- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Detective (HBO)
True Detective (HBO)
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Eerste twee afleveringen van het nieuwe seizoen gezien en kan niet anders concluderen dan dat ze het juiste pad weer gevonden lijken te hebben. De drie tijdlijnen zijn een soort kopie van seizoen één, maar prettig is het zeer zeker. Mahershala Ali is ontzettend sterk en Stephen Dorff doet niet veel onder aan hem.
Veel zin in de rest van het seizoen en dat zegt al genoeg, want dat was bij seizoen twee absoluut niet het geval.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik wist niet eens dat seizoen drie al was begonnen. Nauwelijks reclame voor gezien eigenlijk.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ik wist niet eens dat seizoen drie al was begonnen. Nauwelijks reclame voor gezien eigenlijk.
Valt inderdaad wel mee. Geef het ondanks dat toch een kans Shinobi, want het begint zoals ik al zei prima.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Een serie met seizoen 1 die als een bom binnen de seriewereld binnenkwam en voor mij ooit de beste serie ooit.
Daarna de tweede bom, ge-eikel op de set doet de serie absoluut geen goed en dat was te zien met seizoen 2. Van top serie naar middelmatig tot aardige serie, gedegradeerd door persoonlijke eerzucht en koppigheid.
Anno 2019 seizoen drie waar amper nog een nieuwssite aandacht aan heeft geschonken, hoe ver is het potentieel gezakt.
Toch ga ik dit seizoen weer meepakken, stiekem ook weer zin in.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Erg fijn begin inderdaad! Saulnier begrijpt het wel. De sfeer uit seizoen 1 is weer helemaal terug. De dynamiek en chemie tussen McConaughey en Harrelson blijf je wel missen natuurlijk. Toch ben ik dusver genoeg geboeid om te zien waar dit verhaal heen gaat, wat al meer is dan ik kon zeggen voor seizoen 2.
Wel jammer dat Saulnier de handdoek in de ring heeft gegooid na amper 2 episodes. Dat voorspelt nooit goeds. Als dit maar geen zooi wordt zoals seizoen 2. En ik hou mijn hart alvast vast voor de episodes die Pizzolatto zelf heeft geregisseerd.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Voor mij een mooie start van het derde seizoen!
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Arghhhh ik had nog niet aan die eerste twee afleveringen moeten beginnen. Ben het niet meer gewend om nu een weekje te moeten wachten. Ik vind het allemaal fantastisch tot nu toe. Back to the roots!
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Eerste deel gezien, vergelijkbaar met s1 maar zeker niet even sterk.
Toch weer een heerlijke donkere sfeer met aardig acteerwerk, prima regie en camerawerk en een soundtrack om je vingers bij af te likken. Wat maakt die soundtrack het allemaal af zeg! Denk dat het wel het sterkste punt is.
Op naar deel twee, vooralsnog zeker tevreden over de sfeer en script. Verhaal moet zich nog vormen en is ietwat traag maar niet vervelend traag. Lijkt wel erg op s1, Pizzolatto gaat voor safe geloof ik. Kreeg bij een paar items een déjà vu ter grote van een paard, het enkel minpuntje voor nu voor mij.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Gisteren allebei gezien, aangenaam verrast na S2. Dit was goed. Vergelijkingen met S1 zijn voor mij wat prematuur, die ging ik ook naarmate we vorderden steeds beter vinden.
Was bij eerste 2 epi's ook niet gelijk een meesterwerk, toch?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Was bij eerste 2 epi's ook niet gelijk een meesterwerk, toch?
Niet dat ik me kan herinneren in ieder geval. Denk dat als je uitsluitend kijkt naar alleen de eerste twee afleveringen van beide seizoenen, ze op een zelfde niveau zitten. Seizoen één ging na die eerste twee nog ontzettend hard omhoog (vooral na de vierde aflevering, want wat blijft dat een meestwerk), dus ben zeer benieuwd of seizoen drie dat ook gaat doen.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Ik herinner me inderdaad dat het vooral na aflevering 4 was dat de hype rond deze serie zowat explodeerde
Vooral dankzij het ongelooflijke regie op die episode. En te denken dat Pizzolatto die iconische long take absoluut niet wou, maar waar Fukunaga gelukkig toch op zijn strepen bleef staan.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
En te denken dat Pizzolatto die iconische long take absoluut niet wou, maar waar Fukunaga gelukkig toch op zijn strepen bleef staan.
Dit wist ik niet! Godzijdank inderdaad. Heeft mijns inziens een van de sterkste scenes in serieland ooit voortgebracht; briljant.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Deel twee van s3 er ook heerlijk ingegaan. Pizzolatto weet je weer te kluisteren aan de buis.
Staat er allemaal weer goed op, geluidstechnisch en beeld een traktatie met weer een verhaal waar je ingezogen wordt.
Keep up the good work, zo zie ik ze graag. Heerlijk zwart.
Dit was het wachten op s3 zeker waard.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Vergelijkingen met S1 zijn voor mij wat prematuur,
Nou ik zie wel degelijk behoorlijke overeenkomsten, overeenkomsten in storyline.
Verdwijnen van kinderen, bij plaats delict een totem en flashbacks d.m.v. interviews de zaak heropenen en oplossen. Niet kwalijk, het is tenslotte de kracht van storytelling van Pizzolatto.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Oh zeker! Ik bedoel meer dat ik persoonlijk niet meer kan zeggen of deze e01 en e02 onderdoen voor die van S1, omdat dat beeld praktisch zeker gekleurd is door wat ik van het seizoen als geheel vind 
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Oh zeker! Ik bedoel meer dat ik persoonlijk niet meer kan zeggen of deze e01 en e02 onderdoen voor die van S1, omdat dat beeld praktisch zeker gekleurd is door wat ik van het seizoen als geheel vind
Aha, helemaal duidelijk! 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Redelijk begin....ze gaan weer terug naar waar seizoen 1 groot mee is geworden,dat kan een goed teken zijn maar ook finaal mislukken.
Ik wacht de volgende afleveringen wel even af wat er gaat komen.
Van Stephen Dorff ben ik niet zo'n fan trouwens.
NRT
-
- 813 messages
- 484 votes
Redelijk begin....ze gaan weer terug naar waar seizoen 1 groot mee is geworden,dat kan een goed teken zijn maar ook finaal mislukken.
Ik wacht de volgende afleveringen wel even af wat er gaat komen.
Van Stephen Dorff ben ik niet zo'n fan trouwens.
Ik vind het begin ook wel sterk, alleen vind ik Dorff ook niet zo sterk. Hij blijft wat op de achtergrond. Hays is toch echt wel de hoofdrolspeler terwijl dat in seizoen 1 toch verdeeld was over de twee hoofdpersonages.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Ik vind het begin ook wel sterk, alleen vind ik Dorff ook niet zo sterk. Hij blijft wat op de achtergrond. Hays is toch echt wel de hoofdrolspeler terwijl dat in seizoen 1 toch verdeeld was over de twee hoofdpersonages.
Dorf doet het goed, het verschil tussen de twee detective is dat de één zijn gevoelens een rol laat spelen in de zaak en de ander juist niet. Daarom krijgt het ene personage ook meer tijd. Ik geef toe dat in s1 allebeide karakters recht kregen op tijd, hier lijkt het erop dat de focus op één karakter ligt.
Ben ook geen echte Dorf fan maar het gaat hem aardig af, zeker hoe oud hij eruit ziet.
Vond hem onlangs in Leatherface ook aardig uit de verf komen, in bijvoorbeeld Blade en City of Industry was hij echt aan het rocken. Hij heeft zo zijn betere en zeker slechtere rollen.
NRT
-
- 813 messages
- 484 votes
Dorf doet het goed, het verschil tussen de twee detective is dat de één zijn gevoelens een rol laat spelen in de zaak en de ander juist niet. Daarom krijgt het ene personage ook meer tijd. Ik geef toe dat in s1 allebeide karakters recht kregen op tijd, hier lijkt het erop dat de focus op één karakter ligt.
Ben ook geen echte Dorf fan maar het gaat hem aardig af, zeker hoe oud hij eruit ziet.
Vond hem onlangs in Leatherface ook aardig uit de verf komen, in bijvoorbeeld Blade en City of Industry was hij echt aan het rocken. Hij heeft zo zijn betere en zeker slechtere rollen.
Ik zeg het eigenlijk verkeerd. Ik vind Stephen Dorff niet zo slecht, het is eerder zijn personage Roland West dat ik niet zo sterk uit de verf vind komen. Ik heb veel recensies gelezen in de kranten vorige week en daar werd veel gepraat over Roland West als personage. Ik dacht dus ook dat er meer interactie ging komen tussen Roland West en Purple Hayes. Ik hoop dat hij tijdens de volgende afleveringen meer op de voorgrond komt, want zoals ik het had gelezen is dit een heel interessant personage.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Daar ben ik het wél mee eens.
in S1 waren beide protagonisten van meet af aan interessant, van Dorffs karakter leren we niet zo heel veel; de focus ligt op Mahershala's karakter Wayne Hays.
Toegegeven; hoe aardig Dorff het ook doet, hij is bepaald geen Harrelson of McConaughey.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Behoudende derde aflevering. Wel ontzettend tof om nu ook Dorff's karakter in de jaren 90 te zien.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ook ik ben wel erg blij met dit seizoen tot nu toe. Al veel en veel beter dan het vorige seizoen.
Lekker sfeertje is terug en Ali is echt een goede lead.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Vind Ejogo ook goed.
Begin is wel even schrikken. Men probeert wel écht terug te grijpen naar het succes van het eerste seizoen (volgens mij spelen beide verhalen zich in hetzelfde "universum" af). En hoewel het dat niet zal halen, is het inderdaad wel weer interessant om te volgen.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Vind Ejogo ook goed.
Begin is wel even schrikken. Men probeert wel écht terug te grijpen naar het succes van het eerste seizoen (volgens mij spelen beide verhalen zich in hetzelfde "universum" af). En hoewel het dat niet zal halen, is het inderdaad wel weer interessant om te volgen.
Ik ben het volledig met je eens.
Het derde deel is ook weer prima tot heerlijk stuk tv.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Hm, vind het zelf net iets minder worden. Het creepy sfeertje wordt voor mij steeds minder voelbaar.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik vond Saulniers afleveringen wel nog net even wat fijner, maar verveel me nog steeds niet. Mahershala en Ejogo zorgen daar wel voor.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Hm, vind het zelf net iets minder worden. Het creepy sfeertje wordt voor mij steeds minder voelbaar.
Daar deel ik je mening. Vind het nu veel te veel leunen op s1 maar dan echt lang zo sterk niet. Lijkt alsof Pizzolatto een writersblok is opgelopen. Dorff ben ik echt heel blij mee in dit seizoen. Origineel is het niet, kinderen verdwijnen, totems bij lijk, kerk erbij enz. Jammer maar toch nog steeds prima tv-voer.