- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Buffy the Vampire Slayer
Buffy the Vampire Slayer
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Dat klopt seizoen is alleen in kruisvorm verkrijgbaar geweest, dit komt vooral omdat er maar drie disc's in zitten en het seizoen maar twaalf afleveringen telt in tegenstelling tot ale andere.
Ik zelf heb seizoen een in kruisvorm en het tweede, derde, vierde en vijfde seizoen in boekvorm, ik vind de boekvorm zo ontzettend mooie die plastic uitgave is misschien beter op te bergen maar in vind het maar niets, de boekvorm is veel steviger en ik vind het heel erg origineel gedaan dat die dvd's in die bladzijde's zitten.
Wat ik nu heb komt allemaal van marktplaats (behalve seizoen 4) ben dan dadelijk als het zover is ook van plan de laatste twee seizoenen in boekvorm te kopen.
Lilyroos
-
- 177 messages
- 191 votes
De laatste twee zijn onmisbaar hé.
Ik vind die boekvormen ook heel erg leuk. Ze passen zo mooi in de kast. Spijtig van die ene uitzondering.
Ik denk dat ik nog eens ga beginnen met Buffy te kijken.
Ben nu juist aan 24, 't zesde seizoen begonnen. Misschien daarna.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
De kruisvorm is een dvd uitgave van seizoen een van de serie een uitgave die alleen voor dat seizoen is uitgebracht angezien dat dat seizoen maar 12 afleveringen hebben en maar drie disc, nu wordt deze echter niet meer gemaakt/geleverd net als de boekvormen.
(Hier een plaatje) http://www.twilightmag.de/pic/review/dvd/Buffy-ImBannderDaemonen01-1.jpg
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Net seizoen drie afgerond en ik moet zeggend at ik het weer een geweldig einde vond, er kwam niet zoveel emotie op mij los als bij het einde in het tweede sezopen maar ik was zeker weer ontzettend onder de indruk van deze geweldige climax.
Het seizoen zelf was in zijn geheel ook weer geweldig, een paar geweldige en originele verhaallijnen, vooral die met faith en angel waren de meest boeiende
(jammer dat ze na dit seizoen vertrekken) daarnaast zagen de special effecten er dit keer iets verbeterd en gecompliceerder uit dan in de vorige twee seizoenen.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gisteren gelijk verder gegaan met seizoen vier en de herrinereingen kwamen gelijk weer boven, alleen kut dat door een kleine kras op mijn schijf de tweede aflevering het niet deed 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Sla die aflevering hoe jammer ik het ook vind gewoon over en als dan het seizoen afgelopen is dan kijkt ik wel of ik er nog iets aan kan doen, disc polijsten ofzo
(misschien werkt het)
Lucas1
-
- 199 messages
- 684 votes
Ja, absoluut geniaal. Buffy is natuurlijk sowieso geweldig, maar Hush is een absolute uitschieter. Ken je "Once More With Feeling" ook al, of kijk je de serie voor het eerst?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Heb seizoen al eerder gezien maar voor de rest bekijkt ik de serie nu voor het eerst, dus ik moet once more feeling nog zien.
Ps:houd overgens een bloedhekel aan musicals but i'll keep an open mind 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Zit nu op de helft van seizoen vier en buffy blijft boeiend, wat vooral opvalt is dat de serie met het seizoen interessanter en volwassener wordt en dat er iedere keer weer coole personages blijven opduiken.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Vandaag seizoen vier afgerond ik moet zeggen ondanks dat ik het al een keer gezien had was ik opnieuw ontzettend verrast, dit seizoen komt een stuk volwassener over dan de vorige drie (dit wil echter niet zeggen dat deze de beste is want in dat geval kies ik toch voor seizoen twee.
Nu ben ik toch wel behoorlijk benieuwt naar seizoen vijf en de rest vooral omdat ik doordat ik buffy begon met seizoen vier voor een groot dele al wist wat er in de toekomst zou gana gebeuren en van de overige seizoen weet ik niets en mijn benieuwtheid wordt met de dag groter, vannacht maar eens beginnen aan seizoen vijf dan maar en dan zo snel mogenlijk seizoen zes en zeven aan zien te schaffen aangezien ik die nog niet heb.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gisteren gelijk begonnen aan het vijfde seizoen en ondanks dat ik maar twee faleveringen zag heb ik me weer prima vermaakt, alleen vind ik het plotselinge opduiken van buffy's kleine zusje dawn wel een beetje raar ik bedoel we hebben nooit eerder van haar gehoort en ineens is ze daar 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
Haha, Dawn is ook niet mijn favoriete karakter. Maar als je eenmaal in seizoen 7 zit dan kloppen de verhaallijnen weer gewoon en is ze een onmisbaar personage voor Buffy.

niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ben nu iets over de helft van seizoen vijf een moet zeggen dat het een van de beste seizoenen tot nu toe is, die heel verhaallijn met dawn is erg goed en verklaart een hoop van wat ik eert niet begreep, dit seizoen is ook nog eens behoorlijk humoristisch vooral spike is geweldig en ook de vijand is erg cool, kan niet wachten tot ik dalijk weer verder kan kijken.
Zit dadelijk alleen met een probleem nu ik alle seizoenen zo snel heb bekeken heb ik nog steeds niet de tijd gehad om seizoen zes te kopen dit is wel ajmmer want ik kan dalijk nietgewoon doorkijken en wil de box als ik hem koop wel gewoon net als al mijn andere seizoenen in boekvorm hebben en niet in die lelijke plastic boxen.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gisteren seizoen viif afgerond en sjonge jonge wat een gewelig seizoen, een geniale verhaallijn, een coole bad guy, schitterende humor, een heerlijke duisterheid en niet te vergeten een hele hoop prachtige emotie om vooral de aflevering the body en de finale in the gift heb ik een traantje weggepinkt.
Kortom ik kan het niet vaak genoeg zeggen buffy rulez en ik kan het nu absoluut tot mijn favoriete serie allertijden vernoemen, coole en perfect uitgediepte personages, een geweldige combo tussen humor en emotie en geweldige verhaallijnen, kan niet wachten of seizoen zes en zeven

AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb onlangs de complete boxset gekocht en ben nu halverwege seizoen 2 Angel verliest net z'n ziel. Vroeger keek ik het altijd tot seizoen 5. Seizoen 4 vond ik toen niet denderend en het begin van 5 beloofde ook niet veel. Ik ga dus straks met een frisse kijk aan 5,6 en 7 beginnen.
Seizoen 1-3 blijven de beste, verwacht ik. Daarin zijn de dialogen zo fris en zo grappig geschreven. M'n favoriete personage blijven Xander en Willow. Xander met de gevatte grappen en Willow met haar geekyness.
O, wacht. Oz natuurlijk niet vergeten. 
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
jeej
Ik ben seizoen 1 aan het herzien en zit midden in mijn tentamenweek.
maar kan nu niet meer stoppen 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ken het gevoel, soms zit je te kijken en kan ik gewoon niet meer stoppen en voor ik het weet is het midden in de nacht 
Zit er trouwens ook over te denken om wat angel seizoenen aan te gaan schaffen,
hoop dat dat wat aan is.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Nu met seizoen 4 bezig, en die bevalt me verrassend goed. Het is iets lichtvoetiger (op Willow na) dan de eerdere seizoenen, iets meer knipoog en gewoon iets humoristischer.
Met als hoogtepunt (tot nu toe) natuurlijk Hush. Wat een geniale aflevering zeg. Die scène in de collegezaal (met Buffy's handgebaar
) is voor mij nu al een klassieker, samen met de eerste raid van de Gentlemen. Maar ik heb eigenlijk non-stop in een deuk gelegen. En dan einde getuigt ook van grote klasse.
En voor een student Communicatie- en Informatiewetenschappen natuurlijk helemaal perfect
.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
karin26
-
- 16 messages
- 9 votes
Bij de mediamarkt liggen ze nu rond de 25 euro. Bij Mediadis.com kun je ze ook krijgen.
Trouwens je had het over Angel. Ik heb toen ik alle afleveringen van Buffy ook de Angel boxen gekocht. In het begin vond ik het heel wat minder dan Buffy. Maar later werden de afleveringen toch wel super en heb ik er erg van genoten! Dus wel een aanrader!
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Wil de serie compleet in boekvorm uitgavens, ik vind die plastic boxen niet zo mooi.
karin26
-
- 16 messages
- 9 votes
Kun je die nog ergens krijgen van Buffy dan? Alleen via marktplaats of niet?
Van Angel heb je de boekvorm uitgaves ook. Bij mediadis heb je seizoen 1 t/m 3 in die uitgaves voor 17 euro.
bazillion
-
- 253 messages
- 1209 votes
ben je nu alweer bij seizoen 6 niethie?
echt dat doe je goed! mijn complimenten 
al een beetje een overzicht van de seizoenen met hoog en dieptepunten?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Had seizoen zes over marktplaats begocht maar dat bleek een oplichter te zijn, weg geld en geen box.
Baal er ontzettend van niet alleen dat ik me belazerd voel maar gewoon omdat ik nu niet doorkan net nu het zo spannend was.
Maar ga pas een update geven van de serie wanneer ik alles in zijn geheel gezien heb, maar jij bent dan de eerste die het hoort.