• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.163 votes
Profile

Buffy the Vampire Slayer

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Wat een geweldig seizoen is dit toch, hoewel ik nu nog vier afleveringen te gaan heb, vond ik de vier afleveringen die ik gister zag phases, bewitched, bothered and bewelderd, passion en killer by night echt het hoogtenpunt van wat ik tot nu toe gezien heb, ik zat letterlijk drie uur lang met mij gezicht aan de beeldbuis geplakt ongeloofelijk wat een originaliteit, creativiteit, verhaallijnen en dit allemaal gevult met humor, emotie en fantasie.

Ga dalijk de laatste vier afleveringen van het tweede seizoen kijken en kan nu al niet wachten, wat een serie, wat een seizoen.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

En ligt seizoen 3 al op de mat ?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Nog niet binnen gekregen, normaal gesproken heb je iets na twee dagen al binnen maar met al die kerstkaarten enzo kan ik wel begrijpen dat het iets verlaat is.

Maar ik hoop nog wel dat ik hem vandaag binnenkrijg aangezien ik gister de laatste afleveringen van seizoen twee heb gezien dan kan ik tenminste gelijk doorkijken.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Geweldige twee laatste afleveringen trouwens becoming part 1 en 2 gewoon kippenvel wat een einde

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Hehe, als je van goede finales houdt, moet je seizoen 5 kijken, the gift.

Echt, tranen met tuiten

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Als jij het zegt geloof ik het graag

maar eerst nog even snel seizoen drie en vier erdoor heen jagen als je het niet erg vind.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Haha sorry !

Ik geef geen spoilers, zeg alleen dat je nog heel wat hebt om naar toe te kijken. Maar het is natuurlijk ook voornamelijk je persoonlijke smaak.

Succes met kijken, buffyjunk. If I may say so.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

sure you can

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Wat een toeval ga net de gang in ligt de box op mijn deurmat

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Gisternacht gelijk begonnen met seizoen drie te kijken en het begon gelijk weer ontzettend goed, alleen vond ik wel dat er een totaal ander sfeertje in de lucht hing.

Erg cool personage die faith trouwens,

faith: God, I could eat a horse. Isn't it crazy how slaying just always makes you hungry and horny?

[everybody looks at Buffy]

buffy: Well... Sometimes I-I crave a nonfat yogurt afterwards.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Vannacht maar twee afleveringen gekeken aangezien ik erg moe was maar ook deze bevielen weer erg goed, echt een verassing ook dat angel nog bleek te leven .

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Vroeger miste ik hier geen 1 aflevering van. Vond ik destijds 'prachtig'

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

En nu dan ??

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Waar ben je nu Niethie?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ben gisteren bij de aflevering gingerbread gebleven dus vanavond ga ik verder, ben dan bij de 12e aflevering van seizoen 3 en guess what vind het nog steeds fantastisch.

En hoe zit het eigenlijk met jou ben je door al mijn buffy enthousiasme niet weer overnieuw begonnen met kijken van buffy ??

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Gingerbread vond ik iets minder.

Wat vond je trouwens van amends?

Nog niet, maar heb er gewoon de tijd niet voor. Zit in m'n examenjaar en werk ook nog een parttime. Maar in de kerstvakantie denk ik dat een start toch wel moet lukken.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Aha ik begrijp het, ben zelf helemaal film/serie/muziekfanaat dus maak altijd gewoon tijd want het klinkt misschien een beetje overdreven maar film en serie zijn gewoon een deel van mijn leven geworden door te kijken naar een goede film of een serie voel ik me gewoon erg relax en op mijn gemak en het feit dat hier mensen zitten (zoals jij bijvoorbeeld) die begrijpen hoe dit is geeft ook een goed gevoel.

Maarja nu weer even ontopic ik vond de aflevering amends die wwaar angel last krijgt van spoken uit zijn verleden heel erg sterk maar de aflevering die ik tot nu toe het sterkts vond was the wish die waarin cordelia wenst dat buffy nooit naar sunnydale was gekomen.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Aaah begrijp je idd, maar ja ik wil wel graag slagen!

the wish is goed idd Ook toch de eerste ontmoeting met Anya toch?

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

klopt, dat werd later ergens in seizoen vier de vriendin van xander als ik me niet vergis.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Uhu, klopt. Behoorlijk grappig personage.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Sja, ik had de laatste tijd iets minder te doen dus toen ben ik maar Sunnydale in gedoken. Wat een stommiteit! Nu kom ik helemaal niet meer buiten.

In een tijdsbestek van nog geen week de eerste twee seizoenen er doorheen gejaagd. Dit is écht goed. Het lijkt allemaal zo ontzettend ver weg, wat er gebeurt. En zo cliché. Vampieren, geesten en weet ik wat niet voor gespuis. Maar onder deze tof vormgegeven oppervlakte worden tegelijkertijd zoveel herkenbare onderwerpen subtiel toch krachtig opgevoerd, ik ben echt heel erg onder de indruk.

Het is jammer dat ik vroeger niet spoilervrij ben gebleven, hoe kan het ook anders. En wetende dat er 8 seizoenen zijn (plus spin-off) haalt toch wel een gedeelte van de spanning weg. Dat een serie je dan toch nog zo weet te verrassen en onder te dompelen getuigt wel van een uitzonderlijk niveau.

Verantwoordelijken daarvoor zijn denk ik niet op te sommen, maar ik denk dat het toch allemaal wel samenkomt bij één persoon. Hij is toch wel de eindverantwoordelijke voor het combineren van de heerlijke witty, nuancerende dialogen, het menselijke drama in vampierverpakking, de stuk voor stuk geweldige personages, de prachtig geschreven arcs, etcetera ad infinitum. Duidelijk af te zien aan de afleveringen die Whedon wel en degene die hij niet regisseerde/schreef.

Toch nog een minpuntje dan? Af en toe zijn de "tussen"-afleveringen wat vervelend, al is het alleen maar omdat het weer 40 minuten duurt voordat de main storyline verder gaat.

Ben wel bang dat de serie nu wat gaat afzwakken, maar hell, dat is denk ik haast onvermijdelijk na zulk krachtsvertoon. Nog 3 weken als het zo doorgaat, en ik ben er weer doorheen .

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Nou dacht ik toch echt even dat alleen ik en bazillion de serie konden waarderen gelukkig is dit niet zo, nog een buffy fan erbij.

Ik snap trouwens zoiezo niet dat zo weinig mensen hier deze serie niet kunnen waarderen smaken verschillen natuurlijk maar als ik naar de geniale plotten, sfeer, verhaallijnen, personages (en de uitwerking hiervan), emotie, humor en dialogen kijk dan kan je nou eenmaal heel erg moeilijk om de serie heen.

Daarnaast vind ik het ook nog een ontzettend knap dat de serie iedere keer zo origineel blijft ondanks dat je zou denken dat ze na drie drie seizoenen nog maar weinig te vertellen hebben.

En Phoenix blijf vooral doorkijken jongen en geloof me het word absoluut niet minder, na het briljante tweede seizoen moest ik weer even bijkomen en wennen aan iets nieuws maar toen dit helemaal gebeurt was was het weer even geniaal en ook het vierde seizoen (waar ik ooit begon te kijken) is in mijn herrinering ontzettend goed.

Kortom ik kan geen genoeg krijgen van buffy als ik een aflevering kijk kan ik gewoon haast niet meer stoppen en meestal ben ik daarna gelijk weer benieuwt naar de volgende paar afleveringen die er de volgende dag weer gaan komen.

Buffy rocks

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Phoenix wrote:

Sja, ik had de laatste tijd iets minder te doen dus toen ben ik maar Sunnydale in gedoken. Wat een stommiteit! Nu kom ik helemaal niet meer buiten.

In een tijdsbestek van nog geen week de eerste twee seizoenen er doorheen gejaagd. Dit is écht goed. Het lijkt allemaal zo ontzettend ver weg, wat er gebeurt. En zo cliché. Vampieren, geesten en weet ik wat niet voor gespuis. Maar onder deze tof vormgegeven oppervlakte worden tegelijkertijd zoveel herkenbare onderwerpen subtiel toch krachtig opgevoerd, ik ben echt heel erg onder de indruk.

Het is jammer dat ik vroeger niet spoilervrij ben gebleven, hoe kan het ook anders. En wetende dat er 8 seizoenen zijn (plus spin-off) haalt toch wel een gedeelte van de spanning weg. Dat een serie je dan toch nog zo weet te verrassen en onder te dompelen getuigt wel van een uitzonderlijk niveau.

Verantwoordelijken daarvoor zijn denk ik niet op te sommen, maar ik denk dat het toch allemaal wel samenkomt bij één persoon. Hij is toch wel de eindverantwoordelijke voor het combineren van de heerlijke witty, nuancerende dialogen, het menselijke drama in vampierverpakking, de stuk voor stuk geweldige personages, de prachtig geschreven arcs, etcetera ad infinitum. Duidelijk af te zien aan de afleveringen die Whedon wel en degene die hij niet regisseerde/schreef.

Toch nog een minpuntje dan? Af en toe zijn de "tussen"-afleveringen wat vervelend, al is het alleen maar omdat het weer 40 minuten duurt voordat de main storyline verder gaat.

Ben wel bang dat de serie nu wat gaat afzwakken, maar hell, dat is denk ik haast onvermijdelijk na zulk krachtsvertoon. Nog 3 weken als het zo doorgaat, en ik ben er weer doorheen .

Idd, zoals niethie al zei, leuk nog een buffyfan

Maar geloof me, het zwakt niet af na de eerste twee seizoenen. Er zijn er in totaal overigens 7. Maar elk seizoen heeft zijn eigen villain en sfeertje. De eerste seizoenen zijn nog wat 'kinds.' Maar langzamerhand evolueert het naar zoveel meer.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

niethie wrote:
Nou dacht ik toch echt even dat alleen ik en bazillion de serie konden waarderen gelukkig is dit niet zo, nog een buffy fan erbij.

Jullie zijn heus niet de enige hoor! Ik ben de serie ook aan het volgen. Op kanaal 2 zijn ze begonnen met het eerste seizoen en nu ben ik aan de laatste aflevering van seizoen 2. Ik vind het echt een goeie reeks, zeker met Angel nu ie slecht is geworden Al hebben ze precies een genezing gevonden want Willow heeft de diskette van Jenny teruggevonden!

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Haha ik denk ook niet dat we de enige zijn. Maar de serie is al weer enige tijd van de buis. En er zijn verder, zover ik weet nog geen herhalingen weer uitgezonden op de Nederlandse televisie. Eerder kwamen de afleveringen nog wel eens op veronica, sbs en net5. Maar ik denk dat Niethie doelde op de fans die zich hier uitspreken in het topic.

Maar leuk dat je het volgt! Zeker blijven volgen

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ik hoop ook niet dat het ooit weer op tv uitgezonden wordt, vooral bij sbs 6 barst het van de fouten zoals ik in een van mijn eerdere berichten ik heb de serie een weekje op tv gevolgt maar oh oh oh wat een zooitje zit je de ene keer naar seizoen 5 te kijken en aan het eind van de week zitten ze ineens in seizoen 7 wat een ongeorganiseerd zooitje.

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Net5 zond ze trouwens wel chronologisch uit

Dan deden ze gewoon elke werkdag een aflvering. Net voor primetime.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Zeg bazillion wat voor uitgavens van de dvd boxen heb jij eigenlijk in bezit, de plastic of de boekvorm ??

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

Ik heb 3 in boekvorm, de eerste 3 seizoenen. En de rest in plastic. Ik geloof dat toen ik die wou bestellen de boekvorm niet meer geleverd kon worden o.i.d. :S Jij dan?

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

Sorry dat ik jullie conversatie onderbreek maar ik heb alle seizoenen in boekvorm, enkel het eerste seizoen niet gevonden. Ze hadden gezegd dat dat niet bestond.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.