• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

True Detective (HBO)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lijkt op het eerste gezicht zo, maar niets is minder waar. Zal je dan vooral aanraden naar series te gaan kijken die klaar zijn en door veel diehard onconventionele filmkijkers geprezen worden. The Wire, Six Feet Under etc. Daar wordt je achterstand ook niet constant groter .

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hear hear.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik kijk altijd met mijn vriendin, dus denk dat ik met The Wire haar niet zo blij zou maken. Ze is dan wel weer een groot LOTR-fan, dus GoT zou dan nog kunnen.

Eerst TD maar door zien te komen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Vergeet Six Feet Under niet, das voor beide zeer de moeite in mijn ervaring.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Blijft fantastisch. Intussen ep5 gehad en het zit nu op een punt dat het heel goed of briljant gaat worden/blijven. Hoop niet op een té vergezocht plot nu. Verder was vooral 4 erg goed, fantastische laatste 5 minuten, die chaos, afgezien van het redelijk vergezochte element dat 3 bikers als agenten verkleed gaan dan... en mja dat Marty 'm door z'n kop knalde kwam ook niet echt professioneel over, maar dat past toch allemaal wel binnen het lugubere sfeertje en het verhaal van de serie.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Vorige week afgezien, ep 6, 7, 8 in een avond gedaan. Het einde is inderdaad ietsje minder dan de eerste 5 afleveringen, maar verder niks dan lof. Super serie met vooral geweldige personages, dialogen, sfeer, Visuals, muziek.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Lang opzij geschoven en bewust gewacht tot het hele seizoen geëindigd was.

Net ook maar aan episode 1 begonnen via HBO on demand. Lekker makkelijk, goede kwaliteit... Dus ik ga er lekker voor zitten. Moordmysterie in een moerassig, authentieke hilbillietown.. . Kan niet anders dan top worden.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Nieuws over seizoen 2:

Brad Pitt wordt zeer waarschijnlijk onderdeel van de cast voor seizoen 2.

http://au.ibtimes.com/articles/552319/20140513/true-detective-season-2-cast-news-spoilers.htm

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Daar kan ik best mee leven als dat bewaarheid wordt!

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Zeker weten. Een acteur die ik graag zie. Ben erg benieuwd hoe de opzet gaat zijn van seizoen twee, zelfde 'trucje' als in seizoen 1 lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Afgelopen week het eerste seizoen er in twee dagen doorheen gejaagd. En als ik niet pas om 9 uur 's avonds was begonnen had ik het waarschijnlijk in een dag gedaan.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Top of the lake zag ik een paar keer voorbij komen, wat mij betreft prima vergelijking, al heeft True detective een veel hoger niveau, maar beide kennen een goede sfeerzetting, sterke opbouw, maar de try blijft uit.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jessica Chastain heeft de lead aangeboden gekregen te hebben voor het tweede seizoen (ze wou het zelf niet bevestigen of ontkennen, nuff said). Zoals Pillozato ook al zou, gaat het in het komende seizoen om 'sterke vrouwen'. Dit zou bril fucking jant zijn. Jess, accept!

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Vond de naam wel erg bekend voorkomen, maar naar blijkt heb ik ontzettend weinig van mevrouw gezien.

Misschien moeten ze voor seizoen 2 iets doen met een vermist zwanger meisje van 12 jaar.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Pillozato

Pizzolatto

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Who cares ?! It's Chastain!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Naomi Watts wrote:

Jessica Chastain heeft de lead aangeboden gekregen te hebben voor het tweede seizoen (ze wou het zelf niet bevestigen of ontkennen, nuff said). Zoals Pillozato ook al zou, gaat het in het komende seizoen om 'sterke vrouwen'. Dit zou bril fucking jant zijn. Jess, accept!

Holy motherbleepin' yes please!!! Doe het! Dóe hetttt!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

HBO en Chastain's vertegenwoordigers zeggen dat er niets van waar is. Niet dat dat iets zegt.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Even voor de goede orde, ik zit ook niet in het tweede seizoen van True Detective.

maar seriously, ook al had ik dat bericht gemist, dat had gemogen van mij.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Blu-ray in bezit van het geweldige eerste seizoen...zeker snel eens opzetten weer.

Hoop dat seizoen twee minstens zo goed word....maar denk het niet.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Visueel zeer sterke serie waarbij McConaughey wederom laat zien wat voor een diverse acteur hij kan zijn. Harrelson zet ook een prima performance neer, en tezamen bereiken ze toch echt wel een behoorlijk hoog niveau. Sterke dialogen, sinister sfeertje, passende audio, grijpend verhaal; hier houd ik wel van.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Inderdaad een uitstekende serie. De grimmigheid beviel me al bij het eerste shot toen de twee heren door de maïsvelden naar de plaats van het misdrijf reden. T/m aflevering 3 was ik een beetje bang dat ze op dezelfde manier het verhaal zouden 'vertellen' wat voor de helft bestond uit dialogen over 'het leven' die je op een gegeven moment wel hebt gezien. Episode 4 met z'n lange scenes door het getto was spetterend en maakte dat direct weer goed, gevolgd met meer spannende afleveringen en vervolgens hedendaagse activiteiten.

Rust lijkt z'n leven nogal niet op orde te hebben terwijl Marty 'the American Dream' leeft.. Hoewel het wel wat te voorspellen was bleek Marty zich te 'verschuilen' in religie, drank en affaires en had Rust het bijna altijd bij het rechte eind. De filosofie van Rust toverde vaak een glimlach op m'n gezicht en voldeed wat mij betreft prima. Jammer dat ie in de laatste seconden van de serie nog emotioneel terugkwam op (een deel van) dat; ik mocht nihilistische Rust wel..

Glenn Fleshler stelde me wel wat teleur als hét gezicht van 'the spaghettimonster', 'the giant', 'the man who is everywhere around us', maar dat kan misschien ook niet anders wanneer er in zowat elke aflevering naar wordt gerefereerd.
Al met al een prima serie met een terechte beoordeling op IMDB. Benieuwd met wat (en wie) ze in het volgende seizoen komen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Colin Farrell in talks voor een rol in seizoen 2. Dat zou een grote stap terug zijn wat mij betreft, al heb ik de afgelopen 6 jaar alleen In Bruges, The Way Back en Seven Psychopaths van hem gezien (ok, ook Pride and Glory, maar dat vergeet ik liever). In die films was hij niet slecht, maar hij tilde ze allerminst naar een hoger niveau, wat denken jullie?

Nu.nl laat het zelfs vrij definitief klinken, al zegt dat waarschijnlijk meer over Nu.nl.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Ik denk dat er zeker slechtere acteurs zijn voor de tweede serie...ik moet zeggen ik ben niet ontevreden.

Ik ben wel erg benieuwd wie er nog meer bij gaan komen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Tuurlijk zijn er slechtere acteurs. Maar na S1 hebben ze wel iets waar te maken, op te volgen, live up to, hoe je het ook noemt. En 'okeeje' acteurs kan ik persoonlijk moeilijk genoegen mee nemen. Maar je hebt gelijk, we gaan het zien. Misschien brengt het script en de regie hem wel naar nieuwe hoogten. Voor de McConaissance was ik ook bepaald geen fan van Matthew. A lot can change...

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Farrell heb ik totaal geen problemen mee. Prima acteur, die helaas niet altijd de beste films uitkiest.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Same here. Ik vind Farrell een bepaald charisma hebben.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat John Milton zegt. Een flinke stap terug, van buitencategorie naar doorsnee middle of the road niveau. Meh.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Alsof Woody Harrelson zo'n begenadigd acteur is. Farrell is geen acteur die veel verschillende rollen aankan, maar daar zullen ze hem ook niet voor hebben uitgekozen. Net als bij Harrelson zal hij waarschijnlijk een rol krijgen die goed bij hem past.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.