- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Buffy the Vampire Slayer
Buffy the Vampire Slayer
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Nouja, omdat dit het enige Buffy V. Slayer-topic is, dan de aankondiging maar hier: vanaf 2 juni begint Veronica de serie van begin af aan met de aflevering 'Welcome to the Hellmouth' (1997). [Bron: VPRO-gids]
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
vanaf 2 juni begint Veronica de serie van begin af aan met de aflevering
Mensen, serieus... Als je het geduld kan opbrengen om even door de eerste paar afleveringen heen te komen (om zo even door het teen-image van de serie heen te prikken).... gaat dat kijken!!! Grappigste, mooiste en één van de meest intelligente series ooit. Fantastisch geschreven, vol dubbele lagen. Niet voor niets de favoriete serie van aintitcool's tv-buff Hercules.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
..wat ook de reden was dat ik er nog even de aandacht op vestigde. Ik mag dan kritisch zijn geworden (zeker door de vermeende 'teen value' en mensen zoals die BuffySummers op MM), maar ook de VPRO-gids trok maar eens een blik waardering open voor deze serie. Ik ga zeker de kans wagen.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Gaaf! Nu ga ik het eens goed volgen dan. Is dat dagelijks? Wekelijks? of zelfs maandelijks
?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik denk wekelijks, maar omdat er nu al zoveel afleveringen van Buffy zijn konden ze wel eens besluiten de versnelling erop te gooien.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Mijn vriendin volgde het ook altijd, ben toen op een gegeven moment mee gaan kijken... het viel me echt 100 % mee. Op momenten érg grappig, met een speciaal soort humor. De vele verwijzingen naar films (Lola Rennt, Dark City enzo) waren ook allemaal leuk om te zien. Vanaf dat Buffy 20 afleveringen achter elkaar in zo'n trance zat en helemaal pissed was ofzo, ben ik er maar mee gekapt
.
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Ik vond Buffy ook altijd erg te pruimen. Ik heb weliswaar alleen de eerste twee seizoenen gezien, maar die waren verrassend genoeg bijzonder geslaagd. Zeker als je ziet wat voor een rommetje de originele film eigenlijk was...
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Ik heb weliswaar alleen de eerste twee seizoenen gezien, maar die waren verrassend genoeg bijzonder geslaagd.
Dat waren dan ook de beste seizoenen imo.
T.O.
-
- 2414 messages
- 2792 votes
..maar ook de VPRO-gids trok maar eens een blik waardering open voor deze serie.
Goh, progressief intellectueel Nederland geeft ook zijn goedkeuring ? 
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Dat waren dan ook de beste seizoenen imo.
JAHAAA!!! TOEN ROELDE BUFFY NOG MEEEGAVETTT, dus. 
Chantal1978
-
- 204 messages
- 375 votes
. Ik ben dit programma sinds een paar maanden min of meer aan het volgen op Net5 waar ze ergens in seizoen 4 zitten, en het ook echt gaan waarderen. In het begin moest ik inderdaad ook even wat geduld opbrengen om 'erin' te komen, maar aangezien het 's avonds laat zo ongeveer het enige is op tv, lukte dat ook. Buffy zit inderdaad vol met verwijzingen, dubbele lagen en aparte humor en (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen
) maar zeker de moeite van het zien waard!
miak
-
- 157 messages
- 592 votes
bedankt!!! ik heb seizoen 7 ook al besteld!!!
miak
-
- 157 messages
- 592 votes
vanaaf ook alweer op SBS 6 het vervolg van seizoen 2, waar Veronica is gestopt... seizoen 3 om 12 uur 's nachts...
miak
-
- 157 messages
- 592 votes
JAHAAA!!! TOEN ROELDE BUFFY NOG MEEEGAVETTT, dus. 
Nou shitt.. als je kijk naar The Gift of Chosen of Grave... dat zijn fucking goede afleveringen... dus toen rulde buffy ook nog hoor..
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 1, 2 en 3 waren echt leuk, mede door de ontzettend droge humor.
Vanaf seizoen 4 ben ik langzaamaan afgehaakt omdat het te emotioneel werd, er gebeurde elke keer wel weer iets anders waardoor iedereen in zak en as zat. Bleh.
Het grappigste blijft Oz z'n halloween-kostuum, 
Vamperia
-
- 141 messages
- 107 votes
Voor de echte verstokte Buffy fan zoals ik, is het fantastisch te weten dat Anthony Head naar Nederland komt. Kan wel een gat in de lucht springen. Giles was echt een topper ook al zien de mensen hem misschien niet zo.... maar als je de serie analyseert zul je zien dat de serie z'n hoogtepunt had op het moment dat Giles Buffy's watcher was. In seizoen 4 was hij dat niet meer, en toen kwam er al enig verval. Tot seizoen 5 toen Buf Giles weer vroeg haar watcher weer te zijn. Toen werd het weer top totdat hij in seizoen 6 wegging en het een duister zaakje werd tot hij Terugkeerde en Willow stopte.... Zo zie je maar weer hoe belangrijk Giles was voor de serie.... en deze man komt nu naar NED. Echt geweldig
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Pas geleden was Sarah Michelle Gellar in Nederland. Was je daar niet bij dan?
Vamperia
-
- 141 messages
- 107 votes
Maar natuurlijk was ik daar bij, ook al moest ik daarvoor naar Almere... en ik was ook van de partij toen James Marsters z'n band optrad in de Melkweg.
BlueSword
-
- 1725 messages
- 0 votes
Pas geleden was Sarah Michelle Gellar in Nederland. Was je daar niet bij dan?
daar was ik, ik woon daar 10 min vandaag. 
zelf een grote buffy-fan, ben blij dat ik het op dvd heb want op sbs6 verpesten ze het wel.
van s5 naar s7 enzo maar weer verder. 
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik heb alle seizoenen hier op dvd en heb ze ondertussen al 2x volledig bekeken, ben eigenlijk 'fan' geworden door m'n vriend. Vroeger had ik al stukjes gezien in het zappen en leek de serie echt niks voor mij, tot ik echt ben beginnen meekijken en beginnen volgen, toen pas heb ik ontdekt dat de serie intelligenter is dan ik dacht, vol sarcasme en humor en originele liefdesverhalen.
Favoriete seizoenen heb ik niet echt, vind ze allemaal heel goed, de latere seizoenen vooral omdat ze herkenbaarder zijn en niet meer zo 'high school' als in het begin
BlueSword
-
- 1725 messages
- 0 votes
ik heb ze ook allemaal, ben al zo ongeveer 5 jaar fan denk ik.
heb de serie al 3x helemaal bekeken op een paar episode's na, die heb ik dan ongeveer 5 of 7x gezien.
(blijft leuk)
ik kan ook niet echt kiezen welke seizoen mijn favo is, maar s5 vond ik wel erg goed.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
50 min. ik heb het jaren gezien. vond spike wel grappig. irritante personage is xander. Giles is ook wel grappig.
Ganesha
-
- 95 messages
- 92 votes
50 min. ik heb het jaren gezien. vond spike wel grappig. irritante personage is xander. Giles is ook wel grappig.
wat vind je irritant aan Xander?
Hij is best leuk; vooral in seizoen 7 een aantal goede afleveringen met hem en Dawn; als zo'n beetje de enigen zonder "speciale" krachten
vond de aflevering "Zeppo" over Xander ook erg goed
Anya; die vind ik wel een beetje irri
Joe-K
-
- 210 messages
- 125 votes
Grote jeugdsentiment, geweldige serie.
Heb alle 7 boxen 'origineel' op DVD, en dat is gewoon zeker de moeite waard hierbij. 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
hmm na mijn Friends verzameling te completeren ga ik me hier maar op focussen. Heb wel alle seizoenen op tv gezien. erg vet, dus wil het toch wel hebben. Is het makkelijk te krijgen en wat is de prijs per seizoen of totaalbox?