• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.552 votes
Profile

True Detective (HBO)

Leo1954

• 2073 messages
  • 2565 votes

Tweede seizoen net binnen. Lees er hier positieve dingen over, zelf kan ik me haast niet voorstellen dat dit seizoen kan tippen aan het fabelachtige seizoen 1. En dan de twee hoofdrolspelers weg...Ik ben benieuwd.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Leo1954 wrote:

Tweede seizoen net binnen. Lees er hier positieve dingen over, zelf kan ik me haast niet voorstellen dat dit seizoen kan tippen aan het fabelachtige seizoen 1. En dan de twee hoofdrolspelers weg...Ik ben benieuwd.

Er zijn toch echt meer negatieve dan positieve dingen te lezen over S02 hier

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

Vier afleveringen heb ik gekeken en ik vind het nogal rommelig allemaal dit tweede seizoen. Aflevering 1 vond ik niet zo sterk als aflevering 1 van seizoen 1, maar laat nog ruimte over tot een goede openbaring... die tot nu toe nog niet komt en dat terwijl het toch ook weer 8 afleveringen zijn.

Gezien ik gisteren ook de blu-ray box van The Wire binnen heb gekregen ben ik daarmee begonnen en dat bevalt me veel meer.

Ik kijk dit nog wel "een keer" af, maar de nood is niet zo hoog als ik bij seizoen 1 had.

Jammer dit, maar ik had er al rekening mee gehouden.

Leo1954

• 2073 messages
  • 2565 votes

Jellesteeg wrote:

(quote)

Er zijn toch echt meer negatieve dan positieve dingen te lezen over S02 hier

Heb niet alle reacties gelezen, maar las hier en daar wel positieve reacties. Heb eerste aflevering gezien en zal het seizoen wel afkijken. Daar was die aflevering onderhoudend genoeg voor. Maar vergeet seizoen 1, dat was geniaal en zo mooi donker. Niet te vergelijken, dat zie ik wel en dat verwachtte ik ook. Begrijp eigenlijk niet dat de makers de serie gewoon een andere naam hebben gegeven, dit heeft niets met een vervolg te maken.

Dat kon ook niet, met twee van zulke acteurs die de serie droegen en feitelijk was het ook gewoon afgelopen.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

Begrijp eigenlijk niet dat de makers de serie gewoon een andere naam hebben gegeven, dit heeft niets met een vervolg te maken.

Inderdaad. Dit zei ik vorig jaar ook al en vind het nog steeds. Het is (van wat ik tot nu toe heb gezien) niet slecht, maar is bij lange na niet te evenaren met het eerste seizoen.

Dat klopte gewoon helemaal en was erg goed uitgedacht.

Als het een andere naam had, was ik ook met een iets ander beeld ernaar gaan kijken.

Maar omdat het vorige seizoen zo goed was, is het moeilijk voor mij om dit seizoen onder de naam True Detective te kijken zonder dat ik aan het eerste seizoen moet denken.

Leo1954

• 2073 messages
  • 2565 votes

Ja het is jammer Maarten0402. True Detective was uitzonderlijk en nu is het aardig. Zo haal je de serie (seizoen 1) wel naar beneden. Kortzichtige commerciële belangen zullen wel een rol hebben gespeeld.

Seizoen 1 was misschien wel de allerbeste TV serie ooit, seizoen 2 heeft echt geen raakvlakken met S1.

Het is redelijk, wordt zelfs wat slechter naarmate het seizoen vordert.

Je zult altijd blijven houden dat een hit moeilijk is te evenaren, ik vond The Bridge ook heel goed en het seizoen 2 daarvan iets minder. Maar slechts wat minder, het was zeker een goed vervolg.

Wat waren de Sopranos dan toch goed, 6 seizoenen zonder enige verzwakking.

Maar ik heb geen last van dit seizoen 2 te bekijken zonder aan S1 te denken, daar is het véél te slecht voor en heeft voor mij geen enkel raakvlak met S1. Het is jammer van de naam, dat wel. Die is door het slijk gehaald.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Heb seizoen 1 echt verslonden, seizoen 2 met horten en stoten en pijn en moeite voor mijn vakantie afgekeken. Eigenlijk doet het verschil gewoon pijn aan de ogen. Waar seizoen 1 beheerst, subtiel, komisch en doordacht was, is seizoen 2 opgeblazen, vervelend stoer en dommig. Bovendien gewoon erg rommelig geschreven. Je voelt het allemaal niet. De eerste twee afleveringen begonnen nog redelijk en hadden genoeg om de interesse vast te houden, maar het werd eigenlijk met de week slechter.

Daarnaast is het gewoon jammer om die leads van seizoen 2 te zien aanrommelen. Vooral Vaughn is gewoon verschrikkelijk, ook vanwege het waardeloze personage dat hij vertegenwoordigt.

Over de wat kleinere details, zoals de muziek, sfeer, visuele kwaliteiten moeten we het eigenlijk maar niet eens gaan hebben, dan komt het er allemaal nog bekaaider vanaf. Nee, heel jammer.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Met sfeer en muziek zit het wel snor hoor, al is de cinematografie beduidend minder dan seizoen 1 waardoor muziek en sfeer ook niet helemaal tot hun recht komen.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Sfeertje vond ik persoonlijk geen schim van seizoen 1, Louisiana werd echt fantastisch als locatie benut. LA totaal niet.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Aerial shots boven L.A. met een galmende sountrack had wel iets.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Toch maar begonnen aan seizoen 1.. Destijds afgeknapt op de titel. Want als iets niet aantrekkelijk klinkt, is het wel True Detective. Stom natuurlijk om zo extreem bevooroordeeld te zijn, maar ik heb ook gewoon echt niets met CSI en detective shit. Gelukkig toch iets meer te weten gekomen over deze serie en heel soms heb ik van die avonden in het weekend dat ik alleen ben en dan bij mezelf denk en nu? Gamen, film kijken, chillen en muziek luisteren of .... (in dit geval) beginnen aan True Detective. En laat ik meteen zeggen, geen spijt van! Integendeel. Dit is voor mij het beste wat ik tot nu toe aan kijkplezier aan een serie heb beleefd! Alles werkt in deze serie. De setting, art direction, de cinematografie, de acteurs, de dialogen, het verhaal, de sfeer, het realisme, wat subtiele humor hier en daar, een vleugje mysterie, de muziek, te veel om op te noemen. Het is haast perfect.. Althans, tot nu toe. Ik heb gisteravond aflevering 4 en 5 gekeken en shit, 2 ijzersterke afleveringen!

Dit is echt zo'n serie die je makkelijk eens in de zoveel tijd weer opnieuw kunt kijken omdat er zoveel te genieten valt! En dan maak het echt niet uit dat de ontknoping al bekend is! Ja, dat weet ik nu al... True Detective stijgt ver, maar dan ook echt heel ver uit boven series als CSI !

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

JacoBaco wrote:

True Detective stijgt ver, maar dan ook echt heel ver uit boven series als CSI !

Maar dat is dan ook een gaarkeuken kliekje vergelijken met haute cuisine, wat mij betreft

Althans, seizoen 1.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Precies John Milton. Zo groot is het verschil.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

JacoBaco wrote:

maar dan ook echt heel ver uit boven series als CSI !

CSI is een aaneenschakeling van simplistische dialogen en berust vaker wel dan niet op onwaarheden betreffende het forensische aspect. Bovenstaande en een hippe soundtrack; CSI in een notendop.

Vroeger had men een stuk zeep in je mond geduwd alleen al om het feit dat je True Detective en CSI in een zin durft te noemen.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Materny wrote:

(quote)

Vroeger had men een stuk zeep in je mond geduwd alleen al om het feit dat je True Detective en CSI in een zin durft te noemen.

Mag van mij vandaag de dag nog steeds wel.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja, maar het klopt toch wat ik zeg.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

We'll never know.

Ik vind hem wél een interessante filmmaker, maar ik twijfel aan zijn geschiktheid hiervoor. Hoewel, a history of violence en Eastern Promises? Ook wel een donker, broedend sfeertje dat minder van seizoen 1 verwijderd lijkt dan je aanvankelijk zou denken.

deklosje

• 34 messages
  • 27 votes

Wat een klucht is me dat, het 2de seizoen! Momenteel zit ik aan 6 afleveringen, nog 2 om het uit te zien.

- Rommelige plot

- Vreselijke dialogen

- Slecht gecast

- Slechte aktiescenes

Ik kan goed begrijpen dat regisseur Fukunaga bedankte voor het 2de seizoen. 6 regisseurs om het 2de seizoen in te blikken! Duidelijk dat het daar niet rond draaide,...

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

deklosje wrote:

Wat een klucht is me dat, het 2de seizoen! Momenteel zit ik aan 6 afleveringen, nog 2 om het uit te zien.

- Rommelige plot

- Vreselijke dialogen

- Slecht gecast

- Slechte aktiescenes

Ik kan goed begrijpen dat regisseur Fukunaga bedankte voor het 2de seizoen. 6 regisseurs om het 2de seizoen in te blikken! Duidelijk dat het daar niet rond draaide,...

Meerdere regisseurs op een serie is zeker niet vreemd. Helaas is het bij dit seizoen niet erg geslaagd. Vergeet niet waarom Fukunaga niet verder wilde, evident voor het verschil tussen de twee seizoenen.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Als veel mensen zeggen dat iets heel goed is, dan is dit toch wel vaak ook zo.

Zo ook hier.

Al binnen de eerste vijf minuten was ik overtuigd, en na de eerste aflevering al helemaal.

Zag altijd al een bepaalde overeenkomst tussen McConaughey en Harrelson dus om ze hier zo samen te zien is wel bijzonder.

Sowieso twee markante personages met een treffende wisselwerking.

Nu lekker verder met de tweede aflevering.

Momenteel ook het definitieve slot van CSI op TV overigens maar die sla ik zelf even over.

Helemaal in mijn nopjes met mijn recent verworven on demand systeem.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Confusie wrote:

Zag altijd al een bepaalde overeenkomst tussen McConaughey en Harrelson dus om ze hier zo samen te zien is wel bijzonder.

Das erg knap zeg, was mij echt nooit........ opgevallen.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Ja, mij wel.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

" On my day off I start drinking at noon... And you don't gonna interrupt that "

Matthew McConaughey, tien jaar geleden speelde hij nog in tenenkrommende romcoms en zie nu....? The Taxman speelt werkelijk iedereen naar de gallemiezen.

lezertje

• 938 messages
  • 0 votes

Volgens de heren recensenten is het tweede seizoen slechter dan seizoen één. Overigens diezelfde recensenten praten elkaar alleen maar na, omdat ze anders bang zijn met een andere mening niet voor volwaardig aangezien te worden (Net als sommige gebruikers van dit forum). Niets geen slechte dialogen en zo ja, kom dan met voorbeelden. De actiescènes, speciaal die bij het methlab, is werkelijk fantastisch geregisseerd (Zie hiervoor ook de extra's op de dvd: 'Making of The Vince massacre' ). Het tweede seizoen is qua verhaal natuurlijk niet te vergelijken met dat van het eerste. Maar ook met dit tweede seizoen, bewijst 'True detective' een serie van zeer hoog niveau te zijn.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

lezertje wrote:

Niets geen slechte dialogen en zo ja, kom dan met voorbeelden.

I will buttfuck your dad with your mom's headless corpse right in front of you on this front lawn.

lezertje wrote:

Niets geen slechte dialogen en zo ja, kom dan met voorbeelden.

Never do anything out of hunger. Not even eating.

It's like blue balls... in your heart.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Thanks, you guys

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.