- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Family Guy
Family Guy
Marcellus
-
- 136 messages
- 825 votes
Neem wat van The Simpsons (familie en een stad vol vreemde karakters, pop-cultuur referenties), wat van South Park (politieke incorrectheid, 'random' humor), verwijder het plot en je houd dit over. Dat lijkt het vrij magere concept te zijn, maar helaas faalt Family Guy er hopeloos in.
Family Guy heeft zijn momenten, met name in de vroegere seizoenen voordat de serie nieuw leven werd ingeblazen. Maar het blijft zich voornamelijk focussen op dezelfde soort irrelevante grappen en running gags (de zere knie, gevechten met de kip, stewie's homoseksualiteit), en op ten duur wordt dit gewoon vervelend. In nieuwe seizoenen steunen ze hier alleen maar meer op, waardoor ik nu op het punt ben dat ik ook de oude afleveringen niet meer aan kan zien. De serie had naar mijn mening nooit vernieuwd moeten worden, en minstens wat meer nieuwe dingen moeten proberen. Het heeft gewoon veel te weinig om het lijf, en tot overmaat van ramp besluiten ze 2(!) vrijwel identieke spin-offs te maken...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben prima in staat om mijn niveau (bijna) op nul te zetten en snap dat je deze serie alles behalve serieus moet nemen. Maar zelfs dan is Family Guy veel te puberaal, zwak en repetitief. Vind het verder prima als je dit wel kan waarderen, maar Family Guy naast series als The Simpsons, Futurama en South Park plaatsen gaat mij weer te ver. Ze komen niet eens dichtbij.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Kan het goed hebben. Al is het overduidelijk dat Family Guy en spin-offs fastfood is. Maar volgens mij pretendeert het ook niet meer te zijn dan dat. South Park en The Simpsons zijn gelaagder en stukken origineler en vindingrijker. Family Guy is vooral een aaneenschakeling van grappen zonder dat de samenhang er heel veel toe doet.
Futurama weet me maar niet te pakken. Dar kan ik maar heel weinig mee.
Ben overigens verre van een vaste kijker, ik kom al zappend weleens voorbij en dan blijf ik bij de cartoons meestal wel hangen (en zap ik snel door als That 70's show aan de gang is).
Marcellus
-
- 136 messages
- 825 votes
Kan de aaneenschakeling van grappen zonder samenhang wel hebben, maar niet wanneer ze constant hetzelfde zijn of gewoon nergens op slaan. Zo herinner ik me een grap waar Peter de kleine mensen in het tapijt voert, gevolgd door gejuich.
Family Guy zit vol met fillers wat bij mij steeds meer ging knagen, totdat ik er niet meer naar kon kijken.
Daarnaast wordt het ook nog eens eindeloos herhaald op tv waardoor je er bijna niet meer onderuit komt. En dat komt een serie die zichzelf eindeloos herhaald (ook met spin-offs) niet ten goede. 
Futurama is bij mij favoriet (zeker als je naar het recente materiaal van alle series kijkt). De serie steunt echter veel op grappen die gebaseerd zijn op de karakters, dus je moet er wat meer ingroeien. Hoge replay value ook door subtiele humor die je niet zo snel opvalt.
Marcellus
-
- 136 messages
- 825 votes
Oh, en die verschrikkelijke musicalnummers die soms 5 minuten duren.... is er iemand die hier ooit om heeft kunnen lachen? 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik, maar zoals gezegd. Ik kijk met mate, dus dat werkt misschien beter. Ik denk dat ik veel minder afleveringen heb gezien dan jij. En ik kijk het al helemaal niet met replay value, als ik 'm al gezien heb zap ik verder.
Marcellus
-
- 136 messages
- 825 votes
Dat zal wel ja. Geloof dat ik het 7 jaar terug voor het eerst zag. Family Guy kijk ik ook geen tweede keer hoor, dat is alleen bij Futurama en South Park zo.
Maar jij pretenteert het dan ook niet als een briljante serie, zoals velen wel doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik denk net als Marcellus over de serie. FG is maar voor heel kort leuk. Het gebrek aan een plot, het te vaak teren op dezelfde humor, het feit dat de timing vaak slecht is (grappen gaan veel te lang door) en het idee dat die flashbacks net zo vaak storend als grappig zijn maakt van FG geen hele beste serie. Leuk om af en toe een keertje te zien, maar het komt niet eens in de buurt van de genialiteit van South Park of the Simpsons.
eltorro
-
- 898 messages
- 3054 votes
Jammer, de nieuwe aflevering van seizoen 10 was ook niet echt leuk. Ik ben bang dat Family Guy ten onder gaat aan zijn eigen succes.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nee, 1001 was inderdaad niet zo best. Al was die laatste grap van Quagmire dan weer wel leuk.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Tsss, was weer werkelijk geniaal
Ben één van de weinige die de latere seizoenen véél leuker vind dan de eerste paar. What day is this?!?!
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Die eerste aflevering viel eigenlijk nog best wel mee (zeker in vergelijking met vorig seizoen). Een aantal leuke grappen, maar ook weer een aantal missers. Ik blijf hoe dan ook kijken.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Eerste aflevering van het 10e seizoen was geslaagd. Leuke grappen, prima verhaaltje. Aflevering twee was fenomenaal slecht. Helemaal niet leuk. Niet grappig. In tijden niet zo'n wanvertoning van Family Guy gezien.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Juist ook de 2de episode gezien en die was inderdaad abominabel slecht. Als dat het niveau blijft, cancellen ze beter de show.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Tweede aflevering heeft gewoon een hele andere insteek dan hetgeen we normaal gesproken voorgeschoteld krijgen. Kon het wel waarderen, beetje in de lijn van een interview met Mila Kunis onlangs over Meg. Verder met wat geinig getrip en korte lollige opmerkingen (vooral Stewie). Zeker niet heel sterk, maar kan me er wel in vinden. Nu weer gewoon verder met flauwe grappen zoals we ze kennen, dit soort 'fantasie' zitten de fans niet meteen op te wachten.
eltorro
-
- 898 messages
- 3054 votes
2de afleverinjg van dit seizoen was ook niet echt geweldig, al was Brians bad trip wel leuk gedaan. Wel erg jammer van dat einde met Meg, en wat is Stewie tegenwoordig een softie zeg. 
Maar kijkt er iemand hierzo ook American Dad, de humor is meestal wat beter en ze durven daar ook een stuk verder te gaan dan in Family Guy.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vond de aflevering zeker niet ongelofelijk slecht. Begon zelfs redelijk sterk in mijn ogen met wat droge Peter momenten en de fantastische trip van Brian. Het einde verpeste het vooral een beetje met Meg inderdaad.
jipt
-
- 3461 messages
- 3470 votes
Vreselijke programma, niet leuk, gaat nergens op, en totaal irrelevante momenten en misplaatste grappen. Veel te droog imo. South Park aflevering hierover legt duidelijk de vinger op de zere plek. De rip offs van Family Guy zijn trouwens ook erg stompzinnig. Enkel Futurama is nòg slechter.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Het gaat altijd weer over dat de grappen irrelevant zijn en dat het nergens over gaat. Nou en?
Het is grappig en er komen gigantisch veel grappen in voor en uiteraard is dan niet elke grap geslaagd.
jipt
-
- 3461 messages
- 3470 votes
Heb best een aantal afleveringen gezien, vrienden van mij vinden het nl. wel leuk. Maar er zit een enkele grap in die geslaagd is. Vrijwel alles is uit de lucht gegrepen en daardoor gortdroog, zo droog als een plant die je twee maanden geen water geeft en daarna afsterft van ellende. Tevens mist de serie een rode draad en echt leuke personages, meeste personages zijn zo flauw als wat. Enkel die baby kan wel eens leuk uit de hoek komen.
Het programma is gewoon een slap aftreksel van andere bizarre familykomedies zoals The Simpsons. Family Guy mist volledig de originaliteit en creativiteit om het te maken. Niet scherp en niet gedurfd genoeg en daardoor flauw.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Alleen FG is veel gedurfder en creatiever dan The Simpsons. The Simpsons waren er eerder maar The Simpsons zijn heel erg braaf. FG heeft wel echt veel gortdroge humor en daar moet je van houden.
Maar als je laatste afleveringen van The Simpsons kijkt dan zie juist dan hun weer een beetje FG nadoen met flashbacks en wat lompere humor misschien om FG gewoon bij te benen.
Het programma is gewoon een slap aftreksel van andere bizarre familykomedies zoals The Simpsons. Family Guy mist volledig de originaliteit en creativiteit om het te maken. Niet scherp en niet gedurfd genoeg en daardoor flauw.
FG heeft het natuurlijk al lang gemaakt en gaat veel verder dan de Simpsons waar ze nog geeneens shit in zeggen.
jipt
-
- 3461 messages
- 3470 votes
Alleen FG is veel gedurfder en creatiever dan The Simpsons. The Simpsons waren er eerder maar The Simpsons zijn heel erg braaf. FG heeft wel echt veel gortdroge humor en daar moet je van houden.
Maar als je laatste aflevering van The Simpsons kijkt dan zie juist dan hun weer een beetje FG nadoen met flashbacks en wat lompere humor misschien om FG gewoon bij te benen.
Family Guy mist volledig de originaliteit en creativiteit om het te maken. FG heeft het natuurlijk allang gemaakt!
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
@Fortune: The Simpsons waren anders best controversieel in hun tijd en alleszins niet 'braaf' te noemen. Denk bv. maar aan de verontwaardigde opmerkingen van George Bush senior. Family Guy kwam natuurlijk ook pas 10 jaar later, toen waren de 'grenzen van het fatsoen' weer verlegd.
En waarom zou je een programma afrekenen op een gebrek aan grove taal? The Simpsons hebben zich tenminste nooit verlaagd tot loutere provocatie of shock value.
Maar als je laatste afleveringen van The Simpsons kijkt dan zie juist dan hun weer een beetje FG nadoen met flashbacks en wat lompere humor misschien om FG gewoon bij te benen.
Hier heb je zeker gelijk in. De humor is de laatste seizoenen veel meer cartoonesk, druk en random geworden.
depri83
-
- 6802 messages
- 1490 votes
Nieuwe seizoen vind ik tot nog toe alleszins meevallen. Een paar sterke afleveringen, vooral 5 met de Stewie's en Brian's in de tijdmachine.
Alfevering van afgelopen week weer wat minder.
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
Ben er net pas achtergekomen dat Meg ingesproken is door Mila Kunis 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Haha ja ik toevallig ook pas sinds kort 
tommycool
-
- 111 messages
- 97 votes
ik hou echt van deze serie, maar ik keek laats een aflevering waarin meg met quagmire ging daten, en die vond ik wel heel slecht. stewie is helaas ook niet meer die baby met al die wapens en zo...
Goethe
-
- 14 messages
- 0 votes
Blijf Family Guy erg sterk vinden. Noem het wansmaak, maar ik pefereer het nog altijd boven de concurrenten van south park
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Family Guy is gaaf. Het enige programma waar ik wel eens blijf hangen op Comedy Central.
Hoewel, bij Tosh-O blijf ik ook nog wel eens hangen. De rest zap ik gelijk weg.
the new guy
-
- 1731 messages
- 1591 votes
Flinke update in animatiekwaliteit in het nieuwe seizoen volgens mij.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Lijkt toch wel erg het zelfde in kwaliteit als het seizoen daarvoor hoor?
Ben het toevallig allemaal aan het terug kijken en gister zowel de laatste afleveringen van het vorige als de eerste van dit nieuwe seizoen gekeken.