Lost
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Vanavond de laatste aflevering gezien. Jeetje.. wat een trip is dat geweest. Bijna een jaar over gedaan in totaal (seizoen 1 t/m 3 tweemaal gezien, nadat ik de eerste keer onterecht na seizoen 3 was gestopt), maar het is alle tijd waard geweest. Geweldige serie. Ga er hier verder niet inhoudelijk op in, want dan zou ik twee forumpagina's vol moeten schrijven 
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Lost: season 1
Afgelopen maand voor het eerst Lost gekeken. Een enorm populaire en volgens velen ook goede serie en ik had dan ook erg zin om eraan te beginnen. Tot nu toe kan ik niet anders dan zeggen dat het inderdaad een enorm sterke serie is. Ik zat er al vanaf de pilot helemaal in en in feite stelde geen enkele aflevering teleur. Dat is toch wel knap voor een seizoen met 25 afleveringen. Zeer interessante structuur hoe je in elke aflevering over een bepaald personage meer te weten komt door middel van de flashbacks. Voor mij vormen de personages ook de basis van de serie, (bijna) allemaal zeer interessant. Vooral Locke, Sawyer, Hurley en Sayid zijn tot nu toe toch wel mijn favorieten, maar al de rest is natuurlijk ook heel goed. Het mysterieuze gedeelte is uiteraard ook enorm boeiend en zorgt voor de nodige spanning. En de finale Exodus sluit het seizoen prima af met een paar grote cliffhangers. wat er in godsnaam in dat Luik zit of wie/wat de Anderen zijn? In ieder geval ben ik blij dat ik nu niet op het volgende seizoen moet wachten, maar gewoon zes seizoenen achter elkaar kan kijken. Ik ga dan nu ook meteen door met seizoen 2.
Oja, dan moet ik de muziek nog benoemen. Die is echt erg sterk en past telkens bij de situatie. Visueel is het natuurlijk ook top met die prachtige omgevingen. Seizoen 1 van Lost is in ieder geval echt top en doet mij verlangen naar meer. Als ik hier een cijfer voor kon geven, zou dat een dikke 4.5* zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lost: season 1
Veel plezier! Hoop dat je ook je mening over de andere seizoenen geeft. Heb de serie vorig jaar opnieuw bekeken en in dit topic ook elk seizoen een review gegeven. Sowieso heb je tot seizoen 3 niks te klagen. Daarna wordt het wel minder, maar nog altijd boeiend genoeg.
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Bedankt Ajax&Litmanen1
Ben zeker van plan, net zoals jij, om over elk seizoen een recensie te schrijven. Dat het vanaf seizoen 4 minder wordt heb ik in dit topic al vaker gelezen idd, maar dat zien we dan wel weer. Tot nu toe kan ik alleen maar lovend zijn.
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Haha, inderdaad 
Heerlijk om zo'n lange serie voor je te hebben zonder enige voorkennis.
Rinky
-
- 37 messages
- 138 votes
Ik twijfel wel soms om hem opnieuw te gaan bekijken. Met Prison Break heb ik dat wel gedaan en dat is me wel goed bevallen. Zie Lost regelmatig voorbij komen bij Netflix....
Binnenkort toch maar een keer aanklikken 
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Pfoeh.. als je je door Prison Break heen kan slaan, laat staan TWEE KEER.. dan moet Lost zeker lukken.

[Ok ok, seizoen 1 van PB was wel goed.. en 2 ging ook nog wel.]
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
lost: season 2
Na de wel zeer spannende cliffhanger van seizoen 1 kon ik niet wachten om met het tweede seizoen te beginnen. Gelukkig ben ik in de positie om gewoon alle seizoenen achter elkaar te kijken, iets wat (uiteraard) niet mogelijk was voor de fans die telkens weer een jaartje moesten wachten. Moet erg vervelend geweest zijn. Ook dit seizoen is erg spannend geëindigd, dus ik ga snel door met het 3de seizoen.
Het tweede seizoen gaat gewoon door op het hoge niveau van seizoen 1. Het is allemaal niet zo nieuw meer en we kennen alle personages al, maar dat hebben ze uitstekend opgelost door nieuwe personages te introduceren, namelijk de overlevenden van het staartgedeelte. Dit was iets wat ik niet direct zag aankomen en maakte dit seizoen toch wel vernieuwend. Het begin van het seizoen vond ik dus erg sterk met alles in het luik+ de introductie van Desmond en de tocht van de andere overlevenden. In het midden van het seizoen zijn er af en toe wat minder interessante afleveringen, maar tegen het einde kwam alles weer in een stroomversnelling en werd de spanning weer aardig opgevoerd. Alle nieuwe personages kon ik ook erg waarderen. Vooral Mr. Eko en Desmond behoren nu al tot mijn favorieten. Ook erg jammer dat Ana-Lucia en Libby nu al dood zijn. Ik had vooral van Libby nog wat meer willen weten, waarom ze bv in de instelling zat.. Van de vaste cast blijven Locke en Sawyer de beste, al is Jin ook wel uitgegroeid tot een favoriet. Qua interessante en leuke personages valt er in ieder geval niets te klagen in deze serie.
Ik ben eigenlijk nog steeds aan het twijfelen welk seizoen ik tot nu toe het beste vind. De situatie op het eiland wordt in seizoen 2 steeds interessanter met het hele Dharma-gedoe en de Anderen die al een iets prominentere rol hebben, maar daartegenover staat dan wel dat de flashbacks van de meeste personages minder interessant zijn, gewoonweg omdat je het belangrijkste over hen al te weten bent gekomen. Ik vraag me ook af hoe ze dit gaan oplossen, want nog 4 seizoenen lang flashbacks lijkt me iets teveel van het goede. Al bij al ga ik toch maar voor seizoen 1, maar in ieder geval zijn ze gewaagd aan elkaar.
Voor dit tweede seizoen dus ook met gemak een 4.5*
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Seizoen 3 kent een paar van de zwakste afleveringen van de serie maar behoort samen met seizoen 1 & 4 tot mijn persoonlijke favorieten. Veel plezier ermee!
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Ik moet zeggen dat ik - als een van de weinigen vermoedelijk - de 3 laatste seizoenen beter vind dan de 3 eerste. Vooral o.w.v. de personages, want het was wel duidelijk dat ze met het verhaal niet goed wisten welke weg in te slagen. Wanneer het aankomt op de wisselwerking tussen de personages, komen de meest interessante pas in deel 2 van de serie.
Wat Prison Break betreft lilB, ook daar ben ik aan de herziening begonnen (S1) en ik heb me met het eerste seizoen meer geamuseerd dan met dat van Lost. Van seizoen 3 zal dit sowieso het geval zijn aangezien deze me altijd - in positieve zin - bijbleef.
Ik kijk alvast uit naar je volgende beoordelingen filmfan0511. Altijd fijn om scènes en verhaallijnen terug te lezen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
lost: season 2
Goed bezig! De verslavingsfactor van Lost blijft hoog. Seizoen 1 en 2 voelen als 1 geheel aan. Na deze seizoenen krijg je flink wat plotwendingen. Benieuwd wat je er van gaat vinden.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Seizoen 3 kent een paar van de zwakste afleveringen van de serie maar behoort samen met seizoen 1 & 4 tot mijn persoonlijke favorieten. Veel plezier ermee!
Maar ook een paar van de sterkste.. Through the Looking Glass, Greatest Hits, A Tale of Two Cities, The Man from Tallahassee..
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Indeed 
Owja filmfan0511, als je de dvd-box van seizoen 3 hebt, lees de beschrijving van de laatste aflevering niet! Daar staat doodleuk de grootste spoiler van de complete serie.
Ik heb serieus met een stift een zinnetje weggestreept omdat ik mijn dvd's nog weleens uitleen.
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Goh, ben nu nog benieuwder. Vanavond maar beginnen met seizoen 3 
En Curly1985, bedankt voor de waarschuwing. Zou erg jammer zijn moest ik een belangrijke spoiler op voorhand gelezen hebben, 't is juist heerlijk om je te laten verrassen door de vele wendingen in deze serie.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Ik heb de complete boxset thuis staan en verbaasde mij er idd ook over hoezeer er gespoilerd wordt in de beschrijvingen van de afleveringen. Gelukkig had ik dit vrij snel door, waardoor ik deze beschrijvingen maar zo veel mogelijk gemeden heb
Ik was erg blij toen ik een maandje terug aan de 17e aflevering van seizoen 6 kon beginnen zonder dat ik exact wist hoe het zou eindigen
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
lost: season 3
En met enige vertraging is ook het derde seizoen van deze geweldige serie er alweer doorgejaagd. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe gewoon ontzettend tevreden ben en dat er bijna constant een hoog niveau wordt aangehouden. Alleen het begin van dit seizoen was wat minder. Het werd nergens slecht of saai, maar het werd allemaal een beetje gerekt. Jack, Kate en Sawyer die ongeveer 8 afleveringen worden vastgehouden door de Anderen was iets teveel van het goede en had gewoon korter gemoeten. Hoewel dit dan wel weer interessant was omdat we nu echt een kijkje kregen in het kamp van de Anderen en inzicht krijgen in hun beschaving. Maar daarna, in de tweede helft van het seizoen, wordt het tempo een paar schroeven omhooggedraaid en krijgen we de ene na de andere geweldige aflevering, met hier en daar aardig wat verrassingen en geweldige gebeurtenissen. Sawyer vs Sawyer, de 'introductie' van Jacob, Bens (geweldig personage) achtergrondverhaal en de visioenen van Desmond zijn maar enkele voorbeelden. En natuurlijk die fantastische finale. Met afstand de beste finale van de drie. Charlie is nooit echt een favoriet geweest, maar richting het einde kon ik hem toch wel erg waarderen en zijn dood deed me toch wel wat. Aanvankelijk was ik nogal teleurgesteld over de 'flashbacks' van Jack in de finale, maar het moment dat Kate uit de schaduw komt werd ik even stevig van mijn stoel geblazen. Geweldige twist! Dit riep bij mij dan ook meteen de brandende vraag op van wie die begrafenis was.
Qua personages heeft ook dit seizoen weer veel te bieden. Sawyer, Desmond en Locke hebben tot nu toe een plaatsje in mijn top 3, ook in die volgorde. De flashbacks van die laatste waren ook ontzettend sterk en toonden iets wat ik me al lang afvroeg. Wat voor mij ook als een schok kwam (en niet in positieve zin) was de dood van Eko. Veel te vroeg wat mij betreft. Alle andere personages blijven natuurlijk ook heel leuk. Het valt me ook op dat de muziek in deze serie erg sterk is. Telkens passende muziek op het juiste moment. Die omgevingen van het eiland blijven ook zo mooi.
Dan nu de beoordeling. Best moeilijk eigenlijk. In ieder geval is dit derde seizoen wel wat minder dan de eerste twee en dat komt vooral door de eerste helft van het seizoen. Hadden ze het daar anders aangepakt of het seizoen gewoon korter gemaakt was dit misschien wel het beste tot nu toe geweest, maar het is nu zo. Het schommelt wat tussen de 4 en 4.5, maar ik ga toch voor 4* om het verschil te benadrukken. Wat ik van het vierde seizoen kan verwachten? Geen idee. Het kan nu echt alle kanten op, maar ik laat me graag verrassen.
4* voor season 3.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Leuke bespreking. Ik ben wederom begonnen met seizoen 5, blijft toch de sterkhouder. Gevolgd door 4 en 6/3.
Veel kijkplezier dus, hopelijk vind je de komende seizoenen nóg beter, dan kijk ik des te meer uit naar je recensies. 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Dying Rose, geen fan van de (naar mijn mening juist fantastische) eerste twee seizoenen?
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Minder. Ik kijk ze graag, daar niet van, maar ze zitten meer te creperen in mijn kast dan de andere seizoenen.
Komt mede doordat je die 'eerste' (of toch sommige) personages moe wordt en je dan kan afwisselen met nieuwe mensen. Ook 3 is twijfelachtig, maar dat komt dan vooral door het (LOST-)probleem dat bijna elke seizoen tig episodes nodig heeft om geapprecieerd te worden. Al is 5 daar uitzondering in.
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Lost: season 4
Ik weet niet of het komt doordat mijn verwachtingen wat lager waren of dat dit vierde seizoen gewoon uitstekend is, maar ik heb er ontzettend van genoten. Op voorhand werd me al eens gezegd dat het vanaf dit vierde seizoen allemaal wat minder werd, en dat is ook grotendeels de algemene mening, maar ik merkte er niets van. Meer nog, dit is samen met het eerste seizoen tot nu toe mijn favoriet.
We kregen er al eentje te zien in de seizoensfinale van het derde seizoen, maar vanaf dit seizoen worden dan officieel de flashforwards geïntroduceerd. Ik moet zeggen dat het erg verfrissend is en ik ben er enorme fan van. Voor de flashbacks was de koek gewoon op en ik ben blij dat ze hierop overgestapt zijn. Heerlijk om langzaamaan te ontdekken wie er allemaal bij de Oceanic 6 hoort. Nog een groot pluspunt is dat dit seizoen maar 14 afleveringen bevat, waardoor de gebruikelijke filler achterwege blijft en elke aflevering iets interessants heeft. Dit stoorde me bv bij seizoen 3, waar je na 12 afleveringen (ongeveer het totale aantal van dit seizoen) nog niets was opgeschoten. Er zitten in dit seizoen een paar van mijn favoriete afleveringen uit de hele serie: The Constant, the shape of things to come en There's no place like home zijn daar de voornaamste voorbeelden van. Ook hoe er gespeeld wordt met de verschillende tijdsbeelden, zoals in Ji Yeon is geweldig. Qua verhaal is dit seizoen ook heel anders als in de vorige drie. Er heerst nu nog amper dat schipbreukgevoel, maar ik vond de nieuwe wending die genomen werd, met Faraday en alle mensen van het schip onder commando van Widmore die op zoek zijn naar Ben erg leuk. En die finale was ongelooflijk sterk. Wat een emotionele hoogtepunten met de dood van Michael en Jin, de hereniging van Desmond en Penny, Sawyer die zich opoffert voor Jack&co, Ben die het eiland verplaatst en niet meer kan terugkeren, de Oceanic six die aankomen op de bewoonde wereld,... Bijna teveel om op te noemen eigenlijk.
Dit seizoen bevat ook de nodige shockmomenten, vooral dan door de flashforwards. Dan bedoel ik Sayid die in opdracht van Ben werkt, Kate die Aaron heeft, Jin die in de toekomst dood is. Het wordt allemaal duidelijk tegen het einde van het seizoen, maar op het moment zelf komt het telkens onverwacht aan. En dan nog die laatste scène waarin Locke dood is in de toekomst en degene was die begraven werd in de finale van seizoen 3. Ontzettend onverwacht, maar ik weet echt niet wat ik er van moet denken. De toevoeging van personages als Faraday en Lapidus vond ik erg leuk, vooral die eerste is een ontzettend goed personage.
Minpuntjes waren er natuurlijk ook. Zo is het jammer dat sommige personages uit de eerste drie seizoenen hier opeens een aanzienlijk kleinere rol hebben en dat je soms personages een aantal afleveringen niet te zien krijgt. Ook dat Locke nu meer werd opgevoerd als badguy vond ik jammer. Maar goed, dat zijn slechts kleine details die de kijkervaring er zeker niet minder op hebben gemaakt.
Een mooie 4.5* en staat samen met het eerste seizoen tot nu toe aan de top.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Ik vond het vierde seizoen ook heel erg sterk. Een seizoen waarin ontzettend veel gebeurt, zeker vergeleken met bijv. het middenstuk van seizoen 3 en bepaalde afl. in de eerste twee seizoenen.
The Shape of Things to Come vond ik een fenomenale aflevering (dik 5*) en de 'There's no place like home'-scene zal mij ook altijd bijblijven (met bijbehorende muziek).
Benieuwd hoe je de laatste twee seizoenen weet te waarderen, ook daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Zonder te willen spoileren moet ik zeggen dat ik het niveau van seizoen 4 niet meer gehaald heb gezien, maar toffe stukken zullen zeker nog volgen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Weer een fijne review, filmfan0511
Ik vond seizoen 4 overigens ook best goed, maar de lijn omlaag werd wel ingezet. Seizoen 5 is voor mij met afstand de zwakste. Op de vorige pagina kan je mijn s-4 review lezen, weet niet of je je daar in kan vinden qua kritieken? Al kent dit seizoen ook veel hoogtepunten.
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Daar kan ik me zeker in vinden, Ajax&Litmanen1Vooral het feit dat het allemaal wat minder avontuurlijk is, dat sommige personages uit de vorige seizoenen een te kleine rol krijgen en dat je minder dat schipbreukgevoel, met de overlevenden aan het strand hebt, zijn ook mijn kritiekpunten. Maar dat weegt voor mij persoonlijk niet op tegen alle positieve punten, zoals het feit dat er nauwelijks filler aanwezig is en alle afleveringen iets geweldigs hebben, de flashforwards waar ik enorm fan van ben en ook dat er sowieso een paar van de beste afleveringen inzitten, waar ik echt met open mond naar heb zitten kijken (shape of things to come/There's no place like home).
Seizoen 5 en 6 worden over het algemeen het minst beoordeeld, dus ik ben benieuwd.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Wat ik zelf knap vind is de kwaliteit over het algemeen. Dat te bedenken dat deze serie het prima gered heeft tijdens Hollywood script schrijvers oorlog maar helaas de seizoenen veel korter waren dan de eerste.
Deze serie blijft toch één van mijn favoriete series.
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
ik vind Lost nog steeds de beste serie ooit, die mij jaren heel erg heeft bezig gehouden, met allerlei theorien bedenken, kreeg altijd kriebels van de begin tune en de serie heeft zeker de meeste WTF momenten voor mij.
ik vond ook de laatste seizoenen ijzersterk, alleen het einde viel mij destijds wat tegen maar na herbekijken van de hele serie en wetende hoe het afloopt vind ik het juist een heel erg mooi en passend einde! alleen anders als wat ik toen gedacht had maar daarom niet minder goed.
omdat de flash-sideways in het laatste seizoen zo vaag zijn lijkt het nergens op te slaan en zit je op de clou te wachten, maar ik vind als je die eenmaal weet, dan zit het juist erg mooi in elkaar, ikzelf vind dat het misschien beter is om dat al van te voren te weten, bij het begin van seizoen 6, dan kijk je er heel anders naar, maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn
weberanja
-
- 279 messages
- 378 votes
Lost beste serie ever.. en Breaking Bad, Mogen van mij wel meer van mij wel meer van die
gemaakt worden! 
comely
-
- 310 messages
- 60 votes
Seizoen 1 was redelijk vermakelijk.
Seizoen 2 had zijn momenten.
Seizoenen 3/4 gingen nergens meer over.
In seizoen 5 gaf ik het op.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Vroeger gezien, best een leuke serie op zich. Vooral de manier waarop er continu bij elke aflevering één bepaald personage centraal stond vond ik wel een meerwaarde hebben. Leuk ook dat er eigenlijk geen één écht hoofdpersonage is. Helaas werd het zo'n beetje met het seizoen minder; een probleem waar wel meer series mee te kampen hebben wat mij betreft. Seizoen 5 was er echt teveel aan.