- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Family Guy
Family Guy
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Lang niet alle series, en wat ze over Scrubs zeggen is gewoon niet waar, maar wel grappig
.
Criticism
-
- 3011 messages
- 1444 votes
Erg leuk inderdaad, vooral die gezichten van die celebs zijn goud waard.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Heb me ook maar 's op deze serie gestort en vind het erg grappig, met name de bizarre humor mag ik wel. Moet zeggen dat het lachje van Peter me af en toe wel een beetje tegen begint te staan, maar Guagmire, de burgemeester en Brian zijn fantastische karakters.
Inmiddels 2 seizoenen gehad en gisteren de eerste van seizoen 3, waarin Brian aan de coke gaat en een superspeurneus blijkt, gezien. Briljante aflevering weer. 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Die Mel Gibson-aflevering met de trailer van Passion of the Christ 2. Geweldig. 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Het is wel een grappige serie. Maar op een doordeweeks avondje prefereer ik The Simpsons, South Park en American Dad.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
En dat terwijl American Dad hier maar een zwakke ripoff van is...
Artemis
-
- 3868 messages
- 2396 votes
En dat terwijl American Dad hier maar een zwakke ripoff van is...
En The Simpsons al een aantal jaar zeer matig is.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Family guy is nooit super vermakelijk. Meestal zapp ik halverwege weg.
Nicholas123
-
- 292 messages
- 284 votes
Family Guy is voor mij ontzettend wisselvallig. Soms zit je gewoon minutenlang te kijken naar iets wat de makers zelf waarschijnlijk hilarisch vinden maar wat het voor mij niet is. Daar staan wel andere vrij geniale afleveringen en sketches tegenover. Al met al vind ik American Dad ook sterker. The Simpsons en South Park eigenlijk ook. South Park is gewoon scherper. The Simpsons eigenlijk ook en hebben ook nog eens daadwerkelijk sympathieke personages.
Safri
-
- 867 messages
- 1592 votes
Ik vind juist Family Guy qua humor en spitsvondigheid ver boven de andere genoemde series uitsijgen. Keer op keer word ik verrast door vooral de opmerkingen van Brian en Stewie en de vele pop culture verwijzingen. South Park kan ook geniaal zijn maar is dat slechts bij vlagen. Met Family Guy zit ik in ieder geval altijd met een grijns op mijn gezicht 
American Dad is best aardig en The Simpsons vind ik net iets te correct. Niet slecht hoor, zeer zeker niet.
Wolfenstein
-
- 96 messages
- 0 votes
Aanstaande zaterdag en zondag (19e en 20e) Family Guy Weekend op Comedy Central!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik kijk het tegenwoordig vaak 's avonds om 23.00 uur Nederlandse tijd op BBC 3. Moet je wel digitale tv hebben.
Heerlijke serie is en blijft het.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ja, nu het zo'n vol weekend op TV is vind ik het opeens wel leuker. Ik heb ook meegedaan met die SMS wedstrijd. Win natuurlijk niet maar ja.... je weet maar nooit.
Wolfenstein
-
- 96 messages
- 0 votes
Hierboven bedoel ik uiteraard vrijdag en zaterdag.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Ik heb bij Family Guy altijd een beetje last van de voorspelbaarheid.
Peter: Het is als Mozes die een cheeseburger eet op de rug van een T-rex.
In het volgende shot zien we Mozes die, jawel, een cheeseburger eet op de rug van een T-Rex. WOW, didn't see that one coming!
Doet me denken aan The Simpsons in hun begindagen maar die zijn er inmiddels overheen gegroeid...
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
In het volgende shot zien we Mozes die, jawel, een cheeseburger eet op de rug van een T-Rex. WOW, didn't see that one coming!
Doet me denken aan The Simpsons in hun begindagen maar die zijn er inmiddels overheen gegroeid...
Tja, dat is de humor he. Ik kan dr wel om lachen, om de Simpsons daarentegen al enkele jaren niet meer.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Tja, dat is de humor he. Ik kan dr wel om lachen, om de Simpsons daarentegen al enkele jaren niet meer.
Dat is helaas ook een beetje waar, ook al kan ik nog steeds meer lachen om The Simpsons dan om Family Guy. 
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
The Simpsons waren juist vele sterker in hun beginjaren. Het is echter pas in de laatste jaren dat de inhoud van de afleveringen soms wat vergezocht en onnozel is, maar ze verlagen zich tenminste nooit naar van de willekeurige "humor" (zoals je goed illustreert) van Family Guy.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dit soort scene's maken FG toch juist apart? Je hoort hem iets raars zeggen en in het volgende shot zie je dat het is gebeurd. Niet gek, omdat wat ze zeggen iets is dat ze hebben meegemaakt.
Enige nadeel van FG vind ik dat bepaalde scene's te lang uitgerekt worden. Soms erg vervelend. Maar verder een zeer vermakelijke serie.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Je kunt toch niet ontkennen dat die flashbacks ontzettend willekeurig zijn en geen fluit te maken hebben met de rest van de altijd flinterdunne plot. Bovendien bevatten die flashbacks bijna voortdurend verwijzingen naar oudere Amerikaanse soaps of andere fenomenen waar wij als Europeanen geen snars van begrijpen.
Ben trouwens volledig met je akkoord van die overdreven lange scènes. Ik moet bijvoorbeeld met walging terugdenken aan die eindeloze "chicken fights".
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Deze Europeaan wel hoor. Niet alles natuurlijk, maar het meeste wel.
Die chicken fights zijn vrij grappig maar Conway Twitty is na de eerste keer nogal een gevalletje van geen inspiratie meer.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dat stukje met Michael McDonald als achtergrondzanger is ook hilarisch.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Deze Europeaan wel hoor. Niet alles natuurlijk, maar het meeste wel.
Al vind ik dat verwonderlijk, het kan altijd natuurlijk.
Maar de grootste fanbase van Family Guy, tieners dus, kunnen zo een verwijzingen onmogelijk begrijpen. Je gaat me niet vertellen dat Europese tieners zijn "opgegroeid" met programma's als bv. I Dream of Jeannie, The Jeffersons of Laverne & Shirley.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Daar ben ik ook niet mee opgegroeid maar veel van die pop cultuur dingen ken ik wel. Kwestie van teveel films en series kijken en een (on)gezonde belangstelling voor cultuur in het algemeen
. Overigens valt het met al die verwijzingen ook wel mee heb ik zo het idee. Het grootste gedeelte is in ieder geval voor iedereen te begrijpen.
Het lijkt me verder nogal een feit dat de scripts van FG niet in de schaduw mogen staan van bijvoorbeeld South Park. Maar als de grappen ook echt grappig zijn hoor je mij niet klagen. Bovendien heeft FG wel twee érg geslaagde SP afleveringen opgeleverd.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Ik heb al veel van Family Guy gezien en ik moet eerlijk zeggen, er zitten een paar zeer sterke afleveringen tussen. Bijvoorbeeld die ene waar Peter z'n eigen land opricht.
Maar de laatste seizoenen waren uitermate zwak, die tweedelige Star Wars parodie bijvoorbeeld vond ik om van te huilen. Het verbaast mij dan ook dat de serie nog zo een grote aanhang heeft.
Die twee afleveringen van South Park waren idd geniaal, min of meer alles wat ik tegen Family Guy heb, wordt daar op hilarische wijze belachelijk gemaakt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Wat een hilarische eerste aflevering van seizoen 8.
Ik heb al lang niet meer zo hard om FG kunnen lachen. Heerlijk hoe ze een hele aflevering vullen met zijgrappen door het plot heel simpel te maken. Road To Multiverse, geweldig.
Ze gingen met die Kennedy en John Hinckley grappen echter wel heel ver, maar ik moest er wel om lachen. Kan begrijpen dat veel mensen er aanstoot aan zullen nemen.
Die wereld met die portretten en die man die complimenten gaf van veraf waren ook heel erg droog.
En die Disney-wereld...
Al moest Meg het weer ontgelden.