• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.164 actors
  • 9.373.533 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

En wéér wint een West-Europees land...

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Heb het bij toeval gisteren (gedeeltelijk) meegekregen, maar was is dit een vre-se-lijk festival. In zoveel opzichten, dat ik niet eens zou weten waar te beginnen als ik ze benoemen wil.

Nee het songfestival is duidelijk een festival (kermis), voor en door mensen die maar weinig ophebben met muziek. Kan er niks anders van maken.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4694 votes

Songfestival is best leuk voor één avond per jaar voor de show. De muziek lijkt me verder niet zoveel minder dan een gemiddelde The Voice of Idool aflevering maar zou het inderdaad ook niet zelf opzetten buiten deze context.

Sterker nog, otherfool. Van de balkanlanden zaten zelfs amper landen in de finale...

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Naomi Watts wrote:

Dat Nederland door is omdat Anouk een vreselijke zangeres is en met nog eens een klotenummer.

En Spanje bracht met afstand het meest vals gezongen nummer op een ESF ooit .

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Spanje was niet veel inderdaad, net als Nederland, België, Verenigd Koninkrijk en nog wel wat

Toppers voor mij waren vooral Wit-Rusland en Hongarije en toch ook wel Italië.

Leukste moment was de MILF opmerking

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik vond Frankrijk en Noorwegen ook goed, en hoewel ik er weinig mee op had, Anouk toch een erg mooie performance geven gister. Belgie was echt ernstig met die waterpolodames als danserssen

merijn82 wrote:

Heb het bij toeval gisteren (gedeeltelijk) meegekregen, maar was is dit een vre-se-lijk festival. In zoveel opzichten, dat ik niet eens zou weten waar te beginnen als ik ze benoemen wil.

Nee het songfestival is duidelijk een festival (kermis), voor en door mensen die maar weinig ophebben met muziek. Kan er niks anders van maken.

Ach, zo eens per jaar is het best lekker. Veel erger zijn de mensen die week in week uit naar Idols, The Voice en dat soort programma's kijken.

Want daar zijn zowel de show en zangkwaliteiten van veel lager lager niveau. Want het zeg er ook weer schitterend uit gister. Enige is dat bij die 'talenten' jachten wat beter liedjes gedraaid worden, maar je kunt dan altijd nog beter het origineel op zetten.

En dan heb ik het niet een over het eindeloze geleuter tussendoor.... Hoewel Jan Smit er in Nederland wel constant doorheen praatte, begreep ik. Op de BBC had je daar geen last van en werd elk liedje ingeleid met twee snedige zinnen commentaar.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4694 votes

Heb geen TV-aansluiting hier, keek de stream van Eurovision zelf. Ook makkelijk doenbaar zonder commentaar.

Wit-Rusland mocht wel wat hoger scoren ja. Vond eigenlijk alleen Azer wat te hoog staan. Maar goed, mijn lijstje stond hier al. Griekenland, Noorwegen, Denemarken, Nederland, Italië en Hongarije zijn de liedjes die ik echt wel kon appreciëren.

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

otherfool wrote:

Toppers voor mij waren vooral Wit-Rusland en Hongarije en toch ook wel Italië.

Wit-Rusland . Deden die mee dan? Ofwel, totaal geen indruk gemaakt .

Hongarije was top. Noorwegen ook. Georgië. Italië. Het viel me niet tegen deze keer.

Birds werd erg mooi gebracht door Anouk.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Noorwegen en Denemarken sprongen er wat ons betreft wel bovenuit. Ik vond Noorwegen net wat leuker, mijn vriendin Denemarken. Terechte winnaar.

De complimenten aan Anouk. Toch maar mooi top-10.

5,9 miljoen kijkers in NL.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik denk trouwens dat Anouk een trend heeft gezet en je in de toekomst (Engeland doet het overigens ook al jaren) meer popsterren op het ESF gaat zien. Is immers een enorm pr podium. Volgend jaar Caro Emerald?

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Reinbo wrote:

Ik vond Frankrijk en Noorwegen ook goed, en hoewel ik er weinig mee op had, Anouk toch een erg mooie performance geven gister. Belgie was echt ernstig met die waterpolodames als danserssen

(quote)

Ach, zo eens per jaar is het best lekker. Veel erger zijn de mensen die week in week uit naar Idols, The Voice en dat soort programma's kijken.

Want daar zijn zowel de show en zangkwaliteiten van veel lager lager niveau. Want het zeg er ook weer schitterend uit gister. Enige is dat bij die 'talenten' jachten wat beter liedjes gedraaid worden, maar je kunt dan altijd nog beter het origineel op zetten.

En dan heb ik het niet een over het eindeloze geleuter tussendoor.... Hoewel Jan Smit er in Nederland wel constant doorheen praatte, begreep ik. Op de BBC had je daar geen last van en werd elk liedje ingeleid met twee snedige zinnen commentaar.

Alsof The Voice en Idols de maatstaf zijn.. Ik vind het beide verschrikkelijk, maar ook totaal onvergelijkbaar.

Overigens, er zaten gisteren toch aardig wat winnaars van The Voice tussen, dus zoveel zullen die zangkwaliteiten elkaar niet ontlopen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Juist wel, hier staan de winnaars, bij the Voice heb je dan ook nog 25 slechtere....

Meen dat de Belgische inzending een winnaar was. Een van de slechtste zangers van de avond.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Jantje Smit Daniel Dekker

Kan Cornald Maas niet terugkomen? Die nam het allemaal niet zo serieus en gaf nog eens heerlijk cynisch commentaar, vooral bij de punten aan het eind. En wie zegt dat alleen Oost-Europese landen elkaar de 'douze points' geven. Wat een verschrikking dat die Belgen en Fransen weer per se in het Frans dat wilden roepen.

Enfin, Denemarken was aardig maar niet heel bijzonder gezongen of een heel bijzonder lied. Hongarije was leuk, Nederland was prima, Rusland vond ik ook sterk en Roemenië uniek en technisch goed, had wel een wat betere plek mogen hebben.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Naomi Watts wrote:

Caro Emerald

Zij of Trijntje zou een grote ramp zijn. Dan nog beter Sieneke nog een keer.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Reinbo wrote:

Juist wel, hier staan de winnaars, bij the Voice heb je dan ook nog 25 slechtere....

Meen dat de Belgische inzending een winnaar was. Een van de slechtste zangers van de avond.

En Rusland.

En er waren nog veel slechtere zangers/zangeressen dan de Belgische gisteren. Spanje, Ierland, Duitsland en Litouwen, bijvoorbeeld.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Volgens mij had die vent van ons helemaal niks met één of ander Voice programma te maken. Of in Wallonië hebben ze hun eigen versie?

Wat de performance van Anouk betreft ... gisteren stond ze de hele tijd te lachen Erg gepast bij zo'n grafnummer.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4694 votes

Dat laatste, Onderhond. Was de winnaar van The Voice in Wallonië.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Ik zou volgend jaar Armin van Buuren sturen met een goede zangeres erbij. Succes gegarandeerd.

Misschien heeft Anouk ervoor gezorgd in Nederland, dat artiesten het ESF iets serieuzer nemen.

Maar dan moet Armin wel te horen zijn.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Armin Maar goed, heel veel mensen schijnen er wild van te worden, dus hij gaat z'n gang maar, ik heb nooit kunnen ontdekken wat hem nu de beste DJ ter wereld maakt (of de concurrentie is niet bijster bijzonder, dat kan ook, of trance is niets voor mij, dat kan ook). Achtergrondmuziek die nooit helemaal los komt.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Onderhond wrote:

Volgens mij had die vent van ons helemaal niks met één of ander Voice programma te maken. Of in Wallonië hebben ze hun eigen versie?

Wat de performance van Anouk betreft ... gisteren stond ze de hele tijd te lachen Erg gepast bij zo'n grafnummer.

Werd er anders wel bij vermeld, dat België dit jaar de winnaar van de Voice stuurde...

Ook om te kotsen trouwens dat NL en B elkaar de twaalf punten gaven. Nee, dat puntensysteem en die vriendjespolitiek op het ESF deugt allemaal niet hoor en er dan zelf keihard aan mee doen. Lekker statement! Zwak dus...

@Reinbo

Wat Rico al zegt, het viel allemaal nogal mee met de zangkwaliteiten. Er zaten naast een paar hele goede (Roemenië, Frankrijk, Nederland bijvoorbeeld) ook bar slechte tussen. Verder zijn deze twee poppenkasten (voice en EFS) gewoon zo goed als onvergelijkbaar.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

mjk87 wrote:

Armin Maar goed, heel veel mensen schijnen er wild van te worden, dus hij gaat z'n gang maar, ik heb nooit kunnen ontdekken wat hem nu de beste DJ ter wereld maakt (of de concurrentie is niet bijster bijzonder, dat kan ook, of trance is niets voor mij, dat kan ook). Achtergrondmuziek die nooit helemaal los komt.

Ik ben ook geen fan van Armin. Maar het gaat om het ESF. Dat stelt sowieso bar weinig voor als het om muziek gaat, natuurlijk.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Nicolage Rico wrote:

Ik zou volgend jaar Armin van Buuren sturen met een goede zangeres erbij. Succes gegarandeerd.

Misschien heeft Anouk ervoor gezorgd in Nederland, dat artiesten het ESF iets serieuzer nemen.

Maar dan moet Armin wel te horen zijn.

esf is toch geen house party... van mij mogen ze hoor.. kijk toch niet.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

merijn82 wrote:

(quote)

Werd er anders wel bij vermeld, dat België dit jaar de winnaar van de Voice stuurde...

Ook om te kotsen trouwens dat NL en B elkaar de twaalf punten gaven. Nee, dat puntensysteem en die vriendjespolitiek op het ESF deugt allemaal niet hoor en er dan zelf keihard aan mee doen. Lekker statement! Zwak dus...

@Reinbo

Wat Rico al zegt, het viel allemaal nogal mee met de zangkwaliteiten. Er zaten naast een paar hele goede (Roemenië, Frankrijk, Nederland bijvoorbeeld) ook bar slechte tussen. Verder zijn deze twee poppenkasten (voice en EFS) gewoon zo goed als onvergelijkbaar.

Beetje raar om te stellen dat je twee middelmTige zangfestijnen op een te groot podium met stemrondes niet met elkaar kunt vergelijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Joy4ever wrote:

(quote)

En Spanje bracht met afstand het meest vals gezongen nummer op een ESF ooit .

Dat zal best, al snap ik de relevantie niet zo.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@ Reinbo

Mag jij raar vinden, ik vind het nog al raar om als ik zeg dat ik het EFS verschrikkelijk vind als argument te krijgen van jou: "nee maar de Voice en Idols, die zijn pas erg". En dan heb ik het nog geen eens over het vergelijken.

Lijkt me verder vrij duidelijk dat deze twee zangfestijnen (wat de Vocie pas vanaf de liveshows wordt) om totaal verschillende redenen gehouden worden. Een talentenjacht (het selecteren, beter zien worden en coachen van talent) versus de gevestigde orde uitnodigen om de strijd met elkaar aan te gaan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Goed gedaan van Anouk, mooi nummer en weer overtuigend gezongen. Toch had er meer in kunnen zitten. Het is een prima nummer, maar misschien had Anouk een iets pittiger nummer moeten zingen wat beter bij haar past.

Verder, wat een vriendjespolitiek weer bij het stemmen zeg. Alle landen geven de buurlanden de punten. Niet alleen de oostbloklanden, maar ook Nederland en België onderling. Het is wel jammer dat je hierdoor toch twijfels kan zetten bij de eindklassering van een hoop landen. Al is Denemarken dikverdiend de winnaar, dat is een leuk nummer, gezongen in een goed optreden en door een mooie dame.

Oja, NW moet hier zijn mond houden over Anouk, als je ziet wat Spanje liet zien

Engeland en Frankrijk overigens ook dramatisch slecht. Duitsland ook, dat verbaasde me wel weer wat Cascada is best oke.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja, want ik zat ondertussen mij kapot te rooten hier. Maakt me geen drol uit welk land wint. Wat andere landen ook sturen maakt Anouk als artiest niet minder slecht natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Scheelt dat Anouk helemaal niet slecht was. Vrij sterk zelfs.

Bij de BBC zeiden ze zelfs dat ze Anouk te goed voor een songfestival vinden.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

merijn82 wrote:

@ Reinbo

Mag jij raar vinden, ik vind het nog al raar om als ik zeg dat ik het EFS verschrikkelijk vind als argument te krijgen van jou: "nee maar de Voice en Idols, die zijn pas erg". En dan heb ik het nog geen eens over het vergelijken.

Lijkt me verder vrij duidelijk dat deze twee zangfestijnen (wat de Vocie pas vanaf de liveshows wordt) om totaal verschillende redenen gehouden worden. Een talentenjacht (het selecteren, beter zien worden en coachen van talent) versus de gevestigde orde uitnodigen om de strijd met elkaar aan te gaan.

Jij loopt hautain te doen over wat men als 'echte' muziekliefhebber wel of niet zou moeten kijken. Ik haal die andere shows erbij omdat het schijnbaar voor miljoenen wel vertier schept. En een blik op mijn avatar zou je toch moeten zeggen dat ik zeker niet weinig opheb met muziek.

En bij het ESF staat allerminst de gevestigde orde op het podium, toch veelal jong talent en nationale middenmoters.

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

Naomi Watts wrote:

Dat zal best, al snap ik de relevantie niet zo.

Relevantie praktisch nul inderdaad maar ik vond het wel erg grappig .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.