- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Buffy the Vampire Slayer
Buffy the Vampire Slayer
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ik heb niet alle seizoenen gezien, ben begonnen met seizoen vier die ik een keer voor een prkkie in een tweedehandswinkel had gevonden, heb dat hele seizoen met open ogen zitten kijken, wat een genialiteit, vooral de geweldige dialogen en ideeen die erin verwerkt zijn.
Hierna had ik me voorgenomen om gelijk zoveel mogelijk van buffy the kopen maar aangezien de boxen in die tijd niet te betalen waren heb ik het maar even afgewacht, een paar maanden later kwamen er midden in de nacht nog herhalingen van de serie waarbij ik ook nog de helft van seizoen vijf heb meegepikt.
Totdat ik een aantal maanden geleden weer aan buffy begon te denken, ik weet niet wat het was ik herrinerde mezelf ineens weer wat een leuke tijd ik wel niet had gehad met het kijken naar seizoen vier dus ging ik op internet zoeken en daar heb ik in een kote tijd seizoen een, twee en vijf (alle drie in boekvorm) gekocht, en zoals ik al zei heb ik seizoen een zo'n drie weken gelden afgekeken en het duurde even voor ik er aan gewend was maar op de helf sprong de vonk ineens weer over, het is net zoals wat jij zei het was nog wat kinds, buffy was nog een tiener en we krijgen veel te maken met de puberale problemen van buffy, xander en willow.
Gisternacht ben ik toevallig begonnen met het kijken van seizoen twee, en die twee afleveringen die ik zag waren erg goed dus dat begon al goed, nu het heb ik het derde seizoen in bestelling staan die als het goed is overmorgen aankomt en dan ben ik voorlopig wel zoet, als ik dan klaar ben koop ik de overige seizoenen zes en zeven ook nog wel.
Normaal gesproken zou ik me dus niet zo'n grote fan noemen van een serie als ik er maar twee en een half seizoen van gezien zou hebben, maar buffy is zo uniek, zo grappig, origineel, duister en iedere afleverig opnieuw weer zo verrast wordt door de dingen die erin voorkomen dat ik de serie nu al mijn favoriete serie allertijden durf te noemen.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Oh echt, door jou enthousiasme herleef ik mijn kijkplezier ook weer. Ik was destijds wat jonger, moet een jaar of 11,12 geweest zijn toen ik buffy op heb gepikt. Naja, van mijn krantjes de onbetaalbare boxen aangeschaft, geen moment spijt van gehad. Ik hou nog steeds wel eens in de zoveel tijd een buffymarathon, haha.
Maar ik vind het echt leuk voor je dat je nog afleveringen kunt kijken die je nog nooit gezien hebt, voor jou is het zegmaar de eerste keer. En dat is natuurlijk altijd het leukst!
Hoever ben je met Angel dan? Of ben je daar nog niet aan begonnen? Of niet van plan?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Angel ben ik nog niet aan begonnen maar ja alles op zijn tijd he 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha sorry, was een beetje carried away.
Buffy rockt gewoon! 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Geeft niet, je hebt helemaal gelijk wat buffy betreft 
Trouwens al de ontzettend foute gelijknamige b-film gezien die als inspiratie diende voor de film,
http://www.moviemeter.nl/film/713
Of de pilot die nooit uitgezonden is, hier te bekijken,
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Ja heb ze beiden gezien.
De film is echt flut! Maar ja, het diende een hoger doel:P
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha, lol. Ik heb geen idee.
Welke afleveringen vind je tot nu toe het mooist dan?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Uhm, ik kan me kan me van seizoen vier niet alles herrineren maar van seizoen een vond ik aflevering 9, 10, en 11 (puppet master, nightmares en out of mind, out of sight) geweldig en kan me herrineren dat ik detijds helemaal ondersteboven was van de aflevering hush uit seizoen vier, over seizoen twee kan ik nog niet veel zeggen aangezien ik gister pas ben begonnen met kijken maarja die houd je van me te goed 
Ga nu in ieder geval verder kijken, laat je nog wel weten hoe het is geweest.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Goede selectie 
Oke, ik verheug me erop.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Zo dat waren een paar erg goede afleveringen die ik gsieravond/nacht heb gekeken, heb buffy aflevering 3,4, 5 en 6 gekeken.
Vooral leuk om te zien dat in de aflevering school daze twee bekende gezichten uit de latere seizoenen (oz en spike) geintroduceerd worden, sjonge jonge jonge wat is die spike toch een coole gast met zijn engelse accentje en charmante spel, agressieve houding en bovendien heeft hij geweldige dialogen en one-liners 
Heerlijk is ook die (op nosferatu lijkende) schooldirecteur die zegt dat de vampieren die hij ziet aan drugs verslaafde bendeleden zijn
Vond van de vier afleveringen die ik gisteren zag halloween de beste, ik zat weer met open ogen te kijken wat een plot weer en wat een geweldige humor en duisterheid ook vond ik de finale van die aflevering (waarin er wat meer over giles verleden verteld wordt) erg interessant.
In het kort gezegt mij enthousiasme naar buffy is gegroeid, hoe meer ik ervan zie hoe meer ik zin krijg in meer, kan dan ook niet wachten tot ik het vanavond weer lekker in mijn luie stoel kan gaan kijken 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Ha gaaf
Maar je kijkt 's nachts afleveringen? Moet je niet naar school/werk? 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ach ja voor mij begint 's nachts pas het echte leven, ik kan overdag nou niet echt met veel plezier kijken ik wordt altijd gestoord meestal door mijn broertjes, moet inderdaad ook naar school/stage maar ik vind gewoon dat tv/film/serie kijken's nachts gewoon een stuk lekkerder kijkt. Het is maar waar je interesse liggen he 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha, ja, het komt me bekend voor in de oren hoor.
Ik ben zelf ook een nachtpersoon. Alleen ik reken bij mezelf af. Ik weet hoe moeilijk het is om 's ochtends weer uit bed te komen. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ja dat is inderdaad een minpuntje, maar meestal pak ik dan 's middags gewoon een uurtje slaap mee, heb verder toch geen interessant sociaal leven 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Maar je hebt toch wel meer als 4 afleveringen gekeken van seizoen 2? Giles verleden wordt toch gedeeltelijk onthuld in the dark age. En dat is al wel wat afleveringen verder in het seizoen. Dat is geloof ik met eyghon.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Nee het was de aflevering halloween waar giles en die ene man uit die kostuumwinkel een oude vijand van hem bleek te zijn ??.
Giles vond na dat de spreuk waarbij oa buffy en xander veranderde in soldaat en jonkvrouw verbroken was een briefje waarop stond you'll see me again ofzo, opzicht zegt dit natuurlijk niets maar ik kreeg wel een veel agressievere giles te zien.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Oooh Ethan rayne, geweldig personage vind ik dat overigens.
Hij verschijnt idd wel weer in komende eps!
Wordt over 2 afleveringen spannend met Giles. Ik geef natuuuurlijk geen spoilers, maar dat ik kijken geblazen (a)
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Stoort de low-budget-look jullie niet mateloos ???
Crappy decor voortdurend, slechte close-ups tijdens actiescenes omdat lles met stunt-double gebeurt, power ranger-kostuums,...
Bah...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ik vind het er helemaal niet zo heel low budget uitzien vind alles eigenlijk een heel duister sfeertje uitstralen en wat de stunts betreft heb een keertje ergens gelezen dat gellar ze allemaal zelf doet wet het alleen niet zeker.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Eerlijkheidsbehalve moet ik zeggen dat buffy hier idd niet om bekend staat, maar het gaat hem niet zo zeer om de decors e.d
De achterliggende moralen van buffy zijn gewoon echt geniaal.
Elk genre wordt aangesneden. Ik weet niet of je buffy volgt? Maar ik als kijker vind het ronduit geniaal. En ik stoor me daardoor ook niet aan een low-budget look. Ik vind dat daardoor juist de kwaliteit meer naar voren komt.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Geweldige aflevering over het verleden van giles inderdaad bazillion, en ook de dubbele aflevering what's my line was geweldig 
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar de geniale ideeen achter haast iedere aflevering van buffy blijven me verassen en dan te bedenken dat ik nog vier en een half seizoen plus het herkijken van seizoen vier voor de boeg heb 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
http://tvliveshows.com/?page_id=889
Ook een leuke site. Staan helaas niet alle afleveringen op. Zal nog eens even verder spitten.
Kun je nu wel verder met het kijken van seizoen 3 dan?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ja denk het wel hoor, ben nu ongeveer bij aflevering elf en denk dat de box morgen of overmorgen op mijn deurmat ligt denk dus wel dat ik dalijk gewoon verder kan kijken.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Dat waren weer vier prachtige afleveringen die ik vannacht zag, vooral de dubbelaflevering surprise en innocence was erg goed zowel de verbazingwekkende wending over angel als de emotie erin.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Oeh, ik vind de bad Angelus eigenlijk ook wel een leuk personage.
Dat wordt nog leuk