- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Detective (HBO)
True Detective (HBO)
lezertje
-
- 938 messages
- 0 votes
Never do anything out of hunger. Not even eating.
It's like blue balls... in your heart.
En wat is daar slecht aan?
lezertje
-
- 938 messages
- 0 votes
I will buttfuck your dad with your mom's headless corpse right in front of you on this front lawn.
Als je dit niet ziet als een vorm van 'foute' humor, dan is deze serie inderdaad niet voor jou bedoeld.
lezertje
-
- 938 messages
- 0 votes
Als je deze humor niet begrijpt, dan is deze serie inderdaad niet voor jou bedoeld.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Als je dit niet ziet als een vorm van 'foute' humor, dan is deze serie inderdaad niet voor jou bedoeld.
Het is gewoon een slechte zin. Heeft verder weinig met mijn gevoel voor humor te maken.
lezertje
-
- 938 messages
- 0 votes
Het is gewoon een slechte zin. Heeft verder weinig met mijn gevoel voor humor te maken.
Leg mij dan eens uit wat er slecht aan is.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Leg mij dan eens uit wat er slecht aan is.
Jij provoceert mensen om voorbeelden te noemen en vervolgens moet er ook uitgelegd worden waarom 't als zwakke dialoog wordt beschouwd. Waarom leg jij niet eens uit wat er precies goed aan is?
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Holle, holle, frasen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Deze deed me onwillekeurig een beetje denken aan een oude Friends quote. En dat voelt voor mij als niet helemaal de bedoeling in deze serie.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Probeer jij die zin maar eens naturel uit te spreken.
lezertje
-
- 938 messages
- 0 votes
Wat is daar mis mee? het is gewoon pure humor.
lezertje
-
- 938 messages
- 0 votes
Jammer dat je er niet bij was, maar het is mij tien keer van de negen keer gelukt.
lezertje
-
- 938 messages
- 0 votes
Deze deed me onwillekeurig een beetje denken aan een oude Friends quote. En dat voelt voor mij als niet helemaal de bedoeling in deze serie.
Deze teksten moeten dus met een knipoog moeten worden genomen. In zoverre verschilt het tweede seizoen dus van het eerste.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Jammer dat je er niet bij was, maar het is mij tien keer van de negen keer gelukt.
Dan ben je kennelijk een betere acteur dan Farrell.
lezertje
-
- 938 messages
- 0 votes
Bedankt voor het compliment, maar ik vond dat het bij hem ook wel lekker uit zijn mond rolde.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Dat lijkt mij helemaal geen moeilijke opgave!
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Hij heeft een paar goede rollen gehad. True Detective was daar helaas niet één van.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Wie zouden jullie in een eventueel 3e seizoen willen zijn, als dat er zou komen? En nee, je mag geen Harrelson of McConaughey zeggen.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik ga voor een oude HBO-bekende: Clancy Brown.
misterfool
-
- 339 messages
- 730 votes
Sam Rockwell!
William Dafoe zou ik ook erg gaaf vinden.
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Clarke Peters als Lester Freamon
(hij zat ook in de eerste aflevering van seizoen 1, maar dat terzijde).
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Michael Keaton en Christopher Walken.
Seizoen 3 is voor de oude garde!
misterfool
-
- 339 messages
- 730 votes
Vincent D'Onofrio als badguy.

Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Meesterlijk 1e seizoen, met een McConaughey en Harrelson die zeldzame hoogtes weten te bereiken. Ik heb ontzettend genoten. Ben bij seizoen 2 na de 1e aflevering al afgehaakt. Had hetzelfde bij het 2e seizoen van 'Fargo'. Jammer.
Mister Postman
-
- 2 messages
- 1 votes
1e seizoen idd meesterlijk, qua alles, qua spel, Louisiana-sfeer, etc.etc. Fukunaga sleept er het maximale uit qua spanning, geen stompzinnig of grof bloederig geweld op het scherm terwijl de moordenaar toch een gevaarlijke, zwaar gestoorde sadist is, geen achtervolgingen van 12 in een dozijn, maar een heerlijke zoektocht door twee tegenpolen naar een mysterieuze moordenaar, deze serie is de beste die ik ooit gezien heb. Zowel McConaughey als Harrelson spelen hun rol geloofwaardig en perfect, waarbij Matthew de meest uitdagende rol heeft. Seizoen 2 wil ik niet zien, behalve als iemand mij zover krijgt om deel 2 onder een andere naam te bekijken, want 'True Detective' heb ik gezien, dus wat moet ik met een vervolg door (een) andere regisseur(s) en andere, waarschijnlijk mindere acteurs en, last but not least, een heel andere sfeer?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Meesterlijk 1e seizoen, met een McConaughey en Harrelson die zeldzame hoogtes weten te bereiken. Ik heb ontzettend genoten. Ben bij seizoen 2 na de 1e aflevering al afgehaakt. Had hetzelfde bij het 2e seizoen van 'Fargo'. Jammer.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Als ik weer 's wat tijd over heb, ga ik vast en zeker eens met S2 beginnen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Daar heb ik met alle plezier een bescheiden aandeel in

Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Tweede "seizoen" kon me weinig boeien en is ook niet veel van blijven hangen. Het was nog wel voldoende om het af te kijken maar dat was het dan ook wel. Het hele gedoe rondom het (corrupte) politieke/economische spelletje begon te vervelen. Niet wervelend genoeg en van de personages sprak alléén die van Colin Farrell me aan. Pas de laatste afleveringen kwam er schot in de zaak (alleen die "sterf-scene van Frank" was hm.. te gemaakt).
Zie dit trouwens helemaal los van het weergaloze eerste seizoen - top 3 televisie dat ik ooit gezien heb - dus ik beschouw het maar als aparte series in plaats van seizoenen..