- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Buffy the Vampire Slayer
Buffy the Vampire Slayer
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
welke ep is dat ook al weer materny?
het enigste wat me echt is bijgebleven is dat willow toen kwam vertellen dat buffy dood was.
oehhhhhhhhhh.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
welke ep is dat ook al weer materny?
Die episode die materny bedoeld is sanctuary de 19e aflevering van het eerste seizoen van angel (waar faith langs komt)
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
het enigste wat me echt is bijgebleven is dat willow toen kwam vertellen dat buffy dood was.
oehhhhhhhhhh.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Net seizoen zes in boekvorm ontvangen, ga vanavond direct kijken, kan echt niet wachten.... 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Vannacht gelijk begonnen met seizoen zes en ondanks dat eigenlijk wel verwacht had dat het even een paar afleveringen zou kosten voor ik er in zou komen en de serie weer boeiend zou worden zat ik er wrijwel gelijk bij de eerste aflevering gelijk weer in.
Verder kan ik er nog niet al te veel over zeggen behalve dat ik de serie behoorlijk gemist heb en ik blij ben dat ik eindelijk verder kan kijken. 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha, en waar ben je nu met seizoen 6?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ben gisteren gebleven bij de tiende aflevering en oh oh oh wat heb ik tot nu toe mooie afleveringen voorbij zien komen...
Tegen once more with feeling keek ik in eerste instantie nogal op aangezien ik een bloedhekel heb aan musicals maar zelfs hier wisten de makers me intrigeren, wat een schitterende feel good liesjes en heerlijk uitgangspunt zeg, ook de afleveringen die daarop voolgde tabula rasa (waarbij de personages veregeten wie ze zijn) is echt een van de grappigste afleveringen die ik tot nu toe zag en het soort van tweeluik-
smashed en wrecked waren ook erg indrukwekkend en boeiend..
Heb nu al weer zit om verder te gaan kijken, nogmaals wat een geniale serie 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
In de aflevering "The Yoko Factor" kwam ineens een verwijzing naar de reeks Angel in voor. Kan iemand me uitleggen wat er juist daar is gebeurd want heb de reeks Angel nog niet gezien maar in wat flashbacks zag je Faith en een gevecht enzo...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Het komt hier op neer, denk erom het is een enorme spoiler dus je kunt hem beter niet lezen...
In de angel reeks zien we faith die nadat ze gevlucht is uit sunnydale in los angeles aankomt, hier wordt ze ingehuurd door een advocatenkantoor genaamd wolfram en hart (dat in de serie angel centraal staat als zijn vijanden) om angel te vermoorden, nadat ze hem gemarteld heeft komt ze net als in buffy tot inkeer dat ze fout zit en angel helpt haar om alks het ware af te kicken van haar agressie op dat moment komt buffy naar L.A om met faith af te rekenen maar angel houd haar tegen op dat moment worden ze allen aangvallen en dit leid tot een groot gevecht waar buffy faith uiteindelijk toch helpt. Faith geeft zich hierna aan bij de politie een gaat de gevangenis in.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Mmmh, oke. Zal het maar niet lezen
Afelevering van vandaag met het einde van Adam was echt te goed!
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Die was inderdaad erg goed ja, maar het einde van seizoen vijf is beter...
Heel veel plezier met het kijken naar buffy en houd me op dit topic een beetje op de hoogte hoe het is..
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Tabula Rasa is inderdaad erg leuk, een van de grappigste afleveringen vind ik persoonlijk.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Durf er nog niets over te zeggen aangezien ik de serie nog niet helemaal gezien heb maar tot nu toe vind ik het ook eens van de grappigste afleveringen..
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Ik maak me wel een beetje zorgen over je hoor, volgens mij heb je 6 seizoenen afgesjeesjt, in een behoorlijk korte tijd! Maar dat betuigt natuurlijk wel van echte devotie! Hulde 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ik maak me wel een beetje zorgen over je hoor, volgens mij heb je 6 seizoenen afgesjeesjt, in een behoorlijk korte tijd! Maar dat betuigt natuurlijk wel van echte devotie! Hulde 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik vervloek nu Kanaal 2. Ze zonden gisteren de laatste aflevering van seizoen 4 uit dus was het vandaag normaal seizoen 5. Wat blijkt nu, omdat Kanaal 2 van naam verandert zenden ze heel de week wat random afleveringen uit om dan op volgende vrijdag That 70's Show terug uit te zenden. Gedaan met Buffy 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ja dat ik inderdaad vrij kut, je kunt nu ook de dvd boxen gaan kopen die kosten nu zo'n 25 a 30 euro in de winkel als je dit te duur vind dan kun je natuurlijk altijd eventjes op marktplaats of ebay kijken er is altijd wel iemand die ze voor een schijntje wegdoet...
Maar he bekijk het van een zonnige kant een geweldige serie gaat en je krijgt er een geweldige serie voor terug...
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Jah maar het nadeel is dat ik That 70's Show al vanbuiten ken en dat Kanaal 2 ze tot een aantal maanden s'morgens en 's avonds heeft uitgezonden terwijl Buffy zeker 5 jaar geleden is...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
heb vrijdagnacht het zesde seizoen afgekeken en was er opnieuw weer erg van onder de indruk, er waren in dit seizoen maar weinig tot geen afleveringen die ik niet boeiend vond, weer erg mooie verhaallijnen, plotontwikkelingen, veel humor en nog meer emotie en over het algemeen een erg donkere sfeer.
En kan weer niet wachten om het zevende seizoen te gaan bekijken, ik lijk verdomme wel een verslaafde, al is het wel een treurige gedachte dat het zevende seizoen het laatste is en buffy daarna toch echt definitief afgelopen is. 
karin26
-
- 16 messages
- 9 votes
Ik had het zelfde als jij. Ik heb vorig jaar ook voor de eerste alle seizoen van Buffy gekeken. Ik wou ook elke keer verder kijken. Ik baalde verschrikkelijk toen seizoen 7 afgelopen was. Daarna ben ik met Angel begonnen. In het begin vond ik dat wel minder. Maar was daarna ook verslaafd. Alleen blijft Buffy toch mijn favoriet van de 2.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Alleen blijft Buffy toch mijn favoriet van de 2.
Ga eens heel snel de mond spoelen !!!.
Angel is zoveel duisterer, er zit ook meer emotie en interessante plottwists in dan bij 7 seizoenen buffy.
Het is jammer dat het doek viel bij seizoen 5, had graag nog een paar seizoenen door willen gaan nu spike en angel zo lekker op dreef kwamen.
Maarja, ieder z'n eigen mening.
Al zijn de acteerprestaties kwalitatief zoveel beter bij Angel, en je ziet een personage werkelijk veranderen over de seizoenen.
Wesley seizoen 1, Wesley seizoen 5. Wat een daverend verschil. Dat zul je bij Buffy niet snel tegen komen.
Ook de dood van Wesley,
, probeer het maar eens droog te houden.Als die irritante Xander zou sterven zou ik het toejuichen.
Irritant ventje, slechtere acteur.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ga eens heel snel de mond spoelen !!!.
Angel is zoveel duisterer, er zit ook meer emotie en interessante plottwists in dan bij 7 seizoenen buffy.
Het is jammer dat het doek viel bij seizoen 5, had graag nog een paar seizoenen door willen gaan nu spike en angel zo lekker op dreef kwamen.
Maarja, ieder z'n eigen mening.
Al zijn de acteerprestaties kwalitatief zoveel beter bij Angel, en je ziet een personage werkelijk veranderen over de seizoenen.
Wesley seizoen 1, Wesley seizoen 5. Wat een daverend verschil. Dat zul je bij Buffy niet snel tegen komen.
Ook de dood van Wesley,
, probeer het maar eens droog te houden.Als die irritante Xander zou sterven zou ik het toejuichen.
Irritant ventje, slechtere acteur.
Maarja zoals je al zei ieder zijn eigen mening al ben ik het absoluut niet met je eens.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Nou ik zie toch ook wel degelijk personen veranderen bij buffy over de jaren heen.
Willow geek in seizoen 1, dark willow in seizoen 6.
Giles in seizoen 1, op en top brits. Door de seizoenen heen zie je hem ook steeds minder stijf worden, etc, amerikaanse values krijgen e.d.
Verschil in acteerprestaties heb ik overigens ook niet echt opgemerkt...
En voor de rest sluit ik me aan bij Niethie.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Oja, over die plottwists.
Ze wisten volgens mij echt op een gegeven moment niet meer waar ze het moesten zoeken. Begon me op een gegeven moment echt te ergeren...
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Oja, nog een ding, Xander is het hart van de operatie. De speeches die hij geeft, ook al zonder bovennatuurlijke krachten, zijn zo ontroerend. Dan kan ik het niet drooghouden...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Oja, over die plottwists.
Ze wisten volgens mij echt op een gegeven moment niet meer waar ze het moesten zoeken. Begon me op een gegeven moment echt te ergeren...
Ik zelf vond tot nu toe bijna al de plotwendingen wel indrukwekkend
de eerste was redelijk , de tweede was geweldig , de derde zat er een beetje tussenin, de vierde was best origineel , de vijfde was erg emotioneel en de zesde was ook erg indrukwekkend en orgineel al vind ik het wel jammer dat ze buffy tot twee keer toe dood lieten gaan. dat haalde wel een beetje de kracht ervan af.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Bedoelde Angel, het begin was goed.
Maar later werd alles een beetje over the top.
Ik vond het allemaal een beetje vergezocht. Met die yasmin en allerlei dingen die niet klopten. Maar als ik dit nader moet uitleggen zal ik in details moeten treden, en dan kan alleen bij een herziening. En jammer genoeg ben ik al bezig met een herziening van Buffy. Dus Angel staat voorlopig nog op hold.
Lucas1
-
- 199 messages
- 684 votes
Ik vind Buffy ook beter dan Angel, maar ik ben nu juist Angel aan het herkijken, en het is toch ook erg goed. Vooral Wesley is inderdaad geweldig. Hoe dat personage veranderd over de jaren... Ben nu wel bijna bij het verschrikkelijke season 4 (Jasmine enzo), waar de plot inderdaad helemaal mis loopt. Denk dat ik die maar over ga slaan.
En kan weer niet wachten om het zevende seizoen te gaan bekijken, ik lijk verdomme wel een verslaafde, al is het wel een treurige gedachte dat het zevende seizoen het laatste is en buffy daarna toch echt definitief afgelopen is. 
Joss Whedon (de maker van de tv series en beste afleveringen) en andere schrijvers van de tv-serei schrijven tegenwoordig wel zelf een Buffy strip, maar die viel mij wel een beetje tegen (al heb ik alleen het eerste deel gelezen tot nu toe). Je mist de acteurs wel heel erg bij zo'n strip.
Je kunt na Buffy in ieder geval Whedon's serie Firefly (helaas maar 1 seizoen) kijken.
En in de herfst komt (als het goed is) een splinternieuwe serie!
Dollhouse, met de actrice die Faith speelt in de hoofdrol. Ik heb er hoge verwachtingen van.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Waar ben je nu met buffy bazillion ??
Zal trouwens ook eens nadenken over wat mijn favoriete seizoennen nou precies waren en hier een lijstje mee maken...
En houd me even op de hoogte in dit topic, zou ik wel leuk vinden ik kan erover meepraten aangezien ik alles pas gezien heb.