- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Family Guy
Family Guy
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
De beste grap is de "pijn aan knie"-grap die wordt toegepast op die grote vierpoots aanvalmachine dingen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ben op de helft, maar viel op een gegeven moment bijna in slaap. Niet door de aflevering, maar het was gewoon een brakke zaterdagavond. Zaten al een paar fijne momenten in!
Ik ben nu ook op de helft, maar ik val slaap omdat Star Wars me gewoon niet aan staat, ik kijk alleen vanwege de overige grappen.
Zoals die schoonmaakster 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Mwa, niet zo leuk. Af en toe krijg ik er een glimlach van, meer niet.
Doe mij maar liever The Simpsons.
FredKrueger
-
- 125 messages
- 72 votes
de DVDs van seizoen 1 en seizoen 2 met Nederlandse ondertitels zijn uit 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Wat is dit toch ver gezakt. Met af en toe nog een leuke grap, zijn de laatste seizoenen om te huilen, met als dieptepunt S08E17, de 150ste aflevering. Wat een f-ing boring shit. Alsjeblieft, kap ermee.
[/rant]
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Heb je die tweede Star Wars aflevering al gezien, Riesma? Die is wel erg leuk.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ja, dat bedoelde ik onder andere met "af en toe nog een leuke grap". Laat dan de normale afleveringen voor wat het is en maak die "af en toe leuke" specials. Seth is te ver doorgegaan hiermee, getuige zijn Cleveland Show en American Dad, die beide niet zulke beste waarderingen krijgen. Heel misschien als hij die energie in Family Guy had gestoken, was die nog op een redelijk niveau gebleven. Nu is alles mediocre, waarbij ik me afvraag of hij er zelf nog voldoening uit haalt.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Ja, dat bedoelde ik onder andere met "af en toe nog een leuke grap". Laat dan de normale afleveringen voor wat het is en maak die "af en toe leuke" specials. Seth is te ver doorgegaan hiermee, getuige zijn Cleveland Show en American Dad, die beide niet zulke beste waarderingen krijgen. Heel misschien als hij die energie in Family Guy had gestoken, was die nog op een redelijk niveau gebleven. Nu is alles mediocre, waarbij ik me afvraag of hij er zelf nog voldoening uit haalt.
Mee eens. De Cleveland Show is echt lachwekkend slecht. American Dad heeft zijn momenten, maar is uiteindelijk toch een goedkoop aftreksel van FG. Van Family Guy moet ik de laatste twee seizoenen nog in zijn volledigheid zien, maar ik vind ook dat het niveau na seizoen 3/4/5 afzwakt. Misschien kan Seth alleen presteren als er de druk van het cancellen van de show op zijn schouders staat?
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ik denk dat Seth veel moet nadenken over zijn grappen. Daarom komen er niet wekelijks nieuwe afleveringen uit. En kijk ook eens naar Life of Larry, zijn eerste 'grote' tekenfilm uit zijn studententijd. Hier zie je de voorlopers van Peter en Brian, inclusief de letterlijk overgenomen grappen. Niets mis mee, maar hij heeft blijbaar wat langer nodig om sterke grappen te maken. Verspil dat dan niet, verdelend over drie series geeft hem dat te weinig tijd/inspiratie om zijn potentie ten volle te benutten.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik denk dat Seth veel moet nadenken over zijn grappen. Daarom komen er niet wekelijks nieuwe afleveringen uit.
Ja, dat is het.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ja, dat is het.

Wat ik ermee bedoelde is dat Seth (als in "Seth en zijn team schrijvers") te veel tijd nodig hebben om een leuke aflevering te kunnen maken. Met als gevolg dat er niet wekelijks eentje te zien is, wat je van een serie wel mag verwachten.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Berichten verplaatst naar Overigen > Televisie > Tv serie tips
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes

Wat ik ermee bedoelde is dat Seth (als in "Seth en zijn team schrijvers") te veel tijd nodig hebben om een leuke aflevering te kunnen maken. Met als gevolg dat er niet wekelijks eentje te zien is, wat je van een serie wel mag verwachten.
Haha, een beetje. Ik ben ook al enige tijd op zoek naar een verklaring, en zoals jij het uitlegt zou het best kunnen. Hij heeft immers nog twee andere series die ook nieuwe afleveringen moeten uitbrengen. Ik vind het alleen stom dat FG en AD zo'n 5 à 6 afleveringen minder hebben dan The Simpsons die op dezelfde avond op dezelfde zender wordt uitgezonden. De nieuwe 'Cleveland Show' had meer afleveringen afgelopen seizoen. Het kan best zijn dat Seth gewoon zegt van "hey, niet te veel dan moet ik straks nog echt gaan werken", maar het kan ook dat FOX weet dat nieuwe afleveringen niet zo gek veel meer publiek trekken dan herhalingen en dus zo min mogelijk nieuwe afleveringen produceren om zo min mogelijk kosten te maken met zo veel mogelijk winst.
Ik weet het echt niet, ik blijf het in ieder geval, with lack of a better term, stom vinden.
Bardt1980
-
- 448 messages
- 92 votes
@ Ground Zero
Peter: Ground Zero. So this is where the first guy got AIDS.
Brian: Peter, this is the site of the 9/11 terrorist attacks.
Peter: Oh, so Saddam Hussein did this?
Brian: No.
Peter: The Iraqi army?
Peter: Some guys from Iraq?
Peter: That one lady who visited Iraq that one time?
Brian: No. Peter, Iraq had nothing to do with this. It was a bunch of Saudi Arabians, Lebanese, and Egyptians financed by a Saudi Arabian guy living in Afghanistan and sheltered by Pakistanis.
Peter: So...you're saying we need to invade Iran?

Filmimon
-
- 24 messages
- 12 votes
Beste serie die er is. Ik lach niet de volle 20 minuten, maar dat is ook onmogelijk als je bedenkt hoeveel afleveringen er zijn. Ik ben nu bij season 4.
[In the Griffin's car]
Lois: Peter, it's just a phase. You've gone through a few yourself, you know.
Brian: Yeah, like those two weeks you've spend narrating your own life.
[In the Griffin's kitchen]
Peter: [narrating] I walked into the kitchen and sat down at the table. I looked with a grimace at the questionable meal Lois had placed in front of me. Of course I never tell her how disgusted I was, with her cooking. But somehow I think she knew. Lois had always been full of energy and life, but lately I began to grow more aware of her aging. The bright, exuberant eyes that I had fallen in love with, were now beginning to grow dull and listless with a long fatigue of a weary life.
[Lois punches him in the face. Peter lays on the ground a you see its growing darker outside]
Peter: I awoke several hours later in a daze.
Love it!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 9 begon met een drie kwartier durend moordmysterie-aflevering. Best aardig, maar misschien toch iets te weinig goede grappen.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Inderdaad, hoe meer verhaal ze proberen te vertellen, hoe minder leuk de afleveringen zijn doorgaans.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Vond het een slappe aflevering. Ze hadden meer mogen doen met verwijzingen naar hun inspiratiebronnen en wat meer (leuke) grappen had ook geen overbodige luxe geweest.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Inderdaad. Animatie was buitengewoon goed, het verhaal was erg leuk om te volgen, maar er zaten zo weinig leuke grappen in! Alleen het einde was dan wel weer cool ("If anyone is going to take that bitch down, it's gonna be me!")
Valt het jullie trouwens ook op dat Stewie erg veel veranderd is over de seizoenen? In de eerste twee was ie gewoon echt pure evil, terwijl hij later meer een arrogante, denkt-dat-ie-cool-is, homofiel word. Ik weet niet, maar het valt me echt op. Ik vind de Stewie van de eerdere seizoenen stukken beter!
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Net aflevering 2 van seizoen 9 gezien. De eerste keer dat ik Family Guy heb afgezet. Ik kijk al uit naar aflevering 3 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Stukje met The Office was wel grappig, maar meestal zijn Brian-centric afleveringen niet zo speciaal inderdaad.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Blijft toch een geweldig programma, vooral de twee afleveringen: Stewie kills Lois en Lois kills Stewie vind ik erg leuk.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Stukje met The Office was wel grappig, maar meestal zijn Brian-centric afleveringen niet zo speciaal inderdaad.
Ik vond die American Dad mini-crossover ook erg goed. Rest viel inderdaad niet zo heel goed allemaal.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Opnieuw was de animatie weer denderend, en in de eerste 5 minuten dacht ik echt: ja, nou zitten ze er weer lekker in! Minstens om de minuut werd een sterke grap gemaakt waar ik behoorlijk hard om kon lachen. Toen vervolgens echter het (nogal saaie) verhaaltje op gang kwam werden de grappen weer naar de achtergrond gedrukt. Hopelijk word de volgende aflevering beter, want het verhaaltje ziet er in ieder geval een stuk leuker uit.