- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
En die statement is dat die kerel een paar jaar geleden een reality of zoiets won maar verder geen succes had. Toen trok hij maar een jurk aan en... kassa! En nu voor de gelegenheid een baard erbij geschminkt. Hij laat niet eens een echte baard groeien. Kan ook best gewoon hetero zijn.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Die gast leek veel op een pop uit team america world police.
Perfectly clear
-
- 283 messages
- 18 votes
2de mooi hoor
vraagje ? welke Nederlandse topact gaat dit volgend jaar overwinnen in het land van de baard ?
Perfectly clear
-
- 283 messages
- 18 votes
Ik zou zeggen, Spinvis met een leuke zangeres 
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Zeer knappe prestatie van Ilse en Waylon. Vond het algehele niveau vrij matig. Het nummer van Oostenrijk was zeker niet slecht, maar er waren betere nummers, waaronder Nederland.
De overwinning van 'het' lijkt mij in ieder geval niet goed voor het imago van het songfestival, maar Nederland staat weer op de kaart. Met dank aan Anouk en nu Ilse/Waylon.
Gemiddeld 5,1 miljoen kijkers. 6,6 miljoen kijkers tijdens de bekendmaking van de scores. Veel homo's in Nederland. 
Jammer dat Within Temptation geen interesse heeft. Gegarandeerd goud.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Jammer dat Within Temptation geen interesse heeft. Gegarandeerd goud.
Tiesto of v Buren + Sharon de Adel of Anneke v Giersbergen of Floor Janssen of Willemijn Verkaik
Zoiets.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Mr. Probz, Boris (Bo Saris), Lisa Lois, Sharon Doorson?
Lijken me toch wel namen die wel eens wat hoge ogen kunnen gooien.
SDG030
-
- 136 messages
- 0 votes
Zeker Bo Saris. Ik zag hem afgelopen week ergens langskomen en ik vond hem echt on-nederlands goed. Zijn zang deed me aan Justin Timberlake denken. Hij zong het nummer met zijn kopstem en wat hij zong was ook beter dan 99% van wat in de top 40 staat. Ik ben alleen vergeten waar ik hem nou langs zag komen. Het was bij een talkshow. RTL Late Night, Pauw & Witteman of De Wereld Draait Door. Volgens mij de eerste.
Het Songfestival vind ik btw pure randbagger. Verbaas mij erover hoeveel mensen daar nog naar kijken en dan ook nog serieus de deelnemers staan te beoordelen. Ik vind het wel mooi dat Nederland hoge ogen heeft gegooid.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Vooral leuk dat Ilse hoger is geëindigd dan Anouk met d'r grote mond.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Na een lange periode van burgelijkheid en ziggodome weekendarrangementjes wil anouk zich weer promoten als onvervalst rockbitch. Beetje sneu.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4692 votes
Even naar de verschillen in de stemmen van de vakjury en televoting gekeken. Toch wel erg opvallende verschillen. Lijkt me dat Polen in de televoting wel in de top-3 was terecht gekomen. Die kregen telkens erg lage rankings van de vakjury. Ook vreemd is bijvoorbeeld de 1e plaats van Armenië bij televoting in België (terecht!), terwijl de vakjury die ergens rond plaats 25 zette waardoor er géén enkel punt van België richting Armenië ging. Oostenrijk wint ook vooral door de jury's, vreemd genoeg. Lijkt dus duidelijk van bovenaf georkestreerd.
Die rankings kan je hier bekijken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 messages
- 4514 votes
Die rankings kan je hier bekijken.
Dank. Dus ook de Nederlandse jury ging voor Oostenrijk. Je krijgt inderdaad het idee dat men hier een statement wilde maken. Tja, bewaar dat ergens voor.
Polen was tweede met televoting in Nederland
![]()
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Vooral leuk dat Ilse hoger is geëindigd dan Anouk met d'r grote mond.
Inderdaad, walgelijk jaloers mens. Alleen maar afgunst en egoïsme. Volgens mij is Anouk stiekem zo onzeker als de pest. Met haar negerpiem0ls.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Met andere woorden: Had Ilse een baard gehad, dan hadden wij glansrijk gewonnen. 
Ik heb zelf ook veel meer met Ilse dan met Anouk. Sweet vs. bitch.
Die 'bloempolen' kon je ook niet missen, hè! Daar draaide het gehele nummer/act om.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Had Ilse een baard gehad, dan hadden wij glansrijk gewonnen.
Precies, maar géén snor zoals de Fransen, dan was ze onderaan geëindigd.
Baard = nr. 1
Snor = hekkesluiter.
Logisch. 
SDG030
-
- 136 messages
- 0 votes
Na een lange periode van burgerlijkheid en ziggodome weekendarrangementjes wil anouk zich weer promoten als onvervalst rockbitch. Beetje sneu.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik was wel tevreden met de uitslag. Liever zij dan Zweden of Hongarije. Snap alleen nog steeds niet waarom Nederland zo hoog eindigde. De charme van dat hele nummer begrijp ik niet, wat zagen al die mensen daar toch in?
SDG030
-
- 136 messages
- 0 votes
Geldt dat niet voor het hele songfestival?
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Altijd leuk om voor je eigen land te juichen.
Volgende maand hoeven we daar niet op te rekenen. 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Jawel, alleen dan gaan we niet juichen maar...
JUICHEN!

Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Eurovisie; bah! Grotendeels een grote vriendjespolitiek; wat een kwatsch!
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Dat is gewoon een muzikale keuze, maar een man/vrouw met een baard sturen is natuurlijk bedoeld voor extra stemmen omdat mensen graag een freak zien winnen. Ja had enkele jaren terug ook al die ik meen Finnen met die rare maskers en dat vreselijke metalnummer? Zulke weirde lui spreken wel aan. En dan heb je ook nog wel een deel dat politiek stemt. Of vriendjespolitiek. Buurlanden helpen elkaar altijd wel. Nouja, dat zal nooit veranderen zolang een publiek op deze wijze kan stemmen.
Heeft meer met zijn/haar statement te maken dan de zogenaamde gimmick.
Toch jammer, zijn we een x goed, krijg je zo'n wijf met een baard.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Heeft meer met zijn/haar statement te maken dan de zogenaamde gimmick.
Toch jammer, zijn we een x goed, krijg je zo'n wijf met een baard.
Maar wat is zijn statement dan? Het is gewoon een kerel die aandacht trekt door als artiest in een jurk te lopen en een baard op te schminken.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Maar wat is zijn statement dan? Het is gewoon een kerel die aandacht trekt door als artiest in een jurk te lopen en een baard op te schminken.
Er werd toch telkens verteld dat hij/zij gepest werd als man in vrouwenkleren? Of je hier tolerantie mee kweekt is nog maar de vraag, maar het statement 'fuck jullie dit moet gewoon kunnen' is wel duidelijk, helemaal gezien de context van het nummer.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ah, ok. Dat heb ik gemist, heb het ook niet via de Nederlandse tv gezien.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Nee natuurlijk bereik je hier geen tolerantie mee, het heeft zelfs iets hypocriets dat zo'n act dan goed scoort. Het is gewoon weer even een momentje van bewustzijn en ermee bezig zijn, waar zo'n evenement zich dan wel voor leent. Beetje hetzelfde als 'nee tegen racisme' bij het voetbal. Even met zijn allen op de baard stemmen en wat schuldgevoel 'afkopen'. Maar morgen wordt zo iemand in heel Europa (helaas) gewoon weer met de nek aangekeken en veroordeeld hoor als ze zo in de trein zit.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Er is er maar één waar ik agressieve neigingen van kreeg en dat was dat Deense zeikventje.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Finisterra... we zijn het met elkaar eens. Perfecte mix van Ballad, Rock en Dubstep.
En de clip is ook heel aardig.