• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.086 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

verschrikkelijk potsierlijk nummer, belachelijk aangedikte stem. Om het maar niet over die beat te hebben. Zelfde laken een pak als dat nummer van Hongarije..

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Larie

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Armenie was stukken beter dan de genre genoten uit Denemarken, Wit Rusland en Hongarije.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

speranza wrote:

Denemarken is heel commercieel en natuurlijk gestolen van The Police.

Dat namen Waylon en Ilse ter harte

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

De ontbrekende "modulatie" !

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Niemand aan het kijken?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Jawel hoor

Mooie jurk

Leuke "stem-niet-op-mij-uitstraling" heeft het...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb Trijntje net op Dumpert gezien:

Trijntje

Maar als je op komt treden in je zaterdagavond huispak dan verdien je eigenlijk al meteen de uitschakeling. Buiten dat het een heel beperkt en simpel nummer is. Maar ik wens haar wel succes hoor.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Net als Anouk een paar jaar terug is ook die Trein zo irritant dat ik maar hoop dat ze niet in de finale komt.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Iets als dit voor mij:

Rusland

Estland

België

Roemenië

Georgië

Servië

Griekenland

Finland

Wit-Rusland

Moldavië

Hongarije mag van mij ook door maar vrees ervoor.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Ah, de laatste drie niet dus. Daar kan ik zeker mee leven. Vond het al redelijk inwisselbaar toen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Vond Estland eigenlijk wel aardig. Toch weer een hoop nummers waarvan je verwacht dat ze niet door zullen gaan en het dan toch redden.

Trijntje er uit, who gives a fuck. Ik voel de spanning voor donderdag al

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Zonder iets gezien te hebben: geen verrassing. Zelfs voor het songfestival was die aiaiai-bagger nog te inspiratie- en zielloos. Wat een flutnummer zeg.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Trijntje moet gewoon een swingend soulnummertje zingen (zoals Knocked Out bijvoorbeeld), dat past het beste bij haar. Dit songfestivalnummer was van begin af aan al gedoemd te mislukken, te poppy, simpel en repetitief en daardoor godsgruwelijk irritant.

Gelukkig dit jaar weer een aantal landen die wel lef tonen. De eerste halve finale bevatte genoeg kwaliteit (België, Hongarije en Estland, alledrie goddank door) om het nog steeds een liedjesfestival te noemen. Naast de broodnodige dramatische uithalen (Griekenland en Rusland) en danskneiters (Servië). En toch valt het niet te ontkennen dat Albanië en Armenië (en Roemenië) door zijn mbv de achterban in vele landen...

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Eens met alles, behalve met Roemenië. Dat vond ik echt wel een oke nummer.

Armenië en Albanië had ik zelf inderdaad ook niet vernoemd. Hongarije door is wel leuk, maar leek me iets te monotoon om echt aan te slaan bij het publiek.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Finisterra wrote:

Eens met alles, behalve met Roemenië. Dat vond ik echt wel een oke nummer.

Roemenië speelt echt in op het sentiment van de Roemeense emigranten, slim bedacht, en het klonk ook wel aardig. Roemenië gaat duidelijk voor de winst, iets wat je beslist niet van Nederland kunt zeggen... Ik wou nog op NL stemmen (ik woon in Spanje), maar door het hoge stem-vooral-niet-op-mij-gehalte van lied en looks toch maar niet gedaan. Lijkt erop dat Nederland dit jaar met opzet niet wou winnen...

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Jullie hadden wel door dat die Roemeen gewoon een deel Engels zong?

calimer@

• 79 messages
  • 0 votes

Nee hè niet vanavond weer dat Songfestival op TV Gelukkig is er een keuze aan films die ik nog niet heb gezien

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Por-tu-gal! Por-tu-gal!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Place your bets.

Niet origineel, maar ik ga voor Zweden. Hoop niet dat het Israël wordt.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Gisteren was zelfs voor Eurovisie-begrippen echt redelijk rampzalig. Zoveel op elkaar gelijkende, saaie ballads. Al de liedjes die een beetje anders waren gingen dan ook door (ondanks dat ze zelf ook niet echt goed waren). Deze keer had ik een 8/10. Letland en Zweden de enige echt interessante.

Letland

Zweden

Noorwegen

Slovenië

Montenegro

Azerbeidzjan

Litouwen

Cyprus

Malta

IJsland

Israël en Polen had ik zelf niet door laten gaan. Malta en IJsland dus niet door.

Daenelia

• 210 messages
  • 178 votes

Daarom kijken wij ook nooit naar de voorrondes. In de finale staan al veel liedjes die niet genoeg boeien, en om nou om de 4 minuten een plaspauze te houden ...

We kijken gewoon (morgen, toch?) naar de finale. Ben benieuwd wie de volgende gaat organiseren als Australië wint , VK? Daar hebben ze natuurlijk wel de band mee.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Halve finales even overgeslagen maar vanavond wel even koekeloeren en natuurlijk puntjes geven! Hopen op stampende balkanbeats, spannende Oost-Europese blondines en uiteraard een hoop wansmaak!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

1. Slovenië - Kitcherig genoeg popliedje voor een redelijke start, maar iets te weinig memorabel - 3*

2. Frankrijk - Typisch iets voor de Fransen om zo'n kansloze, toch wat saaie ballad te sturen - 2*

3. Israel - Eerste echte wansmaak, met z'n gouden schoentjes. Dat sirtaki-deuntje is nog wel OK - 2*

4. Estland - Dit soort man-vrouw harmonietjes kunnen me altijd wel smaken, leuk niemendalletje - 4*

5. UK - Itt de Fransen ditmaal zowaar een fijne inzending van de UK, het mag in de krant, catchy - 3*

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Estland tot nu toe het leukste lied en het mooiste meisje, een reden voor mij dat Lena toen ook mocht winnen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.