• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

True Detective (HBO)

nedbed

• 77 messages
  • 0 votes

Wat een verschrikkelijk sterke serie is dit toch. Het wordt echt met de aflevering beter. Klopt het trouwens dat dit verhaal wordt afgerond in de laatste aflevering van dit seizoen, en dat er in het tweede seizoen een heel ander verhaal komt, met andere acteurs?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Aflevering 5 moet toch mijn favoriete tot nu toe zijn. Een wat vage, ambigue plottwist is in aankomst, heerlijk mysterieus! Begin langzaam warm te lopen voor True Detective, want in tegenstelling tot ongeveer heel het internet vind/vond ik het niet meer dan een alleraardigste serie.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

Alleraardigst? McConaughey en Harrelson spelen supersterk, vooral het personage wat McConaughey neerzet is heerlijk donker en cynisch. Geweldige sfeer. Een van de sterkste cliffhangers ooit imo in de derde aflevering en een geweldige trackingshot in de vierde aflevering en ja dan de vijfde aflevering waarin alles opeens veranderd al weet je nu wel wat er precies aan de hand is. Serie die eigenlijk alles goed doet op alle fronten. Verhaaltechnisch, filmtechnische en qua acteren op een hoog niveau.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heerlijke aflevering weer. Vooral de switches tussen heden en verleden beginnen hier hun vrchten af te werpen, al blijft het een klein beetje de flow van de serie verstoren. Blijft een heerlijk broeierig geheel, waar mysterie altijd ongemakkelijk voelbaar is. Hele fijne bevreemdende soundtrack ook.

Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren volgend seizoen, want de new breed anthologie structuur opent toch wel heel veel deuren voor series. Erg benieuwd naar de komende aankondigingen mbt het tweede seizoen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Fortune wrote:

Een van de sterkste cliffhangers ooit imo in de derde aflevering

Wat was daar zo sterk aan dan?

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Zeer goede serie, alles is perfect. De filmtechnieken, de cast, de muziek, de symboliek en een zeer goed geschreven verhaal. De complexiteit voor het filmen van het einde van aflevering vier is een van de voorbeelden wat deze serie van buitencategorie maakt.

Ook het acteerwerk van McConaughey was voor mij een verassing en het is toch wel iets van deze serie maakt tot wat het is.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Elineloves wrote:
(quote)

Wat was daar zo sterk aan dan?
De manier waarop je opeens 'het beest' ziet. Na een geweldig audiovisueel shot is het daar opeens. Het is zo'n moment dat je moet voelen om het te begrijpen. Een ander element wat meespeelt, is dat je het eigenlijk niet aan ziet komen.

Lv92

• 278 messages
  • 0 votes

Stilte voor de storm, geloof ik.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Vond dat ook een enorm sterke cliffhanger ja.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Eens dat dat enorm sterk was, en één van de hoogtepunten tot nu toe. Ook vooral met die monoloog van McConaughey erover waar hij vertelt "at the end of every dream, there's always a monster".

De hele scène is een meesterlijk ingetogen voorbeeld van sterke montage, schrijfwerk en gebruik van geluid/muziek om een onheilspellende en zeer treffende scène/gevoel te creëren. Dat allemaal terwijl er eigenlijk niets echt gebeurd of wordt getoond. Stilte voor de storm is best mooi beschreven inderdaad.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Tot nu toe een meesterlijke serie....ik ben niet zo van de series maar hier kan ik enorm van genieten!!!

Spoilalot

• 84 messages
  • 242 votes

Episode 6 was weer ijzersterk! En inderdaad, de cliffhanger van episode 3 was niet minder dan meesterlijk te noemen, ik kreeg er de rillingen van.

Wat ik wel heb gemerkt, ik ben na episode 3 (Engelse) ondertitels gaan gebruiken en ik kan het een heel stuk beter volgen. Dus voor mensen die nog van plan zijn te gaan kijken; gebruik ondertitels!

Weer een week wachten! Arrrrrr.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Vond de laatste aflevering wat minder eigenlijk, alsof ze niet wisten te kiezen tussen 'de zaak' en de relaties tussen de personages. Voelde wat minder in balans. Nog steeds ijzersterk hoor.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Wel weer mooi billenwerk trouwens. Al blijft het verbazen hoe Woody telkens van die godsgruwelijke schoonheden weet te schaken .

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Lokale held he? Ik vind het wel prettig dat de focus zo nu en dan verlegd wordt, helemaal omdat je weet dat dit over enkele episodes ten einde is (een beetje filler is nooit mis).

JeLLo

• 8 messages
  • 24 votes

"You'll do this again. Time is a flat circle"

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Top serie nog een paar afleveringen te gaan. Heb ergens op het internet gelezen dat er ook een Seizoen 2 gaat komen, alleen zonder het magische duo. Jammer.... Balen!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Je dacht toch niet echt dat Harrelson maar vooral McConaughey zich voor meerdere seizoenen aan een tv serie zouden binden? Ook nog een voorbeeld van de sterkte van de anthology structuur, je kan een topcast binden aan je show.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Wel weer mooi billenwerk trouwens.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Movie-Addicted wrote:

Top serie nog een paar afleveringen te gaan. Heb ergens op het internet gelezen dat er ook een Seizoen 2 gaat komen, alleen zonder het magische duo. Jammer.... Balen!

Geweldige serie. Beste van het moment voor mij. idd jammer dat er maar 8 epi's zijn van dit seizoen.

Aan de ene kant is ieder seizoen een nieuw paar detectives wel verfrissend, mits de nieuwe ook enorm sterk zijn natuurlijk. Ik ben wel benieuwd in elk geval. Bij The Wire werkte het prima, ik had geen enkele moeite dat Seizoen twee zich grotendeels ergens anders afspeelde, en met seizoen 4 evenmin.

alle afleveringen van dit seizoen zijn van één regisseur trouwens, Cary Fukunaga, wat erg zeldzaam is bij een serie. Hij heeft al aangegeven in S2 geen een aflevering meer te zullen regisseren, maar blijft wel aan als producer. Hoop dat dat geen negatief effect op de kwaliteit heeft. Vond tot nu toe ijzersterk, maar dat is natuurlijk een teameffort en komt niet alleen door Fukunaga

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dit is geen cinema he. In serieland is de input van een regisseur niet zo groot.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Afgelopen aflevering was weer een pak minder. Soms vind ik True Detective echt slepen en voelen hele stukken als filler.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Naomi Watts wrote:

Dit is geen cinema he. In serieland is de input van een regisseur niet zo groot.

Dat klopt, dat zeg ik ook, maar het kan wel degelijk invloed hebben. Bij TWD haal ik de Greg Nicotero afleveringen er zo uit, en bij Sons of Anarchy merk je wel degelijk welke afleveringen door Peter Weller geregissseerd zijn. Maar bij andere series merk je er inderdaad niets van. HBO heeft echter bijna zonder uitzondering sterke regisseurs voor hun series, dus ik maak me niet echt zorgen

danuz wrote:

Afgelopen aflevering was weer een pak minder. Soms vind ik True Detective echt slepen en voelen hele stukken als filler.

aflevering zes was minder? Ik vond deze aflevering ook erg sterk, al was hij minder action packed dan 4 en 5, maar hoe leuk dat ook is, dat is niet de reden dat ik de serie kijk. op nutteloze filler heb ik TD nog geen moment kunnen betrappen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton wrote:

Dat klopt, dat zeg ik ook, maar het kan wel degelijk invloed hebben. Bij TWD haal ik de Greg Nicotero afleveringen er zo uit, en bij Sons of Anarchy merk je wel degelijk welke afleveringen door Peter Weller geregissseerd zijn. Maar bij andere series merk je er inderdaad niets van. HBO heeft echter bijna zonder uitzondering sterke regisseurs voor hun series, dus ik maak me niet echt zorgen

Daar ben ik het mee eens, heb ik ook wel bij wat series die ik volg. Inderdaad vrij bijzonder dat een regisseur alle episodes van een seizoen regisseerd.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens met wat danuz zegt. Zit wel weer wat filler in en lijkt van de afleveringen nog wel het minst significant. Lili Simmons wordt weer getypecast door haar nudity scenes die ze veelvuldig doet in Banshee. De scene dat ze aangeeft anale seks te willen bvb, dat was toch best wel tamelijk slecht. Gelukkig zetten ze daar het onderonsje tussen Maggie en Rust tegenover. Aflevering heeft zijn momenten, maar wel pakken minder dan de voorgaande afleveringen. Valt wel buiten de toon ivm de andere afleveringen.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Matthew McConaughey stopt met True Detective | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Nieuwe aflevering is weer sterk. Het fillergehalte van de vorige (hierboven al vaker terecht benoemd) is weg en er wordt weer een mooie stap voorwaarts genomen. Wellicht dat het opeens wat snel gaat, maar voor het tempo is dat wel goed. Volgende week alweer de laatste aflevering, ik ben benieuwd!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

vond dat nieuwsbericht wat vreemd, aangezien dit al van meet af aan als anthology serie bedoeld is, er was voor zover ik kan beoordelen nooit sprake van dat ze meer dan een seizoen in the picture zouden zijn.

Hij stopt dus niet, de rol waar hij voor aangenomen is zit erop. Ben wel benieuwd of we inderdaad vrouwelijke detective(s) krijgen volgend seizoen. Ik ga vanavond epi 7 kijken.

btw, voor wie niets wil missen van TD en graag de analyses/interpretaties en dergelijke meekrijgt van de show, ik raad deze podcast aan: Detect This. Er zijn er talloze, maar deze wordt over het algemeen het beste gewaardeerd

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

Met de balans zat het wel weer goed de laatste aflevering, met de sfeer ook. Keek wel even op van het einde en weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Hoort wel bij de betere afleveringen van deze serie. Geweldig allemaal, erg onder de indruk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zo, het is even wennen nu True Detective qua structuur veel conventioneler is dan de voorgaande afleveringen, nu ze af zijn van Gilbough en Papania. Juist dat maakte de show zo uniek maar goed, ik snap ook dat ze verder moeten nu het eind vordert. Conventionele narratie maar de sfeer en ontrafeling van de case blijft toch erg bevreemdend en daar komt de zeer broeierige sfeer nog eens bovenop. Heel erg benieuwd naar de finale, einde toont dat het nog alle kanten uit kan gaan en ben er ook nog niet gerust op wat Cohle betreft Wat een serie.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Moet toch bijna wel een afgeraffeld einde worden, met nog maar één episode te gaan? Heb het idee dat er nog véél uitgepuzzeld moet worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.