- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Was allemaal niet moeilijk om te raden. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
Aan de winnaar te horen was het weer hoogstaand dit jaar. Nog slechter dan die winnaar van vorig jaar. Best knap.
Ik zag vandaag toevallig een stukje van de 3J's en de teleurstelling na hun uitschakeling (en ze hebben zo hun best gedaan, en toch zijn we erg trots op ze en blablabla). In dat licht is hun allerlaatste plaats best wel grappig.
robertus65
-
- 1130 messages
- 0 votes
Dat worden dure tickets, ik stel voor: een enkele reis boeken. 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Ik vind de puntentelling altijd nog wel leuk om te zien. Erg grappig hoe iedereen probeert om zoveel mogelijk veren in de reet van de organisatie te stoppen.
Op basis van het snelle overzicht van de nrs 1 t/m 25 vond ik Hongarije, Estland, Azerbeidzjan en Spanje wel leuke nummers hebben. De rest deed mij eigenlijk vrij weinig.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Wie vertelde de punten van Nederland eigenlijk? Dat heb ik net gemist. Van Belgie was zo'n Waal die vertikte in het Engels te spreken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Geen idee, wij hadden een of andere blonde doos. Vermoed een of ander vergeten oud deelneemster met een vriendje bij de Tros (de oubollige omroep die jaar in jaar uit verkeerde deelnemers weet te selecteren. Best knap eigenlijk. We hebbrn nu al 7 keer de finale gemist, een record).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Van Belgie was zo'n Waal die vertikte in het Engels te spreken.
Typisch Belgisch
Ofwel spreken we verschillende talen, ofwel weigeren we pertiment een taal te spreken. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat klopt er niet? Ik vind dat doe laatste plek voor NL juist aangeeft dat het wel klopt. Was een vreselijk slechte act en suf nummer.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Typisch Belgisch
Ofwel spreken we verschillende talen, ofwel weigeren we pertiment een taal te spreken.
Dat zie je volledig fout. Franstaligen weigeren systematisch een andere taal te spreken dan het Frans. De overgrote meerderheid van de Vlamingen daarentegen zijn als kameleons. Ze proberen altijd maar weer te antwoorden in de taal waarin ze aangesproken worden, ze mogen er zelfs niks van begrijpen. Dan gebruiken ze maar handen en voeten, maar antwoorden zullen ze doen.
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2571 votes
Wat waren de 3j's slecht zeg, maar het ergste vond ik het commentaar van Jan Smit. Als je weet dat je niet kritisch kunt kijken naar je vriendjes ga daar dan niet zitten.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb het dit jaar niet echt meegekregen, maar is de finale nou al geweest of alleen de voorronde's?
Edit: Ah, het is dus al voorbij. 
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
Wat waren de 3j's slecht zeg....
niet alleen slecht, maar hoe oud zijn ze wel niet? een zag deruit als een 50plusser!!!
Eurovisie stelt eigenlijk niks voor maar de gemiddelde nederlander kan gewoon niet in engels zingen, dus hebben ze weinig, of zelfs geen kans buiten nederland.
Kijk maar naar die Toppers van een paar jaar geleden. Die waren ook schandalig slecht, en veel te oud!! 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8153 votes
lol, die ene is ook al 56, dus logisch dat hij er zo uitziet. 
Maar de Nederlandse acts zijn behoorlijk dramatisch de laatste jaren, dat is in ieder geval wel zeker.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3281 votes
Ehm, heb je de winnaar van vorig jaar gehoord? Een Engels accent hebben is helemaal niet noodzakelijk.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Wat klopt er niet? Ik vind dat doe laatste plek voor NL juist aangeeft dat het wel klopt. Was een vreselijk slechte act en suf nummer.
Heel het songfestival is al jaren zo oneerlijk als het maar zijn kan.
De landen die veel geld betalen kunnen alle voor rondes overslaan.
Gaat toch nergens over.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb het dit jaar niet echt meegekregen, maar is de finale nou al geweest of alleen de voorronde's?
Edit: Ah, het is dus al voorbij.
Ja en kijk welk land wint, waarschijnlijk kunnen ze het niet eens organiseren ivm geld gebrek en te weinig aan hotels of ze hebben überhaupt geen hotel gelegenheid + plekken om iets te organiseren
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Ik heb het dit jaar niet echt meegekregen
Begrijpelijk, je had op de dag van de finale zelf een feestje
(dat hopelijk leuker was)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha, stuk geslaagder ja als ik dat zo zie. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Heel het songfestival is al jaren zo oneerlijk als het maar zijn kan.
De landen die veel geld betalen kunnen alle voor rondes overslaan.
Gaat toch nergens over.
Gaat om 5 landen die het financieel mogelijk maken, die slaan enkel de voorronde over. Heeft niets met corruptie te maken, want de deal is bij iedereen bekend. Bovendien begint het spel pas in de finale, daar zijn de kansen gelijk.
Ja en kijk welk land wint, waarschijnlijk kunnen ze het niet eens organiseren ivm geld gebrek en te weinig aan hotels of ze hebben überhaupt geen hotel gelegenheid + plekken om iets te organiseren
Azerbaijan is een schatrijke oliestaat..... Geld zat, evenals prachtige hotels.
Kortom je weet er niets van af.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Er zijn geen hotels in Azerbaijan 
Gaat nog lastig worden ook alle punten door te geven via de postduif...
Spetie
-
- 38871 messages
- 8153 votes
Heerlijk zoveel onnozelheid in 1 zin.
hotel.info | Hotels Bakoe, Azerbeidzjan
Hier, kun je vast kiezen welk hotel je wilt. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Beetje late reactie, maar ik zat lekker in La Suisse. Heb het songfestival wel kunnen zien (met dank aan BVN) en mijn favorieten waren Bosnië, Italië en IJsland. Leuk dat die eerste twee het zo goed deden! Er is dus toch gerechtigheid. Kan leven met de winnaar, al zong vooral die dame erg vals. Beetje net als de winnaar van vorig jaar, pakkend liedje, maar slecht gezongen. Misschien moet NL volgend jaar ook maar eens een keer een pakkend liedje sturen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zestienjarige Airis voor ons land (België) naar Songfestival 2012.
De openbare omroep heeft Airis gekozen als Vlaamse kandidaat om België te vertegenwoordigen op het komende Eurovisie Songfestival in Bakoe, de hoofstad van Adzerbeidjan. Ze is de jongste Vlaamse kandidate ooit.
Airis is 16 jaar en heet in het echte leven Laura Van Den Breul. Ze is bekend van de hit 'Wonderful' en heeft dezelfde entourage als Tom Dice. Ze woont in Noorderwijk, in de provincie Antwerpen. Momenteel is enkel de kandidaat bekend, naar een lied wordt nog gezocht. (lb/hln.be)
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
'All i do is sink of you'
Cursusje Engels zou haar goed doen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Met Chocolate hadden we op onze sloffen de top 10 gehaald, maar met wat er nu in de finale staat zijn we volledig kansloos en sneuvelen we weer met 8 punten ergens achteraan in de voorronde. Ik vraag me werkelijk af onder welke rots die producenten en juryleden de afgelopen 20 jaar geslapen hebben. Terwijl de Europese jury duidelijk aangeeft wat er gewaardeerd gaat worden.
Vreselijk programma verder. Jan Smit
Carlo Boshart 
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
ben juist erg blij dat Raffaela niet door ging, walgelijk nummer, zo standaard liedje.....vond dat echt helemaal niks..........
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
ben juist erg blij dat Raffaela niet door ging, walgelijk nummer, zo standaard liedje.....vond dat echt helemaal niks..........
Maar het is exact wat scoort goed op het Songfestival: Cheesy, makkelijk mee te zingen, makkelijk in het gehoor en feestelijk. Bovendien leent het zich prima om er een leuke act van te maken. (Ik zie twee dames moddervechten in een chocolade bad.
)
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
ik vind juist joan geweldig en ben heel blij dat ze gewonnen heeft, vind haar stem ge-wel-dig, vond dat al bij the voice, heeft zo'n eigen geluid, en schrijft zelf, en dit klinkt ook nog eens heel lekker in het gehoor, bij mij althans....bleef echt hangen.....ik was blij! maar goed...was vroeger fan van frizzle sizzle......dusssss............lol