- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Detective (HBO)
True Detective (HBO)
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes

Damn, fijn sfeertje, fijne acteurs..
Nu nog even kijken hoe het verhaal gaat.
Laat maar komen!!
![]()
trailer:
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ziet er zeer aardig uit. Vooral Louisiana als setting zorgt al voor veel sfeer. Alleen jammer van Harrelson, die begint al vrij snel tegen te staan. Al is het wel veelbelovend.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Lijkt me erg interessant. Sowieso het proberen waard aangezien het HBO is. Jammer van die titel alleen; "true detective" klinkt meer als een slechte B-film met Steven Seagal in de hoofdrol.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
"Bunch of rednecks solving crimes while struggling with their own goddamn lives" had beter gepast inderdaad;) Nee zonder grappen & grollen ben ik wel benieuwd naar deze. Harrelson ben ik altijd wel een fan van geweest en het plot lijkt ook wel interessant.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ziet er mooi uit. Beetje in de setting van het aanstaande Out of the Furnace waar ik ontzettend naar uit kijk. Toevallig is die film ook met Harrelson.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Na de opener ben ik om hoor. True Detective is een blijvertje. Vooral de combinatie van ijzersterk acteerwerk, mooie cinematografie, het sfeerrijke Louisiana en de duistere toon. McConaughey en Harrelson zijn echt een geweldige tandem, ook een totale mismatch qua persoonlijkheden. Zeer boeiend drama.
Uitwerking is net zo veelbelovend als haar premise.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
ook een totale mismatch qua persoonlijkheden.
Dit idd; die vermoeiende blik die Harrelson constant McConaughey's kant uitschiet als er weer wat vreemds uitgekraamd wordt 
Vrees alleen nog een beetje voor 't moord-mysterie; 't begin is er maar heb dit soort setups vaker de mist in zien gaan naarmate de afleveringen vorderden ...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dit idd; die vermoeiende blik die Harrelson constant McConaughey's kant uitschiet als er weer wat vreemds uitgekraamd wordt
Toen kon je mij idd wel opvegen.
Dat heb ik ook, maar gelukkig lijkt dat niet de core van de serie te zijn, lijkt me ook alleen maar een middel dus heb er wel vertrouwen in. Maar zoals je zegt zijn meerdere series daarmee de mist in gegaan. Fingers crossed.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Aparte pilot inderdaad, waar je nog niet goed uit kan halen waar het naartoe zal gaan. Persoonlijk vind ik ook dat ze zelfs iets te veel gaten brengen voor pilot, gaten die je normaliter naarmate een serie vordert pas tegenkomt.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Vond het wel oke. Zeker de moeite waard om even te blijven volgen. Ben benieuwd waar dit heen gaat.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Idd zeer de moeite waard, kan niet wachten tot ep.02!
Laurrieee
-
- 2 messages
- 86 votes
Ik kijk uit naar aflevering 2!
Lekker sfeertje en goed acteer werk.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Aardige starter! smaakt naar meer... 
p.s. vond die(scene aan de eettafel wel geweldig!)
Thomas83
-
- 4024 messages
- 3630 votes
Dit leek me echt wat voor mij. Toen zag ik dat Woody Harrelson erin speelde. Gelijk een stuk minder zin.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Uit Percy Jackson en Parenthood natuurlijk
maar hier laat ze blijkbaar meer van zichzelf zien 
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
hehe de hoogtepunten van de aflevering inderdaad.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
"I'm the police. I can do terrible things to people with impunity."
Geweldige aflevering weer. Ja, Daddario legt haar enige en welbekende gevormde talenten bloot maarrrrrrr dat is niet waarom ik deze serie volg, alleen dat benoemen doet de serie geen eer aan. Zeker niet om dat te betitelen als hoogtepunt van de episode. Zodoende.
De broeierige Louisiana setting is echt goud waard maar ook het design van het moordmysterie is sterk en ook uitermate sterke karakterschets. De donkere toon v/d serie is echt een enorme plus. Toch wel behoorlijk indrukwekkend. Ik vind het toch wel erg sterk hoe Pizzolatto de narcotics geschiedenis en het verliezen van zijn kind zo goed gebruikt, maar ook wat betreft Martin voelt de uitdieping authentiek aan. Sterk. Bovenstaande quote is al genoeg houvast dat de serie vooral hele interessante morele thema's aan gaat halen.
Ik ben nog meer overtuigd, dit kan straks gewoon genoemd worden tussen HBO's Game of Thrones, Six Feet Under, The Wire, Carnivale, Sopranos. You can take that to the bank.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben ook helemaal verkocht aan de Main Title sequence zoals alleen David Clair dat kan. Echt textbook David Clair en nails the tone perfectly. Invloed van Richard Misrach is ook zo overduidelijk. Echt prachtig.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Viel me ook positief op ja. De mooiste serie intro die ik ooit zag.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
I second that notion. Het mooiste is nog dat het op esthetisch impressionistisch vlak ook strookt met de atmosfeer in de serie.
Fijn stuk met creative director David Clair over het creatieve proces van de Main Title sequence
.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ik wist het al toen ik A Time to Kill zag ergens eind jaren 90, McConaughey gaat een grote worden.
Ik vind het nu al jammer dat dit maar 8 afleveringen telt, al zal dit ongetwijfeld de grote kracht worden. 'Whodunnit's' moeten niet al te lang doorgaan. Beklemmende sfeer, klasse hoofdrollen, en eerste 2 afleveringen briljant schrijfwerk. Lofzang op de opening sequence, second ik.
Ik ben fan.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Na de 1ste aflevering helemaal verkocht! Je kunt gewoon meteen al zien dat dit erg goed is en zeer veelbelovend is. Ondanks het simpele gegeven, straalt het enorm veel kwaliteit uit op elk vlak. Wat me vooral opviel was toch de intrigerende montage, die sprongen in de tijd gebruikt om iets effectief op te bouwen.
En wat is McConaughey toch een geweldige acteur! Uiteraard kennen we hem al langer, maar zijn rise de laatste jaren is toch zeer indrukwekkend te noemen. Vond hem altijd al iets hebben, ben blij dat hij van onder het stof werd gehaald en een unieke carrière omdraai heeft gekregen/gedaan.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Na alle positieve berichten, vannacht de eerste twee afleveringen bekeken en het is echt tof moet ik zeggen.
Zoals al eerder gezegd, straalt het enorm veel kwaliteit uit. Dit is gelijk te zien in de geweldige intro. Verder: gedegen acteerwerk, broeierig sfeertje en een interessante manier van vertellen. Kortom alles wat ik van een HBO-serie verwacht. Eindelijk eens een nieuwe serie die wel de moeite waard is om te volgen.
En ik ben blij om eindelijk de twee talenten van Alexandra Daddario te zien. Ik zag haar een paar weken terug in Texas Chainsaw 3D (2013), waarin ze er flink mee liep te teasen.
Als ik het goed begrijp, wordt dit verhaal afgerond in één seizoen en wordt er in overige seizoenen steeds weer een ander verhaal opgezet met andere hoofdrolspelers.
Nijmegen
-
- 323 messages
- 692 votes
Lijkt weer op een zeer sterke productie van HBO. Aflevering 1 beviel me wel. Erg sfeervol!
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Vond het meer lachwekkend eigenlijk (eind). Drie afleveringen reeds gezien, moet wel zeggen dat deze serie je in de greep houdt maar voor mij is het geen puntje van je stoel serie. Komt waarschijnlijk door de manier waarop het gebracht wordt allemaal.