• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

Buffy the Vampire Slayer

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Ik ben zelf ook een enorme buffyfan.

Alleen ik merk wel dat je het of helemaal niets vindt, of helemaal geweldig.

Ik heb het wel eens geprobeerd te kijken met een aantal vriendinnen alleen ze snappen niet wat ik er zo geweldig aan vind.

Misschien moet je er inderdaad even ''doorheen komen.''

Zelf heb ik alle dvdboxen en ben heel erg blij met mijn aankoop!

Ik vind persoonlijk alle seizoenen wel een eigen sfeertje hebben, kan het ook niet over mijn hoofd krijgen om een favoriet te kiezen.

Geweldige afleveringen vond ik: hush, the body en amends!

Heeft iemand ook favoriete afleveringen en waarom?

sherena

• 261 messages
  • 123 votes

Band candy Joce en Giles op de bad guy tour en Snyder die erg zijn best doet om erbij te horen is hilarisch

Helpless om Buf eens op een andere manier kortemette met vampjes te zien maken

Beer bad Buf dronken
Hush gewoon goed hoe ze het publiek zonder iets te zeggen precies duidelijk kunnen maken wat ze bedoelen

Buf vs Dracula get out of here, realy??

Once more.... weet dat velen hem niet leuk vinden, maar het is geniaal in elkaar gezet. [ spoiler] leuke cameo's van de producers

normal again zielig hoe klein Buf zich op een bepaald moment voelt. Geweldig tot uitdrukking gebracht is de vertwijfeling die ze voelt.

Chosen goed gevonden en geniaal eind, en dat lachje..En toch nog opening voor evt een vervolg?

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Beer bad was echt grappig & buf vs dracula ook!

ik vond de musical ook leuk. Had niet verwacht dat alle acteurs zo goed konden zingen, afgezien van james marsters natuurlijk.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Mijn favoriete afleveringen:

Band candy

Lover's walk

The wish

The prom

Hush

The body

Once more with feeling

Tabula rasa

Older and far away

Conversations with dead people

Hayabusa

• 453 messages
  • 115 votes

Altijd al naar Buffy gekeken, maar persoonlijk ben ik meer fan van Angel. Vooral wanneer hij transformeert in een vampier (kwa gezicht dan ).

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

dulcinea wrote:

Ik heb alle seizoenen hier op dvd en heb ze ondertussen al 2x volledig bekeken, ben eigenlijk 'fan' geworden door m'n vriend. Vroeger had ik al stukjes gezien in het zappen en leek de serie echt niks voor mij, tot ik echt ben beginnen meekijken en beginnen volgen, toen pas heb ik ontdekt dat de serie intelligenter is dan ik dacht, vol sarcasme en humor en originele liefdesverhalen.

Favoriete seizoenen heb ik niet echt, vind ze allemaal heel goed, de latere seizoenen vooral omdat ze herkenbaarder zijn en niet meer zo 'high school' als in het begin

Idem dito

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

fantastisch, uniek, overdonderend, origineel en vooral erg hip. En ik heb nog maar twee seizoenen gezien kun je naagaan. Buffy heeft het allemaal, en is zonder twijfel een van mijn favoriete series.

Nou nog even alle seizoenen op dvd in boekvorm bij elkaar krijgen zal wel een tijdje duren aangezien deze niet meer te krijgen zijn maar ik hoop dat het lukt.

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

(afbeelding)

Heb juist nog eens de CD van "Once morewith Feeling" opgelegd en ik moet zeggen. Ik werd er nostalgisch van...

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Net mijn dvd boxen binnen gekregen, seizoen 1 in kruisvorm en 2 in boekvorm in originele uitgaves dus, ga binnekort na het ongeveer een jaar niet meer gezien te hebben weer eens genieten van buffy.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Lilyroos wrote:

(afbeelding)

Heb juist nog eens de CD van "Once morewith Feeling" opgelegd en ik moet zeggen. Ik werd er nostalgisch van...

Haha ik draai hem ook nog wel eens.

E

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

............ ging even mis

En dan heb ik direct weer zin om buffy op te zetten en een marathon te houden.

Maar ja als ik alle 7 seizoenen weer wil gaan bekijken, mag ik wel een extra vakantie gaan inlassen. Ook al is het geen slechte manier om je vakantie te spenderen.

Welk liedje vindt je het leuks ?

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

Under your Spell

Going trough the motion.

Eigenlijk vind ik ze allemaal wel leuk.

Iets minder vind ik de balade die Giles zingt.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Vind je niet dat hij een goede stem heeft?

Of vind je het liedje zelf niet zo leuk?

Ik vond under your spell ook echt heel mooi.

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

(afbeelding)

Ik vind het nogal zeemzoet. Hij heeft wel een hele mooie stem.

Ik heb liever liedjes waar wat actie inzit zoals dat liedje van Spike, "Let me rest in piece"...

Ook de instrumentale liedjes achteraan op de cd zijn mooi hé. Echte filmmuziek ...

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Ja, heb je gelijk in. Maar z'n stem is wel goddelijk. Hij zong ook een keer behind blue eyes in where the wild things are. (?)

En die muziek zonder vocals is inderdaad ook erg goed.

Het musicalplaatje klopt ook echt helemaal. Ook toen ze later weer in een aflevering terugrefereerden naar anya, over een lied dat ze zong. Geen idee meer hoe de aflevering heet, maar ik geloof dat ze op het punt stond om met xander te trouwen?

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

Ja dat was dat liedje denk ik van "I'll never tell" ofzo. Dat ze alletwee niet zeker zijn van elkaar en op hun trouwdag werd dat dan werkelijkheid.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

ja geloof het wel;) vond die aflevering trouwens wel sneu.

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

Hé Balzillion, je hebt wel een indrukwekkende top 10 voor een 16-jarige. Leuk !

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Jij ook ! Ook al ben je geen 16:P

Ik vond Elizabeth heel indrukwekkend en, girl interupted is ook echt heel goed. De rest natuurlijk ook.

breaking the waves heb ik echter nog niet gezien. Naar aanleiding van de plotinleiding lijkt het me wel een mooie film. Maar eens even kijken of die in de videotheek verkrijgbaar is.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Vindt het een aardige serie maar zie liever Angel uiteindelijk.

Is uiteindelijk een stuk serieuzer en duisterer daar. Tevens spreekt de cast me wat meer aan dan bij Buffy, zal wel door de leeftijd zijn denk ik.

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

[/quote]breaking the waves heb ik echter nog niet gezien. Naar aanleiding van de plotinleiding lijkt het me wel een mooie film. Maar eens even kijken of die in de videotheek verkrijgbaar is.

[/quote]

Moet je zeker doen.

Ik zag hem als 15-16 jarige en hij laat je niet los.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Haha oke.

Iemand trouwens nog een mening over wat leuker is, angel of buffy?

magickfairy

• 4 messages
  • 130 votes

Ik heb beide series compleet op DVD en er gaat geen dag voorbij of ik kijk wel een afleveringetje. Dus ik ben nog steeds heel erg blij met mijn aankopen. Ik vind het beide de twee beste series ooit gemaakt omdat je zo meegroeid met de serie. Ik kan niet echt zeggen welke serie ik beter vind want ze hebben allebei hun mindere periodes maar die tegelijkertijd ook heel diep zijn.

Zo vinden veel mensen de afleveringen dat Buffy "haarzelf niet is" in seizoen 6 niet leuk, maar die zijn juist wel heel erg diep en realistisch gemaakt. (ik wil geen spoilers neer zetten dus vandaar dat het een beetje plat geschreven is)

Ik vind een hoop afleveringen heel erg gaaf, maar een aantal springen er nog net boven uit zoals:

anne

badgirls

something blue

hush

buffy vs dracula

dirty girls

never leave me

bring on the night

touched

end of days

chosen

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

Ik vind dat je Angel en Buffy totaal niet kan vergelijken qua sfeer. In Angel wordt alles met een vleugje humor overgoten, terwijl bij Buffy veel serieuzere aspecten van het leven worden aanpakt.

Ik vond de episodes waar Buffy "zichzelf niet was" heel mooi. Het was het meest droevige seizoen maar samen met seizoen 7 het beste.

Angel is luchtiger maar daarom niet beter of slechter, gewoon helemaal anders.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Kan iemand die alle seizoen heeft gezien misschien een top geven,

welke de beste is en welke de minste.

Ik weet dat dit voor iedereen anders is maar ik vind het wel interessant om van verschillende mensen hun mening te horen.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Gisteren seizoen een afgekeken, had vroeger al vaker buffy gekeken maar ik was vergeten hoe ontzettend origineel het in elkaar zit, echt ongelofelijk wat een genialiteit ze kunnen stoppen in een aflevering van drie kwartier

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

Ik vind seizoen 6 en 7 de beste seizoenen. Misschien omdat ze al volwassener zijn en er meer serieuze zaken aan bod komen. Ook erg dramatisch. Ik vind het heel leuk om te zien hoe alle personages geëvolueerd zijn en dat ze elk hun miserie hebben.

De verhouding tussen Buffy en Spike vind ik vb veel spannender dan die met Angel in de vroegere seizoenen.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Mijn favoriete seizoenen zijn 3 en 6, 3 omdat er gewoon heel wat van m'n favoriete afleveringen inzitten (Band candy, Lover's walk, The wish, Doppelgangland, The Prom) en seizoen 6 door het hele Spike-Buffy verhaal en dé beste aflevering ooit Once more with feeling natuurlijk

Maar eigenlijk hebben alle seizoenen hun sterke afleveringen, enkel het eerste seizoen moet voor mij onderdoen voor de rest.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

seizoen 1: Ik vond dit seizoen nog wat kinds, het kampte met puberale problemen maar desondanks een goed seizoen!

seizoen 2: Vond ik ook helemaal geweldig, vooral met Angel!

seizoen 3: Idem.

Seizoen 4: Dit vond ik een leuk seizoen, afgezien van het feit dat Angel weggaat!:'(

Seizoen 5: Het einde was echt geweldig, eigenlijk moesten ze daar stoppen. Maar seizoen 6 en 7 schieten ook niet mis, dus ik weet het eigenlijk niet.

Seizoen 6&7: Er wordt een serieuzere toon aangenomen. Ik vond de ontwikkeling tussen spike en buffy heel mooi uitgewerkt. Chosen als the big finale vond ik overigens ook heel mooi. Die lach, aan het einde, gaf de hele serie in een blink weer.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

En jij dan Niethie? Wat zijn jou favoriete seizoenen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.