- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Toch mooi om te zien dat iedereen (mezelf incluis) de Nederlandse inzending maar saai vond
Ehm, ken aantal mensen (waaronder ikzelf) die het direct een zeer goed nummer vonden hoor.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Nou nou, doe niet zo sikkeneurig.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Tosca Niterink gisteravond op twitter over de Oostenrijkse deelname, ik lag helemaal dubbel
Bij het Vlaamse één vroeg Peter Van De Veire zich af of het nu een man met borsten was, of een vouw met een baard.. 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ehm, ken aantal mensen (waaronder ikzelf) die het direct een zeer goed nummer vonden hoor.
De fijnproevers hadden het natuurlijk meteen door, je hebt gelijk 
Ik doelde eigenlijk meer op de publieke opinie.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ben absoluut geen fan van Anouk, maar vond haar nummer vorig jaar een stuk beter dan die inzending van Ilse de Lange. Vind het ook zo'n nietszeggende meid.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Bij het Vlaamse één vroeg Peter Van De Veire zich af of het nu een man met borsten was, of een vouw met een baard..
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Je moet toch toegeven dat ze in Oostenrijk een stuk ruimdenkender zijn geworden. In 1939 was het nog een man met een snorretje dat Europa veroverde, nu is het een vrouw met een baard.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Bird song was te erg. Ilse is een lieverd!
stinissen (crew films & series)
-
- 23442 messages
- 76929 votes
Je moet toch toegeven dat ze in Oostenrijk een stuk ruimdenkender zijn geworden. In 1939 was het nog een man met een snorretje dat Europa veroverde, nu is het een vrouw met een baard.
Is geen vrouw maar een man met de echte naam Tom Neuwirth Tom Neuwirth - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wat het ook is, ik vind hem/haar echt too much. Heb er helemaal niks mee.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Jep, ik raak er ook helemaal van in de war 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De zangeres zelf is wel echt een plekbol, zoals ze dat hier noemen.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Die blonde meid op de voorgrond is wel echt een plakbil, zoals ze dat hier noemen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ik vind die poolse aan de wastobbe erg heet! Zosls ze dat hier noemen!
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Wat mensen toch in dat smakeloze, voorspelbare en theatrale nummer van Oostenrijk zien is mij dan weer een raadsel. Daarbij heeft hij/zij ook nog eens geen mooie zangstem. Vre-se-lijk wat een simpele tranentrekker was dat zeg.
Ik vond het nog best aardig.
Die baard sloeg nergens op overigens.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Polen can suck it...
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Lol, is dat nou Pilou Asbaek als presentator? Helemaal niks voor hem.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
14 nummers gehad en alleen Zweden kan mij bekoren.
Vorig jaar was het aanmerkelijk beter.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Nee, niet het beste jaar, vooral Oost-Europa valt eigenlijk collectief tegen. En Nederland, ongelooflijk dat ik dat ooit nog mee mocht maken, is gewoon echt mijn favoriet. Na 20 jaar pure wansmaak ingestuurd te hebben nog eens zo uitpakken, chapeau, chapeau!
12 Nederland
10 Oostenrijk
8 Oekraïne
7 IJsland
6 Zweden
5 Azerbaijan
4 Zwitserland
3 Noorwegen
2 Finland
1 Frankrijk
Grootste wansmaak: Polen, UK.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
12 Frankrijk 
10 Nederland
8 Azerbeidzjan
7 Armenië
6 Ijsland
5 Rusland
4 Zweden
3 Noorwegen
2 Oekraine
1 Malta
Verschrikkelijk : San Marino, Italië, Spanje en Polen
Wat iedereen in Oostenrijk, Denemarken en Duitsland ziet is mij ook een raadsel
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Knap dat het jullie lukt, zo'n top 10 maken. Ik ben totaal niet chauvinistisch dus daar komt het echt niet door, maar voor mij is het '12 Nederland' en daarna is het me om het even. Er zit echt niks interessants voor me tussen. Nederland steekt er met kop en schouders bovenuit. Daarbij snap ik al helemaal die lof voor Oostenrijk niet, manman wat is dat een kitsch. Eén van de ergste dit jaar.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Oostenrijkse zanger heeft goede stem maar lied is typisch song festival en niet bijzonder.
Qua kwaliteit steekt Nederland er met kop en schouders boven uit.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
2012:
Vind het ook helemaal niks, net als dat hele festival overigens.
2013:
Heb het bij toeval gisteren (gedeeltelijk) meegekregen, maar was is dit een vre-se-lijk festival. In zoveel opzichten, dat ik niet eens zou weten waar te beginnen als ik ze benoemen wil.
2014:
Blijf nu toevallig even hangen tijdens het zappen, maar het niveau lijkt wel elk jaar beroerder te worden. Wat een kitscherige, bombastische en smakeloze bagger komt daar voorbij zeg.
Vervelend dat je elk jaar weer 'toevallig' langszapt

Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Het Noorse nummer is wel echt mijn nummer 1, maar ik blijf er bij: die zanger is niet goed genoeg.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Daar zat ik op te wachten
Laten we het een sociale verplichting noemen (finale dan, semi-finales was wel echt zapwerk). 'Moet' er inderdaad elk jaar weer aan geloven, heb je wel eens.
Maar wat vind jij zo goed aan dat Oostenrijk dan? Dat is toch wel echt het tegenovergestelde van de Nederlandse inzending..
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Goed gedragen gimmick. Kitch tot en met, erg goed, lichtelijk aandoenlijk zelfs. Ben overigens meestal voor de vrolijke onzinliedjes als Letland dit jaar (helaas geen finale) of stampende Oost-Europese songs zoals Oekraïne (die daar eigenlijk altijd goed in zijn). Dat is geen muziek waar ik thuis naar luister, maar dat is ook (vrijwel) geen criterium. Als het catchy is en er goed uit ziet ben ik al lang blij.