- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Buffy the Vampire Slayer
Buffy the Vampire Slayer
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Buffy heeft het stigma om veel te laconiek en komisch over alles te doen. Teveel onzinnige en pretentieloze oneliners die het realisme er behoorlijk vanaf schrapen.
Vampiers & demonen en het gevaar van dood hoor je respect voor te hebben en wellicht ook enige vorm van angst.
Bij Angel wordt dat veel beter gerespecteerd, met misschien op z'n tijd een goede grap of oneliner.
Inderdaad, de 2e helft van seizoen 4 is veruit het zwakste van de 5.
Maar als je Angel als geheel ziet dan staat het ver boven buffy op zowat ieder aspect. '' behalve die van pretentieloze oneliners'' 
En wat ik bedoelde met de evolutie van personages, bij Angel veranderd zowat iedereen hevig integenstelling tot Buffy.
Wesley '' van stuntelige rogue demonhunter tot een rustig en emotieloos persoon. Uitgezonderd voor de personen met wie hij een band heeft.
Gun '' van een coole straatschoffie tot een volwassen man. Zowel letterlijk als figuurlijk''
Fred '' van een looney tot een rustig charmant meisje ''
etc etc.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Buffy heeft het stigma om veel te laconiek en komisch over alles te doen. Teveel onzinnige en pretentieloze oneliners die het realisme er behoorlijk vanaf schrapen.
Vampiers & demonen en het gevaar van dood hoor je respect voor te hebben en wellicht ook enige vorm van angst.
Bij Angel wordt dat veel beter gerespecteerd, met misschien op z'n tijd een goede grap of oneliner.
En wat bazillion al zei alsof in buffy de personages geen veranderingen doormaken,
(giles inderdaad op en top brits tot volledig ingeburgerde soms zelfs coole amerikaan.)
(willow van verlegen ietswat sullerige nerd tot machtige heks (dark willow).
(buffy van levendige en opvallende tiener die met de jaren ook steeds volwassener en wijzer is geworden.)
En dat waren ze lang niet allemaal...
Maar nogmaals over angel durf ik nog niet helmaal te oordelen aangezien ik pas twee seizoenen heb gezien vond het zeker niet slecht maar ook niet top, buffy daarintegen wel en zit dan ook iedere aflevering aan de buis gekkluisterd en als ik klaar ben kan ik niet wachten tot ik weer kan kijken...
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Zo eindelijk alle 7 seizoenen herzien, dat was me een zit zeg iedere avond/nacht 
Ik kan trouwens wel begrijpen dat ze na seizoen 7 echt gekapt zijn,iedere fan kan zien dat de magie en inspiratie er een beetje af was, maar de finale was best gaaf. spike weg,en voor iedere spike liefhebber een must dus om het 5e seizoen van angel te kijken, spike is daar veel grappiger
en spike's caracter heeft heel wat vrouwelijke fans opgericht
dat is opzich dan weer een goede keuze geweest van josh whedon om hem weer te laten herleven!!
Denk dat buffy nu wel weer aantal jaartjes in de kast blijft liggen 
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
En om even te reageren op de discussie tussen buffy en angel
Dat ligt eigenlijk helemaal aan waar je van houd, als ik echt zou moeten kiezen,kies ik ook voor angel. omdat het ook iets volwassener en diepgaander is, en angel heeft meer diabolische caracters wat ik persoonlijk meer trek,sterker nog dat is voor mij een heel belangrijk aspect, terwijl het bij buffy meer over gewone vampiertjes en demonen gaat, caracters zoals caleb en glory maakt dan ook weer een hoop goed.
Maar beide series zijn gewoon erg top.net zoals charmed!! we mogen ons geluk in prijzen dat er zulke series bestaan 
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Helemaal mee eens.
Ik ben van plan om al die seizoenen zelf ook te gaan kopen om ze bekijken, zo'n serie moet je gewoon origineel hebben ipv het downloaden ervan. 
Maar Angel en Buffy zijn van een hogere kwaliteit dan Charmed wat opzich ook een goede serie is. Maar de laatstgenoemde is wel de meest slechte uit de drie omdat het acteerwerk te amateuristisch overkomt.
David Boreanaz (Angel, of zo iets
) heeft wel weer een leuke rol als Booth in Bones, het is ontzettend grappig om hun beiden te zien acteren.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Had me eigenlijk voorgenomen om nog heel even te wachten met het kijken van het laatste seizoen buffy vooral omdat ik zoals al eerder gezegt het een verschikkelijke gedachte vind om buffy the missen maarja er zijn hopenlijk nog genoeg geniale series die er nog te bekijken vallen dus dat zit denk ik wel goed...
Ga dus vanavond/vannacht beginnen aan seizoen zevne en hoop dat het een waardige afsluiter wordt en dat ik weer net zo zal genieten als de vorige seizoenen...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gisteren de eerste drie afleveringen van seizoen zeven gezien, het was welliswaar een oude vhs box waarvan de kwaliteit van het geluid/beeld lang niet zo goed was als de dvd editie maar had geen zin om weer eerst weken lang te zoeken en heb besloten gewoon door te kijken...
Wat ik tot nu toe zag was redelijk goed vooral de eerste aflevering was weer top maar moet eerst wat meer zien om er echt goed over te oordleen..
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Ik begin nu net met seizoen 5 van Buffy, met de herziening. Heb eigenlijk in deze voorjaarsvakantie weinig anders gedaan. Nu maar hopen dat ik nog 3 seizoenen kan proppen in 3 dagen. Wordt wel een tight schetchual.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Meen je dat nou, kun jij drie seizoenen kijken in drie dagen. 
Ik zelf loop al maanden lang nachten door (ben dan ook een echt nachtmens) en soms heb ik om vijf uur 's nachts na een aflevring of vijf nog zin om verder te kijken... 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha
Ik moet het alleen in de voorjaarsvakantie doen want doordeweeks op een normale schooldag weet ik gewoon dat het problemen voorspelt.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ben nu op de helft van seizoen zeven en het is wel ok, tot nu toe niet zo ontzettend boeind als de vorige ¨paar seizoenen maar gewoon anders, heb trouwens nog gehoord dat faith en angel in de finale terugkomen (
) kan nu al niet wachten maar doe het even rustig aan des te langer ik nog kan genieten van buffy...
En later zal ik nog even de overige boxen van angel aanschaffen als een soort van verlenging van mijn buffy avontuur...
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Hmm ik moet eerlijk toegeven dat mijn angel boxen niet origineel zijn.
Tja heb geen geldboompje in de tuin 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Geeft toch niet heb ook een hoop niet al te zuivere dvd's in huis liggen (
)
heb er ook niet altijd het geld voor, die buffy en angel boxen die ik tot nu toe heb gekocht kwamen allemaal van marktplaats, hoop dat ik de rest daar ook vind, want ergens anders kom je niet meer aan die schitterende boekvormen...
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Ja ach, je hebt in principe wel gelijk. Maar vind het wel jammer.
Heb gelukkig de buffy boxen allemaal origineel. 
Heb ze jammer genoeg ook niet allemaal in boekvorm.
Maar ja, als collecters item misschien nog een keer aanschaffen.
Ik heb het niet zo op de andere merchandise, zoals poppen enzo. Is wat mij betreft gewoon geldlonkende business. Maar ja, je hebt er gekken bij zitten. Geef mij dan maar gewoon de boxen 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Mij ook niet hoor, alhoewel er schijnen ook twee x-box spellen van te zijn die ik als fan toch ook wel graag wil hebben. 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha dat wist ik niet! Ik heb ook een xbox, dat wakkert mijn nieuwsgierigheid toch wel een beetje aan.

niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gisteren de aflevering storyteller gezien die geheel op andrew (erg lollig personage trouwens) gericht is, deze was werkelijk hilarisch.
Anya: For God's sakes, Andrew, you've been in here for 30 minutes. What are you doing?
Andrew: Entertaining and educating.
Anya: Why can't you just masturbate like the rest of us?
Ik rolde werkelijk over de grond van het lachen...
Heb nu trouwens nog maar zes afleveringen te gaan te verdelen over twee dagen en dan is het toch echt gedaan met buffy. 
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Die 2 spellen die heb ik
Het eerste spel kwam samen met de xbox uit.als een soort launch game.ik had hem dan ook meteen toen ik de xbox kocht(toen de xbox net in de schappen lag). De 2e kwam 2 jaartjes later uit. De eerste game is zwaar OK. baas gevechten zijn gaaf. De 2e laat wat te wensen over helaas. maar dat is bij alle film/serie games!!!
Ik denk dat je beide games voor een 10tje aan kan schaffen,al is de xbox nu een beetje dood,dus vraag me niet waar..
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Via marktplaats of een tweedehandswinkel moet dat prima lukken denk ik. 
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Succes!!! voor de fan is het een must natuurlijk. heb me prima vermaakt met de game!! Binnenkort maar weer eens uit de kast halen denk 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha je zou juist denken dat als je een tweede game, twee jaar later uitbrengt, er een wereld van verschil zou moeten zijn.
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Nou niet dus. vooral als het word overgenomen door een slechte developer!! juist om er meer geld uit te halen,omdat er toch wel genoeg fans zijn! zo staan de zaken tegenwoordig in de game wereld. slechte developers proberen alsmaar meer geld te krijgen door er minder uit te geven,omdat ze het simpelweg harder nodig hebben 
Slimme zet of? het is maar hoe je het ziet 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Tja dat heet de economie.
Ik zelf als developer van zo'n game zou juist een goed product willen afleveren. Naja, some people lack creativity.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Bij mij zit het zo ik ben helemaal niet zo heel dol op spelletjes en playstation of x-box dan ook bijna nooit maar als ik een spelletje speel is het er meestal een uit de oude doos (eentje waar ik vroeger zo van heb genoten bv gta: san andreas of vice city) daar kunnen wat mij betreft geen nieuwe indrukwekkende graphics tegenop.
Maarja ieder zijn eigen ding natuurlijk...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Vanavond/vanacht de laatste drie afleveringen kijken, en een ding weet ik zeker het zal me heel wat moeite kosten om buffy uit mijn systeem te krijgen, hoewel ik hoop dat de drie seizoenen die ik nog te gaan heb van angel wat troost zullen bieden.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Why do all good things come to an end ??
Zo dat was dat buffy is afgelopen en kan het nog steeds niet helemaal bevatte, al sinds ik in november ben begonnen met de serie ben ik er langzamerhand verliefd op geworden, buffy bevat alles wat een goede serie in huis zou moeten hebben, orginaliteit, een goede combinatie tussen emotie, humor en fantasie, goede acteurs, interessante personages en het belangrijkste van allemaal meesterbrein van een bedenker/ schrijver.
Buffy begon voor mij toen ik ooit een keer de vierde dvdbox van het vierde seizoen voor een habbekratje in een tweedehandswinkel zag liggen heb hem toen uit nieuwschierigheid meegenomen aangezien ik er van veel mensen hel goede dingen over had gehoord, en was erg positief verrast toen ik het seizoen had gekeken en was dan ook vast besloten om er daarna veel meer van te gaan kijken maar aangezien de boxen (zoals ik al zei) destijds niet te betalen waren moest dat hoe jammer ik het ook vond evne wachten, hoewel een paar weken later op 's nachts op sbs 6 een aflevering of tien van het zesde seizoen uitgezonden werden maar door de slordigheid van die zender switchte seizoen 6 ineens naar seizoen 7 en ben ik er maar mee gestopt.
Er gingen twee jaren voorbij tot ik via het internet weer van buffy hoorde en me herrinerde hoe ik destijds wel niet van de serie genoten had en de boxen inmidels afgeprijst waren maar niet meer in de schittrrende boekvorm uitgave verkrijgbaar was heb ik de serie toen maar teedehands via marktplaats gekocht, heb ik eerste geprobeerd zoveel mogenlijk seizoenen bij elkaar te krijgen voor ik daadwerkelijk ging kijken.
Het eerste seizoen was wat nog wat experimenteel, speels en simpel, ik moest de personages en de fantasie wereld van buffy nog leren kennen, de effecten zagen er over het algemeen nog niet zo indrukwekkend uit en de serie was net dat beetje teveel gericht op de tienerkriebels van de drie hoofdpersonages en daar kwam ook nog eens bij dat dit seizoen maar 12 afleveringen waren inplaats van 22, het is alweer een tijdje geleden maar ik kan me herrineren dat de eerste twee afleveringen een mooie introductie waren voor het verhaal, maar daarnaast waren alleen de laatste vier afleveringen echt heel erg goed alhoewel alles wat daartussen zit ook best leuk was.
Het tweede seizoen vind ik nog steeds het beste van allemaal, in dit seizoen maken we eigenlijk pas kennis met alle dingen (oa verhaallijnen en personages) die van groot belang waren in de latere seizoenen, de afleveringen waren eigenlijk allemaal op hun eigen manier erg boeiend en er zat eigenlijk geen enkele slechte tussen, dit seizoen zit barstensvol met emotie, humor, duidelijk merkbare karakterontwikkelingen, orginaliteit, veel fantasie en daarnaast was die hele angel/angelus verhaalijn in mijn ogen perfect.
Voor het derde seizoen was het natuurlijk erg moeilijk om het haast perfecte tweede seizoen te overtreffen en ondanks dat het dat ook niet gedaan heeft was ook dit seizoen weer heel erg goed, er komt een nieuw personage bij de wilde (faith) wat een erg belangrijk personage zal zijn in dit seizoen, daarnaast is ook de compleet onverwachte terugkeer van angel nadat buffy hem vorig seizoen doodde erg interessant, ook is dit het laatste seizoen waarin de highschool centraal staat hierna zouden de seizoenen ook steeds donkerder en harder worden iets wat de serie absoluut niet te slechte deed alhoewel sommige zullen vinden van wel.
Het vierde seizoen van buffy had ik zoals eerder gezecht al gezien dus ik wist natuurlijk al wat er zo'n beetje ging geburen hoewel ik toch bepaalde dingetjes vergeten was, dit seizoen was na de drie voorgaande seizoenen een beetje wennen, de hele highschool periode was voorbij, angel en cordelia zijn vertrokken, giles is buffy's watcher niet meer en onze helden moeten keuzes maken iets dat in vooral de eerste paar afleveringen erg goed wordt gebracht, ook worden in dit seizoen oa tara, riley, anya (alhoewel ze al een keer te zien was in het voorgaande seizoen) (als de drie vriendjes/vriendinnentjes van de drie hoofdpersonages) geintroduceerd drie blijvende en belangrijke personages in het verhaal, de hele the initiative verhaalijn en de uiteindelijke vijand adam vond ik erg over de top maar na een paar afleveringen let je daar niet eens meer op plus dit seizoen bevat een van de beste buffy afleveringen hush.
Het vijde seizoen vond ik zelf een van de betere, dit seizoen verteld de (naar mijn mening) meest ingewikkelde en verbazingwekkende verhaallijn van al de buffy seizoenen, opeens maken we kennis met de zus van buffy dawn die we als kijker nog nooit eerder hebben ontmoet maar naarmate het seizoen vordert leren we steeds meer over haar en ze wordt de meest belangrijke persoon van dit seizoen, dit seizoen barst van de emotie (joyce (buffy's moeder) dood), erg orginele diepdoordachte plots (the key) en natuurlijk weer het nodige vleugje humor en is bijna iedere aflevering even boeiend en zit er net als bij seizoen 2 bijna geen slechte tussen, afhoewel er twee afleveringen uitspringen die ik misschien wel tot de beste buffy afleveringen kan noemen the body en the gift.
Het zesde seizoen is zonder enige twijfel het donkerste seizoen van de hele serie, buffy en haar vrienden krijgen haast in iedere aflevering met een tegenslag te maken, het volwassen worden en op eigen benen leren staan wat in dit seizoen centraal staat wordt erg goed in beeld gebracht maken dit tot het emotioneelste seizoen van allemaal, de uber geeks als vijand zorgde voor een komisch tintje, buffy's seksuele relatie met spike , de aflevering seeing red is en kick in the face buffy wordt haast verkracht door spike en tara wordt door warren doodgeschoten en willow die net afgekickt was van haar zware toververslaving slaat helemaal door en veranderd in dark willow die er uiteindelijk op uit is de wereld te vernietigen en daarnaast bevat dit seizoen natuurlijk de uiterst orginele topaflevering once more with feeling.
Het zevende en laatste seizoen van de serie is in zijn geheel misschien niet de ideale afsluiter maar alsnog valt er genoeg te genieten, de highschool uit de eerste drie seizoenen wordt weer geopend dit zorgt ervoor dat de serie weer een beetje zijn goede oude sfeertje terugkrijgt tot we te weten komen dat de hoofdvijand in dit seizoen the first evil is een haast onverslaanbaar is en vorm van alle personen aan kan nemen iets dat zorgt voor een paar erg indrukwekkend scenes ook komen twee oude personages uit de serie faith en angel (die laatste maar voor een paar minuten) iets wat me toch wel een beetje vrolijk maakte, de afleveringen in het seizoen waren niet allemaal even goed maar dit laatste seizoen heeft er (zoals ik al eerder zei) wel voor gezorgt dat het sfeertje uit de eerdere seizoenen weer te voelen was, toen ik bij de laatste aflevering chosen aan was gekomen wist ik dat dit de laatste aflevering was en ik heb er dan ook met veel plezier naar gekeken en kan dan ook met zekerheid zeggen dat de serie geen betere afsluiter had kunnen hebben al had de aflevering van mij wel iets langer mogen duren.
Kortom ik heb de afgelopen 4/5 maanden kennis gemaakt met iets heel aparts, normaal gesproken ben ik helemaal niet into de fantasie gecombineert met horror achtige elementen maar buffy heeft me dit leren waarderen, de serie is zoals ik nu al een keer of honderd gezecht heb geniaal, heeft me meerdere keren kippenvel en tranen in mij ogen bezorgt en zal (in mijn ogen) waarschijnlijk nooit door een andere serie overtroffen worden, een ding is zeker in ieder geval zeker ik zal buffy nooit vergeten en hoop echt van harte dat meerdere mensen deze show leren waarderen, er zo van weten te genieten als ik en er meer in zien dan gewoon een typische tienerserie want geloof me dat is het absoluut niet...
http://www.youtube.com/watch?v=CfHZuKPl82s 
De seizoenen, (de cijfers tussen haakjes bv (8) bedoel ik de volgorde van beste tot minste seizoenen mee.
Buffy the Vampire Slayer (de film) (8) 2,5 sterren
(01) Buffy the Vampire Slayer seizoen (7) 4 sterren
(02) Buffy the Vampire Slayer seizoen (1) 5 sterren
(03) Buffy the Vampire Slayer seizoen (4) 4,5 sterren
(04) Buffy the Vampire Slayer seizoen (5) 4,5 sterren
(05) Buffy the Vampire Slayer seizoen (2) 5 sterren
(06) Buffy the Vampire Slayer seizoen (3) 5 sterren
(07) Buffy the Vampire Slayer seizoen (6) 4,5 sterren

Lucas1
-
- 199 messages
- 684 votes
Leuk dat je zo van de serie genoten hebt. Nu Fray, Angel en Firefly nog. En Dollhouse binnenkort natuurlijk!
Ik zal ook even een lijstje van de seizoenen maken, hoewel ik vind dat de kwaliteitsverschillen erg klein zijn:
1. Seizoen 3 - 5*
Meest uitgebreide en leuke groep rond Buffy (Oz, Giles, Cordelia, Angel, zijn er allemaal nog, en dan komen Wesley en Anya er ook nog bij tegen het eind van het seizoen. De sterkste 'losse' afleveringen in de high school setting (Earshot) en een sterke verhaallijn van begin tot het eind, eerst met Buffy's terugkeer, en daarna met het leukste schurkenduo, Faith en de burgermeester.
2. Seizoen 4 - 5*
De kwaliteit van de gewone 'losse' afleveringen ligt erg hoog dit seizoen (Living Conditions, Pangs, Something Blue), vooral in de eerste helft, en dan ook nog eens uitschieters als Hush en Restless, die bij het allerbeste afleveringen van de serie horen. De zeer geslaagde komische toevoegingen van Spike en Anya aan de cast en de focus op de relatie tussen de overgebleven Scooby's, maken dit tot een van de beste seizoenen. Ondanks de interresante, maar uiteindelijk slecht uitgevoerde lange verhaal met saaiste Buffy schurk ooit Adam en de toevoeging van saaiste Buffy cast lid Riley en het verlies van Oz, Cordy en Angel.
3. Seizoen 2 - 5*
De sterkste lang lopende verhaallijn van de serie (net iets beter dan seizoen 3) met Angel/Angelus, Spike en Drusilla. Vooral een erg sterke ontknoping. Verder afwisselend goede (Killed by Death, Ted) maar toch ook vooral veel zwakkere 'losse' afleveringen (Bad Eggs).
4. Seizoen 6 - 5*
Donker, maar daardoor niet minder grappig. Vooral het Troika is erg geestig dit seizoen, net als Anya in de Magic Shop en Spike die nu echt bij de Scooby's hoort. Once More With Feeling hoort bij de beste afleveringen van de serie. Spike en Buffy eindelijk samen is wat mij betreft Buffy's meest geslaagde relatie.
Minpunten zijn het vertrek van Giles, die toch wel echt bij de serie hoorde en de zwak uitgevoerde verhaallijn van Willows magie verslaving en Amy de rat, die eindelijk weer een mens gemaakt wordt. Ook het einde vond ik een beetje overdreven. Waarom moest Willow nou meteen de hele wereld vernietigen, was Jonathan, Andrew en Warren niet genoeg geweest?
5. Seizoen 7 - 4,5*
Leuke en rare 'losse' afleveringen als Selfless over de hele geschiedenis van Anya, Conversations with Dead People, met die vampier, die Buffy van High School kende en met haar een soort psychiatrisch gesprek houdt tijdens het vechten en Storyteller met Andrew en Lies My Parents Told Me met Spike. De verhaallijn is niet erg samenhangend, maar zorgt uiteindelijk met de laatste vijf, zes afleveringen toch voor een werkelijk episch einde.
6. Seizoen 5 - 4,5*
Spike's onbeantwoorde liefde voor Buffy is een van de leukste komische elementen van de serie, en de Buffybot, die op het einde van het seizoen geintroduceerd wordt hoort ook bij de leukste komische vondsten. De aflevering the Body is dan weer een dramatisch hoogtepunt.
Alle aandacht voor Riley vind ik dan weer iets minder, en de verhaallijn met Glory/Ben, Dawn en de tempeliers vind ik ook niet zo heel geslaagd. Er zitten epische gevechten en onverwachte wendingen in, maar al met al vind ik het allemaal een beetje gimmick achtig en ontbreekt de emotionele binding die er wel bij seizoen 2, seizoen 6 en seizoen 3 en in mindere mate in seizoen 1 en 7 was. Het kost allemaal zoveel tijd dit seizoen dat er nauwelijks nog ruimte voor Buffy, Xander, Willow en Giles overblijft.
7. Seizoen 1 - 4,5*
De manier waar op de personages en de setting neer gezet wordt is geweldig en bepalend voor de hele serie. Op zich een heel leuke lopende verhaallijn met de Master. Maar de veranderingen in de personages en wereld, die de serie later zo leuk maken, ontbreken bijna helemaal, en de serie is dus nog veel statischer. De losse afleveringen zijn ook niet zo heel sterk.
8. De film - 2,5*
Bevat eigenlijk niets van wat Buffy zo bijzonder maakt.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Nou, dat waren ze dan. 7 seizoenen Buffy. En opmerkelijk genoeg is dit één van de eerste keren dat ik niet naar meer verlang of met een leeg gevoel achterblijf na het kijken van een series-finale. En ik denk dat dat positief is. Dat het komt omdat het einde gewoon perfect is, klopt en werkt. 'Chosen' is ook een perfect voorbeeld van een typische Buffy-aflevering (ookal met een iets grotere trukendoos). Perfect getimede relativering, goed gedoseerd drama en onderhoudende actie/suspense.
Gelukkig is er nog een zeer uitgebreid toetje
. Eerst Angel, en dan de comics maar eens uitpluizen. Tegen die tijd is er misschien al wel wat nieuws uit Whedon's koker gerold (Spike-film, Ripper-film).
Oja, overall krijgt Buffy 5* op de MovieMeter-schaal. Perfect entertainment, verveelt nooit, intelligent en diepgaand. Op naar de DVD-box.
Hey! There's a party in my eyesocket and everyone's invited!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ben inmiddels bijna bij het einde van seizoen 5. Vind die actrice die Glory speelt tenenkrommend en jammer dat Spike zo gecastreerd is. Maar goed. De pret uit de eerste paar seizoenen is helaas verdwenen, maar ben nu wel zo geinvesteerd in de personages dat ik geboeid blijf kijken.
Xander blijft m'n favoriete personage.
Ben benieuwd naar 6 en 7, heb daar nog niets van gezien. Vroeger 1-5 wel eens gezien, maar niet alles van 5.
Sluit af met een mooie Oz-quote.
We Think. Therefore She is.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Oeh, van earshot toch? Vond dat inderdaad wel een grappig quote. Maw als je de gedachten van iemand kunt lezen, word je diegene.
Zit wel wat in toch?