• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

True Detective (HBO)

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Mooi einde ja. Wat er lachwekkend aan moet zijn weet ik niet of je neemt het hele verhaal niet serieus.

Ik vind dit echt een meesterlijke serie. Wat een sfeer, muziek, geweldige teksten en acteurs.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Toch vind ik het niet echt een HBO-serie, eerder een productie van bijv. Fox/AMC.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Heerlijke serie tot nu toe. Sterk en onderbouwend en meer diepgang. Daar hou ik van. Niet van die net 5 series als Breaking Bad of Sons of Anargy

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Raffael77 wrote:

Niet van die net 5 series als Breaking Bad

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Raffael77 wrote:

Niet van die net 5 series als Sons of Anargy

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Raffael77 wrote:

Niet van die net 5 series

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Volgens mij is heeft NET5 vrouwen als doelgroep?

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Aflevering 3 vind ik tot nu toe het beste, heb een aantal keer erg moeten lachen om Martin. Dat einde ook......

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Tja, ik heb hem na 40 minuten uitgezet. Vond er niks aan. Helaas.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Net op tijd weer bij. Zeer sterke aflevering weer. Blijft werkelijk perfect gebruik maken van haar broeierige setting, ook subliem gebruik gemaakt van de score overigens die dit bevreemdende gevoel versterkt. Na al de reacties hier over het einde vreesde ik het ergste, maar viel echt reuze mee. Serie blijft vrij subtiel en dus niet van plan om te doen aan goedkoop effectbejag. Gelukkig maar.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Laatste tien minuten in 1.04; geweldig. Sowieso ambitieus dat ze de chaos gaande wisten te houden maar zodra ze over dat hek klimmen; hoe bleef ie camera maar meegaan?!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Over een paar uur kan ik 'm eindelijk kijken. Hoorde al veel positieve geluiden over de no cutting cinematography op het einde, met zoveel movement. Verrassend is het niet te noemen met Arkapaw als cinematograaf (en toonde zijn brille al heel de serie) maar toch zeer benoemenswaardig.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Holy fuck die laatste longtake is echt niet normaal.

Sowieso gaaf om Wu-Tang Clan te horen. De muziek in dat motorclubhuis kwam me ook bekend voor, maar kon het niet plaatsen.

Fantastische serie trouwens. Alleen die openingscredits al. Ben benieuwd wat ze met een tweede seizoen gaan doen. Totaal andere locatie en andere sfeer?

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Meesterlijke episode (E04) weer, heerlijk. De sfeer pakt je helemaal in!

Willy Wartaal

• 433 messages
  • 3802 votes

Is al vaker gezegd, maar inderdaad een geniale serie dit. Elke seconde, of beter gezegd elk frame inclusief de intro boeit me enorm. Echt topwerk van iedereen die hieraan meewerkt en in meespeelt.

Met Matthew McConaughey natuurlijk als eindbaas _0_.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Briljante episode. Zoals al werd genoemd door alle 'people that matter' is het werk van Arkapaw in deze episode. Eindscene wordt gewoon in één longtake geschoten, géén enkele cut. Met een klein beetje knowhow weet je hoe neukend briljant dit is. Wow. Daar kan niemand van afgelopen jaar (met uitzondering van Benoit Debie uiteraard, maar Arkapaw mag met Debie in één adem genoemd worden). Briljante opbouw, heerlijke broeierige episode weer. Best show on TV. Period.

Daniejol

• 2 messages
  • 176 votes

jacobine_rodijk wrote:
Laatste tien minuten in 1.04; geweldig. Sowieso ambitieus dat ze de chaos gaande wisten te houden maar zodra ze over dat hek klimmen; hoe bleef ie camera maar meegaan?!

De cameraman met een hijskraan over dat hek getild

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Had 't inderdaad gelezen in een interview met Fukunaga, hier een quote;

The solution ended up involving placing the Steadicam operator on an elevated jib, or a weighted crane, which carried him over the fence and back down to earth.

Hier 't hele interview.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Na het zien van de score op IMDb en de synopsis gelezen te hebben direct gedownload. Want dit zou een serie voor mij zijn!

En ja hoor.. anders dan andere whodunnit-CSI-kopies van de afgelopen 10 jaar hebben we hier met misschien wel de beste serie van de afgelopen 5 jaar te maken. Ik beleef hier vooralsnog in ieder geval meer plezier aan dan aan Breaking Bad, Game of Thrones of de laatste seizoenen van Dexter.

Eindscène van aflevering 3:

Wat een scène, schitterend. Cliffhangers, zó moeten ze!

JB.

• 149 messages
  • 293 votes

Waanzinnige serie, gisteren de laatste aflevering gezien en gewoon balen als de aflevering voorbij is! Alle goede series staan op zichzelf, maar dit hoort bij het beste wat ooit gemaakt is...

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

anders dan andere whodunnit-CSI-kopies van de afgelopen 10 jaar

Komt er ook eentje onder een steen vandaan gekropen... Beste serie van de afgelopen jaren? Of zelfs aller tijden? Beetje voorbarige reacties na vier afleveringen of niet? De serie heeft absoluut veel potentie (ik vond in de laatste aflevering ook dat industriële feestje erg vet), maar ik heb wel wat moeite met de flashbackstructuur. Aanvankelijk was het misschien nog intrigerend om te zien wat zeventien jaar met Martin en vooral Rust gedaan heeft, maar inmiddels haalt het alleen maar de "flow" uit de serie.

Wat een heerlijke serie. IJzersterk acteerwerk, grauwe setting en sfeervolle shots. Verhaal komt beetje traag op gang, maar ik word er nu helemaal ingezogen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Komt er ook eentje onder een steen vandaan gekropen... Beste serie van de afgelopen jaren? Of zelfs aller tijden? Beetje voorbarige reacties na vier afleveringen of niet?
Nee, ik ben er echt van overtuigd dat ik kan zeggen dat dit na 4 afleveringen al de beste serie ooit is, nou goed?

Noem mij anders nog eens een whodunnit-serie van de afgelopen jaren die niet lijkt op CSI, NCIS, the Mentalist, Criminal Minds of al die andere "crime series" die nu inmiddels ten overvloeden op RTL, Veronica etc. verschijnen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Luther, Sherlock. Elementary is ook best leuk. Toch gewoon allemaal detective verhaaltjes, maar een heel pak leuker dan de eenheidsworst die jij noemt.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Hannibal.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Broadchurch. Maar ik begreep je verkeerd, chevy93. Ik zie True detective niet als een whodunit. Vandaar dat ik je opmerking zo raar vond.

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Uch.. Adembenemende slotminuten en magistraal gefilmd deze laatste aflevering

Spoilalot

• 84 messages
  • 242 votes

Hooked! Dit is trouwens ook de enige serie waarvan ik de intro iedere keer opnieuw met plezier bekijk, prachtwerk!

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Bedankt bovenstaande mensen voor een aantal tips.

Nieuwe aflevering is weer fenomenaal. Laatste 10 minuten echt adembenemend. Wat een geweldige muziek ook!

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Ook net E04 gezien. Dat einde zijn long shot... . Waanzinnig goed gedaan en bewijst overduidelijk nog eens de sterke kwaliteiten van deze serie. Eén van de meest indrukwekkende scènes dat ik ooit in een serie heb gezien, echt wauw!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.