- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Arrow (The CW)
Arrow (The CW)
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
We zullen wel zien wat de makers hebben verzonnen mbt The Flash. Ik verwacht wel dat hij “gewoon” in volle glorie te zien zal zijn, zeker met het oog ook op een eigen serie.
Nieuwste aflevering was ook weer prima te behappen. Interessante ontwikkelingen waarbij indd vooral het personage Sara meer diepgang krijgt. De vaart zat ook in deze aflevering er weer goed in en leuk hoe er steeds geteased wordt naar allerlei personages uit het DC wereldje. Vooral toen gehint werd naar “de dochter van Ra’s al Ghul." Hmm.. Summer Glau als Talia, a la The Dark Knight Rises, wellicht?
Dan eet ik echt m’n schoen op, maar laat me graag verrassen. Viel ook een mooie quote die bijna rechtstreeks uit Batman Begins gekopieerd was waar ik wel om kon grijnzen:
“You should be mindful of your surroundings”. 
Van previews/promo’s blijf ik vanaf om de aflevering verrassend te houden. Maar aan de afbeelding te zien, krijgen we dus Roy volgende week. Het mag geen geheim heten wie hij uiteindelijk wordt. Wellicht dat hij dit seizoen wordt klaargestoomd om volgend seizoen te mogen knallen als sidekick.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als je dezelfde Talia twist krijgt word ik langzaam gek en kan ik ontoerekeningsvatbaar verklaard worden
. Wil ik niet zien, al helemaal niet Summer Glau als Talia
. Maar eerst volgende week (Secret Six!). Ben toch wel erg blij met het feit dat er zoveel comics referenties zijn en veel characters hun live action counterparts krijgen.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Zekers, dat doen de makers toch netjes hoe ze daar mee omgaan en de personages vorm worden geven. Bij Smallville vond ik dat niet altijd even geslaagd. Wat een verschil dan ook met Oliver Queen/Green Arrow uit Smallville en deze serie bijv. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Was ik op voorhand hier ook een beetje bang vor en dat het ook op The CW komt maar dat valt me allemaal reuze mee. Zowel qua "design" van de personages en hoe ze geschreven zijn een grote meevaller. Was bij Smallville wel anders, ook is dit veel beter geschreven. Heeft imho veel met de betrokkenheid van Guggenheim te maken.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Als ik zo jullie relaas lees begin ik bijna bang te worden dat ze er te veel karakters tegelijk bij gaan halen... Hopelijk gaat dit niet het geval worden en gaat het weer de kant op van het eerste seizoen.
Nu eerst maar eens zien of ik aflevering 4 en 5 kan kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zal ik niet bang voor zijn. Black Canary gaat nu even weg bvb, ze doseren het wel goed m.i. Veel succes!
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Luke episode. Secret Six dus, verder hoef je hier niet veel van te verwachten, want het is toch voornamelijk Deadshot die prominent in beeld is. Fijne ontwikkeling ook wat dit betreft en ik vind Michael Rowe ook een erg aangename Deadshot, en de aankleding van het personage Deadshot bevalt me ook wel. Vooral een episode met veel comic relief. Erg benieuwd naar de agenda van Professor Ivo.
Volgende week dus een Guggenheim episode, The count terug en Laurel die de Queen vs State zaak moet doen. Sweet!
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Luke episode. Secret Six dus, verder hoef je hier niet veel van te verwachten, want het is toch voornamelijk Deadshot die prominent in beeld is.
Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met Luke episode? Ben ook nog niet overtuigd dat er sprake was van Secret Six, zeker niet in een zestallige samenstelling. Met de introductie van Amanda Waller, voorlopig dus als iemand van A.R.G.U.S. die achter de ontvoering van Diggle zit, is het begrijpelijk dat men snel denkt aan Secret Six, maar kunnen we Suicide Squad ook niet uitsluiten waar zij ook leiding aan geeft en waar ze diverse DC-personages voor rekruteert. Deed ze trouwens recentelijk ook in de game Arkham Origins met Deathstroke, maar dit geheel terzijde en sla nu een beetje door.

Verder toch weer een prima aflevering met interessante ontwikkelingen. De verplaatsing van het circus naar Rusland was aangenaam waarin vooral de relatie Deadshot-Diggle centraal stond. Het drama tussen Roy en Thea voelde vrij onnodig, vooral als Thea gewoon de waarheid vertelde tegen Roy. Had hij vast eerder begrip voor dan dit geneuzel. En Oliver toch in de flashback… Hoe duidelijk wil je het hebben dat het een val was? Ook blijkt nu dat H.I.V.E., waar Talia ook een lidmaatschap van heeft, Deathshot heeft ingehuurd.
Op The Count zit ik niet echt op te springen. Wat vond ik die tenenkrommend slecht vorig seizoen als slap Joker aftreksel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Leuke, damn auto correction
. Had het er ook niet van kunnen maken.Mee eens. Secret Six is een theorie, en ook zijn er meerdere theorieën mogelijk maar als DC fanaat gooi ik er gewoon wat verwachtingen uit, maar zeker nog niet vast te stellen. Al had ik wel een enorm deja vu naar de break in in het Belle Reve, ook in gang gezet door Waller en om een gevangene te bevrijden. Al leg ik deze link vooral uit een vermoedelijk perspectief.
Ja, hoeft ook niet wmb maar stoort me ook niet zo. Je moet toch het CW publiek tevreden houden
.Juist daarom dat ik refereerde naar Belle Reve. Erg fijne ontwikkeling wat mij betreft. Weer een reference naar een mogelijke appearance van Talia, plus Ravager, Adeline Kane, Otto Muller, Queen Bee etc. Wel verheugd mee.
Vond dat ook niet zo werken maar wel een Guggenheim episode en dan zie ik dat wel werken. Ik vind Vertigo anders wel als threat heel overtuigend wat de terugkeer van The Count wel weer rechtvaardigd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jammer, de oogschaduw wordt vanaf episode 211 vervangen voor een masker.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Jammer, de oogschaduw wordt vanaf episode 211 vervangen voor een masker.
(afbeelding)
(afbeelding)
Ik heb sowieso al proberen met zijn gezicht/masker. Je kan toch wel zien wie hij is en anders moet je het toch wel enigszins aan zijn stem horen, die niet (al te veel) wordt veranderd. Maarja, superhelden films/series moet je toch nooit echt serieus nemen.. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik heb sowieso al proberen met zijn gezicht/masker. Je kan toch wel zien wie hij is
Mwah, de schaduw is 'm altijd wel gunstig gezind.
Hoe dan? Zijn stemvervormer staat aan.
Oneens, waarom niet?
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Mwah, de schaduw is 'm altijd wel gunstig gezind.
Hoe dan? Zijn stemvervormer staat aan.
Oneens, waarom niet?
Zijn stemvervormer staat wel aan ja, maar volgens mij moet je als een van zijn beste vrienden het wel horen. Zijn pak/stemvervormer is alsnog beter dan die van the green Arrow uit Smallville daar niet van.
Misschien had ik dat laatste wat anders moeten verwoorden: Ik neem superhelden films/series nooit heel serieus. Dan ga je namelijk letten op hele onwaarschijnlijke dingen, zoals de schietgevechten die nergens op slaan. Honderden kogels, geen eentje raak. Dit doen ze volgens mij gelukkig wel minder in het tweede seizoen. Ik vind superhelden films/series nog wel erg leuk, dus dit soort dingen ergeren me niet echt, maar ze zitten er wel in.. Al kan ik momenteel niet veel voorbeelden bedenken 
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Ah, okay. Vroeg me al af naar wie of wat je verwees. Het kwartje is gevallen. 
Mee eens. Secret Six is een theorie, en ook zijn er meerdere theorieën mogelijk maar als DC fanaat gooi ik er gewoon wat verwachtingen uit, maar zeker nog niet vast te stellen.
Ok, het leek er even op alsof je Secret Six al als een feit wilde presenteren, maar betrof dus slechts een theorie/verwachting. Vandaar dat ik dus wat tegengas gaf
Ja, hoeft ook niet wmb maar stoort me ook niet zo. Je moet toch het CW publiek tevreden houden
.
Hehe.. Zeker waar. 
Juist daarom dat ik refereerde naar Belle Reve. Erg fijne ontwikkeling wat mij betreft. Weer een reference naar een mogelijke appearance van Talia, plus Ravager, Adeline Kane, Otto Muller, Queen Bee etc. Wel verheugd mee.
Allemaal opties om hun ook erbij te gooien in de serie. Ben benieuwd hoe ze deze fijne groep/organisatie lieverds gaan vormgeven.
De masker vind ik overigens juist een fijne toevoeging en brengt hem dichter bij zijn transformatie tot Green Arrow zoals we ‘m kennen van de comics en de verschillende (animatie)series en -films. 
In other news:
Een kijkje naar Barry Allen in Arrow en meer info over de spin-off:
Arrow Offers First Look At The Flash, Which Will Now Get A Stand-Alone Pilot - cinemablend.com
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Fijn, hopelijk zetten ze er wel andere showrunners op.
Zeer fijne episode. Goed geschreven door Guggenheim en Merlyn is terug. Tof! Maar de twist die daarop volgt zag je al van mijlenver aankomen natuurlijk. Oliver kills again, State vs Queen, Oliver die de perfecte schoonzoon uit blijft hangen
en ook de flashbacks blijven toch niet onderdoen voor het heden. Zeer solide tussendoortje maar de kalmte voor de storm.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Whoohoo, The Count 
Blij dat hij dood is en een rechtvaardigde actie van Oliver. Wat was ‘ie weer irritant aanwezig met zijn mimiek en stemmetje. En wederom een Dark Knight momentje met de video opname.
Wel klasse hoe ze de kijkers op het einde van een aflevering lekker maken met de twists en verwijzingen dit seizoen. Echt ongezond voor de ongeduldige kijkers, maar wel steeds iets om naar uit te kijken. Door de rechtszaak voelde het in het begin wat trager aan in vergelijking met andere afleveringen, maar komt gaandeweg weer goed op stoom. Malcolm Merlyn is weer terug en hoe. Naast verantwoordelijk te zijn voor de uitkomst van de rechtszaak, liet ‘ie ook nog eens een papa bommetje vallen. Kan nog erg interessant worden en de nodige drama opleveren. Verder de vraag hoe hij weer tot leven is gekomen. Vanwege zijn banden met de League of Assasins en de naam Ra’s al Ghul gevallen is dit seizoen, is het goed mogelijk dat dit gebeurde dankzij een frisse duik in de Lazarus Pit, waardoor je weer uit de dood kan herrijzen. Spannend en vermakelijk! 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Vermakelijke aflevering, al is het - op de ontwikkelingen in de flashbacks na - voornamelijk een aanloop. Barry is iig erg entertainend!
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
“I’m just not too good on my feet.”

Zeker een vermakelijke aflevering, wederom met de nodige, aangename verwijzingen en vooral de introductie van het personage Barry Allen (gespeeld door Grant Gustin, ook te zien in Glee), die uiteindelijk de welbekende Scarlet Speedster wordt. Gustin speelt de rol van Allen erg leuk en komt sympathiek over. Ook blijkt dat Allen en Oracle, ehh.. Felicity bedoel ik uiteraard,
het bijzonder goed met elkaar kunnen vinden. Verder werd er naar de particle accelerator toegewerkt die hoogstwaarschijnlijk een belangrijke rol gaat spelen in de totstandkoming van The Flash en, ook niet onbelangrijk, werd in de flashback het serum aan Slade toegediend. Verrassend tevens dat Allen eigenlijk al zo vroeg, noodgedwongen weliswaar, bij de groep mag horen en hij dus Oliver’s geheime identiteit weet.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterke episode. Gustin als Allen werkt goed, patricle accelerator, Deathstroke's serum en inderdaad verrassend dat ze de identiteit al zo snel vrij geven aan Allen. Had wel verwacht dat dat langer gerekt zou worden. Al is de payoff er niet minder door. Ook wel weer een erg vlotte episode en eindelijk een story arc die over meerdere episodes uitgevoerd wordt. Erg sterk allemaal weer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heerlijke aflevering. De origin van The Flash, de motivatie van Deathstroke (en dus eindelijk Slade met patch
), hoe Ollie's masker in de serie geschreven wordt ook grandioos, sterke flashback scenes, de villain presentatie van Brother Blood blijft ook magnifiek. Comics hebben zelden zo goed gewerkt in film/tv. Heel veel lijntjes die uitgezet worden, op een magnifieke wijze. Wat een onzettend vermakelijk goede serie is dit geworden.
starsky87
-
- 155 messages
- 834 votes
Ik heb sowieso al proberen met zijn gezicht/masker. Je kan toch wel zien wie hij is
Vind altijd dat ie snel de oogschaduw kan weghalen
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Hotdog! Wat een leuke aflevering weer (ik val in herhaling).
Zeer verassende onthulling van Slade als de kwade genius, waarbij ik rekening hield met Ra’s al Ghul of wellicht Ivo in deze rol maar zat er dus fijn naast. Chapeau schrijvers. Ook een vrij gave montage en teksten van Slade in diezelfde scene. Verder kwamen de hallucinaties van Oliver goed uit de verf waardoor er ook ruimte was voor Tommy. Het wereldje wordt verder uitgewerkt met als hoogtepunt de origin van Flash. Ook weer leuk en vrij acceptabel gedaan hoe hij zijn krachten heeft gekregen in deze setting. Zeer onder de indruk van dit seizoen, kijk al uit naar de rest van de afleveringen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vond deze episode na de hiatus niet zo sterk. Niet slecht maar had na de vorige aflevering wat meer van Flash gezien en ook miste in deze episode een duidelijke dreiging, ook de inner struggle van Oliver had iets beter uitgewerkt kunnen worden. Al was het wel vrij acceptabel. De twist rondom Sebastian zag je ook al van mijlenver aankomen natuurlijk. Dat initiatief van laurel mag ook wel de kop ingedrukt worden, vrij onnodig. Flashbacks wel weer erg goed, zoals ze al heel de serie zijn. Meer Deathstroke graag.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een uitermate sterke aflevering weer. Dan mocht het vorige week wat tegenvallen maar dat is nu weer helemaal goed gemaakt. Brother Blood, Laurel weer in problemen, ook Roy's subplot (Red Arrow?) vond ik sterk uitgewerkt, de Scarecrow-ish attributes van Brother Blood maar het hoogtepunt is natuurlijk DEATHSTROKE!!!!!!!!!! Wat is het costume design spot on.
Verwacht dat zowel Roy en Thea wel snel in de inner circle van Oliver komen (Red Arrow/Speedy team up?) en er moet echt wat met Laurel gebeuren. Flashbacks blijven ook gewoon enorm boeiend. Ongekend. En dan heb je de Malcolm/Moira & league of Shadows nog waar je wat mee kan doen. Nog genoeg opties dit seizoen. The Clock King?
Nu weer wachten, wat kan een week toch lang duren.
YAH87
-
- 230 messages
- 0 votes
Ik zou deze aflevering als aardig bestempelen. Nog niet op dezelfde hoogte als de afleveringen van voor de break, maar nog wel zeer goed te doen. De aflevering is vooral om enkele verhaallijnen vooruit te werken en opzetjes te plaatsen. De spoilertags zal ik dan ook maar achterwege laten omdat ze hierboven al weergeven zijn 
Goed om te zien dat Laurel weer eens wat te doen heeft en ook functioneel is waardoor zij weer enigszins relevant is in de serie. Het zit haar ook niet mee dit seizoen. Roy leert zijn nieuwe krachten beter kennen en probeert hiermee om te gaan. Dit geeft weer een legitieme reden om onder de vleugels te komen van Oliver gezien zijn kennis van het serum en vooruit… we op deze manier Red Arrow wellicht mogen verwachten.
Deathstroke eindelijk in vol ornaat was kort, maar zeer gaaf om te zien. Dit beloofd nog veel goeds.
En dan heb je de Malcolm/Moira & league of Shadows nog waar je wat mee kan doen.
Hate to be that guy, maar kleine correctie; je bedoeld natuurlijk the League of Assasins. The League of Shadows is de benaming in de Batmantrilogie van Nolan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat bedoelde ik inderdaad, stomme fout.
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
@ Naomi Watts.
Let natuurlijk even op je spoilers.
Zover was ik nog niet in de serie 
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
Red arrow,
Had nog geen idee wat voor rol hij zou gaan spelen oid
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik snap het. Al is het slechts een vermoeden (waar het de schijn van heeft dat het zo is). Kan het niet meer aanpassen, zal anders even op het uitroeptekentje klikken en vragen of het tussen spoilertags geplaatst kan worden. Was wel handiger geweest dat te taggen, mijn oprechte excuses dat ik dat nu min of meer verpest heb.