• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

True Detective (HBO)

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Malick wrote:

De eerste twee afleveringen van seizoen twee gezien. Als je denkt dat het niet veel slechter kan ...

Nou, er zijn echt nog wel slechtere series hoor, maar het verschil met seizoen 1 is inderdaad groot.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Malick wrote:

De eerste twee afleveringen van seizoen twee gezien. Als je denkt dat het niet veel slechter kan ...

Er is ligt je een nauwelijks te bevatten wereld van onbeschrijfelijk ongenoegen in het verschiet, wanneer je denkt dat het niet veel slechter kan dan True Detective Seizoen 1.

Alsjeblieft, zet niet je tv aan op een willekeurige show

Maar ik ben met seizoen 2 ook gestopt. I'll give you that one.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Hoop dat - mits het echt zo ver komt - dat het derde seizoen wel weer het niveau weet te behalen van het eerste.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

C*CKS*CKER!

David F*cking Milch! Dat is het beste serienieuws in tijden (en potentieel het meest teleurstellende). HBO moet nog steeds boeten voor het cancellen van Deadwood, het summum van Milchisme.

Als dit door gaat zou het nog wel eens vuurwerk kunnen geven. Benieuwd of twee zulke toch wel verschillende schrijvers goed samen kunnen werken.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Jellesteeg wrote:

Hoop dat - mits het echt zo ver komt - dat het derde seizoen wel weer het niveau weet te behalen van het eerste.

De combinaties van auteur, acteurs en regisseur was in het eerste seizoen vreemd maar het resulteerde in een prachtig product. Voor mij de beste serie ooit (S01 danwel), zal zeer zwaar worden om dat te evenaren. Toch stiekem wel zin in een derde seizoen natuurlijk.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Koffiedik kijken, het moet allemaal ver weg komen.

Vraag is of Nic Pizzolatto David Milch toelaat, vooralsnog heb ik daar een hard hoofd in. Een beetje een degradatie voor Pizzolatto dunkt me, en het is nogal een mannetje.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Goed nieuws, een van de betere acteurs van het moment zowel in film als tv!

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Nu maar hopen dat ze een regisseur met het talent en visie van Fukunaga kunnen strikken. Zijn regie werk op seizoen 1 blijft één van de strafste dingen dat ik in een serie heb gezien. Hij is imo dé reden dat seizoen 1 ook zo mooi is uitgekomen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Precies.

Ik houd mijn verwachtingen dan ook wat laag. Ga wel proberen om seizoen 2 alsnog te kijken voor dit uitkomt. Het moet maar.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

John Milton wrote:

Precies.

Ik houd mijn verwachtingen dan ook wat laag. Ga wel proberen om seizoen 2 alsnog te kijken voor dit uitkomt. Het moet maar.

Als je puur sec naar seizoen 2 kijkt is het allemaal nog niet eens zo slecht. Ga het vergelijken met andere series binnen het genre, dan kan het prima concurreren en in mijn optiek de concurrenten ontstijgen.

Ga je het vergelijken met seizoen 1 dan val je meteen van het paard. Dat is een klasse apart die bij mij te boek staat als dé serie ooit. Ik heb hetzelfde bij de serie The Fall gehad, die werd gewoon minder naar het einde toe maar toch nog prima te bekijken en genietbaar.

Oke, niet de beste acteurs, soms absoluut belachelijke oneliners waar het nekhaar rechtop van gaat staan in s2. Maar ook wel weer goede momenten bijvoorbeeld qua camerawerk, script. Er zat wel meer potentie in wat er niet uitgehaald is. En dat vond ik het jammerlijke ervan maar toch kon ik er vlot doorheen komen. Hopelijk dit keer een rematch met s1 al lijkt dat bijna onmogelijk. Ik denk dit ik nog eerder de postcodeloterij ga winnen. Toch weer erg zin in een vervolg.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

dat wisten we eind juli al (zie hierboven), al had het dan nog niet helemaal officieel groen licht

Maar dit niet: Jeremy Saulnier! Te gek! Jammer dat Milch niet alle episodes geschreven heeft. Maar je kan niet alles hebben.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Zo te zien gaan ze terug naar de roots. Begrijpelijk. Dat eerste seizoen was geweldig.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Hmm, heb nog geen werk van Saulnier gezien. Hoorde wel veel goede verhalen over Blue Ruin destijds, dus misschien die maar eens checken. Kijk toch wel uit naar dit nieuwe seizoen. Met Ali, Pizzolatto en nog wat hulp van David Milch moet dit toch wel goed komen. Eerste seizoen behoort tot de beste tv die ik ooit zag en seizoen 2 had ook zeker zijn momenten en vond ik onterecht de grond in getrapt destijds.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ali en? Al meer bekend? Een acteur waar ik eerder koud dan warm van wordt. Oké, vergelijken met een duo als McConnaughey en Harrelson is niet eerlijk, maar dan nog. Google en IMDb leveren niets op.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Pff, dit wordt zeker weer eind 2018 ofzo..

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

rokkenjager wrote:

Pff, dit wordt zeker weer eind 2018 ofzo..

als het al 2018 wordt. 2019 lijkt me niet onmogelijk. Maar ik heb liever niet dat ze haasten, zoals bij het tweede seizoen het geval was, meen ik.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

De stijl van Jeremy Saulnier past perfect bij deze serie. Mijn verwachtingen gaan weer lichtelijk omhoog.

des1

• 1736 messages
  • 993 votes

Vond de eerste serie een revelatie! Is nu te zien op Canvas voor wie een weekendje wil bingen. Verkrijgbaar tot 7 nov. Woody Harrelson en Matthew Mcconaughey zijn mooi twee zijden van één medaille in de serie. Eind was spannend, maar kan gezien worden als een te snelle afloop van een fraai (zeker qua sfeer) opgebouwde serie.

toscana99

• 38 messages
  • 72 votes

net klaar met seizoen1, wat een fantastische serie. Sterk acteerwerk. Wanneer je van het crime genre houdt, dan is dit een must see !

synec

• 752 messages
  • 439 votes

True Detective Drama: Season 3 Director Exits After 2 Episodes - theplaylist.net

En daar gaat Saulnier al na amper twee episodes...

Ik begin er weer voor te vrezen. Alvast geen goed nieuws voor deze serie, alweer.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Dafuq. Dat is wel echt een megadomper. Had het helemaal door Milch en Saulnier laten maken. Ze lopen wel echt te prutskoningen hoor, met seizoen 2 en nu zo te zien ook 3. Wat je zegt, synec

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Ze moeten eens die Nic Pizzolatto - de raddraaier zelf - ontslaan. Door hem is Cary Fukunaga ook al vertrokken.

Left4Dead

• 3240 messages
  • 3691 votes

Shinobi wrote:

Ze moeten eens die Nic Pizzolatto - de raddraaier zelf - ontslaan. Door hem is Cary Fukunaga ook al vertrokken.

Ja maar wie gaat dan de verhalen schrijven. Helaas ben ik het wel met je eens.

De man maakt het schijnbaar onmogelijk voor een regisseur.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Na drie afleveringen snap ik iets van de backlash, maar ik kan het wel waarderen dat het qua stijl, feel en setting zo enorm anders in elkaar steekt dan het eerste seizoen. Al heb ik nog niet helemaal door of het bewust een ironische laag heeft met al die dik aangezette cliché-figuren, of dat het stiekem niet zo heel goed geschreven is en de coolheidsfactor van de personages het wint van serieus menselijk drama.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

First Look at "True Detective" Season 3 Feels Like a Return to the Vibe of Season 1

Ziet er niet slecht uit, maar ik houd mijn verwachtingen toch wat gematigd, voor de zekerheid

Toch Seizoen 2 dan maar nog een kans geven voor dit uitkomt in januari 2019.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Ik heb het omgekeerde ook een beetje: dat het wel erg veel dezelfde vibe heeft als het eerste seizoen, terwijl ze met de tweede écht een andere koers gingen varen. Het idee van elk seizoen een compleet ander soort narratief had me juist wel getrokken.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

And like a lot of dreams, there's a monster at the end of it.

Catchy trailer. Laat maar komen!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.