• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.292 votes
Profile

Spuiten en slikken

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Absoluut hilarisch dat mensen de drooglegging gaan verdedigen .

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Als jij je auto pakt naar het werk, is dat één verkeersbeweging. Ga je weer terug naar huis, dan is dat wederom een verkeersbeweging.

En het maakt niets uit hoe ver dat werk weg ligt? Of met zijn hoevelen je in de auto zit? Of over wat voor soort wegen je moet? Hoe druk het is? Wat voor weer het is? Wat voor soort auto het is?

Sorry hoor, maar 'verkeersbeweging' is een flauwekulterm.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Nou nee. Alleen al in de gemeente Ede moesten in 2003 drie uitkeringstrekkers die uitkering terugbetalen omdat ze fors wiet teelden. Flink wiet telen en dan ook nog een fulltime baan erbij hebben, is wat lastiger..

3!!!!

En een baan erbij is niet lastiger als het zoals jij stelt om enorme bedragen gaat. Dan heb je namelijk 'polen' in dienst.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Niemand kan 15 xtc-pillen op een avond tot zich nemen, 15 biertjes kunnen de meesten nog wel aan. Dat er dan toch nog mensen zijn die beweren dat alcohol schadelijker is dan xtc, kan ik echt niet bij.

De meesten kunnen 2 XTC pillen op een avond tot zich nemen, twee flessen whisky wordt lastiger. Dat er dan toch nog mensen zijn die beweren dat XTC schadelijker is dan alchohol kan ik echt niet bij...

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

(quote)
Die uitspraak was niet bepalend bedoeld. Eerder een bewustmaking dat er genoeg elementen zijn in het leven dat ons plezier kan geven. Persoonlijk geniet ik veel meer van een teder gebaar van een vriend, een liefdesteken van mijn moeder of een dierbaar woordje van mijn vriendin dan eerder welke drugs. Ik kan me niet voorstellen dat er 1 iemand is die het tegendeel zou beweren.

Wat een onzinvergelijking.

Heb je wel eens een paddotrip ervaren?

Dat is niet beter of slechter dan tederheid van je vrienden/familie, maar onvergelijkbaar.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kijkert wrote:

En het maakt niets uit hoe ver dat werk weg ligt? Of met zijn hoevelen je in de auto zit? Of over wat voor soort wegen je moet? Hoe druk het is? Wat voor weer het is? Wat voor soort auto het is?

Sorry hoor, maar 'verkeersbeweging' is een flauwekulterm.

Flauwekulterm? Gewoon een normale term hoor. Als we het hebben over het gevaar van verkeer, is het toch niet logisch om alleen te kijken naar de mortaliteitsratio van mensen die altijd 120 in de bebouwde kom rijden? Als we het gevaar van xtc-pillen nemen we toch ook niet alleen één soort xtc-pil. Daar heb je toch ook variatie in?

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kijkert wrote:

(quote)

3!!!!

Ja, dat is veel. Want daarin zijn bijvoorbeeld al niet meegeteld de mensen die niet gepakt zijn. Bovendien werden er in datzelfde jaar nog eens de uitkeringen van drie cocaïne- en heroïnehandelaars teruggevorderd.

En een baan erbij is niet lastiger als het zoals jij stelt om enorme bedragen gaat. Dan heb je namelijk 'polen' in dienst.

Tsja, het gaat erom dat deze mensen criminelen zijn, die niet na de legalisatie een fijne nette baan zullen oppakken. En of ze zich nou crimineel gedragen door onterecht een uitkering te trekken of door illegaal een bedrijf te hebben met illegale werknemers, maakt echt niks uit hoor.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

BoordAppel wrote:

Absoluut hilarisch dat mensen de drooglegging gaan verdedigen .

Ik verdedig het helemaal niet. Ik haal het gewoon aan om aan te tonen dat een verbod wel degelijk het aantal gebruikers kan doen dalen. Dat het andere problemen met zich meebrengt zal ik niet ontkennen. Alleen zijn die wel in te perken mits een goed plan. Er zal altijd ook een stijging in slachtoffers plaatsvinden door brol in het product, maar dat weegt niet op tov het aantal doden en (voornamelijk) indirecte doden in een legaal systeem.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kijkert wrote:

De meesten kunnen 2 XTC pillen op een avond tot zich nemen, twee flessen whisky wordt lastiger. Dat er dan toch nog mensen zijn die beweren dat XTC schadelijker is dan alchohol kan ik echt niet bij...

XTC nemen we normaliter in pilletjesvorm

Bier nemen we normaliter in glasvorm of flesvorm, ook wel bekend als 'een biertje'.

Whisky nemen we normaliter NIET in flesvorm.

Je vergelijking slaat dus echt kant nog wal.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kijkert wrote:

Dat is niet beter of slechter dan tederheid van je vrienden/familie, maar onvergelijkbaar.

Jij noemt het onvergelijkbaar, maar als er iets is dat ik het meest zou missen in mijn leven is het toch wel familie of vrienden hoor. Die drugs kunnen me gestolen worden. Alcohol? Mag ontploffen! Ik wil maar zeggen dat er meer in het leven is dan het al dan niet legaal kunnen nuttigen van een genotsmiddel. Je kan perfect gelukkig zijn en plezier hebben zonder.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Wat een onzinvergelijking.

Eens. Wat een onzin wordt er toch allemaal bijgehaald.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Ja, dat is veel. Want daarin zijn bijvoorbeeld al niet meegeteld de mensen die niet gepakt zijn. Bovendien werden er in datzelfde jaar nog eens de uitkeringen van drie cocaïne- en heroïnehandelaars teruggevorderd.

(quote)

Tsja, het gaat erom dat deze mensen criminelen zijn, die niet na de legalisatie een fijne nette baan zullen oppakken. En of ze zich nou crimineel gedragen door onterecht een uitkering te trekken of door illegaal een bedrijf te hebben met illegale werknemers, maakt echt niks uit hoor.

Waar gaat het jou nou eigenlijk om? Om drugsproblematiek, of om uitkeringsfraude?

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

(quote)
Jij noemt het onvergelijkbaar, maar als er iets is dat ik het meest zou missen in mijn leven is het toch wel familie of vrienden hoor. Die drugs kunnen me gestolen worden. Alcohol? Mag ontploffen! Ik wil maar zeggen dat er meer in het leven is dan het al dan niet legaal kunnen nuttigen van een genotsmiddel. Je kan perfect gelukkig zijn en plezier hebben zonder.

Doe niet zo idioot. Natuurlijk is er meer in het leven dan drugs nuttigen, maar waarom zou je het laten als het iets aan je leven toevoegt?

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kijkert wrote:

Waar gaat het jou nou eigenlijk om? Om drugsproblematiek, of om uitkeringsfraude?

Ik ageer tegen het idee dat criminelen die zich nu nog bezighouden met drugshandel, na legalisatie van deze drugs opeens geen crimineel meer zullen zijn en allemaal naar de agrarische sector zullen migreren.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

... of een half pilletje, of een kwart pilletje, of een puntje coke... Er wordt hier flink gesjoemeld met hoeveelheden/eenheden in deze alcohol/drugs-discussie, om dat gelijk maar te kunnen behalen.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Bier nemen we normaliter in glasvorm of flesvorm, ook wel bekend als 'een biertje'.

Whisky nemen we normaliter NIET in flesvorm.

Je vergelijking slaat dus echt kant nog wal.

Jouw vergelijking slaat kant nog wal.

Bier wordt gewoonlijk op een stapavondje in grotere hoeveelheden (aantal glazen) genuttigd dan XTC (pillen).

één pil vergelijken met één glas bier is, inderdaad, net zo onbenullig als één pil vergelijken met één fles whisky.

Het werkt namelijk totaal anders.

Toen ik nog rookte kon ik makkelijk één op één sigaretten en glaasjes bier wegwerken. Wel twee sigaretten tegen één glas bier. Maar één joint tegen één glas bier, dat trek ik niet lang.

Dat soort zaken zijn gewoon niet te vergelijken. Daarom trok ik een belachelijke vergelijking, om je aan het denken te zetten.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Ik ageer tegen het idee dat criminelen die zich nu nog bezighouden met drugshandel, na legalisatie van deze drugs opeens geen crimineel meer zullen zijn en allemaal naar de agrarische sector zullen migreren.

Criminelen die zich dan met wapenhandel, vrouwenhandel, of weet ik wat gaan bezighouden, zijn zware criminelen, en die zijn echt niet van een uitkerinkje afhankelijk.

De zolderkamergrowers zullen doorgaans heus niet in zwaardere criminaliteit vervallen. Dat is een totaal andere wereld dan het homegrowwereldje.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kijkert wrote:

Bier wordt gewoonlijk op een stapavondje in grotere hoeveelheden (aantal glazen) genuttigd dan XTC (pillen).

En daar zit hem nou de crux. Bier kán in grotere hoeveelheden genuttigd worden dan xtc. En waarom? Omdat xtc in grote hoeveelheden uiterst schadelijk is, daarom neemt men logischerwijs ook minder dan bier. Dat maakt xtc-gebruik nog niet automatisch schadelijker dan alcoholgebruik. En alcoholgebruik ook niet automatisch schadelijker dan xtc-gebruik.

Maar, als je een dronkelap wilt vergelijken met iemand die onder de xtc zit, moet je dat natuurlijk wel doen door diegene die onder de xtc zit, zoveel te laten nemen dat het zijn functioneren danig beïnvloed en je op straat ook last van hem zou hebben, anders klopt de vergelijking gewoon niet, heel simpel.

En of je nou kwartpilletjes of halve glaasjes tot je neemt, maakt voor zo'n vergelijking echt niet uit.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Ik ben blij dat ik op tijd uit deze discussie ben gestapt .

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Ik ben blij dat ik op tijd uit deze discussie ben gestapt .

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Het is een eindeloze welles-nietes. Ik wou er ook uitstappen, maar zit er weer middenin

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

En daar zit hem nou de crux. Bier kán in grotere hoeveelheden genuttigd worden dan xtc. En waarom? Omdat xtc in grote hoeveelheden uiterst schadelijk is.

bier ook.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kijkert wrote:

Criminelen die zich dan met wapenhandel, vrouwenhandel, of weet ik wat gaan bezighouden, zijn zware criminelen, en die zijn echt niet van een uitkerinkje afhankelijk.

De zolderkamergrowers zullen doorgaans heus niet in zwaardere criminaliteit vervallen. Dat is een totaal andere wereld dan het homegrowwereldje.

Deze mensen hebben zich nu eenmaal bereid getoond om, blijkbaar zonder wroeging, zich tot crimineel te ontpoppen (met of zonder uitkering). De kans op recidivisme, desnoods in internetoplichting of zo, lijkt me toch vrij groot.

Legalisatie van drugs heeft echt geen mysterieuze heilzame werking op mensen, zodat ze zich ineens van crimineel tot net werkend mens ontwikkelen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Maar, als je een dronkelap wilt vergelijken met iemand die onder de xtc zit, moet je dat natuurlijk wel doen door diegene die onder de xtc zit, zoveel te laten nemen dat het zijn functioneren danig beïnvloed en je op straat ook last van hem zou hebben, anders klopt de vergelijking gewoon niet, heel simpel.

Lastig van XTC? Dat is nog maar de vraag hoor. Zo'n vergelijking werkt dus ook niet.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

Legalisatie van drugs heeft echt geen mysterieuze heilzame werking op mensen, zodat ze zich ineens van crimineel tot net werkend mens ontwikkelen.

"gelegenheid maakt de dief".

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kijkert wrote:

bier ook.

Ja en?

Dat maakt de vergelijking tussen een dronkelap en iemand met één pilletje xtc op er echt niet juister op.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

kijkert wrote:

"gelegenheid maakt de dief".

Helemaal gelijk. Dus de volgende gelegenheid die zich voordoet, grijpen ze ook weer. En dus los je geen criminaliteit op door drugs te legaliseren.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Zelva wrote:

Dat maakt de vergelijking tussen een dronkelap en iemand met één pilletje xtc op er echt niet juister op.

Dit is niet te vergelijken omdat het effect anders is.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Helemaal gelijk. Dus de volgende gelegenheid die zich voordoet, grijpen ze ook weer. En dus los je geen criminaliteit op door drugs te legaliseren.

Het verschil zit hem erin dat wiet verbouwen (want daar hebben we het nu dacht ik toch wel over) een simpele gelegenheid is: weinig kennis nodig, lage instapkosten, growshops voor de apparatuur en jonge plantjes, coffeeshops en/of growshops voor het afleveren van de wiet... alles heel gemakkelijk.

Probeer dat maar in een andere tak van criminaliteit te vinden.

Dus nogmaals: gelegenheid maakt de dief.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kijkert wrote:

maar waarom zou je het laten als het iets aan je leven toevoegt?

Zoiets kan je niet weten op voorhand (ik vraag me trouwens in godnaam af wat zo'n paddotrip kan toevoegen aan je leven). Het is allesinds geen wereldramp als je het moet laten.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

(quote)

Ja en?

Die vergelijking heb ik niet gemaakt. Ik ga uit van iemand die 'te diep in het glaasje gekeken heeft' en iemand die 'een pilletje teveel geslikt heeft'.

De kans is behoorlijk aanwezig dat de eerste lastig en/of agressief is, en de tweede is hooguit lastig.

Lastige mensen moeten niet verboden worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.