- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- True Detective (HBO)
True Detective (HBO)
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Woody Harrelson is episch. Kijk maar.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Harrelson is wel een paar maten tr groot voor Farrell ja.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik heb wel vertrouwen in Farrell en het TR team.
Met de juiste rol kan Farrell wel schitteren.
Zandkuiken
-
- 1743 messages
- 1428 votes
Zonet het eerste seizoen afgerond, weer veel te laat natuurlijk. Na de eerste afleveringen was ik echt lyrisch: de bevreemdende sfeer en klankband, knappe fotografie, de gewéldige Mcdinges... Dit was top-5 materiaal. Maar naarmate het mysterieuze wat wegvalt en de serie in conventioneler vaarwater terechtkomt, ging mijn interesse toch wat tanen. Niettemin sterk en bij vlagen razend spannend.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik heb wel vertrouwen in Farrell en het TR team.
Met de juiste rol kan Farrell wel schitteren.
We gaan het zien. Vertrouwen in het team heb ik ook wel. Farrell heeft zijn films imho alleen nog nooit naar een hoger niveau getild of een rol gespeeld waarvan ik echt dacht 'damn, dát is goed geacteerd'. Ik zou hem omschrijven als 'mostly adequate', maar wie weet. Een goed geschreven rol en het in de voetsporen treden van MM en WH kunnen hem wellicht tot een Collinaissance drijven 
I sure hope so! Nu benieuwd naar de rest van de cast en of Adam Arkapaw terugkomt als cinematograaf. Ik hoop van wel aan de ene kant, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze visueel seizoen 2 willen onderscheiden van het eerste, aangezien de setting ook anders is.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Prachtige serie. Normaal heb ik een schijthekel aan Matthew McConaughey maar dit was briljant.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Na Farrell en Kitsch nu dus ook geruchten over Vince Vaughn. Wat een drama.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Na Farrell en Kitsch nu dus ook geruchten over Vince Vaughn. Wat een drama.
NEE DAT KAN NIET.
Ik haat normaliter mensen die in kapitalen typen, maar NEE. Taylor Kitsch had ik niet gehoord, maar is iig temporarily off my shitlist na The Normal Heart. Voordeel van de twijfel.
Maar Vince Vaughn!?!? Das toch echt wel een acteur die serieus zijn best heeft gedaan de afgelopen tien jaar onderaan mijn waarderingslijst te komen, tussen Owen Wilson, Leslie Nielsen en Justin Bieber (ok wel daarboven). Ik haat de manier waarop hij comedy doet. De trailer van die laatste film van hem over de grote gevolgen van zijn kwakje deed me ineenkrimpen. Enige grotere serieuze rol die ik van hem ken is Return to Paradise, en dat geeft niet direct hoop op TD niveau. In Into the Wild stoorde ik me trouwens niet aan hem, maar dat was een vrij kort rolletje.
Een Vince Vaughn die all of a fucking sudden een game changing performance geeft zou echt wat zijn, maar ik vind het wel eng worden. Garret Hedlund werd ook genoemd, geen mening over.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Lijkt me ook allemaal een barslecht idee.
Zandkuiken
-
- 1743 messages
- 1428 votes
Ik begin me vooral af te vragen wie ondertussen nog niet genoemd werd...
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Adam Sandler zal het dan uiteindelijk wel worden.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Toen bekend werd dat Matthew McConaughey een hoofdrol zou hebben in True Detective stond het internet ook in brand. Dus schiet niet direct het idee dat Vince Vaughn een hoofdrol speelt af.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Ik vind Vince Vaughn an sich geen vervelende acteur. Hooguit vind ik het jammer dat hij veelvuldig in 'Trek-'ns-aan-m'n-vinger' producties opduikt.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Elisabeth Moss Eyed For 'True Detective' Season 2, Andrew | The Playlist - blogs.indiewire.com
Laten we hopen dat Elisabeth Moss één van de drie hoofdrollen krijgt, want haar acteerwerk in Top Of The Lake was gewoon geweldig. En natuurlijk ook in Mad Men.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Elisabeth Moss Eyed For 'True Detective' Season 2, Andrew | The Playlist - blogs.indiewire.com
Laten we hopen dat Elisabeth Moss één van de drie hoofdrollen krijgt, want haar acteerwerk in Top Of The Lake was gewoon geweldig. En natuurlijk ook in Mad Men.
Waarom was Top Of The Lake dan eigenlijk gewoon niet zo een goede miniserie?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
True Detective schrijver Beschuldigd van plagiaat...
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Ik had ook tijdens het kijken het gevoel dat de dialogen (vooral voor een serie) extreem goed en sterk geschreven zijn. Vooral als je het vergelijkt met andere series en de filosofisch getinte dialogen tillen deze serie naar een hoger niveau en uiteraard de acteurs die het uitzonderlijk goed vertolken. Wel raar dat de schrijver van deze serie bepaalde zinnen letterlijk heeft overgenomen wat inderdaad gewoon plagiaat is. Hij had het moeten weten dat hij er een eigen draai aan moet geven.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Wanneer komen Bruckheimer en Hans Zimmer erbij? Wat bizar dat een (succesvolle) serie zo'n omslag maakt. Uiteraard, misschien valt het allemaal mee, maar waarom zou je in 's hemelsnaam de regie van een serie als dit aan een actieregisseur geven?
Het is een enorm succesvolle franchise, maar ik kijk er bijvoorbeeld niet (meer) naar na de belachelijke heist in Fast Five. Daarvoor vond ik het ook al weinig soeps eigenlijk. Overlap daargelaten, zou ik zeggen dat de FF franchise en dit op een ander publiek gericht zijn. Het is natuurlijk niet zo dat er onder de TD kijkers geen FF liefhebbers zijn, maar dit snap ik niet. TD was critically acclaimed en viel goedbij het publiek. Waarom moet het meer mainstream (want: zo komt het op mij over)?
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik geloof er eigenlijk niet zo veel van, maar zo ja dan hebben ze een fan (en nog wel wat meer) minder waarschijnlijk.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ik vind Justin Lin anders een prima regisseur. Ja, de actie in de FF films gingen vaak flink over the top, maar aangezien Lin niet het script zal schrijven hoeft dat hier niet zo te zijn. Ben eigenlijk wel blij dat ze een hele andere kant op (lijken te) gaan met dit tweede seizoen. Als het te veel op het eerste zou lijken was ik minder enthousiast geweest, die overtreffen ze namelijk toch niet.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Wanneer komen Bruckheimer en Hans Zimmer erbij? Wat bizar dat een (succesvolle) serie zo'n omslag maakt. Uiteraard, misschien valt het allemaal mee, maar waarom zou je in 's hemelsnaam de regie van een serie als dit aan een actieregisseur geven?
Het is een enorm succesvolle franchise, maar ik kijk er bijvoorbeeld niet (meer) naar na de belachelijke heist in Fast Five. Daarvoor vond ik het ook al weinig soeps eigenlijk. Overlap daargelaten, zou ik zeggen dat de FF franchise en dit op een ander publiek gericht zijn. Het is natuurlijk niet zo dat er onder de TD kijkers geen FF liefhebbers zijn, maar dit snap ik niet. TD was critically acclaimed en viel goedbij het publiek. Waarom moet het meer mainstream (want: zo komt het op mij over)?
Nogmaals, dat zei men ook van Matthew McConaughey. Hou toch eens op met het doomdenken en doe zulke uitspraken pas op het eind van het tweede seizoen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
They did? Ik kan me daar niets van herinneren hoor. De McConaissance was in 2013 al volop bezig, TD is januari 2014.
Niet mee eens. Ik bewaar het oordeel inderdaad tot het eind van het seizoen, zoals mijn zin
Het is niet dat ik nu al op IMDb mijn tien naar een 6 heb bijgesteld hoor. Die blijft keurig staan tot ik het gezien heb. En hopelijk daarna ook nog. We'll see.
Ik vind Justin Lin anders een prima regisseur.
Ik kan dat niet goed beoordelen, aangezien ik de films die hij tot nu toe gemaakt heeft vrij slecht vind, maar dat is een kwestie van smaak. Als actieregisseur heeft hij die franchise qua box office en liefhebbers springlevend gehouden. Daar is hij dus goed in. Prima regisseur dus voor dat soort films, maar wat hij met True Detective gaat doen kan ik me simpelweg niet voorstellen. Misschien dat hij het prima kan hoor, maar voor mij wijst niets daarop. But you're right, final judgement comes afterward. But I wasn't passing any, just yet
merely worrying!
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Better Luck Tomorrow vind ik wel een goede film. Wel een lange tijd geleden en de waardering zal wel gaan dalen als ik die nog een keer opzet.
De stijl van Justin Lin is natuurlijk wel veel flitsender dan de lome, broeierige sfeer van het eerste seizoen van True Detective. TD is wereldwijd goed bevallen maar aan de andere kant, andere acteurs, andere regisseur, andere setting, ander verhaal etc. etc. We zullen zien wat ze ervan gaan brouwen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het is een serie. Een regisseur heeft daar veel minder invloed dan bij film. Lin's afleveringen voor Community waren wel de beste van de reeks.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat denk ik ook dat het minder uitmaakt, maar ik denk niet dat het niets uitmaakt. We hadden het daar trouwens in februari ook over:
Daar ben ik het mee eens, heb ik ook wel bij wat series die ik volg. Inderdaad vrij bijzonder dat een regisseur alle episodes van een seizoen regisseerd.
Al die kleine dingetjes samen kunnen iets alleen wel net dat beetje extra geven. En dit is geen community, dit is een serie die veel filmischer is, ik weet niet of dat een goede vergelijking is. Fukanaga benaderde het ook als een 8 uur lange film. True Detective heb ik altijd gezien als een serie die echt onder auteurism te plaatsen valt. Ik vind de FF franchise zielloos popcornvermaak, de keuze verbaasd me daarom gewoon.
Ze zullen echt wel een totaal andere kant op willen. Maar goed, het is inderdaad mogelijk dat ik me druk maak om niets. Ik hoop alleen wel dat ze een waardige vervanger voor Arkapaw vinden als cinematograaf. Voor zover ik zag is er geen sprake van dat hij terugkomt.
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Net de laatste aflevering gezien. Erg gaaf! Ik kreeg een beetje hetzelfde gevoel op het eind als bij het einde van "the Silence of the Lambs". Erg mooie serie was het. Ik hou mijn hart vast voor seizoen 2 wat acteurs aangaat. Omdat bij de laatste geruchten de naam Hugh Grant opduikt. 
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Omdat bij de laatste geruchten de naam Hugh Grant opduikt.
Er zijn daadwerkelijk 0,00 artikelen ie Google kan opsnorren m.b.t. dit 'gerucht.'
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Een 8 uur lange film met cliffhangers dat wel.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Een 8 uur lange film met cliffhangers dat wel.
soms wel, gelukkig maar 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
meer actrices in de running voor season 2