Lost
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 4
Seizoen 4 bestaat maar uit 14 afleveringen, omdat destijds een grote staking onder scriptschrijvers in Hollywood was. Dus mijn herziening van seizoen 4 zat er vrij snel op. In mijn gedachten was dit dan een teleurstellend seizoen, maar daar kom ik grotendeels van terug.
Seizoen 3 eindigde met een flashforward in de toekomst, waarbij Jack en Kate elkaar in de bewoonde wereld opzoeken. Seizoen 4 teert verder op dit concept. We merken dat er een Oceanic Six groep is die flashforwards in de toekomst heeft. Deze groep (Jack, Kate, Sun, Hurley, Sayid en baby Aaron) is van het eiland afgekomen, maar merkt in de toekomst dat ze nog niet van alle ellende af zijn. Er zijn teveel herinneringen en verlangens naar het verleden. Dit is allemaal sterk uitgewerkt in de diverse flashforwards, maar ook met de momenten op het eiland. De onderlinge chemie tussen de karakters is erg sterk, waardoor het allemaal redelijk realistisch over komt, ook al wordt het verhaal steeds lastiger om te geloven. Een eiland dat verdwijnt, Charles Widmore die een operatie regelde om een ander vliegtuig met ruim 300 lichamen op de zeebodem te dumpen en Ben met zijn vreemde gedrag...het is soms lastig te geloven. Maar ik moet toegeven, het wordt allemaal zo mysterieus en wazig gebracht, dat ik het wel kan accepteren. Ik laat me terug mee zuigen in dit bizarre verhaal.
Dit seizoen kent trouwens weer een hoop shockmomenten. Zo zien we Michael terug als spion van Ben, merken we dat Jin in de toekomst dood is en blijkt Locke op het einde van het seizoen ook dood te zien in de toekomst. Sterke cliffhanger, want ik verlang meteen naar het verder gaan kijken van de serie. Maar de aflevering Ji Yeon blijft wel mijn favoriet. En dan doel ik vooral op de laatste flashforward van Sun en Jin, waarin Sun bevalt en Jin op weg naar haar lijkt te zijn in het ziekenhuis. Totdat we op het einde merken dat Sun in een flashforward zit en Jin in een flashback en helemaal niet naar Sun op weg is. Het moment dat Hurley voor Sun haar deur staat en ze samen naar het graf van Jin gaan gaf me echt kippenvel. Ik was dat hele stuk vergeten, dus ik beleefde het weer net zo intensief als jaren terug, toen ik het voor het eerst zag. Fenomenaal geacteerd en ontzettend indrukwekkend. Jin is echt 1 van mijn favoriete personages geworden. Overigens is het verhaal van Desmond en Penny ook zeer de moeite. Een mooie love story op zijn Losts.
Seizoen 4 doet het best goed, maar haalt het niet bij seizoen 1-3, omdat seizoen 4 vrij rommelig is. Verhalen in het heden, in het verleden en in de toekomst, aangevuld met een groep nieuwe castleden maakt het soms vrij lastig te volgen. Daarbij lijkt er (buiten de 3 slotafleveringen van dit seizoen) wat minder aandacht te zijn besteed aan mysterie en verhaal en wat meer aan actie en het steeds weer zoeken van nieuwe locaties. Ik miste af en toe dat vertrouwde, aan het stand met de oorspronkelijke groep. Sommige personages uit de eerste seizoenen komen er te weinig in voor. Een aantal is wel duidelijk belangrijker geworden.
Seizoen 4 is 3,5* waard.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 5
Lost seizoen 1 en 2 leken aardig op elkaar, net als 3 en 4. Aan het einde van seizoen 4 kregen we al zaken over tijdreizen en andere aparte zaken te weten en seizoen 5 gaat daar nog veel dieper op in. Wat mij betreft te diep, want het werd allemaal wel erg warrig en voor mij ook wat oninteressant om te volgen. Verleden, heden en toekomst lopen allemaal door elkaar heen. Neem daarbij ook een hoop nieuwe personages of achtergrondpersonages uit het vorige seizoen die nu plots een hoofdrol hebben, terwijl een hoop Lost castleden uit de eerste seizoenen niet of nauwelijks nog erbij zijn. En dat vind ik spijtig. Zelfs personages als Sayid, Jack, Kate en Hurley zijn plots een stuk minder belangrijk. De focus ligt vooral op die Dharmaleden, met onder andere Sawyer, Jin en Juliet. En buiten dat uiteraard Ben en Locke. Gelukkig blijven zij wel enorm boeiend, maar de verdeling ligt gewoon niet goed.
Lost was altijd een mooie mix tussen avontuur, mysterie, drama en thriller, maar dat avontuur wordt wel richting de achtergrond gedrukt. Dharma is interessant, maar Dharma in de jaren 70 vond ik nou niet echt heel boeiend. Dat duurde allemaal te lang. Wel interessant vond ik dat de nodige personages uit vorige seizoenen nu in hun jonge versie erbij zijn dankzij het tijdreizen. Dat levert toch wel regelmatig een ''leuk bedacht!'' gevoel op.
Dit seizoen mist ook een aantal ''what the fuck'' momenten, die wel in de eerdere seizoenen zaten. De grootste onthullingen zijn al wel gedaan en slechts sporadisch veerde ik nog op. Het slot vond ik wel sterk, met de ontploffing van de bom en het einde van Juliet. Erg sterk gespeeld en de emoties bij Sawyer en Juliet waren geweldig. Maar het is een van de weinige hoogtepunten. Mij stond seizoen 5 ook al niet echt als geweldig bij en dat blijkt maar weer. Maar ik kijk weer uit naar seizoen 6, waarmee ik deze serie af ga sluiten.
Seizoen 5 is 3* waard.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 6
Met dit zesde seizoen ga ik mijn Lost herkijkbeurt van de afgelopen maanden eindigen. Ik eindig met gemengde gevoelens. Lost was tamelijk geniaal in seizoen 1 tot seizoen 3. Seizoen 4 was ook prima. Seizoen 5 was rommelig, matig en vooral te weinig boeiend, maar gelukkig heeft de serie zich herpakt met een behoorlijk slotseizoen. Dat was nodig ook, want mijn enthousiasme was na seizoen 5 aardig afgenomen.
Wel moet ik daarbij zeggen dat seizoen 6 wat stroef begint, maar de laatste pakweg 8 afleveringen zijn erg pakkend en je merkt dat er richting het einde wordt toegewerkt. Er wordt niet meer aan gekloot met dat tijdreizen, wat ik erg positief vind want dat hele gedoe kon mij totaal niet boeien. Seizoen 6 introduceert de flash sideways, ofwel we zien het leven van de Lost karakters in een alternatieve wereld, zonder hun Oceanic 815 vliegramp. Die flash sideways vind ik echt een geweldige vondst, omdat het uitermate boeiend wordt gebracht. We ontmoeten ook weer de nodige castleden uit seizoen 1 en 2 (oa Ana-Lucia, Charlie, Juliet, Libby, Michael, Rousseau, Alex, Shannon en Boone), wat ik erg leuk vond. Tevens een mooi eerbetoon aan castleden die mede verantwoordelijk waren voor het grote succes van Lost. Sommige keren in een kleine cameo terug, anderen zijn zelfs nog even belangrijk. Top. Ook de nieuwe levens van de castleden die er wel al die tijd bij waren zijn erg sterk getoond. Knap om te zien dat de levens van die personen met elkaar worden verweven. Zo hebben Jack en Locke een vrij logische verhaallijn, maar vond ik het ook knap hoe ze Ben met Alex & Rousseau een interessant verhaal maakten. Uiteindelijk blijkt de ware liefde elkaar ook te vinden. Sawyer en Juliet, Desmond en Penny of Sayid en Shannon..leuk om toch te zien. Dit wordt allemaal ook emotioneel gebracht, zeker als ze zich weer hun daadwerkelijke verleden op het eiland weten te herinneren.
Het einde met Jack, Hurley en Ben vond ik ook wel in orde. Hurley en Ben nemen de taken van Jacob en Richard over en Jack merkt dat hij dood is. Ik weet dat er veel kritiek is geweest op de slotaflevering, maar ik vond hem uitermate bevredigend en passend. Het slot in de kerk, waar iedereen was, maakte me ook wel een klein beetje emotioneel. Het is jammer dat de serie erop zit, al is het goed zo. Het had ook niet langer moeten duren.
Seizoen 6 zit beter in elkaar, kent een boeiender verhaal en weet te pieken met diverse actiemomenten en emotionele delen waaruit blijkt dat dit toch wel een unieke serie is.
Seizoen 6 is 3,5* waard.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik wil ook nog even algemeen de serie Lost beoordelen. Ik heb de serie nu eenmaal gezien in de periode dat ik Lost volgde toen het nog wekelijks werd uitgezonden in Amerika en ik heb de serie nu eenmaal herzien de afgelopen maanden, wat ik iedereen toch wel aan kan raden, want zo is het wel een stuk gemakkelijker te volgen. Lost is toch best een gecompliceerde serie qua verhaal, personages en met diverse tijdperiodes in de laatste seizoenen.
Seizoen 1-3 zijn echt extreem sterk. Die seizoenen behoren toch wel tot het beste wat ik ooit in een serie zag (al zijn er uiteraard meer hele goede series zoals Breaking Bad). Seizoen 4 was ook prima, maar seizoen 5 stelde mij behoorlijk teleur. Seizoen 6 herpakte zich gelukkig, waardoor de serie een waardig slot kreeg.
Wat mij verder op valt aan Lost is dat op bijna elk vlak de serie heel veel kwaliteit kent. Het camerawerk is enorm stijlvol, waardoor je constant geweldige shots krijgt. Maar wat ik vooral nog zal herinneren is de soundtrack. Wat is die enorm passend en mooi. Bij iedere scene krijg je echt altijd de juiste muziek, heel erg mooi om te horen.
Ik heb de hele serie op DVD en heb na ieder seizoen ook alle extra's bekeken, wat echt heel wat uren zijn met making offs, interviews, special effects, bloopers, verwijderde momenten en noem het allemaal maar op. Daar is echt de nodige moeite in gestoken en is van echt van meerwaarde. Zo heb je bij 1 van de seizoenen onder andere een fake documentaire over over de Oceanic 6, waarbij de media hun verhaal niet zou vertrouwen. Erg sterk, erg boeiend.
Maar het zit er nu op, heb er van genoten. Ik weet zeker dat ik over vele, vele jaren dit nog eens ga bekijken 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Wat mij verder op valt aan Lost is dat op bijna elk vlak de serie heel veel kwaliteit kent. Het camerawerk is enorm stijlvol, waardoor je constant geweldige shots krijgt. Maar wat ik vooral nog zal herinneren is de soundtrack. Wat is die enorm passend en mooi. Bij iedere scene krijg je echt altijd de juiste muziek, heel erg mooi om te horen.
Lost heeft de beste soundtrack die ik ooit in een TV-serie ben tegengekomen. Ik heb een tijd terug voor mijn opleiding zelf een trailer van lost gemaakt. Tijdens het knippen en plakken van scenes viel het mij pas op dat er bijna geen moment is in de serie waar je geen muziek hoort op de achtergrond.
Michael Giacchino 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Prachtig! 
Ja, net als jou zal ik Lost ook erg blijven herinneren om de schitterende soundtrack. Inderdaad, bijna elke scene kent wel muziek op de achtergrond, altijd passend en mooi.
Maar wat ik al zei, bij Lost merk je op elk vlak dat hier ontzettend veel tijd en moeite in is gestopt om er een topserie van te maken. Het budget zal ook wel zeer hoog hebben gelegen.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Heb genoten van je reviews Ajax&Litmanen1. Fantastisch geschreven. Door je enthousiasme en aanstekelijke berichten ben ik ook weer aan Lost begonnen. Seizoen 1 zondag afgerond en ik moet zeggen dat ik bij herziening nog meer van de serie geniet dan de eerste keer. Alle kleine details en verwijzingen pik je op nu je al weet hoe het verder verloopt. En de muziek kan niet genoeg aandacht verdienen. Is toch van héél groot belang op de sfeer en de emoties die de makers willen over brengen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb genoten van je reviews Ajax&Litmanen1. Fantastisch geschreven. Door je enthousiasme en aanstekelijke berichten ben ik ook weer aan Lost begonnen. Seizoen 1 zondag afgerond en ik moet zeggen dat ik bij herziening nog meer van de serie geniet dan de eerste keer. Alle kleine details en verwijzingen pik je op nu je al weet hoe het verder verloopt. En de muziek kan niet genoeg aandacht verdienen. Is toch van héél groot belang op de sfeer en de emoties die de makers willen over brengen.
Dankjewel! Leuk om te horen. Het is soms wat lastig op te merken of de berichten wel of niet worden gelezen 
Mooi dat je ook met Lost weer bent begonnen. Komen er van jouw kant ook verslagen? Ik lees ze graag. Een herziening levert inderdaad weer een hoop details op die je anders sneller zou vergeten met 1 aflevering per week kijken. Dat heb ik ook heel duidelijk gemerkt.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Ik lees je berichten altijd met veel plezier dus ga vooral zo door
.
Ik zal binnenkort ook even een verslag schrijven met mijn visie op Lost. Ik wil echter eerst seizoen 2 nog afkijken omdat het min of meer samenvalt met seizoen 1. Zeker in het begin. Ik denk dat ik dan beide seizoenen in een keer pak.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik lees je berichten altijd met veel plezier dus ga vooral zo door
.
Ik zal binnenkort ook even een verslag schrijven met mijn visie op Lost. Ik wil echter eerst seizoen 2 nog afkijken omdat het min of meer samenvalt met seizoen 1. Zeker in het begin. Ik denk dat ik dan beide seizoenen in een keer pak.
Thanks
Overigens is dat wederzijds.
Ja, Lost 1 en 2 zijn eigenlijk 1 geheel, net als 3 en 4 en later ook 5 en 6. Wat je ook aan mijn cijfers kan zien, seizoen 1 en 2 blijven toch wel het sterkste, als alles nog nieuw is en ze de boel ontdekken.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Dankjewel! Leuk om te horen. Het is soms wat lastig op te merken of de berichten wel of niet worden gelezen
Ik heb ze ook gelezen, maar vergeet vaak een bericht achter te laten. Of ik weet gewoon even niet wat ik erover moet zeggen. Ga vooral ermee door, het wordt gewaardeerd! 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Mooi dat je ook met Lost weer bent begonnen. Komen er van jouw kant ook verslagen? Ik lees ze graag. Een herziening levert inderdaad weer een hoop details op die je anders sneller zou vergeten met 1 aflevering per week kijken. Dat heb ik ook heel duidelijk gemerkt.
Kijk je geen game of thrones Ajax&Litmanen? Zie je nooit in dat topic. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben daar vorig jaar wel eens mee begonnen, maar afgehaakt na een aflevering of 5 omdat het me niet wist te boeien. Maar ik ga het denk ik dit jaar een nieuwe kans geven, want ik hou best van fantasy en iedereen is extreem positief over die serie.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Live together, die alone.
Ook aan de Lost herziening begonnen en het gaat weer rap. Zit nu alweer halverwege seizoen 3. Nu een korte review van de eerste twee seizoenen. Die heb ik samen gepakt omdat ze erg bij elkaar horen. Zelfde toon en stijl. Vandaar dat ik 3 er nog niet echt bij heb gepakt. Valt qua toon en sfeer net buiten de boot om echt bij de eerste twee te kunnen horen.
Dat is het goede aan deze serie. Je kunt niet ophouden met kijken. Het werkt gewoon zeer verslavend. Gek genoeg nooit deze serie op tv gevolgd. Op aanraden van een collega twee jaar geleden me er eens aan gewaagd en daar zeker geen spijt van gehad.
Het begint allemaal met de crash. Je komt er meteen goed in. We worden voorgesteld aan een aantal karakters waar we (nog) niks van weten. De eerste 2 afleveringen gaan over de crash. In de komende afleveringen wordt het allemaal mysterieuzer. Het eiland herbergt een aantal geheimen waar we gaandeweg steeds meer over komen te weten. Soms is dat in een aflevering er op en sommige dingen worden pas een of een aantal seizoenen later uitgelegd.
Daarin ligt ook de grote kracht van het eerste seizoen. Alles is nog nieuw en we ontdekken het gaandeweg allemaal mee. Geld ook voor de kennismaking met de karakters. Het zijn er best veel, en in het begin is het even opletten wie nu wie is. Over de afleveringen staat telkens iemand centraal waar we middels flashbacks kennis mee gaan maken. Ieder heeft zijn eigen verhaal en beladen verleden. Ook een grote kracht van Lost. Daarnaast loopt het gewone verhaal ook gewoon door en wordt alles op een fantastische manier met elkaar verweven.
Het eerste seizoen kent eigenlijk alleen maar goede afleveringen met een climax waar je u tegen zegt. Zoals gezegd is alles nog nieuw en je wilt weten wat er allemaal is gebeurd en nog gaat gebeuren. Elke aflevering lijkt wel een mini film. Effecten zien er goed uit, verhalen zitten goed in elkaar. Ook kom je er achter bij een herziening dat er in het eerste seizoen al zoveel wordt toegewerkt naar elementen die in volgende seizoenen worden ontrafeld. Toch wel een briljante zet geweest van de makers.
Het tweede seizoen volgt het eerste op vanaf het punt waar we worden achtergelaten in seizoen 1. En geeft ons nog zoveel meer. Er zit nog meer in qua verhaal dan in 1 al het geval was. Naast de avonturen van het ons al bekende genootschap worden we nu ook voorgesteld aan de mensen die in de staart sectie zaten en The Others waarin Henry Gale/Ben Linus een grote rol krijgt in het geheel, het luik en zo kun je nog wel even doorgaan. Wat je wel een beetje in het tweede seizoen krijgt is dat je niet elk personage meer even interessant vind. En ook zitten er wat minder interessante afleveringen in die het doel van dit seizoen wat laat op gang laat komen, maar herpakt zich goed in de laatste afleveringen. Daarnaast krijgen we er wel nieuwe interessante bij, waarbij ik vooral Mr. Eko en Desmond er goed uit de verf vind komen. Sommige ga je meer waarderen en andere personages kunnen je een beetje gestolen worden. Ook dit seizoen weer een aantal verassingen om je aandacht er geheel bij te houden en door te willen blijven kijken. En de climax die in dit seizoen zit overtreft die uit seizoen 1 makkelijk. Wat een geweldig slot van het tweede seizoen
Best moeilijk om echt iets over Lost te vertellen. Je weet dat je daarmee behoorlijk wat spoilers weggeeft. Lost is dan ook echt zo'n serie die je geheel zelf moet ontdekken zonder dat mensen er te veel over weggeven.
Het eerste seizoen is ontzettend sterk vooral omdat het nieuw en onbekend is. Alles is interessant, leuk, mysterieus. Ontzettend goed geschreven afleveringen, zeker nu je weet wat er nog gaat komen.
Het tweede seizoen is niet alles meer nieuw, maar wel weer vernieuwend. De makers weten je wederom weer te verassen met een fantastisch concept en een nog betere uitwerking, maar minder interessant wordende vaste karakters. Sommige afleveringen zijn niet Daarnaast krijgen we weer genoeg andere elementen waar we weer op kunnen blijven teren en de verslaving door aflevering achter aflevering te willen zien in stand te houden. Dit alles trouwens op een magistrale manier samengehouden door de perfecte muziek van Giacchino, die toch voor een heel groot gedeelte er voor zorgt de juiste snaar bij mij als kijker te raken.
Seizoen 1 krijgt van mij de volle score. Vooral omdat het mij nu ook een tweede keer opnieuw zo heeft weten de pakken.
Seizoen 2 krijgt van mij 4.5*. Vooral voor de wat minder interessant wordende personages en aantal minder interessante afleveringen. Ook het nieuwe is er wat af, wel weer vernieuwend en dat verdient toch ook credits.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Seizoen 3:
Het derde seizoen van Lost komt erg moeizaam op gang. Het stuk aan het begin voelt er uitgerekt aan. Daardoor komt het pas tegen de helft van het seizoen pas echt los. Daar af en toe ook een wat mindere episode in, en vooral het uitstapje van Paolo en Nikki was uiterst vreemd en niet boeiend, al kent die aflevering wel een erg sterk slot.
Zoals gezegd komt het allemaal vrij laat op gang. De makers blijven net iets te lang hangen bij Jack, Kate en Sawyer. Daardoor raakt de rest van de groep wat op de achtergrond. Gelukkig blijft er genoeg leuks over omvan te genieten en maken vooral de laatste 5 á 6 afleveringen ontzettend veel goed.
Qua verhaal heel anders dan de eerste twee seizoenen. Het ontdekken wordt een beetje naar de achtergrond gedrukt en er wordt ruim de tijd genomen om een aantal nieuwe karakters te introduceren en uit te diepen. Daarin toch erg interessante verhalen van Juliet en Ben. Hoe slecht ze ook zijn of aan ons worden voorgesteld door de flahbacks begrijp je hun standpunt ook en begin je ook met hen mee te leven. Desmond blijft een van de leukere personages. Datzelfde geld ook voor Hurley. Leuk ook dat Sawyer een wat zachtere persoonlijkheid meekrijgt. en waarbij Locke mij behoorlijk op de zenuwen begint te werken met zijn semi interessante gepreek. Ook iets waar ik in de opvolgende seizoenen steeds meer moeite mee krijg. Trouwens ook een erg mooie aflevering van Claire dit seizoen waarin ze zichzelf helemaal geeft richting het einde. Sowieso is het acteerwerk door de serie heen van een erg hoog niveau.
Naast de gebreken die te vinden zijn in 3 komen er ook genoeg sterke momenten voor waar vooral de ontdekking van The Flame was een erg goede aflevering en ook het moment dat Naomi verschijnt is erg goed. Helaas komt dat alles niet in de buurt van de ontzettend sterke 3 slotafleveringen. De makers weten zichzelf opnieuw te overtreffen met een weergaloze climax die makkelijk de eerste en de tweede overtreft. Daarin wordt ook het matige begin ruimschoots gecompenseerd. De dood van Charlie deed me dan ook echt wel wat. Tragisch en tegelijkertijd ook erg mooi gedaan. Ook het moment dat ze contact met Penny krijgen zorgde toch wel voor wat kippenvel. En dan is het nog niet afgelopen want de makers doen er nog een schepje boven op door de flashback van Jack te onthullen als een flash forward . Zorgt er weer voor dat Lost vernieuwend blijft.
Ik kan niet wachten om aan seizoen 4 te beginnen.
Toch een iets lagere score dan de vorige twee maar wel een hele dikke 4*
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Goed bezig, DVD-T! En we hebben ook aardig dezelfde gedachten over de seizoenen zie ik. Jij geeft 5, 4,5 en 4 voor de eerste drie seizoenen, ik 4,5, 4,5 en 4. Dat ontloopt elkaar niks. Benieuwd of je ook mee gaat met mijn stelling dat daarna de serie wel achteruit gaat. Zeker S5 stelde me erg teleur. En de cliffhangers van seizoenen 1-3 waren echt fantastisch ja. Nu kan je lekker doorkijken, maar destijds kon ik steeds een half uur of langer wachten. Was echt niet leuk.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Seizoen 5 vond ik ook beduidend minder maar had toch ook wel een paar prachtige momenten.
Vooral de Ben, Faraday & Alpert afleveringen waren fantastisch!
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Thanks Ajax&Litmanen1
Kan me seizoen 5 ook herinneren als wat minder maar wel erg leuk. Vooral het feit dat sommigen nu ook deel uitmaken van het Dharma initiatif en zoals Curly1985 al aangeeft bevat 5 nog wel een aantal erg sterke momenten/afleveringen. Geen idee nog wat een herziening gaat doen met deze mening.
De vorige keer had ik vooral problemen om me door het laatste seizoen te worstelen waarin vooral het gedoe rond de tempel en Locke/The black smoke me erg tegenstond. Het het wordt inderdaad wel allemaal een stuk minder na seizoen 3.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Schijnbaar was er een kleine Lost reünie!
10 Things You Didn't Know About LOST | Disney Insider - blogs.disney.com
Punt 10 vind ik trouwens wel een belangrijk punt, dat sluit bepaalde theorieën over het einde toch uit.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Ik heb mijn eigen theorie en daar ben ik tevreden mee. En punt 10 wist ik dus eigenlijk al 
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Kun je trouwens ergens season recaps vinden? Ik ben destijds bij seizoen 5 afgehaakt en wil Lost toch wel eens afkijken...
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Lost begon elk seizoen met een aflevering S06E00 bijvoorbeeld, een recap van voorgaande seizoenen. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Kun je trouwens ergens season recaps vinden? Ik ben destijds bij seizoen 5 afgehaakt en wil Lost toch wel eens afkijken...
Nou, speciaal voor jou:
Sowieso staat YT vol met recabs, ook per seizoen.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Thanks! Ik zal even kijken of er ook langere zijn.
Ik kan me herinneren dat op de DVD's er gewoon recaps waren met een lengte van een hele episode. Daar doelde ik eigenlijk op.
Maar bedankt, hopelijk kan ik Lost eindelijk afsluiten.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Die Ajax&Litmanen1 stuurde, stond op de dvd. De recaps die een aflevering duurde, waren volgens mij alleen op de tv 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Die Ajax&Litmanen1 stuurde, stond op de dvd. De recaps die een aflevering duurde, waren volgens mij alleen op de tv
Toen ik Lost nog volgde via het USA schema kreeg je inderdaad voor een nieuw seizoen een recab van een volle aflevering, waarin vorig seizoen werd besproken. Erg handig als je soms een maand of 6, 7 moest wachten op het vervolg. Die afleveringen werden vaak aflevering 00 genoemd.
Maar als je gewoon seizoen 1-5 hebt gekeken, dan zou de video uit mijn link hierboven voldoende moeten zijn voor het grote verhaal. Of het is mooi tijd om de serie eens opnieuw te kijken, Pitakaas 
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Tijd? Welke tijd?
Ik heb trouwens even je reviews gelezen, helpt ook wel. S01 02 en 03 waren idd mijn favoriete, wellicht zelfs de tofste serie (kijk?) ervaring die ik ooit heb meegemaakt. Die Lost tune, tering wat kwam die altijd op geniale momenten dat je echt niet kon wachten tot volgende week
.
Maar voor een herziening heb ik echt nog teveel series liggen helaas,.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Voor de diehards: vandaag is het exact 10 jaar geleden dat de overlevers op het eiland terechtkwamen.