- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
Waar zijn de Eurovisie-fans dit jaar?
Polen mag wel naar de finale... 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Kruit droog houden tot de finale he
Heb dinsdag de uitslag (+ korte stukjes) gezien, vond vooral dat liedje over taarten bakken leuk maar die zijn niet door volgens mij...
Ik moet zeggen, Nederland heeft voor het eerst in een jaar of 20 een mooi liedje gestuurd.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
Kruit droog houden tot de finale he
Heb dinsdag de uitslag (+ korte stukjes) gezien, vond vooral dat liedje over taarten bakken leuk maar die zijn niet door volgens mij...
Ik moet zeggen, Nederland heeft voor het eerst in een jaar of 20 een mooi liedje gestuurd.
Eens met alles wat je zegt! En heb zelf ook alleen de stukjes gezien dinsdag. Van die stukjes vond ik Nederland, Oekraïne en Armenië wel goed.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Oekraïne had weer een fraai exemplaar gestuurd zag ik al
Het was Letland trouwens met Bake a Cake, zonde dat-ie het niet gehaald heeft:

Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
Jep, en dan ging Ijsland wel verder. Van de wat gekkere nummers vond ik Letland zeker leuker.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Mee eens 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Blijf nu toevallig even hangen tijdens het zappen, maar het niveau lijkt wel elk jaar beroerder te worden. Wat een kitscherige, bombastische en smakeloze bagger komt daar voorbij zeg. Dan is de Nederlandse inzending echt een verademing.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nederland had vorig jaar al een prima nummer. Dit jaar is ie ook wel aardig, maar tegelijk wat saai.
Goddank zetten we onszelf niet meer voor lul door kutartiesten als Sieneke, de 3Js en de Toppers te sturen. Dat was toch gênant zeg.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Hmm ik vind het nummer van dit jaar wel beter dan die van vorig jaar eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik daar anders over dacht toen ik het nummer voor het eerst hoorde.. Ben wel blij met dat 'saaie'. Want als ik al die kermis nu zie, dan kan het me niet saai genoeg zijn. Het mag allemaal wel wat minder en puurder en dat heeft NL goed begrepen.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Op basis van deze korte stukjes zou ik zeggen dat Finland vanavond het leukste was...
Bearded Lady made me 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
Finland, Polen (het stukje dat ze lieten zien komt niet in de buurt van de gehele song; geen catchy stuk genomen vreemd genoeg), Belarus, Zwitserland en Griekenland zie ik graag verder gaan.
Denk een uitschakeling voor Georgië, Litouwen en Macedonië.
Hah, in het 2e overzicht een beter stuk van Polen!
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Op basis van deze korte stukjes zou ik zeggen dat Finland vanavond het leukste was...
Bearded Lady made me
Ik ben nu ook de korte stukjes aan het kijken en ben het me je eens. Niet dat Finland nou zo goed klinkt (beetje dertien in een dozijn 3FM-sound), maar tussen de rest zit echt zoveel troep. Ow, Zwitserland kan ook nog wel hoor ik nu.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Vreselijk. Echt vreselijk. Greece was het minst tenenkrommend.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4694 votes
Zo, mijn 5 'favorieten' door en de 3 zwaksten eruit. Goed voorspeld. 
Ze zetten Oostenrijk wel teveel in de spotlights. Lijkt me een niet te onderschatten voordeel. Hopelijk winnen die niet. Ook niet de beste show.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ze kon niet zingen, maar die Ierse was wel ongelooflijk easy on the eyes. Jammer. Na Portugal de tweede die ik moet incasseren.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor mij persoonlijk het slechtste nummer van 2014. Sorry voor de slechte kwaliteit.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Malta was gister enige goede liedje, en Ierland was wel jammer inderdaad.
Voor de rest is Calm after the Storm nog steeds een vd allebeste liedjes ooit op het Eurovisie.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Vond Noorwegen op zich een aardig nummer hebben, maar ik verstond maar de helft van wat die gozer zong. Kan aan mij hebben gelegen.
Oostenrijk was ook wel goed, maar die werd op het laatst inderdaad wel overdreven lang in de spotlights gezet.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Voor mij persoonlijk het slechtste nummer van 2014. Sorry voor de slechte kwaliteit.
(embed)
Wat is deze?
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Georgië. Echt een verschrikking!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Sorry hoor, maar hier worden Polen en Griekenland als toppers gezien. Ik vond het drie keer niks. Polen had letterlijk en figuurlijk weinig om het lijf en Griekenland was één grote springerige takkenherrie.
Niveau lag gisteren beduidend lager dan dinsdag. Oostenrijk had nog het beste liedje (los van de gimmick met de baard). Malta, Finland, Noorwegen (ondanks matige zanger) en Roemenië ook terecht door maar verder was het huilen met de pet op.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Wat mensen toch in dat smakeloze, voorspelbare en theatrale nummer van Oostenrijk zien is mij dan weer een raadsel. Daarbij heeft hij/zij ook nog eens geen mooie zangstem. Vre-se-lijk wat een simpele tranentrekker was dat zeg.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Tosca Niterink gisteravond op twitter over de Oostenrijkse deelname, ik lag helemaal dubbel 
Gaan ze vanavond punten tellen of stoppels?
Scheer je weg!
Er staat een baard in de gang.
Zangeres zonder scheermes.
Sikkie Leandros
Gelukkig heeft ze de baard niet in der keel.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Nu moet je in elk programma lachen om suffe tweets van die nico en thea over songfestival. Dat ik mijd als de pest overigens.
Zwaar irritant
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Nu moet je in elk programma lachen om suffe tweets van die nico en thea over songfestival. Dat ik mijd als de pest overigens.
Zwaar irritant
Nou nou, doe niet zo sikkeneurig.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Toch mooi om te zien dat iedereen (mezelf incluis) de Nederlandse inzending maar saai vond en dat we nu praten over top 10, top 5, top 3 en jawel, het winnen van het Songfestival. Ik weet niet of het uitsluitend een gevoel van nationale trots is maar voor mijn gevoel hebben we ook echt het beste liedje. Hopelijk kunnen ze zaterdag nog een mooi optreden verzorgen en dan maar hopen dat we boven de Russische Wippers, de Oekraïnse Hamster, de Griekse Trampolinezangers en het Spook van Oostenrijk eindigen.
In elk geval eindigen we boven Albertooooooooo uit België. Wat hebben die allemaal gerookt om dit als beste keuze aan te wijzen?