- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Detective (HBO)
True Detective (HBO)
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
"Like a lot of dreams, there's a monster at the end of it."
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ondanks het mindere tweede seizoen, verdient de serie een Emmy voor het vinden van de acteur die de zoon van Ray speelt. Die jongen acteert werkelijk fantastisch.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Nou, hier ook weinig positiefs te lezen. En terecht, wat een achteruitgang op het eerste seizoen. Ik heb hier nog wat pareltjes:
http://i1.cdnds.net/15/30/618x418/1.jpg
http://i2.cdnds.net/15/30/618x399/4.jpg
http://i2.cdnds.net/15/30/618x411/5.jpg
http://i1.cdnds.net/15/30/618x410/7.jpg
http://i1.cdnds.net/15/30/618x411/8.jpg
Ik kan er geen touw aan vastknopen.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Wát een flutorgie. Werkelijk een erbarmelijke libidineuze exercitie.
Mijn 82-jarige overbuurvrouw laat op een willekeurige ochtend meer pram zien. In d'r duster.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Een lege aflevering. Laat de Mission Impossible actie toch over aan Tom Cruise, dit leek echt op niks. Verder weer meer ontwikkelingen zonder een stap verder te zijn, categorie zoethouder of gebrek aan goed verhaal en daarom uitrekken als een elastiek?
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Had zo de meest lugubere scene uit deze TD 2 kunnen zijn, zoveel mogelijkheden, maar nee. Erg vlak en tam uitgewerkt. Van sfeer geen sprake. Leek uit een slechte actie film te komen. Ik wilde de regisseur die geen visie lijkt te hebben weer de schuld geven maar wat verschoot ik dat dit de regisseur van GoT's Hardhome was..
Al bij al best een spannende scene maar daar blijft het ook bij. Men had hier zoveel meer mee kunnen doen. Ach.. Het enige wat me verhalend eigenlijk hier nog iet of wat kan boeien is Farrell zijn personage.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik vond het dan weer een goede aflevering. Naast Colin Farrell vond ik ook Vince Vaughn redelijk goed acteren. Dat laatste liedje vond ik trouwens ook heel erg passend bij de aflevering.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Wow.. wie kijkt nog? Toch verbazend een erg goede episode nu! Voor het eerst misschien True Detective waardig voor mij. Erg vreemd die wisselvalligheid toch dit seizoen, maar met deze ep was ik wel mee. Duidelijk plot, goed tempo, best spannend en eindelijk eens wat meer voeling met de personages. En dat einde! Woodburgh kon me altijd het minste boeien, en hoewel misschien wat voorspelbaar dat het ging gebeuren, toch even verschieten en slikken.
Best worst show on tv dan maar? Laat de finale maar komen! Blijkbaar duurt die ook 87 min.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ook ik ben wederom terug positief over deze aflevering. Als ze het niveau van deze week volgende week halen zal het zeker en vast sterk eindigen. Ik kan niet wachten!
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Een hele goede aflevering dit. Als ze de verhaallijnen beter hadden verwerkt dan had dit seizoen totaal niet minder hoeven zijn dan seizoen 1. Ik kan absoluut genieten van al die samenzweringen en duistere figuren en praktijken van seizoen 2, heel erg intrigerend en spannend. Maar zoals ik al zei, de verhaallijnen zijn echt chaotisch geintroduceerd.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Dé aflevering waar ik op heb gewacht!
Niet gedacht dat ik dat nog zou zeggen, maar deze ep kan zich met gemak meten met het eerste seizoen. Geweldige regie, perfect gebalanceerd, spannend, uitstekend geschreven en alle puzzels lijken dan toch eindelijk in elkaar te vallen. Kijk heel er uit naar volgende week. 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Niet gedacht dat ik dat nog zou zeggen, maar deze ep kan zich met gemak meten met het eerste seizoen. Geweldige regie, perfect gebalanceerd, spannend, uitstekend geschreven en alle puzzels lijken dan toch eindelijk in elkaar te vallen. Kijk heel er uit naar volgende week.
Sluit ik me volledig bij aan!
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Okidoki, ik zal hem eens gaan kijken. Na de vorige aflevering waren mijn verwachtingen helemaal verdwenen.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Seizoen 1 was ik de eerste die de nieuwe aflevering van het plukte. Nu pas heb ik aflevering 6 gekeken. Misschien ligt het aan mij, maar ik ben al een paar afleveringen het spoor bijster waar de serie ook alweer over gaat. Veel te veel (nietszeggende) zijplotten. Eerste paar afleveringen was ik nog wel benieuwd en zag ik nog wel aardige dingen, maar het doet me niets meer.
Hopelijk kan ik me een dezer dagen voegen bij de positieve bovenstaande berichten. 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik loop zelf twee afleveringen achter, maar waar het ook alweer over gaat is mij ook een raadsel. Daarvoor zijn er inderdaad te veel nietszeggende subplotjes die nergens naartoe leiden. De dialogen zijn trouwens echt lachwekkend te noemen, op momenten lijkt het net alsof ik in een slechte comedy ben beland.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Episode 207 is echt stukken beter, maar goed? Nou nee. Al is het in ieder geval samenhangend en minder sloppy en is de narratie duidelijk. Laatste kwart van episode is best spannend, maar de drie kwartier daarvoor was dan wel weer erg langdradig. Erg simpel en 'aardig' vermaak deze aflevering maar dat is het dan weer wel. Eerste episode die niet enorm kut is, lijkt me ook niet de bedoeling.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Kijk dan niet, zeurpiet.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nogmaals wil ik graag mijn excuses aanbieden voor mijn kritisch inzicht.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2563 votes
Kijk dan niet, zeurpiet.

Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Episode 207 is echt stukken beter, maar goed? Nou nee. Al is het in ieder geval samenhangend en minder sloppy en is de narratie duidelijk. Laatste kwart van episode is best spannend, maar de drie kwartier daarvoor was dan wel weer erg langdradig. Erg simpel en 'aardig' vermaak deze aflevering maar dat is het dan weer wel. Eerste episode die niet enorm kut is, lijkt me ook niet de bedoeling.
Dat je nog bent blijven kijken.

Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Ik ben het hier deels mee eens, je voelt dat het camerawerk/regie stukken laat liggen in emotie en het acteerwerk op momenten te kort schiet. Dat laatste komt dan vaak ook weer door de regie. Wel kunnen we stellen dat men de vele uiteenlopende lijnen nu naar elkaar toe aan het brengen is en dat is een pluspunt.
Al met al kun je zeggen dat S2 redelijk tot goed te noemen is (in vergelijking met andere series) en ik toch getrokken blijf om te blijven kijken wat mij over het algemeen niet vaak gebeurt bij series. Het is dit seizoen menigmaal iets te Amerikaans zoet en wil met de actie teveel Hollywood zijn. Dat werkt standaard actie en verplichte liefdesverhaaltjes met zich mee en daar moeten we mee leven. Vaughn en Farrell doen het nog aardig maar McAdams en Kitsch komen te kort. Toch een prima aflevering om in te duiken zeker nu we achter de badguys aangaan en wraak zoet zal smaken. Vooral de wraak zal ik heerlijk van kunnen gaan genieten dus dit keer zien we echt uit naar de volgende episode. Laat Vaughn maar lekker mayhem gaan creëren.
Voor nu geef ik S2 een 7 op 10
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Nogmaals wil ik graag mijn excuses aanbieden voor mijn kritisch inzicht.
Nou je bent hier zeker niet de enige in, over de hele wereld klinkt een klaagzang over S2 en dat is natuurlijk logisch. S1 was subliem en probeer dat maar eens te evenaren laat staan te overtreffen. Het is jammer dat Nic Pizzolatto en Cary Joji Fukunaga niet meer door één deur kunnen.
Voor mijn part hoef je helemaal geen excuses aan te bieden voor je mening, kritisch betekent dat je nauwlettend observeert i.p.v. achteroverleunend met een zak chips en een sixpack alles maar makkelijk als kijkvoer accepteert. Men mag verwachten dat het gehalte van deze serie toch wel boven het gehalte van GTST mag uitstijgen. Hoe meer films en/of series je kijkt in je leven hoe kritischer je wordt. Je krijgt meer en meer vergelijkingswaar waardoor je ook meer inzicht krijgt, dat verzekert over het algemeen een kritische blik.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
NW is gewoon sarcastisch met zijn 'excuses'
En hij heeft nota bene Spring Breakers(!!!) Op zijn nummer 1 staan, vraag me dan af hoe kritisch je bent:p
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Die stond ook op het eindejaarslijstje van het eminente Cahiers du Cinema en in de 21st Century lijst van They Shoot Pictures, Don't They, zo gek lijkt dat dus niet (ik heb hem zelf nog niet gezien, dus kan er geen eigen mening over geven). Lijkt me dat hij genoeg argumenten heeft aangedragen, of je het daarmee eens bent of ze overtrokken vindt, is een tweede. Onkritisch lijkt het me in elk geval niet 
Ik moet zeggen dat ik het juist knap vind dat hij in al die desillusie doorgekeken heeft om het de eerlijke kans te geven, die hij vermoedelijk vond dat de serie na seizoen een verdiend had. Ikzelf moet mijn moed daarvoor nog bij elkaar rapen na epi 2. De teleurstelling was te verlammend.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Ik heb ook veel aan te merken op dit seizoen. Seizoen 1 was een meesterwerk, dit seizoen komt niet verder dan 3* 3,5* (m.u.v. de laatste aflevering). Maar ik weet niet hoe serieus ik nw's kritische toon moet nemen, want volgens mij (no offense) is ie niet altijd heel consequent in zijn kritiek. Sopranos vond ie eerst 3 keer niks en daarna een meesterwerk, game of thrones volgens mij ook. En afgaan op het stemgedrag, af en toe van een 1* naar 5* of van een 5* naar een 3* in paar maanden/weken tijd maakt je niet veel geloofwaardiger wat mij betreft.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Really? Is mij niet opgevallen, maar ik heb er nooit zo op gelet ook hoor (verklaar je nader, NW
). Nu heb ikzelf ook wel eens een verlaging of verhoging, maar zelden drastischer dan dit. Anderhalve punt ernaast zitten bij eerste viewing kan ik me dus zo voorstellen hoor, als je iets later herkijkt (al betwijfel ik of dat voor TD season 2 zal gelden
). Soms zie je iets gewoon opeens in een nieuw licht. Maar van 1 naar 5, is dat niet wat overdreven?
In hoeverre dat inconsequent is, of bereidheid een mening te herzien staat natuurlijk open voor discussie. Hoe dan ook (want daar gaat het om), volgens mij zijn we het over de kwaliteit van dit seizoen bijna allemaal eens, al is de een iets milder dan de ander.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
NW is gewoon sarcastisch met zijn 'excuses'
En hij heeft nota bene Spring Breakers(!!!) Op zijn nummer 1 staan, vraag me dan af hoe kritisch je bent:p
natuurlijk las ik tussen de regels door dat hij sarcastisch bezig was. Maar hij mag van mij best kritisch zijn en schoffelen wanneer hij wil. Spring Breakers heb ik niet volledig uitgekeken, dat lukte me niet. Maar beeld- en geluidstechnisch heeft de prent toch echt wel wat te bieden. Het verhaal daarentegen (voor wat ik gezien heb) was totaal niet mijn ding.