• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

True Detective (HBO)

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

chevy93 wrote:

Ik hoop overigens dat er ooit iemand alle nummers bij elkaar gaat sprokkelen, want wat een geweldige muzikale begeleiding.

Ben al sinds episode 1 hooked aan de main theme. Wat een fantastisch nummer is dat zeg.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Een prachtige begingeneriek en sensationele eerste 3 a 4 afleveringen, daarna ging het helaas bergafwaarts met True Detective. Had een betere plotontwikkeling verdiend en wat minder gejeremieer.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Oh Naomi Watts? heb je hem nog niet gezien\?

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Wat mij betreft ging het briljante door tot aflevering 5, met die aflevering als absolute hoogtepunt van de serie. Ze hadden toch wel wat meer mogen doen met de vewarring die daar ontstond. De 'hedendaagse' vertelling van 6-7-8 was een stuk minder interessant, al bleef Rust intrigeren. 20 minuutjes in een soort predator-achtige jungle waren extreem spannend, waardoor True Detective redelijk waardig af leek te sluiten. Maar dan toch niet helemaal, helaas.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik vind het On-topic genoeg om hier te plaatsen, gezien de overeenkomsten in thematiek en dezelfde DOP.

Het kwam al even ter sprake eerder, maar wie na True Detective in een zwart gat valt en méér wil van die prachtige Adam Arkapaw cinematografie, kan Top of The Lake een kans geven, van regisseur Jane Campion (The Piano). Eerste twee epi's smaakten in elk geval zeker naar meer, en mán, het zag er weer prachtig uit. Ook hier gaat hem om een afgelegen community en een kind wat in gevaar is.

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Moest wel lachen om dit filmpje:

Verder gisteren de season finale gezien, wat een geweldige serie! Zelf vond ik het niet minder worden na episode 5. Integendeel, ik vond het wel verrassend/verfrissend dat het doorging in de tegenwoordige tijd. Ja puntje van mijn stoel gisteren en een waardige afsluiter. Gelukkig geen uberweirde/flauwe twist aan het eind.

John Milton wrote:

Mijn halve FaceBook is blij met series als Banshee, Black Sails en Arrow (2,5* series wat mij betreft, If I'm generous),

En nu ga ik weer verder met deze middelmatige series Alhoewel Banshee in mijn ogen beter is dan gemiddeld.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton wrote:

Oh Naomi Watts? heb je hem nog niet gezien?

Nog niet, hopelijk morgen en anders pas zaterdag. Drukte, ugh.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

wow. What restraint

Vind ik knap hoor. Ik heb The Walking Dead ook nog niet gezien, maar met dit kon ik echt niet wachten. Balen man, zo druk zijn is niet fijn!

TomPSV

• 503 messages
  • 443 votes

Mooie afsluiter van een heerlijke serie. Mijn favorieten blijven episode 4, met die tempoversnelling en heerlijke actiescènes aan het einde, en 5. Episode 7 vond ik eerlijk gezegd nogal tegenvallen, maar de finale was dan weer van een zeer hoog niveau. Vooral de opbouw richting de confrontatie met Errol was fantastisch om te zien en ook nog eens erg spannend, vooral veroorzaakt door de locatie waar het zich allemaal afspeelt. Dat fort zag er wel heel vet uit moet ik zeggen Ik heb dat ook met kippenvel zitten kijken, zo sterk gedaan.

Ik had wel verwacht dat Rust het niet zou overleven en dat begon er ook wel een beetje op te lijken toen hij eenmaal in coma lag, maar ook met dit einde kan ik leven. De scènes tussen Rust en Marty in en buiten het ziekenhuis waren nog erg vermakelijk, waardoor de serie op een mooie manier wordt afgesloten. De sfeer was ook in de finale weer briljant trouwens, wat ook nog mooi wordt weergegeven in een overzicht van de locaties die ze hebben gebruikt. Samen met het acteerwerk van vooral McConaughey (en toch ook Harrelson) het sterkste punt aan deze serie.

Ik ben benieuwd naar seizoen 2, lijkt me lastig om dit te overtreffen of om zelfs maar in de buurt te komen. Veel zal afhangen van de cast.

Oja, en dan nog dit:

Daar kan ik naar blijven luisteren. Wat een FANTASTISCH nummer

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Inderdaad een prima afsluiter.

Een klein detail dat me opviel, is dat Marty opeens met het sterrenverhaal kwam dat Rust hem ooit eens verteld zou hebben. Ik heb dit nergens gezien en de relatie tussen deze twee is altijd werkgerelateerd geweest. Dit kwam zelfs naar voren tijdens het diner in de eerste of tweede aflevering waarin Maggie dit besprak met Marty. Maar goed volgens mij draaf ik nu te veel door.

Ik ben benieuwd welke acteurs nu het stokje gaan overnemen, het lijkt me moeilijk om dit eerste seizoen te overtreffen.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Zeer waardig einde van het seizoen. Topserie!

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Mwa. Ik zal niet de term anti-climax in de mond nemen, maar al met al toch een beetje teleurgesteld in de hele afwikkeling van de laatste episodes.

Komt wellicht ook wel door het nogal korte seizoen van 8 eps. Had het graag dubbel gezien in aantal.

vallend glas

• 29 messages
  • 5 votes

kos wrote:

Komt wellicht ook wel door het nogal korte seizoen van 8 eps. Had het graag dubbel gezien in aantal.

1 a 2 afleveringen extra was denk ik genoeg geweest. Episode 7 zat te vol gepropt.

Beun de Haas BV

• 917 messages
  • 518 votes

Weet iemand trouwens hoe deze geweldige serie nu verder gaat? Ik had begrepen dat elk seizoen weer een ander verhaal met andere personages zou krijgen. In dat geval wens ik de makers van de serie veel succes, want Harrelson en McConaughey hebben de lat erg hoog gelegd.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Een van de meest wisselvallige shows die ik ken. Harrelson en vooral McConaughey spelen erg sterk, de sfeer is geweldig, audiovisueel niets op aan te merken en het script is bij momenten briljant. Helaas zakt het niveau na aflevering 5 wel erg snel. Volgens mij nog nooit een show gezien die qua niveau zo snel daalt als TD. Groene oren? WTF!!!! Hoe kom je er op? Hoe durf je dat zelfs te doen? Zo slecht en lui maak je het toch zelden mee. Ook de 'bekering' van Rust aan het eind hoefde van mij niet zo. Mooie monoloog, maar het paste totaal niet bij zijn personage. Tel daarbij een teleurstellende bad-guy en veel onbeantwoorde vragen op en ik kan niet anders dan het eind als een teleurstelling zien.

Als geheel is het nog steeds sterk en ik kijk ook wel uit naar het tweede seizoen, maar hoop dat het allemaal niet weer met zo'n sisser afloopt.
GROENE OREN????????????????

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Beun de Haas BV wrote:

In dat geval wens ik de makers van de serie veel succes, want Harrelson en McConaughey hebben de lat erg hoog gelegd.

Pfft... niet dat McConaughey niets minder dan fantastisch was maar laten we niet doen alsof Pizzolatto en Fukunaga geen enkele bijdrage hadden met de series' succes. Pizzolatto zal wederom 't hele tweede seizoen pennen en Fukunaga zal terugkeren als producent, wat veel belangrijker is m.b.t. de kwaliteit van het nieuwe seizoen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

jacobine_rodijk wrote:

(quote)
Pfft... niet dat McConaughey niets minder dan fantastisch was maar laten we niet doen alsof Pizzolatto en Fukunaga geen enkele bijdrage hadden met de series' succes. Pizzolatto zal wederom 't hele tweede seizoen pennen en Fukunaga zal terugkeren als producent, wat veel belangrijker is m.b.t. de kwaliteit van het nieuwe seizoen.
Vergeet Adam Arkapaw niet

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

HBO blijft een bijzonder netwerk, want ook hier weer vind ik het weinig bijzonder, maar heb ik wel de eerste vijf episodes achterelkaar gezien zonder tussenpauze. Zoals wel vaker komt de serie allicht (voor mij) echt op gang na ep 5 en 6, maar na het bericht van Goto, ben ik toch wat bang. Zo de overige 4 episodes kijken, dus we zullen zien.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geweldige afsluiter. Serie mag dan de laatste aflevering van conventioneler zijn, de inventiviteit blijft als een huis staan. Een dergelijke conventionelere eindconclusie is onvermijdelijk en is ook gewoon erg goed. Het verstikkende broeierige Louisiana in combinatie met een zeer voelbaar luguber moordmysterie. Zo zie je ze niet vaak. Audiovisueel ook ongekend goed.

Een geweldig eerste seizoen en afwachten met wat ze voor het tweede seizoen op de proppen komen maar dat komt wel goed. Vertelstructuur was iig erg inventief en geniaal, prima aangevuld door de cinematografie en bevreemdende muziek. Allemaal erg constant omdat de crew elke aflevering dezelfde was.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Wat een meesterlijk einde zeg...potverdikkie wat heb ik van deze serie genoten..

Beide acteurs staan door deze serie boven in mijn "toplijstje"..

Dit gaan ze met een misschien toekomstige seizoen 2 niet over doen!!!(de makers van deze serie bedoel ik natuurlijk)

Petje af voor de makers en de acteurs van deze serie!!!!

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Als ik er sterren voor kon geven had deze serie van mij de volle 5 gehad!!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Is het jullie trouwens opgevallen dat (Brighton Sharbino) die de dochter (Maisie) speelt van Woody Harrelson in True Detective ook in The Walking Dead speelt, als pretty disturbed meisje Lizzie?

Ik heb daar nog niemand over gehoord. Ze heeft hier amper wat te doen, maar in de meeste scènes van TWD vond ik haar niet zo denderend.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Net als bij TWD zie ik niet in wat het opmerkelijke is dat ze in meerdere lopende series te zien is.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Daar is niets opmerkelijks aan. Ik vond het opmerkelijk dat ík het niet doorhad en mijn berichtje is misschien niet helemaal duidelijk, maar ik vroeg me gewoon af of de rest dat ook had.

Of misschien let niemand daar op hoor, dat kan ook

Beacon Media

• 10 messages
  • 0 votes

Echt een geweldige serie, heb zelf een recensie gemaakt.

True Detective, een serie die op zich zelf staat met zijn flair en diepgang.

De makers hebben een zeer mysterieus verhaal gefilmd in een fenomenale bijpassende stijl. Door deze combinatie is de serie zo verontrustend dat je, zonder dat je er iets aan kan doen, wordt opgezogen in de geschiedenis en het heden van twee detectives die elk hun eigen karakter hebben. De één is a lone wolf, Rust Cohle (Matthew Mcconaughey) die je aan de ene kant de stuipen op het lijf zal jagen maar aan de andere kant zal inspireren met zeer bijzondere opvattingen over alles wat met het leven te maken heeft. Zijn partner, Marty Hart (Woody Harrelson) is werkelijk waar een complete tegenpool van Rust. Hij is een peoples people zoals hij het zelf zo mooi beschrijft. Marty is socialer, hecht waarde aan een gezin enzovoorts. Zoals je wel kunt voorspellen word je meegesleurd in dit bijzondere duo dat in principe een tikkende tijdbom is. Ze geven beide niet graag toe en kunnen elkaar af en toe niet luchten of zien, toch vormen ze een briljant duo met werkelijk waar geniale dialogen. Alleen al om de karakters, die beiden gespeeld worden door fantastische acteurs, zou je deze serie moeten kijken. Maar buiten de karakters is het verhaal zo mysterieus dat je door wilt blijven kijken omdat elke vraag die beantwoord wordt weer nieuwe vragen oproept. Inhoudelijk ga ik niets vertellen over het verhaal omdat ik wil dat je net als ik binnen stapt zonder dat je enig idee hebt waar het over gaat en wordt meegenomen in de trein van mystiek, sluimering en sensatie. Het hoogtepunt van de show tot nu toe is het meesterlijke 6 minuten lange shot in aflevering 4. De camera volgt Rust 6 minuten lang tijdens een scene van geweld en chaos, hierdoor zit je met open mond te kijken en merk je op het einde ineens dat je gewoon nog op aarde bent. Ik zou zeggen, begin het avontuur vandaag nog want je weet niet wat je meemaakt.

Wat vinden jullie ervan:)?

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Gisteren hiermee begonnen. Ik kijk eigenlijk geen series maar dit zag er wel erg goed uit, en ik merkte steeds vaker dat we thuis behoefte hadden aan iets van 45-60 minuten als we die avond geen tijd hadden een film van 1,5-2 uur te kijken. Plus dat het met 8 afleveringen van een uur redelijk overzichtelijk is (en ik niet zoals bij Game of Thrones of Breaking Bad eerst 50 uur moet doorkomen om bij te zijn).

Hoe dan ook, de eerste aflevering beviel bijzonder goed. Super gespeeld, erg interessant qua dialogen, personages krijgen direct vorm en zijn eigenlijk direct veelzijdig, en erg sfeervol geschoten en qua geluid en flink luguber. Doet me qua sfeer en tempo wel aan Twin Peaks denken, maar dan wat realistischer en minder abstract tot nu toe. Fijne cliffhanger ook (waar ik normaal een beetje een aversie van heb).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

50 uur om bij te raken bij GoT? Nog niet eens 30.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

was een wilde gok, maar ik bedoel maar..

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zal niet zo redeneren, beter de goede series gaan inhalen en wat tijd investeren. Payoff is dan ook groter, van de recente series is alleen deze echt de moeite waard.

Game of Thrones laatst ook wéér herzien, en was in 5 dagen klaar, is dus te doen .

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Toch merk ik dat het voor mij zo werkt. Als ik merk dat zo'n GoT me na 3/4/5 afleveringen niet bevalt heb ik al weinig zin om de volgende 25 afleveringen te gaan zitten kijken.. en dan ben je er nog niet want tegen die tijd is seizoen 4 ook al in volle gang. Dat risico loop je bij TD gewoon niet zo, want daar ben je zo doorheen, ook al zit er een dipje in die serie, die gun je nog wel een kans als je weet dat je niet pas op 10% bent.

Nog afgezien van het feit dat de fragmenten die ik dan al wel van GoT heb gezien nu niet echt uitnodigden om hier een paar seizoenen van te gaan zitten kijken. Oerklassieke fantasy...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.