• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

Family Guy

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Zit nu aan het 5de seizoen.

Het is het eerste seizoen dat minder is dan het vorige. Seizoen 4 was met voorsprong het beste seizoen totnutoe. Waarom?

- Meg die altijd het dupe is.

- Samen met Chris komt ze amper nog in beeld.

- Peter die idioter is dan ooit tevoren.

- Nog dunnere verhaallijnen.

- Meer nadruk op Stewie en Brian.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Seizoen 7.

Is weer een stapje vooruit ten opzichte van 5 en 6

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

LOL

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Brian 'has been killed off' in de nieuwe aflevering.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Jep, absoluut belachelijk. Geen idee wat ze hiermee willen bereiken...

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Ach gewoon zorgen voor een beetje reuring, ik kan het wel begrijpen want FG stagneert een beetje.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Family Guy-fans schrikken van dood Brian - AD.nl

Hoe kunnen ze dit nou doen?

Ik kijk het de laatste jaren maar af en toe nog, maar Brian was na Peter absoluut de leukste van het stel.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Lijkt me wel een moedige beslissing te zijn om zulk populair personage er uit te schrijven. Anders krijg je series waar de personages in 25 jaar niet veranderd zijn (VB: The Simpsons).

Maar waarom konden ze niet gewoon Meg omverrijden?

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Omdat de familie zonder constant Meg te kloten uit elkaar zou vallen. Heb je die aflevering niet gezien?

Absoluut fan van Brian maar wat heb ik een hekel aan twitter reacties zeg. Dat vind ik eens stuk irritanter dat het feit dat Brian weg is. Ben wel benieuwd naar de nieuw hond want die moet toch wel soort van vrienden worden met Stewie.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Zag het op Facebook, daar gaat de verrassing! Maar het is wel een hele slechte keuze.. Als er dan toch zo nodig 1 uit moest had dan bijvoorbeeld Joe gepakt?

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Nieuwe hond vind ik ook maar saai eigenlijk. Zo'n Amerikaans Italiaans wijsheertje. Lame! Ik wil Brian, de alcoholistische schrijver die nooit een boek zal schrijven terug.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Hij heeft wel een boek geschreven.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Haha, ja, dat commercieel zelfhulpboek met alleen maar lege bladzijdes waar je zelf moet invullen wat je wil bereiken?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Faster Than The Speed of Love

MJ_DA_MAN

• 412 messages
  • 1663 votes

Ik denk dat Brian, op welke manier dan ook, echt wel terugkomt. Vinny lijkt me een personage dat een seizoen meedoet, maar uiteindelijk weer plaats gaat maken voor Brian. Als Brian echt definitief uit de show zou verdwijnen dan had Seth MacFarlane het echt niet op deze manier gedaan. Er komen sowieso nog afleveringen aan die over Brian gaan, dus we zullen binnenkort zien wat er gaat gebeuren.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Ik denk ook wel dat Brian terug gaat komen, Stewie kan altijd nog een nieuwe tijdmachine bouwen, ook al is dat nu op het moment zogenaamd niet mogelijk. Teveel mogelijkheden om Brian niet meer te laten terugkeren.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik dacht ook eerst van, dit zal niet vast zijn, maar de producenten vonden het een "fun way to shake things up". Ook de toon van aflevering (beginnen met het vernietigen van de tijdmachine, de begrafenis, een punt van maken dat Stewie de nieuwe hond aardig zou vinden): het is allemaal erg veel moeite als ze van plan zouden zijn Brian weer terug te laten komen. Ik ben bang dat hij zijn tijd gehad heeft.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Fortune wrote:

Haha, ja, dat commercieel zelfhulpboek met alleen maar lege bladzijdes waar je zelf moet invullen wat je wil bereiken?

Geweldige episode. Wanneer hij zijn boek gaat verdedigen in die talkshow

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Het had wat langer mogen duren wat mij betreft, zie dit eerder als een zwakte bod.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik ga de hele serie eens kijken. Heb de serie altijd genoeg gekeken, maar nooit frequent. Het was in mijn ogen wel aardig, maar ook erg rommelig met al die flashbacks. Toch is de absurde humor wel grappig genoeg.

Aflevering 1 van seizoen 1 begon ieder geval erg leuk, met Peter die veel te veel bijstandsgeld krijgt en er allerlei luxe voor haalt

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zit met het kijken nu in seizoen 4.

4x15: Brian goes back to college

Erg gelachen om Peter en zijn vrienden als The A-Team

Ik vermaak me best wel met de serie. De humor is nog altijd hit or miss, maar gelukkig steeds vaker een hit.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ondertussen seizoen 9 afgekeken. Ik ben flink door blijven kijken, serie bevalt goed. Wel jammer van die Star Wars specials van een uur steeds. Daar vind ik weinig aan. Star Wars is niet echt mijn ding en na meerdere van die FG films over Star Wars ben ik er wel klaar mee. Hoop dat dit de laatste was.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha, seizoen 10, aflevering 16: Killer Queen

Stewie raakt helemaal in paniek als hij een coverhoes van een Queen plaat ziet, waarna Brian hem er mee gaat terroriseren en Chris en Peter worden naar Fat Camp gestuurd.

Heerlijke aflevering zeg.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zo, ik heb Family Guy helemaal afgekeken en ontzettend goed mee vermaakt.

Ik was nooit zo'n grote fan van de serie, omdat een aflevering bijna nooit ergens op sloeg met alle flashbacks en bizarre wendingen. Maar ik ben die stijl juist enorm gaan waarderen en lag echt regelmatig hardop te lachen bij de zoveelste bizarre grap. Nog altijd kent de serie een hoog hit or miss gehalte bij de grappen. Soms weten de makers echt niet wanneer te stoppen en gaan ze veel te lang door. Peter die een zere knie heeft bijvoorbeeld. Dan druk ik de fastforward knop van de dvd speler weer in, want ik vind dat gewoon niet grappig. En ook de vechtpartijen met de gele kip duren veel te lang, al vind ik ze wel weer vermakelijk.

Maar wat ik zo leuk aan FG vind is dat ze gewoon geen grenzen kennen. Werkelijk alles en iedereen wordt hard in de zeik genomen en soms op vrij gore manieren. Het constante gekots hoeft van mij alleen niet. Daar kan ik nooit om lachen en ik vind het ook gewoon smerig. Maar bij zulke momenten: Peter Griffin Whale - YouTube lig ik gewoon dubbel, zo heerlijk bizar en smerig is het.

De familie Griffin is ook gewoon erg geschikt voor deze serie. Ze zijn allemaal, zonder uitzondering, verknipt en gestoord ook al lijken ze in eerste instantie normaal. Peter is echt 1 van de allerleukste characters ooit in een animatieserie. Hij is net als Homer Simpson impulsief en denkt nooit na. Maar Peter gaat nog veel verder door gewoon de meest bizarre dingen te doen. Hij is ook vrij egoïstisch en probeert vooral zichzelf tevreden te stellen. De rest van de familie is ook meer dan de moeite. Vooral Brian blijft erg leuk. Stewie is weer een beetje wisselvallig. De tijdreisafleveringen vind ik lang niet altijd even boeiend. Sowieso vind ik de afleveringen in een andere setting nooit zo leuk. De Star Wars afleveringen vond ik langdradig en de afleveringen die in andere periodes van de wereldgeschiedenis afspelen waren ook niet mijn favoriet.

Het is meestal in combinatie met zijn vrienden van The Drunken Clam, de stamkroeg. Glenn Quagmire is de seksverslaafde, Joe de gehandicapte agent en Cleveland de afro-American die helaas een paar seizoenen de serie had verlaten voor zijn eigen show. Vond ik een gemis. Goed dat hij eind seizoen 12 weer terug kwam. Bij elkaar zijn ze een heerlijk gestoord stel.

Ook leuk vind ik in bijrollen burgemeester Adam West en de bejaarde pedo Herbert. Die laatste is zo heerlijk fout met zijn opmerkingen, hehe. Ook Peter zijn schoonvader Carter Pewterschmidt vind ik fantastisch als wereldvreemde miljonair die niks van familie snapt en neerkijkt op Peter.

Het is erg lastig om een toplijst te maken met allerleukste afleveringen. Het zijn vooral bepaalde flashbacks of activiteiten van Peter die me soms hard lieten lachen. Misschien is de aflevering Killer Queen wel het leukste, als Peter en Chris fatcamp bezoeken terwijl Stewie doodsbang voor een coverhoes van Queen is. Die aflevering is me sowieso het meeste bijgebleven.

Gelukkig begint eind september het volgende seizoen weer

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Favoriete afleveringen voor mij: 'Long John Peter' s06e12 en 'Road to Germany' s07e03

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Erg gelachen om de crossover aflevering met The Simpsons: The Simpsons Guy. Tip voor iedereen die iets met beide series heeft. Peter en Homer samen is echt leuk. Gelukkig ook een dubbelaflevering, dus extra fun.

De ''chickenfight'' tussen Homer en Peter

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Die Modern Family en All in the Family crossover

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Peter, Brian en de autoscene in de aflevering van deze week

Haha, heerlijk Family Guy niveau weer.

Volgen meer mensen het nieuwe seizoen?

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Uiteraard.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De nieuwe aflevering van deze week was wel erg leuk zeg. Combinatie Stewie, Chris en Brian met tijdreizen was humor. Vooral de stukken met Hitler, D-Day en de Titanic

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.