- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Family Guy
Family Guy
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Goh deze serie had nog niet eens zijn eigen topic en heeft dat zeker wel verdiend. Briljante serie namelijk die helaas pindakaas gestopt is, so I thought. Ik las al ergens geruchten dat er weer afleveringen gemaakt zouden worden en volgens IMDb is dat dus waar!
De serie was op het internet een daverend succes en werd ongelofelijk vaak gedowload. Toen hebben ze meen ik besloten om de complete 3 seizoenen op DVD uit te brengen en aangezien die ook een succes werden mag Seth MacFarlane weer verder gaan met zijn geesteskindje. Een erg goede zaak want wat mij betreft is Family Guy bijna net zo leuk als South Park.
FeZ
-
- 460 messages
- 3170 votes
Family Guy is echt geweldig. Samen met Scrubs, South Park en The Simpsons een van mijn favoriete series. Gaaf om te horen dat ze met seizoen 4 bezig zijn. Weer zo'n serie waar ik het raar van vind dat het niet op de Nederlandse TV is. Tja was geloof ik heel even op VPRO op dinsdag avond om iets van 23.00... niet echt een handig tijdstip al zeg ik het zelf.
Overigens is die Seth MacFarlane ook bezig met een nieuw project: "American Dad". Lijkt heel erg op Family Guy; gezinnetje met allemaal rare figuren, waaronder een op de moeder geilende, met duits accent sprekende, goudvis, en een alien. Echt vernieuwend is het niet na Family Guy, dat is wel jammer. Ondertussen is de Pilot hier en daar te pindakazen. Het eerste seizoen zal 19 afleveringen bevatten.
T.O.
-
- 2414 messages
- 2792 votes
Wat ik er van gezien heb en me kan herinneren, was het inderdaad erg leuk.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Beste animatie serie allertijden. Ja The Simpsons hebben vaak betere verhaallijnen, de karakters zijn beter uitgewerkt en de serie loopt al heel erg lang mee zonder al te groot kwaliteitsverlies, maar het gaat eigenlijk maar om 1 ding: hoevaak lig ik in een deuk. Nou bij Family Guy is dat ongeveer 1x per 5 seconden. De serie is zó ongelooflijk grappig en hard dat ik het soms gewoon niet kan bevatten. Wat mij betreft mag Southpark de figuurlijke veters van Family Guy nog niet eens strikken. Mijn favoriete hoofdpersonage is Peter, de meest politiek incorrecte man allertijden. Favoriete bij personage is Adam West die zichzelf speelt als burgemeester van Quahog.
Ook ik ben heel erg blij dat er uiteindelijk dan toch een seizoen 4 komt(en dus bijna zeker geen film) en ik hoop dat het weer van dezelfde kwaliteit is. Wat trouwens ook nog opmerkelijk is, is dat Family Guy zo'n beetje altijd op nummer 1 staat bij de favoriete quotes pagina's op imdb.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Wat mij betreft mag Southpark de figuurlijke veters van Family Guy nog niet eens strikken.
Bij South Park zijn ze wel beter in het scheppen van leuke bijfiguren, bij Family Guy zijn ze op 1 hand te tellen (Adam West is wel absoluut geniaal en ook Quagmire vind ik erg grappig). Ook leunt Family Guy net iets te veel op alle flashbacks. Maar goed die zijn dan ook weer erg grappig. Voor mij is Family Guy na South Park de grappigste komedie.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Wat betreft die bijfiguren: Southpark heeft gewoon veel meer bijfiguren, omdat de hoofdpersonen betrekkelijk saai zijn. Family Guy kan hele afleveringen vullen met de belevenissen van Peter. Maar wat vind je van de buurman in een rolstoen, Joe? Ik vind hem ook fantastisch, mede doordat zijn stem wordt geleverd door Patrick Warburton(Puddy uit Seinfeld). Zijn stem past gewoon perfect bij het personage.
En ja Family Guy leunt redelijk op de flashback grappen, maar dat boeit me eigenlijk helemaal niks. Het gaat erom of de grappen leuk zijn en dat is bijna altijd het geval.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Dat vind ik onzin. Van Cartman zijn ook hele afleveringen gemaakt. Natuurlijk zijn er ook meer bijfiguren omdat South Park al wat langer meegaat dan Family Guy.
BRING IT ON!
Ja die is ook erg leuk. Ze hebben wel leuke bijfiguren hoor maar ik vind ze bij South Park toch net wat leuker.
De voice acting is bij Family Guy ook erg goed. Vooral Seth MacFarlane en Seth Green vind ik geweldig. Had helemaal niet door dat het Green was die Chris insprak. En je kan ook niet horen dat MacFarlane de stemmen van Peter, Brian, Stewie en Quagmire doet.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Cartman is een aardige hoofdfiguur, dat klopt. Maar de rest van de kinderen vind ik nou niet echt speciaal. Family Guy heeft ook 2 afleveringen gemaakt die helemaal om Stewie en Brian draaien en die behoren beide tot de beste van de serie.
En de voice acting is zeer zeker erg goed. De stem van Cleveland is ook erg grappig.
Obiwannes
-
- 758 messages
- 898 votes
Ik ga proberen de eerste reeks op dvd te bemachtigen via ebay.co.uk
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het kijkt wel lekker weg tot nu (halverwege s2), vooral de flashback-grappen zijn af en toe hilarisch. Maar ik vind het verder maar een slap Simpson-aftreksel. De familie-indeling, de nieuwslezers, de grappige teksten op borden voor gebouwen, etc...
De leukste afleveringen zijn de afleveringen die helemaal over-the-top gaan (die post-apocalyptische aflevering bijvoorbeeld), want zodra er weer een Peter vs. Lois verhaaltje wordt verteld vind ik er eigenlijk maar weinig aan.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Vind ik niet. Als het al een aftreksel is dan toch een ijzersterke
. Zo erg vind ik het trouwens niet op The Simpsons lijken, het belangrijkste is toch echt totaal anders: namelijk de grappen.
Leukste aflevering vind ik trouwens die ene als ze met een witness relocation programme mee moeten doen.
Wake up, sleepy head 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
het belangrijkste is toch echt totaal anders: namelijk de grappen.
Alleen de flashback-grappen (5 per aflevering?) zijn m.i. anders, de domme, dikke, bierdrinkende vader-humor is een rechtstreekse kopie
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Het kijkt wel lekker weg tot nu (halverwege s2), vooral de flashback-grappen zijn af en toe hilarisch. Maar ik vind het verder maar een slap Simpson-aftreksel. De familie-indeling, de nieuwslezers, de grappige teksten op borden voor gebouwen, etc...
Tsja dan zou je elke grappige animatieserie over een familie wel een slap aftreksel kunnen noemen. Natuurlijk, er zijn enige overeenkomsten, maar dat boeit mij niet zo heel erg veel als de kwaliteit van de serie zo hoog is.
Ik zit nu weer The Simpsons te kijken op Veronica, maar het valt mij op dat ik per aflevering misschien 2 of 3 keer écht moet lachen. Bij Family Guy is dit veel vaker, ook al heb ik de meeste afleveringen al meerdere keren bekeken.
De leukste afleveringen zijn de afleveringen die helemaal over-the-top gaan (die post-apocalyptische aflevering bijvoorbeeld), want zodra er weer een Peter vs. Lois verhaaltje wordt verteld vind ik er eigenlijk maar weinig aan.
Tsja, ik vind juist de wat 'normalere' verhalen leuker, omdat het iedere keer weer hilarisch is om te zien hoe Peter reageert in zo'n situatie.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Alleen de flashback-grappen (5 per aflevering?) zijn m.i. anders, de domme, dikke, bierdrinkende vader-humor is een rechtstreekse kopie
En wat zeg je dan van de moordlust van Stewie, het sarcasme van Brian, de totale infantiliteit(is dat een woord?)? Dat lijken me gene rechtstreekse kopieën. De enige échte overeenkomst is dat Peter een veel ergere versie is van Homer.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Hey, helemaal over Jordys reactie op mijn bericht heengelezen. Maar ehm, wat gemaster zegt
. Peter en Homer hebben inderdaad zo hun raakvlakken maar toch een eigen karakter. Het gezin is verder wel compleet anders.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
De vergelijking met Simpsons is natuurlijk snel gemaakt. Maar ik vind Family Guy toch genoeg hilarische momenten bevatten om als een dikke vette aanrader te bestempelen.
Bij veel afleveringen kreeg ik gewoon tranen in me ogen van het lachen.
Neem nou dat stukje als Peter een uitnodiging vind in zijn bier flesje en snel naar huis rent om het goede nieuws te vertellen en hij valt. En dan echt 30 sec (ongeveer) auw gaat roepen. Zo droog maar o zo hilarisch.
En dat Independent filmpje van die nieuwslezeres vind ik zo briljant.
Nog even een quote om het af te leren.
[flashback]
Stephen King: Now for my 300th novel, a couple... uh...
[casts about desperately]
Stephen King: is attacked... by a giant... uh... lamp monster! Oooooooo!
Editor: You're not even trying anymore are you?
[sigh]
Editor: When can I have it?
Is dat niet de waarheid 
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Nou vooruit, ik zet ook ff een quote neer:
[At a job interview]
Interviewer: So where do you see yourself in five years?
Peter Griffin: [Thinking to himself "Don't say doing you wife. Don't say doing your wife."] Doing your, uh, son...
Heerlijk!
Safri
-
- 867 messages
- 1592 votes
Ik ben ook een hele grote fan van de serie. Heb inmiddels alle afleveringen op dvd en bekijk ze nog regelmatig. Wat mij betreft de beste adult cartoon ooit. De grappen zijn snel, van een hoog niveau en bevatten veel pop culture verwijzingen. Erg leuk allemaal.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De leukste aflevering vond ik de aflevering waarin Peter z'n eigen staat uitroept. Vooral toen hij van z'n diplomatic immunity ging genieten kon je me oprapen 
maar goed verder blijf ik bij m'n eerdere mening, zal het allemaal niet nog een keer zien
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Het eerste wat ik zag was: "Euh Pea euh Tear euh Griffen." Ik was meteen verkocht.
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Met die eigen staat is inderdaad erg grappig. Leuke parodie op MC Hammer.
Ook datgene wat hierboven staat dat Peter een andere naam wil bedenken, maar dan toch op zijn eigen naam uitkomt. Hoe kom je erop!
Toch nog even een quote om het af te leren:
Young Peter Griffin: Why did all the dinosaurs die?
Museum Curator: Because you touch yourself at night.
[Peter looks down in shame]
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Peter Griffin: Look Lois, the two symbols of the Republican Party: an elephant, and a big fat white guy who is threatened by change.
Brian Griffin: Ah, if my memory serves me, this is the physics department.
Chris Griffin: That would explain all the gravity.
Tom Tucker: Due to an accident today at the Quahog Cable Company, all television transmissions will be out for an undetermined ammount of time. Of course no one can see this news program so it doesn't really matter what we say. I'm the lord Jesus Christ. I think I'll go get drunk and beat up some midgets. How about you, Diane?
Diane Simmons: Well Tom, I just plain don't like black people.
[they laugh]
Cameraman: You guys, we're still on in Boston.
[Tom and Diane stare in horror]
Kon het ook niet laten
.
Safri
-
- 867 messages
- 1592 votes
Dat van die nieuwslezers is voor mij een klassieker, geweldig!
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
In mei al? Hopelijk worden ze fatsoenlijke gecapped en zijn ze te downloaden.
Safri
-
- 867 messages
- 1592 votes
Vast wel hoor, maar ik koop ze uiteindelijk toch op dvd
gemaster
-
- 1005 messages
- 2715 votes
Uiteindelijk, maar ik kan niet wachten en wil ze gelijk zien.
Safri
-
- 867 messages
- 1592 votes
Me too 
Nou ja, de bekende torrent sites staan ze vaak de volgende dag al op.
Safri
-
- 867 messages
- 1592 votes
Videogame Family Guy
Naast de herstart van de tekenfilmserie Family Guy komt er ook een videogame in de Family Guy franchise. Het spel zal worden uitgegeven onder het nieuwe label van Take Two: 2K Games.
Het eerste Family Guy spel zal in 2006 worden uitgeven en het is nog niet aangekondigd voor welke platformen dit spel zal uitkomen. In het spel zal je de rol kunnen spelen van onder andere Stewie, Brian the Dog en Peter.
"[...]
"Take-Two has unparalleled experience in reaching what is the core Family Guy [demographic] and we are really excited to be collaborating with them on bringing the Griffins to the gaming community," said Peter Byrne of Fox Licensing and Merchandising.
[...]"
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Zal wel niets worden. Games naar aanleiding van films of series zijn meestal troep.