• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.156 actors
  • 9.373.452 votes
Profile

Lost

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

snooppac wrote:

@ achmed: valt wel mee hoor, alleen die elise irriteert mij.

Oh je stoort je aan Elise? Dan is het goed.

En ja, het was ontopic. Iemand plaatst een foto over Lost, maakt daarbij een grap, en ik lach er over. Als jij daar problemen mee hebt, verwijs ik je door naar mijn inbox. Kun je daar lekker je gal spuwen!

snooppac

• 116 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Happen, tsja. Het is erg jammer en vervelend dat iemand telkens een reden zoekt om over te zeuren, zelfs als het niet eens terecht is. Erg kinderachtig dat dit jochie zich gewoon niet kan beperken tot Lost gerelateerde onderwerpen in dit topic.

En Curly, als jij daarmee bedoelde dat je het alleen deed om dit soort situaties uit te lokken, vind ik het ook erg kinderachtig van jou.

jij blijft als enige de hele tijd doorzeiken over dingen die totaal niks met lost te maken hebben.

snooppac

• 116 messages
  • 0 votes

AchmedATM wrote:

@snooppac : Lol, het is een forum, iedereen heeft evenveel recht om te reageren. Jij raakt echt erg makkelijk geirriteerd

zeg ik dat ze minder recht daartoe heeft??

juist zeg alleen dat ze vermoeiend is en dan spreek ik niet alleen voor mezelf

snooppac

• 116 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Oh je stoort je aan Elise? Dan is het goed.

En ja, het was ontopic. Iemand plaatst een foto over Lost, maakt daarbij een grap, en ik lach er over. Als jij daar problemen mee hebt, verwijs ik je door naar mijn inbox. Kun je daar lekker je gal spuwen!

is dus niet on-topic nee

snooppac

• 116 messages
  • 0 votes

Curly1985 wrote:

happen!

precies wat ik wilde bereiken.. thnx

jammer, had jou nog wel (ietsjes maar) hoger ingeschat en kon best lachen om je grap. schiet alleen bij mij in het verkeerde gat als die eline weer met haar geneuzel de hoek om komt. misschien nog wel erger dan onze donnie

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Haha, tot dusver heb je volgens mij alleen maar voor jezelf gesproken.

En om on-topic te blijven
95) Waarom waren de andere niet in de kerk?
- De acteurs werden eerder in de serie uitgeschreven en wilde dus niet terug komen voor een laag kut loontje, met een paar uitzonderingen. Ana Lucia was er bijvoorbeeld wel maar niet in de kerk. Dat komt omdat haar belangrijkste tijd in het leven niet met die mensen op het eiland was. Dit zal waarschijnelijk ook gebruikt kunnen worden voor Walt en Michael maar dat slaat nergens op, Walt had een goeie band met Locke.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Inderdaad, en zelfs Michael trok uiteindelijk naar Locke toe. Maar voor Walt zou het zelfde kunnen opgaan: Zijn belangrijkste tijd was niet op het eiland? Weet niet goed wat wel en niet te spoileren hier, maar zo te zien heeft Achmed dat ook?

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Ja ik heb al een tijdje niks gepost dat te maken heeft met Lost dan vergeet je het.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wat wikipedia zegt over de getallen, vind ik ook maar vreemd trouwens:

De getallen

Een van de geïmproviseerde hutjes van de overlevenden
De getallen 4, 8, 15, 16, 23 en 42 spelen een belangrijke rol in de serie, zowel vóór de crash als op het eiland zelf. De oorsprong van de getallen is niet bekend, maar het gaat minstens terug tot aan 1977, toen het Dharma-Initiatief deze nummers gebruikte voor één van de bunkers. Verder werden de nummers in 1988 uitgezonden als een noodsignaal, dat werd opgepikt door de bemanning van een Frans schip, die probeerde te ontcijferen waar het signaal vandaan kwam, en toen uiteindelijk vastliep op het eiland zelf. 16 jaar later is Danielle Rousseau nog de enige overlevende.
Overlevende Hugo "Hurley" Reyes won enkel weken voor het ongeluk de lotto met deze nummers, een prijs van 114 miljoen dollar. Na het winnen hiervan leek hij alleen nog maar te worden getroffen door pech. Z'n opa stierf aan een hartinfarct, Hurleys eerste zaak werd getroffen door een meteoriet, z'n nieuwe huis brandde al af voordat hij er in kon trekken, hij werd gearresteerd voor het bezit van drugs en z'n moeder raakte meer dan eens ernstig gewond. Ervan overtuigd dat de nummers ongeluk brengen, gaat Hurley naar Australië om een man op te zoeken die deze nummers ook heeft gebruikt om een prijs te winnen. Hurley ontdekt dat deze man net zoveel pech had, en zelfs uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd.
Wanneer John, Kate en Jack op het punt staan de bunker "De Zwaan" open te blazen met dynamiet, ziet Hurley de getallen op de zijkant van de bunker staan, en vreest voor het ergste. Later blijkt in de bunker de computer te staan waarop elke 108 minuten een code moet worden ingetoetst, om "de wereld te redden." De code zijn dezelfde getallen. Wanneer Hurley drie jaar later terugkeert op het eiland en terecht komt in het jaar 1977, is hij getuige van de bouw van "De Zwaan", en ziet hij hoe diezelfde nummers in de bunker worden gegraveerd.

Ik denk dat het inderdaad maar is hoe jij het wil zien en geloven. Er zijn nu zoveel verschillende speculaties over dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet.

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Spoken by Leonard in the mental hospital; he originally heard them with Sam Toomey when they were in the Navy together in the Pacific. ("Numbers")
Winning lottery numbers used by Hurley. ("Numbers")
A transmission of the Numbers led Danielle to the Island. ("Numbers") ("The Little Prince")
Danielle's notes contained the Numbers written 7 times, along with a mathematical formula. ("Numbers")
Stamped in the concrete at the entrance hatch to the Swan. ("Exodus, Part 2")("Some Like It Hoth")
On the blast door in the Swan. ("Lockdown")
Entered into the Swan computer. ("Adrift")
On the medicine that Desmond injects into his arm. ("Man of Science, Man of Faith"), ("Orientation")
On the vial that Claire was injected with in the Medical Station. ("Maternity Leave")
When Hurley's car broke down they showed the speedometer (in km/h) go from 16 to 15 to 8 to 4. The dashboard also displayed a temperature of 23 degrees Celsius and 42 km on the odometer. ("Exodus, Part 2")
When Hurley rides past 6 players of a girls' soccer team in the airport, each uniform has one of the Numbers. ("Exodus, Part 2")
Quite possibly put on the white rabbits on the island
LAPD police car numbers. ("Two for the Road")
The mileage on Hurley's fixed up Camaro displays the numbers, leading to Hurley's running away from his birthday party. ("There's No Place Like Home, Part 1")
Eko's stick has the numbers etched on it.
Kate's trial number is 4815162342 ("Eggtown")
A transmission of the Numbers can be heard over the plane's radio as Aijira 316 crash-lands on Hydra Island. ("Namaste")

Even een lijstje van waar het allemaal is geweest, maar volgens mij is het gewoon zoiets dat vaker terug komt maar geen vaste betekenis heeft.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dat denk ik ook ja. Dat het meer symbolisch was, omdat dat de nummers van de hoofdpersonages waren. En dat vind ik zelf ook wel een mooie gedachte.

Mijn talenknobbel is trouwens best goed, maar merk wel dat ik bij sommige stukken van Lost moeite heb dingen op te nemen. Vaak moet ik ze twee keer lezen.

wurffie

• 78 messages
  • 11 votes

Interessante teksten over de nummers. Toch is het me niet helemaal duidelijk. De nummers staan toch voor de candidates?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, dat was dus precies wat ik hier gelezen had.. en dat vond ik een logische gedachte, maar op internet zie ik nergens een duidelijk (en beter) antwoord. Dus waarschijnlijk heeft het helemaal niet zo'n belang maar was het voornamelijk opvulling. Jammer, want dit was juist altijd één van de dingen die ik heel spannend vond.

wurffie

• 78 messages
  • 11 votes

Ja zeer spannend! Ik ben ook op zoek of er andere verklaringen zijn voor de nummers. Kan helaas tot nu toe niks vinden. Denk dat het inderdaad opvulling was voor het verhaal om de kijker te blijven boeien. Het werkte in ieder geval.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

volgens mij bedoelde de schrijvers dat wel als het antwoord op de nummers. (in de grot met de namen)

Maar zoals ik al eerder zei; hoe wil je nummers uitleggen?

wurffie

• 78 messages
  • 11 votes

Ja precies. Misschien het werk van Jacob

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

De nummers die 6 seizoenen lang constant voorbij zijn gekomen moeten toch ergens voor staan? (zou je denken) Een andere reden dan de candidates zou ik ook niet kunnen bedenken. Denk terug aan de scene van Hurley die de lotto wint. Waarom zouden het anders juist dié nummers zijn?

Achteraf gezien was het dus helemaal niet zo belangrijk voor het verhaal, ze hadden het best weg kunnen laten.

wurffie

• 78 messages
  • 11 votes

Hurley heeft de lotterij gewonnen zodat hij daardoor ongeluk zou krijgen. Door die reden naar Australie zou gaan om die man te zoeken die ook wat gewonnen had met die nummers. En op de terugreis op oceanic 815 neestortte op het eiland. Dus je kan stellen dat Hurley door de nummers op het eiland is terechtgekomen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jup, maar hij was dan ook de enige die in aanraking kwam met die nummers, zoals ik me meen te herinneren? De anderen hadden er geen 'band' mee, zoals hij wel had toch?

wurffie

• 78 messages
  • 11 votes

Ja volgens mij hadden de andere er niet zoveel mee. Alleen in de hatch dan.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wat dat betreft zie je wel steeds de link er tussen.

Hurley - de hatch - die nummers in de muur... dus het sluit toch allemaal aan op elkaar.

wurffie

• 78 messages
  • 11 votes

Wat ik me ook afvraag.. Kan MIB ook gedaantes van dieren overnemen. Zoals zwarte paard bij Kate en die grote vogel die Hurley's 'naam' riep?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zelfde als wat ik me afvraag met die IJsbeer of wat was het, hoe de hell komt dat beest daar en wat was het nut er van, op een beetje spanning proberen te creëren na?

Oh en..what happened to Miles? Ik ben t echt weer allemaal kwijt. Zat hij nou ook in de kerk bij de anderen?

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Die ijsberen waren daar gebracht door Dharma. Die zaten eerst in die kooien waar Sawyer en Kate in seizoen 3 in zaten. Er werden proeven gedaan met deze dieren. (Ook met haaien). En Miles is van het eiland afgekomen met het vliegtuig, en hij was niet in de kerk

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Aha, duidelijk, dankje! Ook vanwege het feit dat het daar zogenaamd niet zijn belangrijkste tijd was? Hij was toch best belangrijk in de laatste seizoenen. Als een Libby wel in de kerk is, moet hij er ook zijn vind ik.. Maarja, Charlotte en Daniel waren er tenslotte ook niet.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Daar zit ik ook aan te futselen. Op zich zien we het door de ogen van Jack. Dat zou uitleggen waarom Walt, Michael enzo er niet zijn, die hebben gewoon een mindere rol gespeeld in zijn ervaringen op het eiland. Dit zou ook verklaren waarom Christian zo'n prominente rol speelde in de finale, want buiten Claire, Sawyer en Jack kent niemand hem. En waarom Desmond, Shannon enzo er wel waren. Maar waarom was Ana-Lucia er dan niet... Dus op zich is dat een mogelijkheid, maar zoals LOST dat alleen kan, klopt hij niet helemaal.

Een andere optie is idd dat ieders andere tijd op het eiland niet zijn/haar belangrijkste was. Maar dan ontbreken de freighter-folk zeer zeker. En als het dan alleen om Oceanic folk gaat, dan had Penny er niet moeten zijn.

Oh, Lost, waarom laat je je kijkers altijd compleet en onoverkomelijk in het duister tasten...

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Van wat ik heb begrepen zaten ze gewoon in Limbo , en ze kunnen pas naar de andere zeide als ze met elkaar verenigd worden. Hurley heeft zijn deel gevonden in Libby en Sayid in Shannon etc. Maar Jack had iedereen in de kerk nodig omdat zij in principe bevrijd waren door hem, waarom Walt en Micheal er niet waren kan liggen aan het feit dat zij al ontsnapt waren van het eiland.

Voorbeeld;
Jack heeft de volgende bevrijd;
Sayid maar hij kon niet zonder --> Shannon en zij kon niet zonder --> Boone
Hurley kon niet zonder --> Libby

Zo krijg je een ketting reactie...

Waarom Ben niet naarbinnen ging was omdat Jack hem niet zag als vriend maar meer als foe. Daarnaast vond Ben dat het zijn tijd niet was tot hij zijn dochter terug had.. Hij is dan de schakel die ze achterlaten om een nieuwe ketting reactie van herinneringen te starten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zo kun je het ook zien, inderdaad.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

AchmedATM wrote:
Even een lijstje van waar het allemaal is geweest, maar volgens mij is het [de nummers] gewoon zoiets dat vaker terug komt maar geen vaste betekenis heeft.

Inderdaad weer zo'n onnodig element dat totaal niet belangrijk is voor het plot. Dit hadden net zo goed hele andere getallen kunnen zijn.

Het zou bijvoorbeeld veel interessanter zijn als de nummers samen een locatie en tijd zouden weergeven voor een bijzondere gebeurtenis.

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Ze geven de candidaten aan dat is best speciaal

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.