• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.987 votes
Profile

Buffy the Vampire Slayer

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Daar zit inderdaad iets in ja.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Jesus het is nog niet eens een maand geleden dat ik de laatste buffy aflevering zag maar mis het nog elke dag, ben dan ook in staat er gewoon zonder pardon vandaag weer aan te beginnen maar denk niet dat ik dat doe aangezien het te snel is en het waarschijnlijk minder word op die manier..

In ieder geval jammer dat dit topic daarom ook steeds een plaatsje zakt, maarja als ik niets meer kan kijken kan ik er ook niets over zeggen natuurlijk, denk dat ik binnekort eens achter de spellen en de overige seizoenen van angel aanga...

Btw er was trouwens pas nog een buffy reunie, hier wat foto, wel weinig maar leuk om te zien hoe de acteurs er vijf jaar later uitzien aangezien ik op gellar na niemand meer in iets anders heb zien spelen-

http://www.imdb.com/title/tt0118276/mediaindex

had ik dit trouwens al gezecht BUFFY RULEZZ... !!!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Was gister nog even op een buffy fansite aan het lezen en het schijnt dat er ook nog een hele serie stripboeken bestaan (seizoen acht) waarin het verder gaat waar het in de laatste aflevering chosen ophield, ben niet iemand die graag leest (ook geen stripboeken) maar als het om buffy gaat maak ik graag een uitzondering, ga er dan ook binnenkort eens achteraan...

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Las ook ergens dat in die strip Buffy gay wordt. Beetje onzin, als je het mij vraagt. Weet niet of het van dezelfde makers is, maar lijkt me niet.

Gewoon weer een geldlonkertje, denk ik.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Joss Whedon was de executive producer van iedere strip, er zijn inmiddels 63 delen las ik, je kunt er hier meer over lezen,

http://en.wikipedia.org/wiki/Buffy_the_Vampire_Slayer_Season_Eight

Aan de ene kant denk ik dat je gelijk hebt maar aan de andere kant ook weer niet, er is inmiddels zoveel merchandise van buffy (shirtjes, boeken, ruilkaarten, kettingkjes, spellen enz enz) en daar lijkt dit weer het zoveelste onderdeel van te zijn plus buffy had het perfecte einde dus willen we wel weten hoe het verder gaat, ik ben toch wel een klein beetje nieuwschierig als ik eerlijk moet zijn, ik heb overgens ook gelezen dat ze gay zou worden, dit klopt niet ze heeft een eenmalig avontuurtje met een potential slayer (als ik me niet vergis), maar goed je kent stripboeken daarin is meestal alles zo over de top (en dat zal in deze boeken echt niet minder zijn denk ik.

Kijk hier bv eens naar een goed voorbeeld van ik heb geld teveel.

http://digital-zone.nl/forum/showthread.php?t=42590&page=19

(ik heb nog niet eens een enkele poster)

Maar goed ik zal er zeker eens een of twee aanschaffen al zijn ze nogal moeilijk te vinden, alhoewel op marktplaats worden er een stuk of vijf aangeboden, is wel duur

6 euro per stuk en dan moet je je bedenken dat er 63 delen zijn dat zou al neerkomen op 378 euro, dus wat betreft die geldlonkende business mocht je nog wel eens gelijk hebben, maar goed dat weten we natuurlijk pas als we ooit zo'n ding in handen mochten krijgen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik was van plan de strips na het afzien van Angel maar te gaan lezen. Om een beetje af te kicken.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Weet jij misschien waar ze te krijgen zijn ??

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Calvé. Verder weet ik het niet.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ik denk dat als ik de volgende keer in de stad ben dat ik eventjes zo'n winkel binnen ga, ik heb er alleen de ballen verstand van, heb net even op het net gekeken en daar vind ik weer verhalen over first issue en reissue en dat soort dingen.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Kon het weer niet laten en ben langzamerhand weer begonnen met herkijken en inmiddels alweer een tijdje bezig, zit nu iets over de helft van seizoen 3 (gister Earshot) het blijft een briljante serie, was even bang dat wanneer ik weer opnieuw zou beginnen met kijken het minder zou worden maar gelukkig was dat niet zo (het is misschien zelfs wel beter). Denk dat ik na dit seizoen maar weer even stop om me wat op andere series te gaan focussen en een goede vervanger te zoeken voor zowel Buffy als Angel. Maar goed echt overtroffen zullen deze twee biljante series in mijn ogen nooit worden.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ben al een tijdje Buffy aan het kijken, en had in het begin een beetje moeite om op gang te komen, maar nu zit ik volop in de serie. Ben nu bezig bij seizoen twee, en kan niet wachten om verder te kijken en erachter te komen wat er allemaal nog staat te gebeuren. Net de aflevering " Passion" gezien van seizoen 2, en dat vond ik tot nu toe zeker de sterkste aflevering die ik gezien heb, Ik had echt tranen in mijn ogen door die aflevering, en dat was de eerste keer sinds ik Buffy kijk, dus dat wil wel wat zeggen. En had ook niet gedacht dat ik emotioneel zou worden bij zo'n serie, maar het kan dus wel. (al ben ik ook snel emotioneel) haha

Maar hele sterke aflevering. Angel is werkelijk genadeloos. En het verhaal word ook steeds beter, er zijn minder losse afleveringen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

En er zullen nog veel tranen volgen...

Heerlijk dat er eindelijk weer iemand is die Buffy volgt en er ook wat over schrijft. Ondanks dat het voor mij nu alweer een half jaar geleden is dat ik de serie afgerond heb en in de tussentijd al aan meerdere briljante series ben begonnen zal dit altijd mijn favoriet blijven. Heerlijk voor jou dat je nog vijf seizoenen hebt om te bekijken en je dus nog een heel hoop briljante plotontwikkelingen en natuurlijk kijkplezier te wachten staat.

Houd (ons) iig een beetje op de hoogte van je verdere kijkavontuur.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ah, dan ga ik dit topic maar eens nieuw leven in blazen binnenkort.

In onderhandeling met iemand over ALLE boekvormen van Buffy. Klinkt allemaal betrouwbaar, foto's zien er goed uit en prijs is goed te doen.

Ben benieuwd. Zou toch wat wezen als ik straks weg van mijn pc scherm kan en dit prachtig allemaal op mijn tv kan kijken Bovendien nog in zulke mooie edities ook.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Prachtige aankoop!

Die boekvormen worden overgens steeds zeldzamer, heb ze ook al een tijd hier staan en zal ze nooit wegdoen of vervangen, het zijn gewoon de mooiste uitgavens!

De eerdere seizoenen zijn nog wel makkelijk aan te komen, dat mede omdat ze langer in omloop zijn geweest voorat ze vervangen werden door de plastice, maar de latere... Vooral seizoen 7 gaat bijna nergens meer weg onder de 50/60 euro...

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Daar beginnen we dan, vanaf season 1, dit topic weer tijdelijk even een boost geven.

2ehands uitgaves, maar behalve season 1 (kruisvorm en ietsje beschadigd aan buitenkant) allemaal boekvorm. Erg gaaf.

Wat me vooral opvalt aan dit seizoen, is dat het idee er is, maar de uitvoering nog niet echt uit de verf komt. Het blinkt al wel uit in leuke dialogen. Giles die zich vaak schaamt en vreselijk engels overkomt. Willow vrij geeky en toch ietwat schattig. Xander is Xander, heerlijke oneliners.

Hier blinkt het nog niet uit in karakterstudies. Je komt niet veel over ze te weten. Vooral Buffy is ook nog heel naïef en meisjesachtig. Later heeft iedereen wat meer meegemaakt en (daar word dan ook naar terug gerefereerd) het geeft iedereen toch wat meer volume.

Ook nog niet een seizoen wat uitblinkt in complexe of sterke verhalen. Erg dialoog driven. Met een schrijver als Whedon is dat geen probleem, maar een verhaar krijgt zo meer een 'vermaak' factor, dan dat het echt als diepgaand beschouwd kan worden.

Qua bijrollen verder ook nog niet heel sterk.

Angel is een mooi karakter, maar is nog te nietszeggend en verlegen om echt te boeien. Als mystery guy werkte dat wel, maar eenaal uit de schaduw, kwam dat nog wat wankel over.

The Master heb ik verder nooit een boeiende enemy gevonden. Gaat weinig dreiging vanuit en is zelfs af en toe een beetje meelijwekkend.

Een karakter als Spike mis ik toch ook nog wel. Brengt er altijd nog wat extra humor in.

Dieptepunt(en)

I Robot you jane

Het idee is leuk verzonnen. Echter vooral grafisch ziet het er een paar keer goed fout uit. Echt veel spanning zit er niet in en de aflevering blinkt ook niet uit in goede oneliners. Zou zelfs kunnen zeggen dat t 1 van de slechtste afleveringen van Buffy ooit is, maar ik heb maar tot begin 5 gezien geloof ik, dus daar hou ik me nog even buiten.

hoogtepunt(en)

Nightmares

Vrij creatieve verhaallijn voor dit seizoen. Je valt van de ene vreemde situatie in de andere. Erg veel humor ook daardoor.

Out of Mind, Out Of sight

Leuk concept. Beetje moraliserend, maar ik denk dat iedereen zich wel een beetje in het verhaal kan vinden. Meerdere kanten van het verhaal worden ook door verschillende personen belicht, mooi gedaan.

Goed, dat was het weer even. Tot season 2!

Ik ben laatst ook begonnen met kijken (met een vriendin, die had de helft van Season 1 gezien) en vind het echt Súper! Ik kon niet stoppen met kijken, maar werd toch gedwongen.. We hadden alleen Season1, en moet dus wachten op season 2,3 en 4 die ze me nog een keertje zou opsturen.. Daar zit ik dan ook héél erg op te wachten.. IK WORD ER GEK VAN =]

En misschien een tip voor jou, Niethie, als je nog een Topserie zoekt, heb je Charmed ooit gezien? Daar kan ik ookal niet vanaf blijven!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Van Charmed vroeger regelmatig een aflevering gezien, maar nooit gevolgt verder. Het sprak me toen blijkbaar niet zo aan. Maar wie weet begin ik er ooit nog wel eens aan, ben immers altijd wel in voor een goede serie. In ieder geval bedankt voor je tip!

Edit: Mocht je weinig gedult hebben om verder te kijken, de boxen zijn inmiddels niet zo duur meer, maar als je echt weinig te spenderen hebt kun je altijd even op Marktplaats rondsurfen, daar staan er altijd wel een paar voor een leuk prijsje.

Geen dank, ik ben echt een CharmedAholic, net als een BuffyAholic! Maar ik krijg de seizoenen van die vriendin, en daarna kan ik ze weer terug geven, maar ben nu nog hard aan het sparen voor de Charmed box, en die is wel behoorlijk duur! En zo snel gaat het sparen niet, omdat ik meestal te lui bn om klusjes te doen =P Maar ook bedankt voor jou tip! Heb jij miss nog leuke series voor mij? Eigelijk heb ik er al te veel, maar een topserie kan ik nooit weerstaan!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Hmm, als je met Buffy klaar bent kun je altijd met de spin-off serie ''Angel'' verder gaan. Dit is over het algemeen wat donkerder en minder luchtig dan Buffy, maar als liefhebber van het Whedon universum mag je het absoluut niet missen.

Ook zou je Veronica Mars eens kunnen proberen. Dit heeft een soortgelijk concept (doorsnee schoolmeisje met een dubbelleven) al heeft het verder niets met de genre's science-fiction/fantasy te maken.

Oky! Thanks! Zal daar dan maar beginnen wanneer ik klaar ben met Buffy (al hoop ii dat dat nog wel een tijdje gaat duren =P) ik heb volgens mij 1 aflevering van Angel gezien, maar vond het toen niet zow leuk... Zal ook wel komen omdat ik midden in een aflevering + season viel... Maargoed, Angel vind ik in Buffy echt cutee (aa)!

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ja Niethe, deze had je nog van me tegoed. Nu zul je lezen ook! Spoilertags, ja dat word lastig, als je de serie niet hebt gezie, lees dan gewoon mijn samenvatting niet :

Zo, dat was het dan, klaar met Buffy 1-7. Jammer hoor, kan me geen serie aanwijzewn waar ik op zo'n geweldige manier heen en weer word geslingerd tussen actie, komedie en drama. Dat allemaal in een wereld die volledig op zichzelf staat en waar het elke keer weer fijn terugkeren is.

Aangezien ik season 1 al behandeld heb, begin ik hier bij 2.

season highlights

season 2

De serie is hier nog niet op zn sterkst. Het heeft allemaal nog een beetje dat luchtige imago. Echt meer diepgang vinden we pas later in het seizoen.

[favorieten

Helloween:

Erg leuke en dwaze aflevering. Buffy als prinses, die geen idee heeft van haar huidige zelf en omgeving, is gewoon geweldig. Ook Xander met zn nep gun ziet er echt niet uit. haha

Passion:

Lekker sadistisch deze. Angel op zijn gemeenst. Aan de ander kant is de uitvoering dan weer wel met zoveel frivoliteit en liefde, griezelig gewoon. Toch stiekem ook erg leuk.

Season 3

Misschien wel mijn favoriete seizoen. Echt zwaar is dit seisoen niet, maar er zitten van die lekkere rare afleveringen in.T. Ook maken we wat beter kennis met Ozz als part of the team en Ozz is cool. Anya komt opduiken en Anya, ja die heeft vaak gewon de meest komische lines in de show.

[Favorieten

Band Candy:

My Gosh, hoe geweldig. Een stel volwassenen dat zich opeens heel puberaal gedraagt. Nu gebeurd dit wel vaker, maar je wilt het gewoon niet altijd weten. Zeker bij je ouders niet. Giles is geweldig hier, als vlotte patser. The Principal is licht irritant, maar dat maakt het ook wel hilaisch

The Wish/Doppelgangland:

Evil Willow is HOT! Zo ook deze Willow uit de andere dimensie. Sowieso ook een stuk grappiger, met dat lieve maar gemene ondertoontje. Grappige is, dat echte Willow erg schrikt dat Evil lesbisch is, maar later...

Earshot:

Jaja. Leuk hoor, Bufft die opeens alles hoort. Ook apart hoe de vriendengroep en vooral ook Xander daarop reageert. Komen erg leuke situaties uit voort.

[Season 4

Aardig seizoen, met 2 ubersterke afleveringen. Zeg maar 2 van de beste afleveringen ooit gemaakt. Verder was het allemaal erg vermakelijk, maar trok het hier een beetje aan me voorbij.

Bij Buffy is de sterkte ook meer de flow van het seizoen, in plaats van een enkele aflevering.

[Favorieten

Beer Bad:

Weer zo'n hilarische episode. Buffy in een dronken bui, met ale gevolgen van dien. Echt geweldig! Xander als barman, is ook een erg raar idee.

Hush:

Dit is dus 1 van die afleveringen. Gewoon creppy en knap gedaan. De monsters zien er erg strak uit. Een beetje een kruising tussen Dark City en Grimm sprookjes. Knap, dat deze aflevering zonder woorden nog zo sterk is. Hij wordt er juist grappiger door lijkt. De silly tekeningen van Giles, de rare bewegingen van Buffy

Restless:

Om te zeggen dat Lynch hier aan het werk is, gaat veel te ver. Toch is zijn invloed nooit ver weg. Mooie uitbeelding van de dromen, waarin je heen en weer geslingerd word tussen spanning en komedie. Iemand een verklaring voor de man met de kaas? WTF!

Zo, ik vind het wel weer even genoeg voor vandaag. Binnenkort de rest.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Heb je bericht om de een of andere reden helemaal over het hoofd gezien...

Mooi geschreven hoor, denk er (op wat kleine afwijkingen na) net zo over. Kijk nu al uit naar je volgende bericht en (later) ook die bij Angel natuurlijk.

Denk dat ik binnenkort ook maarweer eens opnieuw begin met kijken, het is tenslotte alweer vrij lang (anderhalf/twee jaar ) geleden. Heb inmiddels wel wat merchandise binnen gehaald (oa enkele delen van de comics) die waren erg aardig, maar niets kan natuurlijk tippen aan de echte serie.

Edit: Naast Inland Rabbit en Melig_xD_Maf nog meer mensen die pas aan de serie begonnen zijn en er iets over te melden hebben?

jirachi03

• 393 messages
  • 0 votes

seizoen 5 ,6 en 7 nog

Ik heb laatst Season3 gezien! ((ik kan ze niet zow snel kijken, mijn vriendin heeft ze geleend van haar nicht, en die wonen ergens in Brabant, terwijl ik in Overijssel woon...))

Ik moest zóó hard lachen bij die aflevering dat Spike totaal dronken terug kwam:

Sweet home.. Sweet home...

BAM x'D Viel ie neer! Ik heb me echt helemaal kapot gelachen

Of een andere, ik weetniet meer welke season, maar dat was met Halloween, komt er zo'n demon tevoorschijn, ziet Giles dat de heletijd al aankomen. Blijkt die Demon ong. 10 cm te zijn! x'D ='D Dan laat Giles later het plaatje zien, staat eronder: Real Size ofzow x'D Gewéldig

Ik vind de sarcasme in de serie zelf helemaal tegek x'D om niet over de personen te spreken! Het is echt geniaal!

Wat ik wel jammer vind, is dat als je over Buffy The Vampire Slayer begint, bijna niemand 'm kent... Maar OOIT! zal dat ((hopelijk)) veranderen...

juhnzun

• 670 messages
  • 0 votes

Loopt deze serie dan nog ?

Met Sarah en Michelle ?

Nee, Het is niet meer op TV, maar als je goed Engels kunt,, heb ik wel een site waar je 't gratis kan kijken

Al duurt het laden soms best lang, je kunt er oowk de Spinn-Off Angel kijken. De site:

www.free-tvshows.com

Mensen..

KIJK DEZE SERIE! TOPSERIE!! (L)

charmed one

• 680 messages
  • 535 votes

ik vind dit echt een geweldige serie. vooral de personage spike vind ik geweldig. de spinn-off serie angel is ook heel erg leuk.maar ik vind buffy toch ietsjes leuker. angel is een veel duistere serie dan buffy. maar ik vind allebij de series heel leuk.

charmed one

• 680 messages
  • 535 votes

ik heb niet echt een favoriete seizoen. ik vind alle seizoenen wel goed. en van angel vind ik seizoen 5 het beste seizoen. en dat komt ook vooral omdat spike in dat seizoen mee speelt. hij speelt dat gewoon geweldig net als in buffy. maar ik vind het wel jammer dat ie maar in een seizoen van angel mee speelt. want hun spelen het erg leuk samen nu ze alle bij een ziel hebben.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Hoewel ik het een geweldige serie vind, moet ik toegeven dat mijn aandacht altijd wat verslapt gedurende het vierde en het begin van het vijfde seizoen. Ondanks enkele ontzettend sterke en ronduit geniale losse afleveringen (bijvoorbeeld Hush, Buffy vs. Dracula) en komische situaties rond Spike met z'n chip is de algemene verhaallijn toch wat braafjes. Met name die charismaloze überbrave Riley met zijn chauvinistische compensatiedrang en die typisch Amerikaanse kop van hem kon van mij niet snel genoeg uit de serie geschreven worden. Aan de andere kant is het wel weer sterk dat het duidelijk werd dat Buffy eigenlijk ook niet aan haar trekken kon komen bij hem en dat ze later wel (lichamelijke) voldoening kon vinden bij Spike. Achteraf bezien was die Riley toch wel een behoorlijk belemmerende factor in de serie. In plaats van lekker los te gaan met magie, gevechten en sex werd je bij elke nieuwe ontwikkeling weer geconfronteerd met zijn bedenkingen, onervarenheid, vooroordelen, militair haantjesgedrag en aandachtsvragerij bij Buffy. Het zelfde gold eigenlijk ook voor Dawn, die vanwege de bijzondere omstandigheden waaronder ze aan de serie toegevoegd werd niet echt een plekje had binnen de dynamiek van de groep. Dat veranderde gelukkig al vrij snel omdat ze juist een extra lading gaf aan het verhaal. Ze stond centraal in de zoektocht van Glory en door haar kregen de kijker en Buffy de zorgzame kant van Spike te zien. Dit zijn echter maar kanttekeningen. Geweldig sterke serie waarvan elk seizoen de moeite meer dan waard is. Ideale combinatie van drama, comedy, horror en actie.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Eigenlijk is het best jammer dat Buffy nooit de erkenning heeft gekregen die het verdiend. Die hele Twilight/True Blood/Vampire Diaries etc. rage momenteel "leent" rijkelijk en schaamteloos thema's en verhaallijnen van deze serie terwijl de acteurs en makers van de recentelijke series zich er voortdurend om prijzen dat ze weer eens iets anders laten zien en hoe bijzonder hun unieke mengeling van horror, romantiek en humor wel niet is. Op zich is het wel enigszins te begrijpen. Buffy heeft ondanks de kwaliteit die wel degelijk aanwezig was altijd een wat geeky imago gehad. Iets waar Whedon zich best wel comfortabel in voelt. Komt nog eens bij dat de serie vrij langzaam op gang komt. Het eerste seizoen komt pas na 5 of 6 afleveringen op gang en die film werkt ook behoorlijk afschrikwekkend. Dat langzame opstarten is iets waar Whedon eigenlijk met al zijn series last van lijkt te hebben. Het blijft natuurlijk jammer. Nu wordt het vooral herinnerd als die cultserie die stiekem ontzettend populair was maar waar de "serieuze" televisiekijker niet voor uit durft te komen dat ie het leuk vond.

Opvallend is ook hoe snel men in het Amerikaanse televisieland lijkt te vergeten aangezien Whedon zijn projecten niet meer aan de straatstenen kwijt lijkt te raken en de series die wel van de grond komen (Dollhouse) het niet lang volhouden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.