Kan Peter De Vries eigelijk ook net aangeklaagd worden voor inbraak op privacy ofzo?
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5745 votes
Kan Peter De Vries eigelijk ook net aangeklaagd worden voor inbraak op privacy ofzo?
Ja dat kan zeker. Verbaast me dat dit nog niet gedaan is, zeker in deze rechtsstaat.
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Opvallend hoe narcistisch die peter is.
Dat gesprek met die moeder was ook zo ongelooflijk nep, het enige wat die man wil horen is hoe geweldig hij is.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik kon het toch niet laten om te gaan kijken, maar tot nu toe komt het mij iets teveel over als aanzetten tot vrouwenhandel door Peter R de Vries zelf. Alsof hij het niet kon hebben dat Joran niet gepakt is na zijn uitzending en nu alsnog een poging wil wagen. Joran kwam de vorige uitzending over als een jongen die graag stoer wilde doen en mensen te gemakkelijk vertrouwt, dus iedereen weet dat daar misbruik van gemaakt kan worden. Ze houden hem een vis voor en kijken nu of hij hapt, dat is "aanzetten tot" en ook strafbaar, volgens mij. Ook dat verhaal van die vriendin stinkt. Welk meisje is er zo dom om na het gedoe met Natalee ook 'gezellig' nachten alleen met Joran op het strand door te brengen. Beetje dom, niet? Komt allemaal iets te 'bedacht' over wat mij betreft.
Even verder kijken nog...
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ja dat kan zeker. Verbaast me dat dit nog niet gedaan is, zeker in deze rechtsstaat.
Dat is nog niet gedaan omdat Joran ongetwijfeld een advocaat heeft die slim genoeg is 'm dat af te raden, want hij zou het 100% zeker verliezen.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Tja misschien is dit dan echt wel de wraak van Peter R de Vries. Misschien voelt hij zich wat lomp na zijn vorige openbaring die nog niet veel zoden aan de dijk heeft gezet en probeert hij het nu opnieuw. Ik vind dat ze het gewoon beter aan de politie over kunnen laten. Heb de vries altijd al een beetje sensatie belust gevonden. Ben wel benieuwd naar het programma van vanavond al kan ik het hier niet zien 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
En wederom heeft Peter R de Vries he-le-maal niets in handen. Weer veel geschreeuw en weinig wol. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
Eén grote farce inderdaad. Heb de Vries op enkele uitspraken kunnen betrappen waarvoor het me niet zou verbazen dat hij hiervoor aan geklaagd zou kunnen worden wegens lasterpraktijken.
Donkerwoud
-
- 8664 messages
- 3941 votes
Het viel nogal tegen; feitelijk is er niet zoveel meer onthuld dan dat Joranneke kennelijk makkelijk geld weet te verkrijgen aan louche dealtjes. Wellicht was hij van meet af aan al van plan om de boel te besodemieteren en was het hem niet te doen om de vrouwenhandel. Ik snap ook niet helemaal waarom De Vries in moest grijpen en zo de undercover totaal heeft verprutst. Nu staat er iets dat strafrechtelijk niet hard te maken is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En wederom heeft Peter R de Vries he-le-maal niets in handen.
Behalve dat miljoen dat ABC ongetwijfeld voor de rechten betaald....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb overigens net de ruzie tussen Freek en Peter R. gezien en kan niet anders vaststellen dat Freek uit z'n nek zit te lullen. Bovendien zeikt Peter R., Freek goed af met z'n awareness, omdat Freek totaal niet aware blijkt te zijn op gebieden waar hij wel een mening over heeft.
Heb de uitzending nog niet gezien, maar dat was niet veel geloof ik. Ben wel benieuwd naar het laatste kwartiertje Joran.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
"awareness" 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5745 votes
Peter R. de Vries zat wel te zeiken. Dat hij Jorans opmerking over een Thai op hem afsturen als een serieuze bedreiging zag, is hilarisch. Dat was overduidelijk gewoon boze praat. Iedereen zegt wel eens dat soort dingen als die boos is zonder het te menen (zoals: Ik kan 'm wel vermoorden! etc.), iemand als De Vries moet toch wel het onderscheid zien tussen dat soort praat en een serieuze bedreiging.