Lost
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
In the second season episode "Adrift" it was revealed that the Numbers are the code that must be entered into the computer in the Swan every 108 minutes (4+8+15+16+23+42=108).
The crew in the Swan was supposed to be replaced every 540 days (108 x 5), which means that each crew would enter the Numbers at least 7200 times. In the fourth season episode "Confirmed Dead", a television news anchor reports that although the remains of Oceanic Flight 815 had been found, all 324 passengers and crew had been confirmed dead (108 x 3=324).
LOL, heb ik nooit geweten. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
4 - Locke
8 - Reyes
15 - Ford
16 - Jarrah
23 - Shephard
42 - Kwon
(The only exception to this is Kate, whose corresponding number 51 is not one of the original sequence).
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het is gewoon een terugkerend thema. Waarom MOET daar per se iets achter steken? Ik snap dat niet, het is een ontzettend leuke trivia door de gehele serie heen. Overal waar je kijkt kan je die nummers vinden, en ze zijn gewoon lekker mysterieus en ontzettend beroemd geworden. Daar mag van mij geen betekenis achter zitten, anders is dat opgelost en kunnen ze geen andere betekenis meer hebben. Het leuke is juist dat ze overal terug komen en verschillende betekenissen hebben. Heerlijk vind ik dat. Dat van die tijd en plaats zou echt te standaard zijn geweest... het is LOST, geen ALREADY DONE BEFORE...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nee, dat ben ik met je eens.. maar ik vind het wel leuk om de betekenissen er achter te onderzoeken. Op dingen die ik hierboven gepost heb, zou ik zeg nooit zijn gekomen. En achteraf vind ik het leuke ''Aha!'' momenten. 
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Hoe vaak ik die numbers wel niet heb gezien. Bijna op elke wekker sowieso. Of als er ergens een nummer omgeroepen werd was het ook vaak 1 van "the numbers". Echt heel vaak
En dat is gewoon het leuke er van. Ik vind het ook goed zo, er hoeft voor mij ook niet meer achter te steken.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Het is gewoon een terugkerend thema. Waarom MOET daar per se iets achter steken?
Ik wil nog wel een poging doen de frustratie uit te leggen.
De numbers is een voorbeeld van veel zaken die niet zijn uitgelegd.
De numbers waren nogal belangrijk in seizoen 2, ze komen later terug in de grot bij de kandidaten. Maar een verklaring is er niet. Dat voelt voor veel mensen als een vorm van bedrog. Net als bij veel andere zaken die niet verklaard worden. Het is lachwekkend hoe sommigen de verklaringen zelf bedenken. Allemaal draaien ze uit op Jacob heeft het zo geregeld....
Je gaat toch niet een verhaal vertellen met de nadruk op de mysteries (in de eerste seizoenen draaide het om mysteries!) en dan later zeggen dat het om de mensen draaide. Dus die mysteries hoeven we niet per se te verklaren. Nee, ze konden het gewoon niet verklaren, omdat ze zoveel zaken erbij betrokken dat het gewoon te ingewikkeld werd om nog een plausibele verklaring te geven.
Maar nu zullen mensen hier zeggen, ja het draaide om de karakters in Lost. Ok, nou als dat het geval was geweest dan was er weinig overgebleven van het kijkerspubliek na het eerste seizoen. Dan was het meer een slechte soap geworden. Kijkers werden getrokken door de mysteries en de serie kon een groot deel van deze kijkers totaal niet een antwoord geven.
Dat zag ik al wel aankomen het laatste seizoen, maar het neemt niet weg dat de serie vanaf seizoen 4 echt teleurstellend geschreven is, achteraf gezien.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Te cool:
Bijna complete nummers gevonden in oude strip (1990)
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik snap dat ik nooit achter die antwoorden aan heb gezeten en dus een heel andere kijk heb, maar ik persoonlijk heb wél vanaf dag een voor die personages gekeken.
Er zijn zó veel mysteries, dat je vergeet dat er ook een heleboel zijn uitgelegd, vlak op korte duur al. Die deden er toe. Wat mijn punt is dat er maar één bevredigende manier is om de vragen die minder relevant zijn voor het verhaal (serieus, wat hadden die nummers nu kunnen bijdragen aan het grote verhaal?), open blijven voor eigen invulling. Niets, maar dan ook niets dat de schrijvers hadden kunnen doen met die nummers had iedereen tevreden gesteld. Lost heeft nooit alleen om de mysteries gedraaid, dat kan je mij niet wijs maken. Ze waren een factor van een groter geheel, en je kan zeggen wat je wil over hoe de schrijvers zijn veranderd van pad, want dat zijn ze, natuurlijk, niemand heeft een plan van zes seizoenen. Maar de keuzes die ze hebben gemaakt, om een belangrijk gedeelte van de serie, en dat is fans hun eigen theorieën kunnen houden week in week uit, te behouden. Een gedeelte van de Lost-experience was voor veel mensen om te speculeren. Nu kunnen ze dat tot in het einde der dagen doen. Waarom ben je daar niet blij mee? Waarom ben je niet blij dat je je eigen invulling kan hebben ipv dat er een wordt opgelegd? Heb jij werkelijk door zes seizoenen gezeten voor een duidelijke verklaring van die nummers die 18 (!) afleveringen na het begin van de series pas ter sprake kwamen?
In mijn ogen verpest je het voor je zelf. Degene die er van houden om al deze mysteries grondig aan te pakken kunnen dit blijven doen, zonder dat het voor hun uitgetekend is door twee gozers die toevallig de touwtjes in handen hebben. Democratie ten top als je het mij vraagt. Geniet er van ipv dat je het als zwakte ziet.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik best van open eindes houdt en wat mysterieuze zaken vind ik ook prima.
Het einde van The Sopranos vonden veel mensen slecht, maar dat vond ik juist weer mooi.
Bij Lost is er meer irritatie. The numbers kan me eigenlijk wel gestolen worden, maar het is een voorbeeld van meerdere dingen. Het besef is gekomen van.......waar heb ik eigenlijk naar zitten kijken al die seizoenen. En ik ga niet zeggen dat ik er spijt van heb, want ik heb er zelf voor gekozen en het merendeel van de afleveringen waren zeker vermakelijk, maar.......
De personages ook. Sawyer, Ben, Sayid waren echt top in het begin. Later werden het wel zoetsappige watjes. Karikaturen van zichzelf. Ik weet niet, vond het matig allemaal achteraf.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Dat is dan compleet jou eigen mening van de serie. En waar je naar hebt zitten kijken...daar zijn zo veel antwoorden op, het mooie is dat alleen jij dat voor jezelf bevredigend kan maken.
En dat van die watjes, tja, dat zijn personageontwikkelingen die er moeten zijn om tot "redemption" te komen. Series hebben vooruitgang nodig en Amerika houd er niet van als baddies bad blijven.
snooppac
-
- 116 messages
- 0 votes
maar is wel de mening die veel van de kijkers was toegedaan.
dan kunnen steeds wel weer dezelfde mensen het einde blijven verdedigen, maar wij mogen gewoon vinden dat het einde een lachertje was.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Veel van de mensen vonden het wel goed, als we toch vaag gaan doen. En wij mogen het wel leuk vinden. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Natuurlijk mag je dat vinden, maar ik vind het zo fantastisch, dat gevoel wens ik alle fans toe. 
snooppac
-
- 116 messages
- 0 votes
En dat van die watjes, tja, dat zijn personageontwikkelingen die er moeten zijn om tot "redemption" te komen. Series hebben vooruitgang nodig en Amerika houd er niet van als baddies bad blijven.
doet me denken aan sawyer in als ik het me goed herinner seizoen 1 op dat vlot van michael. dan zit sawyer redemption song van bob marley te neuriën
is ongetwijfeld toeval, maar vond het wel grappig
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
doet me denken aan sawyer in als ik het me goed herinner seizoen 1 op dat vlot van michael. dan zit sawyer redemption song van bob marley te neuriën
is ongetwijfeld toeval, maar vond het wel grappig
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
In het eerste seizoen waren die nummers een reeks ongeluksgetallen die Hurley achtervolgden tot aan zijn fatale crash.
Als niemand toen die crash heeft overleefd en dat eiland staat voor een soort van toegangspoort tot 'het paradijs', dan zou het eventueel ook kunnen dat die nummers zijn meegegaan en overal komen ronddwalen gewoon omdat ze de oorzaak van die crash zijn.
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
En de verschijning van Walt was misschien Jacob zelve, die kon trouwens ook van gedaante veranderen. Ook toen Michael de eerste keer Locke aansprak dat hij het luik niet mocht openen kon dat Jacob zijn. Tot het ogenblik dat Jacob in leven was kon hij de dingen bepalen die uiteindelijk beslissend waren om tot 'The End' te kunnen komen. Het kon toen Jacob zijn die de oorzaak was van Shannons dood om op die manier Sayid verder te leiden naar belangrijkere beslissingen. Alles wat op dat eiland is gebeurt hebben de personages elke keer weer naar handelingen gedreven die uiteindelijk naar het onvermijdelijke hebben geleid.
Lijken me redelijke antwoorden
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Zat even op IMDB te kijken wat Damon & Carlton voor toekomst plannen hebben.
Damon heeft 3 films in post productie staan oa 1 met Jon Favreau.
Carlton Cuse nog niks.
Ik ga deze 2 mannen zeker blijven volgen en hoop dat ze ooit weer samen gaan werken of weer iets gaan schrijven. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
@moviemike1
Hoezo toegangspoort tot het paradijs? En de nummers hebben alleen Hurley naar het eiland gebracht. De anderen niet. Het vliegtuig stortte neer omdat Jacob dat wilde/het was het lot/Desmond vergat een knopje in te drukken.
Jacob heeft echter nooit een andere gedaante aangenomen dan zichzelf. Hij stuurde wel eens mensen, maar verscheen altijd als zichzelf in welke levensfase dan ook. MIB gebruikte de lichamen van overledenen om mensen op zijn pad te sturen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wat is het nou? Stortte het nou neer omdat Jacob het wou, of omdat Desmond dat knopje vergat in te drukken?
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
Wat is het nou? Stortte het nou neer omdat Jacob het wou, of omdat Desmond dat knopje vergat in te drukken?
Neen, het stortte neer omdat die nummers Hurley en iedereen rondom hem schade treft!
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
@moviemike1
Hoezo toegangspoort tot het paradijs?
Dat eiland is na de crash volgens mij een soort van schemerwereld geweest tussen hemel en aarde. Allemaal mensen die hun hemel wel verdienden maar eerst in het reine moesten kunnen komen met zichzelf en de mens rondom hen. Het eiland was volgens mij een parcours van keuzes, beslissingen en opofferingen die samen moesten genomen worden om verder te kunnen gaan. Pas als alles op zijn plooi valt en de juiste keuzes zijn gemaakt kan de toegangspoort opengaan, wat op het einde ook effectief gebeurt.
Jacob heeft echter nooit een andere gedaante aangenomen dan zichzelf. Hij stuurde wel eens mensen, maar verscheen altijd als zichzelf in welke levensfase dan ook. MIB gebruikte de lichamen van overledenen om mensen op zijn pad te sturen.
Hij kan wel zijn kindergedaante aannemen, dat merk je in de voorlaatste aflevering. Waarom zou hij dan ook geen andere gedaantes kunnen aannemen? Andere verklaring kan zijn dat het eiland zelf voor de verschijningen zorgde. Alles was volgens mij mogelijk op dat eiland, zolang er maar keuzes, beslissingen en opofferingen werden gemaakt.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
@moviemike
Je haalt de flash-sideways en het eiland door elkaar. De flash-sideways waren juist die wereld waar mensen in het reine met zichzelf moesten komen. Het eiland is vooralsnog een eiland waar een groep mensen op crashte. Het is niet zo dat iedereen daar naar toe gaat...
Over Jacob;
Het zou idd mogelijk zijn, maar zoals zo veel dingen is er geen bewijs voor 
moviemike
-
- 1309 messages
- 5762 votes
In de flash-sideways waren de meesten al grotendeels in het reine gekomen met zichzelf. Die flash-sideways waren een weerspiegeling (vandaar waarschijnlijk ook al die spiegels in de loop van seizoen 6) van een leven dat beter was dan de werkelijkheid. In de flash-sideways moesten ze enkel nog zichzelf terugvinden en de dingen die hun leven bepaalden loslaten. Dat was een laatste definitieve test die ze hadden bereikt door in 'The Incident' samen de beslissing te nemen die bom te laten afgaan en zich er desnoods, elk voor zich, voor op te offeren.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Dan mogen niet alle vragen beantwoord worden. Maar het is zeker een bevredigend einde. Ik kan me voorstellen dat mensen het niets vinden. Ik moest in eerste instantie ook even denken van: Waar heb ik in godsnaam 6 seizoenen voor gekeken!! Om te zien dat ze uiteindelijk toch allemaal dood gaan en elkaar weer tegen komen in het nieuwe leven. Ik was verbaasd. Maar als je naar de verhaallijn op het eiland kijkt. Die is spannendderwijs afgerond. Het ging erom om het eiland te beschermen. Het eiland moest in ere blijven.
Ja, daar hebben we voor gekeken. Voordat je een eiland kan beschermen moet je het eerst kennen. Daarvoor is een ontwikkelingsproces nodig! Die hebben we gezien in de serie.
Ik kan niet anders zeggen: Ik ben zeer tevreden! Ik heb met veel plezier erna gekeken. Ik ga maar eens een andere serie zoeken waar ik me zoet mee kan houden. Heeft iemand een tip op dit forum! Ik ga binnenkort met 24 seizoen 8 beginnen. Ik heb veel goede dingen ervan gehoord en gelezen.
noedell
-
- 17 messages
- 309 votes
Dan mogen niet alle vragen beantwoord worden. Maar het is zeker een bevredigend einde. Ik kan me voorstellen dat mensen het niets vinden. Ik moest in eerste instantie ook even denken van: Waar heb ik in godsnaam 6 seizoenen voor gekeken!! Om te zien dat ze uiteindelijk toch allemaal dood gaan en elkaar weer tegen komen in het nieuwe leven. Ik was verbaasd. Maar als je naar de verhaallijn op het eiland kijkt. Die is spannendderwijs afgerond. Het ging erom om het eiland te beschermen. Het eiland moest in ere blijven.
Ja, daar hebben we voor gekeken. Voordat je een eiland kan beschermen moet je het eerst kennen. Daarvoor is een ontwikkelingsproces nodig! Die hebben we gezien in de serie.
Ik kan niet anders zeggen: Ik ben zeer tevreden! Ik heb met veel plezier erna gekeken. Ik ga maar eens een andere serie zoeken waar ik me zoet mee kan houden. Heeft iemand een tip op dit forum! Ik ga binnenkort met 24 seizoen 8 beginnen. Ik heb veel goede dingen ervan gehoord en gelezen.
Ik vind Dexter nog een super serie mischien eens leuk om te proberen..
Vind dat de een serie die mischien wel net zo goed als lost kan worden.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Ben Lost alweer vergeten
Had geen memorabel einde voor mij. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nou zeg, een serie die je volgens mij toch 6 seizoenen heeft vermaakt kun je toch niet serieus zo snel vergeten zijn?