• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.198 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

Dit was mijn top:

12 Armenia

10 The Netherlands

8 Ukraine

7 Sweden

6 Suisse

5 Poland

4 Malta

3 Finland

2 Spain

1 France

Austria wint toch wel door de gimmick. Valt er er buiten in mijn lijstje. Hongarije hoog vind ik verrassend.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Kijk aan, Nederland gewoon tweede, misschien dat 'we' Songfestivaltechnisch nu voor altijd verlost zijn van de Toppers en de Sienekes van deze wereld en gewoon een beetje kwaliteit insturen.

Conchita gaat trouwens niet door de dopingcontrole komen las ik al

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Tweede plek is natuurlijk grandioos knap. En eigenlijk had dit liedje eerste moeten worden, want zo best was Oostenrijk niet. Alleen is de hele act met de baard gewoon iets waar mensen denk ik graag op stemmen.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Exact, dat kan je wel stellen. Maar toch een goed teken dat dit nummer van Nederland 2e kan worden.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Als die kerel geen baard had gehad, stond je gewoon op 1.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

Armenie en Nederland stonden qua kwaliteit wel een stapje hoger dan de rest. Verder is dit soort muziek ook een eenmalig jaarlijks event. Maar ben dan ook een lijstjesfreak...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Winnende liedje doet me trouwens erg aan James Bond denken.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Je had dit liedje door een betere zanger (zonder baard en/of jurk) kunnen laten zingen en dan was het middenmoot geweest. De gimmick heeft gewonnen en kwaliteit heeft weer verloren.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Tweede, rondvaartje door de grachten lijkt me zo.

(Niettemin erg knap, maar hoewel het liedje van Oostenrijk best aardig is, had je dus gewoon gewonnen als deze meneer zich gewoon als man had gekleed.)

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Quido wrote:

Inderdaad

Finisterra

• 15532 messages
  • 4693 votes

Quido wrote:

Klopt helemaal. Zonder baard is dit met moeite top-5.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik vind het helemaal goed, perfecte winnaar. Goed nummer, uitstekend gebracht en met dat aparte randje waardoor je over 20 jaar nog kunt zeggen dat toen en toen een vrouw met een baard won.

Blijft een topshow elk jaar, een beetje fout maar wel lekker

Frankrijk 0 punten trouwens, echt zo'n land dat op één of andere manier altijd de plank mis slaat.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

moviefreak#1 wrote:

De gimmick heeft gewonnen en kwaliteit heeft weer verloren.

Dat mensen gewoon het woord kwaliteit in de mond durven nemen bij dit event

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

otherfool wrote:

Frankrijk 0 punten trouwens, echt zo'n land dat op één of andere manier altijd de plank mis slaat.

2 toch?

En het blijft gewoon een man met vrouwenkleren, niet een vrouw met een baard.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Onderhond wrote:

(quote)

In ieder geval niet bij de winnaar dus heeft de kwaliteit per definitie verloren van iets zonder kwaliteit

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Kwaliteit van Ilse en Waylon was heel erg hoog.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

mjk87 wrote:

(quote)

2 toch?

En het blijft gewoon een man met vrouwenkleren, niet een vrouw met een baard.

Oh dat zou kunnen van die puntjes, die heb ik dan even gemist.

Ik heb verder ook even gemist of Conchita een transgender of transseksueel of travestiet is. Doet er ook niet zo toe (voor dat verhaal over 20 jaar).

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Hou het er gewoon op dat de grootste gimmick heeft gewonnen, dan ben ik het met je eens.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

otherfool wrote:

Oh dat zou kunnen die heb ik dan even gemist.

Ik heb verder even gemist of Conchita een transgender of transseksueel of travestiet is.

Ik dacht dat hij gewoon een heteroseksueel was en dat dit een typetje was

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

horizons wrote:

Kwaliteit van Ilse en Waylon was heel erg hoog.

Sowieso stond die Waylon er voor jan lul bij, het nummer zelf was bandwerk en Nederland dat met een country nummer aankomt is al bijna even gimmicky natuurlijk.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Vreselijk nummer dat van die baardmans en wat een overacting. Nederland had gewoon moeten winnen. Verreweg het beste nummer van deze finale waar kwaliteit doorgaans ver te zoeken was. Gefeliciteerd in ieder geval Ilse en Waylon met de dikverdiende 2e plaats, die natuurlijk een 1ste plaats had moeten zijn.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Normaal interesseert dit hele gedoe me geen hol, maar dit soort doorgestoken baard-praktijken zijn gewoon misselijkmakend. Alsof het ook maar iets helpt om een of ander probleem daadwerkelijk aan de kaak te stellen (maar omdat het niet politiek correct is er iets van te zeggen, gaan ze het over 'het verhaal achter die baard hebben). Dat hele stemsysteem moet op de schop, maar hoe hou je het dan een festival voor het volk he?

We zijn slachtoffer geworden van discriminatie. Positieve discriminatie.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Wel jammer dat alweer West-Europa heeft gewonnen (5 vd laatste 6 jaar) en dat Oost-Europa er wel minder zin in lijkt te hebben tegenwoordig. Waar zijn toch die stampende balkanbeats gebleven?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Polen die niet wint. Farce!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Sowieso stond die Waylon er voor jan lul bij, het nummer zelf was bandwerk en Nederland dat met een country nummer aankomt is al bijna even gimmicky natuurlijk.

Dat is gewoon een muzikale keuze, maar een man/vrouw met een baard sturen is natuurlijk bedoeld voor extra stemmen omdat mensen graag een freak zien winnen. Ja had enkele jaren terug ook al die ik meen Finnen met die rare maskers en dat vreselijke metalnummer? Zulke weirde lui spreken wel aan. En dan heb je ook nog wel een deel dat politiek stemt. Of vriendjespolitiek. Buurlanden helpen elkaar altijd wel. Nouja, dat zal nooit veranderen zolang een publiek op deze wijze kan stemmen.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Onderhond wrote:

(quote)

De klompendans was natuurlijk wat Nederlandser geweest. Klopt.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Naomi Watts wrote:

Polen die niet wint. Farce!

Weet je, ergens vond ik die meisjes helemaal niet mooi, maar dat boter karnen, en die ogen die vragen om...

thunderball

• 5879 messages
  • 1414 votes

Polen was de enige, waarbij ik even heb zitten mee kijken met mijn vriendin. Kon ze erg "waarderen"!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Quido wrote:

doorgestoken baard-praktijken

(afbeelding)

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Belachelijk, iemand met baard hoort geen jurk te dragen en andersom ook niet.... Zonder die baard had die dorpsgek met dat geschreeuw misschien net de middenmoot gehaald.

Desalniettemin heel knap van Ilse en Waylon, vond de act fantastisch, maar ik had er meer vrede mee gehad als ze hadden verloren van een normale act als bijvoorbeeld Zweden, in plaats van van een statement.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.