• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.946 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Het gaat er niet om of jij het geweldig vindt, maar of het kansrijk is. Van de finalisten was het idd het kansrijkste nummer, maar er moet nog wel heel wat aan gebeuren wil het de voorronde overleven. Korter rokje, vuurpitten en die trom veel harder. Maar weer een geweldig gemiste kans vooral. Tekenend ook hoe de vakjury werd gepasseerd door het publiek. Sufferts.

dan ben ik ook zo'n sufferd....ik vond het meteen al het leukste liedje, alleen die indianen tooi mag wel thuis blijven.....ik vind dit het leukste liedje in jaren en geef het wel een kans.....beetje folk achtig en dat scoort wel.....zal mijn russische vriend even vragen hoe hij het vind, weten we gelijk of oost-europa meegaat! en ik denk wel dat dit kansrijk is....het is ook niet mijn muzieksmaak, dat blijft rock en gothic muziek, maar toch vond ik dit leuk en aanstekelijk....

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ben benieuwd naar het youtube filmpje, heb het gemist maar zoals ik het in mijn hoofd heb (een meid met botox wangen en drugs ogen die in een hippiepak staat te zingen) is het niet al te best.

dan moet je niet kijken en alleen maar luisteren, maar vind die drugs ogen wel wat ver gaan.....

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zeg niet dat ze het gebruikt, maar ze heeft wel zo'n blik, daar kun je niet omheen.

Nee, ik ben geen fan van het liedje. Verwacht ook niet dat andere landen hier warm voor lopen, het songfestival kennende.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Best een pakkende melodie, ook na 1 keer. Waarschijnlijk iets te "klein" (en dan heb ik het niet over Joan).

Beste liedje sinds tijden. Toppers, Sieneke, 3J's.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Vind het een leuk liedje Al had die van Raffaëla ook wel wat, maar ik kan haar dan weer niet uitstaan. Ja ik ben hier wel tevreden mee, mensen moeten niet zo zeuren, het is niet zo dat het Songfestival ook nog maar iets serieus te nemen is dus ach zo'n gezellige indiaan kan geen kwaad

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

Dat wordt weer kansloos op een na laatste dus.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Het Eurovisie Songfestival is sowiezo een kansloze aangelegenheid.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12844 votes

Veel succes met dit nummer

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Nicolage Rico wrote:

Beste liedje sinds tijden. Toppers, Sieneke, 3J's.

Precies. Ik ben er ook wel enthousiast over. Nummer spreekt na één keer luisteren al aan. Lekker deuntje, prima refrein. Wellicht nog even nadenken over de podiumact. Die verentooi zou ik lekker ophouden als ik Joan was. Grijze muizen hebben we al genoeg gehad de laatste jaren.

hoe vaker je het hoort hoe leuker het wordt!

en ze noemen haar indiana joan, leuk toch!!! ik zou hem ook ophouden en er zit ook een verhaal achter, dus waarom niet

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Hahahahaha wat is dit?

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Vind het ook helemaal niks, net als dat hele festival overigens.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Skycrawler wrote:

Het Eurovisie Songfestival is sowiezo een kansloze aangelegenheid.

Dat is waar natuurlijk...

Wel lachen dat die finaleplaats een obsessie aan het worden is voor bepaalde figuren. En weer laatste in de voorronde...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En Nederlanders altijd maar huilie huilie doen dat het vriendjespolitiek is. Je kan natuurlijk beginnen met een fatsoenlijke act naar het Eurovisie te sturen. Manmanman, wat treurig.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Beetje bijvijlen en hoppa!

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

De Nederlanders lijken keer op keer niet te begrijpen dat je met een carnavalsnummer niet ver komt.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Naomi Watts wrote:

En Nederlanders altijd maar huilie huilie doen dat het vriendjespolitiek is. Je kan natuurlijk beginnen met een fatsoenlijke act naar het Eurovisie te sturen. Manmanman, wat treurig.

In feite bestaat heel het Eurovisie Songfestival uit treurige acts, dus zo raar is het niet.

Uiteraard is er vriendjespolitiek, maar het "beste" nummer wint gewoon doorgaans.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Reinbo wrote:

(embed)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Skycrawler wrote:

De Nederlanders lijken keer op keer niet te begrijpen dat je met een carnavalsnummer niet ver komt.

Juist wel, alleen wij sturen steeds nietszeggende liedjes in. Hier is nog wel iets van te maken (zie boven), maar met Raffaela hadden we makkelijk top 10 gehaald. Kenmerkend vooral dat de vakjury beide over het hoofd zag.

ik vond Raffaela helemaal niks!!! stom liedje en een outfit die ik alleen in de slaapkamer aandoe.....vond het echt nergens opslaan, en het liedje bleef ook gewoon niet hangen, deze wel.....en het publiek zat mee te klappen, het refrein is heel aanstekelijk....ik geef dit wel een kans!

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Reinbo wrote:

(embed)

Té erg voor woorden, een "gay" versie van de klassieker 'Apache'...

Die Tommy Seebach blijkt ook nog eens in 't écht connecties met het Eurovisie songfestival te hebben gehad.

Hij nam voor Denemarken meermaals deel aan de voorrondes, en aan het festival zelf.

"Carnavals-outfits" zijn natuurlijk niks nieuws bij het songfestival.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Elineloves wrote:

Zeg niet dat ze het gebruikt, maar ze heeft wel zo'n blik, daar kun je niet omheen.

(embed)

Nee, ik ben geen fan van het liedje. Verwacht ook niet dat andere landen hier warm voor lopen, het songfestival kennende.

. omg

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het Eurovisie Songfestival (en de laatste jaren ook het Nationale Songfestival): altijd garant voor een dikke pretavond vol kitsch, afgunst en hier en daar een stille hoop op een leuk en goed liedje.

En dit jaar zou niemand minder dan John de Mol zich gaan bemoeien met het Nationale Songfestival qua aankleding. Niet zo vreemd dus dat er uit de 6 (van 491) overgebleven (de allerallerallerbeste) liedjes maar liefst 4 deelnemers van The Voice of Holland ook dit competitieprogramma wisten te bevolken. Ach ja....

Maar goed, helaas moest John de Mol toch dit programma uitvoeren onder het grote oog van de grootste familie van Nederland, de TROS. Inclusief een TROS-presentator, Jan Smit met Guus Meeuwis-bril, en dat andere TROS-gezicht, Ali B., in de vakjury. Jawel, natuurlijk was er een vakjury met maar liefst 5 mensen. en wat een vakjury, houd u vast. Naast Ali B. was daar grootheid Afrojack (die tig keer vermelde dat hij nog nooit een Eurovisie songfestival had gezien en zich zodoende ook hardop afvroeg wat hij hier te zoeken had, hi-la-risch), een of andere radio-dj die de Top 40 presenteert, Stacey Rookhuizen mocht ook even overstappen van de commerciele naar de publieke zender, net als (why tell me why) nee nee niet Anita Meyer maar De Mol-coryfee Carlo Boshardt wiens broer weer bij de TROS zit (om de incestieuze relatie tussen De Mol en TROS extra aan te stippen). Succes verzekerd door dit team van know-how van wat hip en hot is. Over de adviesjury van 100 mensen uit alle Eurovisie-landen zal ik verder maar zwijgen....

Joepie, we gaan battlen. Eerste battle een of andere Friese jongen die normaliter Hollandsche hits zingt versus Voice-ster Pearl. Oh jee, filmpjes van wie wie is, en dat allemaal poeslief en dat ze echt heel graag naar het songfestival willen en..en..en..en.... Ah, we gaan toch zingen, gelukkig. Alhoewel....die Friese knakker mag een Engelstalig liedje zingen - en daar gaat het al finaal de mist in. Die uitspraak is hemeltergend. Tevens is hij interactief bezig met de visuals op de achtergrond (oh my fucking god) en hij heeft ook nog eens 2 dansers bij die het wagen om niet synchroon de pasjes uit te voeren. De toon is gezet voor een avondje kotsch/kitsch die haar weerga niet kent.

Ach, daar komt Pearl, die naar eigen zeggen een power-ballad gaat zingen waarvoor ze technisch alles uit de kast moet halen. Dat belooft wat!!!! De eerste anderhalve minuut van het nummer is vre-se-lijk ondermaats, en te laag voor Pearl, maar daarna mag ze schreeuwen en krijsen naar hartelust. Niet geweldig, maar duizendmaal beter dan die Friese god. En o, wat hebben ze het goed gedaan, zegt Jan, en o wat was m'n tegenstander goed zeg, zeggen de twee vocalisten, en ook de jury vond het goed, jaja, zozo, maar toch was Pearl beter. Oh ja, we mogen sms-en en jawel Pearl wint het duel ... uitermate verrassend.

Joepie, het tweede duel. Hopelijk wordt dit wat. En daar komen ze op, een indianenvrouw en een hoer. Ik lig al dubbel. Ik zet vooraf al m'n geld in op de hoer.

Joan (de indianenvrouw, die het uiteindelijk ook gaat winnen) mag haar eigen geschreven liedje zingen. Niet verkeerd, maar dat oh zo alternatieve wannabe indianenpakje en die vreselijke huppelkutjes als extra beeldvulling werken op m'n lachspieren. Zou John de Mol dit ook verzonnen hebben? Ongetwijfeld, want Raffaela in haar hoerenpakje (lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) is echt een tegenpool van die jutenzak met een dode kip op haar hoofd. "Mijn nummer heet Chocolatte", kreunt Raffaela, en je voelt het al aankomen. Dit wordt geil, Lady Marmelade revisited. Het blijkt echter een waar eurohouse nummer te zijn die het gewoon goed doet in de Oostblok en België (sorry, maar het is zo). We got a winner. Erg fout, doet het goed in de gay-clubs, een dansende slet met rode jarretels, succes verzekerd. Helaas vergat ik 1 ding, TROS. Dit kan echt niet hoorrrrrrrr. De grootste kans om de finale te halen van het Eurovisiesongfestival valt in duigen.

Och jee, nog een battle. Voice-sterretje Kim de Boer versus soul-zanger (zonder soul) Ivan. Kim kan wel zingen, maar wat een zaadnummer. Children of the World blabla tonight, children of the world blabla unite. De tekstschrijver schrijft volgens de regels van Andre Hazes, dat moge duidelijk zijn. Glazuur brokkelt af, en fingers crossed dat dit niet door gaat. Dan komt er een man met een baard, nee niet Vader Abraham, die is geband van het Nationale Songfestival sinds zijn legendarische keuze een aantal jaren geleden. Het is Ivan, wie, Ivan, je kent hem nog wel van r-n-b-groepje Sat-R-Day dat meer dan 10 jaar geleden enigszins succesvol was. En Ivan gaat een liedje zingen dat geschreven is door Alain Clark. Aardig liedje, maar Ivan is kleurloos, erg kleurloos. Maar toch wint ie, want iedereen vond dat kinderen-liedje te erg voor woorden (als Michael Jackson het zou zingen, wat het natuurlijk een megahit).

Ach ja, dan mogen de 3 winnaars nog een keer het liedje zingen en de jury mag alweer punten uitdelen. Allemaal twijfelen ze tussen Pearl en Ivan en indianenmeisje Joan staat ver achter (slechts 20% van de stemmen van de vakjury). Het publiek thuis denkt daar anders over, meer dan 60% kiest voor de outsider. Verrassend, maar ook wel terecht, een nummer waar potentie in zit. Andere indianenjurk, een kleurrijkerdere en grotere tooi en de huppelende meisjes aan het spit boven een vuurtje, en wie weet wie weet. De vakjury ligt nog net in beeld in een scheur van het lachen. En Joan mag nog een keertje zingen. Hoezee.

En Mug at een chocolaatje. Bakoe(whoehoehoehoehoe) here we come.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12844 votes

Mug wrote:

Het blijkt echter een waar eurohouse nummer te zijn die het gewoon goed doet in de Oostblok en België (sorry, maar het is zo).

Het getuigt van weinig gehoor om crap als Sylver en soorgelijke met dit soort onnoemelijk zeikmuziek te vergelijken. Als je het dan al eurohouse wil noemen, dan zit het steevast in de Jan Smit hoek van de popmuziek.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Leuk bericht Mug. Maar ook vraag ik me dan meteen af waarom je hebt zitten kijken... Je weet toch van tevoren dat het een triest gebeuren gaat zijn? Zal wel zijn omdat je vrouw het wou kijken dan? Ik zapte even langs en zag meteen Jan Smit (met bril?!) en Ali B en kreeg meteen kotsneigingen.. meteen doorgezapt dus.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

@ Onderhond: snurk. Vooruit dan, foute eurohouse meets Christina Aguilera's Dirrty, of zo.

En volgens mij staat er meteen in de eerste zin waarom ik kijk, Lefgozer. Als je je naam eer had aangedaan was je blijven kijken natuurlijk. Noem me naïef, maar wie weet dat er gewoon een leuk liedje ontspringt uit deze potpourri. Zoals 2 jaar geleden deze Finse inzending (dat vreemd genoeg niet de finale haalde).

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Goed nummer. Nu uit met dat pak en af met die verentooi. Doe die meid een mooie galajurk aan zonder poespas, zet haar op een kruk en zingen.

Geen show, gewoon muziek.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Mug wrote:

En volgens mij staat er meteen in de eerste zin waarom ik kijk, Lefgozer.

O ja, nu zie ik het. Was ik alweer vergeten na de rest van de tekst te hebben gelezen haha. Ik had kunnen blijven kijken ja, maar dit was gewoon pure zelfpijniging. Dat gaat me ff te ver. Tien keer zo lief een 0,5* film.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.