- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Detective (HBO)
True Detective (HBO)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En hij heeft nota bene Spring Breakers(!!!) Op zijn nummer 1 staan, vraag me dan af hoe kritisch je bent:p
Met je emoticon kom je nog goed weg
maar jij durft de artistry van Spring Breakers in twijfel te trekken? (even buiten de kwestie om of het je wat doet of niet). Kenners waren het er in ieder geval over eens. Wat Left4Dead ook zegt.
Maar ik weet niet hoe serieus ik nw's kritische toon moet nemen, want volgens mij (no offense) is ie niet altijd heel consequent in zijn kritiek. Sopranos vond ie eerst 3 keer niks en daarna een meesterwerk
Pay attention disciple, dat was na het eerste seizoen, en heb die tot op heden nog niet herzien. De serie vind ik inderdaad heel erg goed, hoe erg mijn mening veranderd is daarover is lastig vast te stellen.
Na 2 afleveringen ja. Nogmaals, pay attention to the details.
Ik ben wel erg benieuwd naar voordelen, kan het me niet snel voor de geest halen. Althans niet van de afgelopen jaar, kan zijn dat het uit een tijd stamt toen mijn smaak nog volop ontwikkeling nodig had. Dat is de afgelopen jaar niet meer het geval. Al herzie ik mijn mening wel sporadisch, daar kunnen meer factoren aan ten grondslag leggen. Mood/feel is voor mijn filmervaring heel essentieel. Zoals John Milton al aangaf, vind ik het nog niet zo negatief als je open staat om je mening te herzien.
Al zullen die voorbeelden zeker van toepassing zijn, al zullen die vast uit een ver verleden voortkomen. Al hoef je mij niet zozeer serieus te nemen, ik weet wat mijn inzicht waard is en als je Spring Breakers niets vindt kan ik zeggen dat het gevoel wederzijds is
.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Ik ben sinds 2007 lid van mm. Ik ben echter niet meer zo actief op de site, dus het kan idd zijn dat mijn voorbeelden uit een grijs verleden komen:p Maar kan me wel een periode herinneren (toen ik nog volop users volgde) waarbij je mening of je stem van een bepaalde film wekelijks leek te veranderen. Je schreef een recensie waarbij je een film een meesterwerk noemde, en paar weken later was er hele punt van af. Maar goed, niet zo belangrijk verder. Zoals john milton al eerder aangaf, we zijn 't allemaal over eens dat dit seizoen 't bij lange na niet haalt bij seizoen 1.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Daar zijn we het dan wel over eens. Ik verdiende dit wel na dat sarcasme
. One episode to go, zien of het einde zo goed is als Lombardo zegt.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
De kracht van seizoen 2 was voor mij dat ik zo snel mogelijk seizoen 1 weer wilde zien. Zo heb ik gisteren een aardige marathon gehouden en seizoen 1 nog maar een keer opgezet. Blijft een ontzettend sterk, uitgebalanceerd seizoen. Zou dit graag eens willen zien zonder steeds weer een nieuwe aflevering op te zetten, als een soort lange film. Ik ben overigens een groot fan van series die niet al te lang duren. Teveel van hetzelfde kan bij mij voor afhaken zorgen. Met het oog op seizoen 2 denk ik dat het nog geen eens zozeer aan de acteurs ligt, maar aan het hele idee erachter hoe de personages zich dienen te gedragen. Zo is het mysterieuze aan Farrell al na een paar afleveringen verdwenen en is de ziel van Frank ook al gauw blootgelegd. Het is allemaal gewoon wat te vlak en de emoties zijn iets te overdreven weergegeven. O, hij is boos, o, hij is verdrietig. Ik vind het vooral erg zonde van Farrell, omdat ik ervan overtuigd was dat hij ideaal gecast was voor dit format. Het verschil in achtergrond/omgeving met seizoen 1 valt het meest op. En dan nog geen eens de omgeving zoals hij is, maar zoals deze is gefilmd en gemonteerd. In seizoen 2 zitten zoveel snelle, stoere en nietszeggende shots, terwijl seizoen 1 hier veel meer aandacht aan heeft besteed. Zullen we gewoon seizoen 1 allemaal nog een keer kijken en alsnog hopen op een zorgvuldig seizoen 3? Het format blijft namelijk geniaal, met seizoen 2 als uiterste dip. Ik zou David Fincher bijvoorbeeld wel willen zien als regisseur van seizoen 3. Laten we positief blijven.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik zou David Fincher bijvoorbeeld wel willen zien als regisseur van seizoen 3. Laten we positief blijven.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Die relatie staat een beetje onder druk om echt positief te zijn.
Nee dat lijkt klaar: David Fincher Utopia Remake Dead at HBO - slashfilm.com
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
He jammer dat het al voorbij is. Deze prachtige Zomerserie had nog best 2 weken mogen doorlopen. Ik vond dit seizoen beter dan seizoen 1 omdat het minder moeilijk was en ik in de zomer alleen shitfaced naar een serie ga kijken (om 6 uur of zo). Voor mij was dit prima pulp.
De teksten in deze draad over een serie met de titel Ware Onderzoekspolitieagent waren ook wel komisch. We hebben hier de 421425677e cliché TV detective serie en hij wordt uitgezonden in hartje zomer...wat hadden jullie dan verwacht, een nieuwe GOT of The Wire? 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Toch wel een aardig einde, al ben ik ook wel blij dat het er op zit.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Erg goed einde moet ik zeggen. Het laatste anderhalf uur van dit seizoen heeft mij geen moment doen vervelen.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik sluit me ook weer aan de min of meer positieve reacties. Ondanks de zwakke start moet ik toch stellen dat dit seizoen al bij al redelijk goed was.
Ik ben benieuwd of er een derde seizoen komt..
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ik ben benieuwd of er een derde seizoen komt..
Dat denk ik wel. Haast iedereen, inclusief ikzelf, die dit seizoen veel minder vond dan het eerste, bleef toch kijken. Diezelfde mensen zullen ook seizoen drie weer kijken wanneer deze komt.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
He jammer dat het al voorbij is. Deze prachtige Zomerserie had nog best 2 weken mogen doorlopen. Ik vond dit seizoen beter dan seizoen 1 omdat het minder moeilijk was en ik in de zomer alleen shitfaced naar een serie ga kijken (om 6 uur of zo). Voor mij was dit prima pulp.
Tja dat kan ook natuurlijk.
Hans Heintz
-
- 28 messages
- 17 votes
Ik vind dat neerhalen van de tweede serie een beetje gevalletje papegaaienziekte. Vond serie 1 wel beter maar was steeds geboeid en dat is al heel wat vergeleken veel andere series.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik vind dat neerhalen van de tweede serie een beetje gevalletje papegaaienziekte. Vond serie 1 wel beter maar was steeds geboeid en dat is al heel wat vergeleken veel andere series.
Dat is toch niet echt een goede maatstaf, 'veel andere series' ? De meeste series op tv zijn bedoeld als 20-30 min (30-45 inc reclame) verstrooiing, waar je na een dag werken lekker onderuitgezakt zonder al te veel nadenken naar kunt kijken, het liefst met veel persoonlijk drama en waarin de personages op sleutelmomenten nog even haarfijn uitleggen wat je precies ziet. Ik snap je punt wel, maar het is niet meer dan logisch dat het True Detective Season 1 HBO publiek wel iets meer verwacht dan enigszins geboeid zijn.
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Einde van seizoen 2 sluit wat mij betreft naadloos aan bij de rest van de afleveringen. Niet al te goed maar best onderhoudend.
Seizoen 1 is een stuk sterker, eigenlijk zijn de seizoenen haast onvergelijkbaar maar ja vergelijken ligt natuurlijk voor de hand.
Hopelijk gaan ze wel verder met True Detective, toch wel erg vermakelijk.
Gish
-
- 1445 messages
- 6902 votes
Erg sterke serie, ik moet het 1e seizoen nog op BluRay zien, maar begreep dat Seizoen 2 losstaat van het eerste seizoen. Er is weinig mis met True Detective, echt geweldige mis-en-scene en voortreffelijke hoofdrollen. Enige minpunt vond ik het (te) zware film-noir gehalte van het verhaal. Er wordt nooit gelachen, er is geen relativerende humor (ook die is gitzwart) dus echt vrolijk wordt je er niet van, zwaar deprimerend dus, maar toch was het genieten. Menig speelfilm binnen het genre verbleekt hierbij. En vergelijkbare series zijn er ook niet echt. De nieuwe Twin Peaks zou een topper kunnen worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Pizzolatto heeft een contract voor 3 seizoenen, dus dat derde seizoen zou echt wel komen.
Matige finale, toegegeven wel zo hapklaar dat het makkelijk te verwerken is maar de geforceerde dialogen, de wel erg convenient ontwikkelingen en goedkoop sentiment maakt het er niet echt beter op.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Erg sterke serie, ik moet het 1e seizoen nog op BluRay zien, maar begreep dat Seizoen 2 losstaat van het eerste seizoen. Er is weinig mis met True Detective, echt geweldige mis-en-scene en voortreffelijke hoofdrollen. Enige minpunt vond ik het (te) zware film-noir gehalte van het verhaal. Er wordt nooit gelachen, er is geen relativerende humor (ook die is gitzwart) dus echt vrolijk wordt je er niet van, zwaar deprimerend dus, maar toch was het genieten. Menig speelfilm binnen het genre verbleekt hierbij. En vergelijkbare series zijn er ook niet echt. De nieuwe Twin Peaks zou een topper kunnen worden.
Tijd voor jou om seizoen 1 te gaan bekijken. Dan ben je helemaal in je noppie.?
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Pizzolatto heeft een contract voor 3 seizoenen, dus dat derde seizoen zou echt wel komen.
Contracten van tegenwoordig worden op wc-papier geschreven. Als de tv-baas niet tevreden is dan wordt het papier anders gebruikt en kan Pizzolatto solliciteren. Maar ik denk dat er nog wel een klein seizoen in zit voor de gast.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lombardo gaf zelf aan alle vertrouwen in hem te hebben, prima kijkcijfers en dus is het up to Pizzolatto. HBO wou in ieder geval door.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Wat ik me eerder afvraag, kan S3 beter worden? Ben er ook mee gestopt, maar gezien het niet doorlopende format zijn all cards on the table voor seizoen 3 weer. Andere art direction, betere acteurs = oplossing?
Bob Gray
-
- 1222 messages
- 2045 votes
Regie was een duidelijk minpunt dit seizoen, zie graag weer een vaste regisseur zien in S3. Al zal Fukunaga wel niet meer terugkeren. Ook het schrijfwerk was dit seizoen een enorme stap terug, misschien zou Pizzo er wijs aan doen iemand naast hem te hebben die wat kan corrigeren.
Qua acteurs vond ik er eigenlijk geen misser bij zitten, door de af en toe stupide dialogen kwam het er soms niet helemaal lekker uit maar vond het op dit vlak wel prima eigenlijk. Zeker Vaughn vond ik groeien in z'n rol.
Hoop bij S3 op een iets meer originelere setting dan LA.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
True Detective ben ik zo verslaafd aan geraakt. Beide seizoenen hebben onderwerpen als corruptie, samenzweringen, sektes, rituele moorden etc behandeld. Ik ben juist meer van dat soort zware onderwerpen in series/films omdat ik het erg interessant vind. Ik hoop dan ook dat er een derde seizoen bijkomt, wellicht nu een locatie zoals het stadje in First Blood (1982) ? Beetje winter-achtige sfeer met mooie bergen op de achtergrond.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Wat ik me eerder afvraag, kan S3 beter worden? Ben er ook mee gestopt, maar gezien het niet doorlopende format zijn all cards on the table voor seizoen 3 weer. Andere art direction, betere acteurs = oplossing?
Nou voor mij is het klaar als een klontje, een andere art director moet er zeker komen. Het jammerste van dit seizoen vond ik toch wel dat alles in , ook al is het een lange aflevering, de laatste aflevering "gepropt" is. Hadden ze wat meer moeten verspreiden en dan waren de lijnen ook wat overzichtelijker geweest. De regie is the big looser dit seizoen maar de serie blijft voor mij nog wel boven het gros van alle series uitstijgen. De regie belemmerde het script en het acteerwerk enorm, het script werd beter gedurende het seizoen maar heeft op bepaalde momenten voor mij een diep dal bereikt.
Majestics schreef;
Daar ben ik ook erg fan van. Heb je The Fall van de BBC ook gezien?
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Lombardo gaf zelf aan alle vertrouwen in hem te hebben, prima kijkcijfers en dus is het up to Pizzolatto. HBO wou in ieder geval door.
Ik denk dat Pizzolatto wel even achter het oor gekrabt heeft door alle kritieken die naar zijn hoofd gesmeten is. Hij zal naarstig op zoek zijn naar een goede hulp die meer verstand van regie heeft en Pizzo op de achtergrond drukt. Stephen King was ook zo'n schrijver die zich met regie bemoeide en daar geen snars verstand van had.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Vandaag de laatste twee afleveringen gezien. Deze zijn t.o.v. de vorige afleveringen lichtelijk beter, maar het is nog steeds niet veel soeps. Men maakt zich er simpelweg te makkelijk van af en ik blijf met een 'underwhelming' gevoel zitten.
Zo snel mogelijk vergeten deze slappe hap.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2563 votes
Ik heb gister de finale gekeken.....was wel aardig maar niet meer dan dat...jammer dat het niveau ook niet veel meer omhoog ging na de eerste paar afleveringen.
Wel waardeer ik Vaughn nu meer als acteur....hij heeft in mijn ogen duidelijk meer in zijn mars dan alleen comedy.
De rest van de cast vond ik ook niet slecht.....ze kunnen best met z,n allen iets goeds neer zetten denk ik, maar het script en de regie laat een beetje te wensen over.
Voor mij komt dit op een cijfer 6 van de 10.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
My two cents, voor wat ze waard zijn. Uiteraard weer gigantisch achter de feiten lopend want net seizoen 1 gekeken.
Posifief: dialogen tussen Rust en Marty, de prachtige cinematografie, de muziek (titelsong alleen al is geweldig!), de acteerprestaties van McConaughey en Harrelson, het broeierige en constant dreigende sfeertje.
Negatief: verhaal dat niet altijd even strak is, zo worden de laatste twee episodes te snel afgeraffeld en het spoor (groene oren?) dat uiteindelijk naar de moordenaar leidt is te makkelijk en in mijn ogen te vergezocht. Ook de man met de littekens waar zo geweldig over wordt gedaan viel tegen.
Ben nog het meest onder de indruk van de cinematografie. Zo zit er op het einde van een bepaalde episode (weet niet meer dewelke) een beeld van de ontvoerder/moordenaar die later door Marty afgeknald zal worden. Dat komt zo onverwacht dat ik er kippenvel van kreeg. Top.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Seizoen twee spreekt me meer aan dan de eerste. Setting is erg sfeervol (niet heel origineel, maar soit, als het werkt dan werkt het), en de muziek komt erg goed uit (sfeervolle darkjazz, goeie songs (Bonnie 'Prince' Billy hoorde ik al langskomen)). Enige wat me ietsje tegen blijft staan is de wat erg geforceerde dialogen/one-liners. Maar verder vind ik dit een erg fijn seizoen!