• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Family Guy

delvohii

• 54 messages
  • 2 votes

Toch jammer dat ze een soort verhaal erin proberen te proppen, want dat doet af aan de leuke grapjes. In de laatste aflevering zaten er aan het begin 2 grapjes in waar ik om kon lachen, toen werd het politiek gezeik waar ik niet zoveel mee kon. Hopelijk is het volgende week maandag gewoon weer de geweldige nergens opslaande grapjes. Want dat maakt voor mij de serie tot beste Animatie-serie.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Aflevering 2 was inderdaad een tegenvaller na de geweldige seizoensopener. De beste afleveringen steunen nog altijd op 2 verhaallijnen...Waar waren Peter & Stewie überhaupt in deze aflevering? Handvol seconden screen-time.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

OH MY GOD THESE ARE SO TASTEFUL!

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Deze serie volg ik altijd.

Ik vind de droge humor van Peter en Stewie geniaal.

De lach van Peter is ook heel grappig.

Ik heb laatst een interessant artikel gelezen over bij de allereerste films de beelden centraal stonden en superieur waren aan het verhaal, hoe dan in de loop der jaren steeds meer omdraaide en vervolgens, sinds de jaren 80 zo'n beetje die drang naar plot gerelateerde gebeurtenissen weer minder wordt. Ik denk dat Family Guy een mooi voorbeeld is van een serie waar de plot ondergeschikt is aan de grappen. Dus het verhaal staat bijna ten alle tijden in dienst van de grappen. Het artikel wat ik las nam de beroemde Japanse film Tanpopo als voorbeeld. Waarin de camera zo nu en dan zo'n beetje wegloopt van het centrale verhaal en even in een ander kamertje gaat kijken wat daar gebeurt.

Zeker in het komedie genre vind ik verhaal meestal totaal niet belangrijk. Het is waarschijnlijk om die reden dat Family Guy me in zijn hoogtijdagen zo goed is bevallen. Doordat men zich geen zorgen maakt of een grap wel of niet in de situatie past blijft het tempo er lekker in. Probleem met Family Guy is dan wel weer dat de makers er ook een aardje naar hebben om grappen er in te stoppen die zo flauw zijn dat je bij jezelf denkt: Okee, het is dat dit Family Guy is, anders had ik nu weggezapt.

De nieuwe Halloween-special is eindelijk weer een aflevering die stukken beter is. Ik heb meerdere keren hardop kunnen lachen, en meerdere keren is al vaker dan alle voorgaande afleveringen bij elkaar. Het verhaal was erg leuk en makkelijk en alledrie de verhaallijnen boeiden, vooral die van Stewie. Goed werk, hopelijk gaat dit doorzetten.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Jah! die Halloween aflevering is goed.

Met megatron en Meg in de kast hahah.

Inderdaad 3 boeiende verhaallijnen.

Wat ook grappig was met de pink panther ''Welcome to hell''

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Inderdaad leuke aflevering. Was nodig. Lang geleden dat ik hardop heb moeten lachen om Fam Guy.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Er komt weer een nieuwe Family Guy Star Wars special.

Ik heb vandaag weer de nieuwe aflevering van Family Guy gezien. Alhoewel het niveau een stuk minder is dan het sterke "Halloween on Spooner Street", was "Baby You Knock Me out" toch ook een erg vermakelijke aflevering met voldoende grappen. Jammer was dat er maar één verhaallijn was die in het midden een klein beetje begon te vervelen. Gelukkig schoot het niveau weer omhoog toen er Eye of the Tiger werd afgespeeld tijdens de climax-boxwedstrijd, wat heerlijk passend was. Toch moet ik er nog aan toevoegen dat de aflevering wel erg voorspelbaar was en dat hij me af en toe in negatieve zin doet denken aan de aflevering "Lethal Weapons".

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Heb nu aflevering 6 van het nieuwe seizoen bekeken. De Brian en Stewie aflevering is wederom niet grappig en erg saai. Hoewel de live action talk show een leuke afwisseling in de serie was, is het de grapdichtheid gezakt naar het absolute minimum. Ik gok nog twee van dit soort afleveringen en ik houd het voor gezien met deze serie.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

IcU wrote:

Heb nu aflevering 6 van het nieuwe seizoen bekeken. De Brian en Stewie aflevering is wederom niet grappig en erg saai. Hoewel de live action talk show een leuke afwisseling in de serie was, is het de grapdichtheid gezakt naar het absolute minimum. Ik gok nog twee van dit soort afleveringen en ik houd het voor gezien met deze serie.

Yup boring aflevering, weinig grappen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

De derde Star Wars-parodie is inmiddels te pindakazen. It's A Trap heet ie, ik heb nu ongeveer de helft gezien en vind hem een beetje tegenvallen. Beetje te flauw, zelfs voor Family Guy. Vooral dat knikken ging veel te lang door.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Oke, ik moet m'n mening enigszins bijstellen, want het tweede deel van It's A Trap was toch wel weer af en toe geniaal. Ze gaan wel heel ver met die Ewoks. En die Stormtroopers die hun eigen graf moeten graven, hun gezicht eraf moeten snijden, en zo. Heerlijke outburst van Peter.
Ook de meta-grappen over Seth Green zijn wel lollig.

Toch wel weer een aanrader.

Zo, de kerstmis-special gezien van Family Guy. Ik moet zeggen dat ik blij verrast was. Net zoals heel dit negende seizoen is de animatie van een heerlijk hoog niveau en het was prachtig gefilmd met een mooie en bijpassende score. Het verhaal was redelijk origineel voor een kerst-special en sterk neergezet en uitgevoerd. Ik moet zeggen dat de grappen best mager zijn, maar dit wordt goed gemaakt in een scène waarin Stewie en Brian voor kerstman spelen en een gezinnetje cadeau's geven: ik heb heel de scène in de deuk gelegen. Lekker grof en cynisch. Het einde, moet ik zeggen, was wel redelijk afgeraffeld en "cheesy", dat was dan weer jammer. Maar zeker een van de beste, zo niet de beste, aflevering(en) van seizoen 9. Maar ik ben bang dat ze het niveau van seizoen 1 en 2 nóóit meer zullen halen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

It's a trap voelde een beetje als een verplicht nummer. Dit neemt niet weg dat er een aantal geslaagde grappen in zaten, maar het blijft een beetje recyclen van grappen die ze in het verleden gemaakt hebben, net als ze in de serie zelf doen de laatste tijd.

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

Beste aflevering is wat mij betreft '8 Simple Rules For Buying My Teenage Daughter'. Stewie op zijn best en een heleboel hilarische referenties. Ook de 'Road to..'-serie is steeds leuk en deel één van de langspeelfilm, Stewie B. Goode, waarin Stewie dronken wordt met Brian is om je dood te lachen. Het moment waarop beiden Pacman aan het spelen zijn is het hoogtepunt uit de hele show.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Wordt wat minder heb ik het idee. Hoewel de laatste aflevering nog wel een leuk stukkie had met die Duitse Gepetto.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Laatste aflevering van family guy was weer geweldig!

starwars321

• 167 messages
  • 915 votes

waarom staan de star wars films van de family guy er niet op ze duuren allemaal meer dan 45 minuten

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

"Trading Places" was een van de betere afleveringen van dit toch echt wel magere seizoen. Hier en daar nog eens leuke grappen, in deze aflevering vooral Stewie, maar toch blijkt de show niet meer dat fantastische tempo van de eerste 6 seizoenen te halen.

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Hehe, toch weer die Roadhouse reference in de laatste ep.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Meh. Trading Places vond ik eigenlijk een van de mindere afleveringen van seizoen 9.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Trading places vind ik misschien wel de slechte aflevering van het seizoen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De nieuwste aflevering vind ik halverwege al veel beter dan wat ik de laatste tijd heb gezien. Hadouuuken!

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Ja, heb hem ook gezien, Tiegs For Two. Ik vond het echt een van de beste afleveringen van het seizoen tot nu toe! Ik heb meerdere malen hardop goed kunnen lachen. Veel beter dan Trading Places.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Brothers & Sisters is met afstand de leukste van het seizoen

God.... Allah !!

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Slechte nieuwe aflevering. Bijna alle grappen waren niet grappig. Het grappigste is wel de clip van David Bowie en Mick Jagger met Dancing in the streets. Meest foute clip die ik ooit heb gezien.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bij Comedy Central zijn we pas bij seizoen 8, maar dat stuk over Road House in de auto was ouderwets briljant.

Road House

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.